Na startu čtvrtého závodu SONAX Mistrovství České republiky v rally nechyběl ani tým Minařík Racing. Tentokrát z dílen ve Slušovicích vyrazily závodit dva vozy. Do Peugeotu 208 Rally4 usedla dvojice René Dohnal – Roman Švec a s Renaultem Clio Sport závodil František Andrys navigovaný Tomášem Brůžkem.
René Dohnal zvládl všech 15 rychlostních zkoušek odjet bez problémů, František Andrys takové štěstí neměl a na dvanáctém měřeném úseku na Renaultu vypověděla službu poloosa. „Bohemka byla pro mě velká výzva, nikdy jsem dvoudenní rally nejel a měl jsem velké obavy. V pátek na speciálce v Sosnové to bylo spíše čekání, než závodění. V sobotu jsme šli na start městské RZ s obavami, ale nakonec jsme si ji užili. Sobotní rychlostní zkoušky byly krásné a těžké. S Tomášem nám to v autě sedlo a jízdu jsme si užívali. Časy nic moc, ale neřešili jsme je, chtěli jsme nasbírat zkušenosti a závod dokončit. V neděli přišla na řadu RZ Staroměstská, která není zrovna jednoduchá a myslím si, že jsme ji zvládli dobře. Dokonce jsme si do parku skočili, jen škoda probrždění na konci erzety. Další RZ byla hodně rychlá a hodně nás bavila, ale bohužel nám nevydržela poloosa a my museli z druhého místa ve třídě odstoupit. I přes naše odstoupení bych chtěl poděkovat Lubovi a jeho mechanikům za profesionální servis. Taky děkuji Tomášovi Brůžkovi za pohodu v autě a bezchybné čtení. Byla to pro mě velká zkušenost a myslím, že mě to posunulo o kousek dál,“ popsal premiérový start na velkém závodě František Andrys.
Po předchozích závodech, kdy René Dohnal s Romanem Švecem zažívali na tratích krušné chvilky, chtěli se na Bohemce těmto problémům vyhnout a v poklidu zaútočit na nejvyšší příčky a co nejvíce se přiblížit Honzovi Dohnalovi. Krizovky se posádce v Peugeotu 208 Rally4 vyhnuly, ale Honza Dohnal byl opět rychlejší. I přes to, že oba Dohnalové byli v půlce závodu ve výsledcích s naprosto stejným časem, Ale ani usnadnění v podobě penalizace Jana Dohnala Renému k vítězství ve 2WD nepomohla. René s Romanem tak ve dvoukolkách brali druhé místo. V Peugeot Cupu kluci zvítězili, stejně tak ve třídě 5 a v absolutním pořadí závodu se usadili na 16. příčce. „V minulosti se mi na Bohemce né úplně dařilo a při našem posledním startu v roce 2019 jsme odstupovali z druhého místa ve 2WD pro poruchu alternátoru. Přesto jsem se na závody těšil a byl připraven bojovat a co nejlepší umístění. Harmonogram sliboval jak staronové, tak nové či obrácené úseky, které rozhodně měly Bohemce přidat na ještě větší náročnosti. Páteční den byl z mého pohledu promrhaným časem, kdy jsme se brodili v blátě a čekali na našich pár minut „slávy“ při Gladiator Show v Sosnové. Show jsme pojali tak, že se chceme dostat co nejdál. Přeci jen je pro mě rally hlavně o zábavě a zážitcích a možnost se porovnat na jedné trati se soupeřem, kdy vítěz bere vše, nezažíváme každý den. Naše snažení se podařilo, a i když jsme dojížděli ty nejhorší gumy co jsme měli, stačilo to na vítězství ve skupině 2WD, což samozřejmě potěšilo. Zážitek byl tedy umocněn na maximum.
Úvod sobotní etapy byl velmi náročný kvůli správné volbě pneu. Měli jsme informace, že je trať v lesích vlhká až mokrá, nicméně v otevřeném úseku zcela suchá. I přes vidinu pozdějšího startu jsme šli do varianty tvrdého obutí a byla to nejspíše z globálního hlediska správná volba a nejlepší kompromis. Honza Dohnal nám náš souboj ulehčil, když obdržel penalizaci 20 sekund kvůli technickým problémům na přejezdu. Ve druhé sekci jsme se snažili a dokázali Honzu stáhnout na naprosto totožný čas po RZ7. Poté nám ale necelých deset sekund nadělil a my šli spát se stále hratelnou ztrátou. Neděli jsme začali s mírnou ztrátou na pro mě neoblíbené Staroměstské zkoušce a těšili se na rychlý Vinec s Klášterem. Bohužel již na Vinci přišla rozhodující ztráta. Jednoduše jsme si nenapsali objíždění jednoho ostrůvku a jeli stále po hlavní silnici. Až projetí pásek mě uvedlo do velkého překvapení, že tudy teda NE! Následné couvání a projetí místa bez penalizace nás stálo drahocenný čas a do cíle zkoušky jsme ještě dojížděli s měkkým brzdovým pedálem, kdy jsem si brzdy jednoduše odvařil při tvrdém brzdění v již zmíněném inkriminovaném místě. Poté jsme se ve zbytku etapy soustředili na etapové body, kdy jsme bojovali až do samého závěru s Vaškem Stejskalem. Souboj se nám na poslední RZ díky hezkému času podařilo vyhrát a my si tedy odvezli za obě etapy i celý závod druhé místo v 2WD, 1. ve třídě 5 a 1. v Peugeot Cupu Rally4. V závodě jsem pocitově podal svůj nejlepší výkon za volantem Rally4 a po přesně roce stráveném v tomto voze mohu s čistým srdcem prohlásit, že si již tykáme.
Teď nás ještě před vrcholem sezony ve Zlíně (na který se strašně těšíme) čeká druhý zahraniční start v životě. Tentokrát na horké polské půdě v Rzeszowě, kde se budeme snažit hlavně nasbírat cenné zkušenosti a pokořit tento velmi zrádný závod, který je součástí ERT i slovenského mistrovství. Samozřejmě nás také zajímá porovnání s polskou či slovenskou špičkou ve 2WD. Věříme, že ostudu českému rallysportu neuděláme," řekl René Dohnal.
Nyní je v kalendáři slušovického týmu závod Rallysprint série v okolí Fulneku, zároveň ve stejném termínu bude barvy Minařík Racing reprezentovat René Dohnal na soutěži v Polsku.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?