Na startu čtvrtého závodu SONAX Mistrovství České republiky v rally nechyběl ani tým Minařík Racing. Tentokrát z dílen ve Slušovicích vyrazily závodit dva vozy. Do Peugeotu 208 Rally4 usedla dvojice René Dohnal – Roman Švec a s Renaultem Clio Sport závodil František Andrys navigovaný Tomášem Brůžkem.
René Dohnal zvládl všech 15 rychlostních zkoušek odjet bez problémů, František Andrys takové štěstí neměl a na dvanáctém měřeném úseku na Renaultu vypověděla službu poloosa. „Bohemka byla pro mě velká výzva, nikdy jsem dvoudenní rally nejel a měl jsem velké obavy. V pátek na speciálce v Sosnové to bylo spíše čekání, než závodění. V sobotu jsme šli na start městské RZ s obavami, ale nakonec jsme si ji užili. Sobotní rychlostní zkoušky byly krásné a těžké. S Tomášem nám to v autě sedlo a jízdu jsme si užívali. Časy nic moc, ale neřešili jsme je, chtěli jsme nasbírat zkušenosti a závod dokončit. V neděli přišla na řadu RZ Staroměstská, která není zrovna jednoduchá a myslím si, že jsme ji zvládli dobře. Dokonce jsme si do parku skočili, jen škoda probrždění na konci erzety. Další RZ byla hodně rychlá a hodně nás bavila, ale bohužel nám nevydržela poloosa a my museli z druhého místa ve třídě odstoupit. I přes naše odstoupení bych chtěl poděkovat Lubovi a jeho mechanikům za profesionální servis. Taky děkuji Tomášovi Brůžkovi za pohodu v autě a bezchybné čtení. Byla to pro mě velká zkušenost a myslím, že mě to posunulo o kousek dál,“ popsal premiérový start na velkém závodě František Andrys.
Po předchozích závodech, kdy René Dohnal s Romanem Švecem zažívali na tratích krušné chvilky, chtěli se na Bohemce těmto problémům vyhnout a v poklidu zaútočit na nejvyšší příčky a co nejvíce se přiblížit Honzovi Dohnalovi. Krizovky se posádce v Peugeotu 208 Rally4 vyhnuly, ale Honza Dohnal byl opět rychlejší. I přes to, že oba Dohnalové byli v půlce závodu ve výsledcích s naprosto stejným časem, Ale ani usnadnění v podobě penalizace Jana Dohnala Renému k vítězství ve 2WD nepomohla. René s Romanem tak ve dvoukolkách brali druhé místo. V Peugeot Cupu kluci zvítězili, stejně tak ve třídě 5 a v absolutním pořadí závodu se usadili na 16. příčce. „V minulosti se mi na Bohemce né úplně dařilo a při našem posledním startu v roce 2019 jsme odstupovali z druhého místa ve 2WD pro poruchu alternátoru. Přesto jsem se na závody těšil a byl připraven bojovat a co nejlepší umístění. Harmonogram sliboval jak staronové, tak nové či obrácené úseky, které rozhodně měly Bohemce přidat na ještě větší náročnosti. Páteční den byl z mého pohledu promrhaným časem, kdy jsme se brodili v blátě a čekali na našich pár minut „slávy“ při Gladiator Show v Sosnové. Show jsme pojali tak, že se chceme dostat co nejdál. Přeci jen je pro mě rally hlavně o zábavě a zážitcích a možnost se porovnat na jedné trati se soupeřem, kdy vítěz bere vše, nezažíváme každý den. Naše snažení se podařilo, a i když jsme dojížděli ty nejhorší gumy co jsme měli, stačilo to na vítězství ve skupině 2WD, což samozřejmě potěšilo. Zážitek byl tedy umocněn na maximum.
Úvod sobotní etapy byl velmi náročný kvůli správné volbě pneu. Měli jsme informace, že je trať v lesích vlhká až mokrá, nicméně v otevřeném úseku zcela suchá. I přes vidinu pozdějšího startu jsme šli do varianty tvrdého obutí a byla to nejspíše z globálního hlediska správná volba a nejlepší kompromis. Honza Dohnal nám náš souboj ulehčil, když obdržel penalizaci 20 sekund kvůli technickým problémům na přejezdu. Ve druhé sekci jsme se snažili a dokázali Honzu stáhnout na naprosto totožný čas po RZ7. Poté nám ale necelých deset sekund nadělil a my šli spát se stále hratelnou ztrátou. Neděli jsme začali s mírnou ztrátou na pro mě neoblíbené Staroměstské zkoušce a těšili se na rychlý Vinec s Klášterem. Bohužel již na Vinci přišla rozhodující ztráta. Jednoduše jsme si nenapsali objíždění jednoho ostrůvku a jeli stále po hlavní silnici. Až projetí pásek mě uvedlo do velkého překvapení, že tudy teda NE! Následné couvání a projetí místa bez penalizace nás stálo drahocenný čas a do cíle zkoušky jsme ještě dojížděli s měkkým brzdovým pedálem, kdy jsem si brzdy jednoduše odvařil při tvrdém brzdění v již zmíněném inkriminovaném místě. Poté jsme se ve zbytku etapy soustředili na etapové body, kdy jsme bojovali až do samého závěru s Vaškem Stejskalem. Souboj se nám na poslední RZ díky hezkému času podařilo vyhrát a my si tedy odvezli za obě etapy i celý závod druhé místo v 2WD, 1. ve třídě 5 a 1. v Peugeot Cupu Rally4. V závodě jsem pocitově podal svůj nejlepší výkon za volantem Rally4 a po přesně roce stráveném v tomto voze mohu s čistým srdcem prohlásit, že si již tykáme.
Teď nás ještě před vrcholem sezony ve Zlíně (na který se strašně těšíme) čeká druhý zahraniční start v životě. Tentokrát na horké polské půdě v Rzeszowě, kde se budeme snažit hlavně nasbírat cenné zkušenosti a pokořit tento velmi zrádný závod, který je součástí ERT i slovenského mistrovství. Samozřejmě nás také zajímá porovnání s polskou či slovenskou špičkou ve 2WD. Věříme, že ostudu českému rallysportu neuděláme," řekl René Dohnal.
Nyní je v kalendáři slušovického týmu závod Rallysprint série v okolí Fulneku, zároveň ve stejném termínu bude barvy Minařík Racing reprezentovat René Dohnal na soutěži v Polsku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.