Na startu čtvrtého závodu SONAX Mistrovství České republiky v rally nechyběl ani tým Minařík Racing. Tentokrát z dílen ve Slušovicích vyrazily závodit dva vozy. Do Peugeotu 208 Rally4 usedla dvojice René Dohnal – Roman Švec a s Renaultem Clio Sport závodil František Andrys navigovaný Tomášem Brůžkem.
René Dohnal zvládl všech 15 rychlostních zkoušek odjet bez problémů, František Andrys takové štěstí neměl a na dvanáctém měřeném úseku na Renaultu vypověděla službu poloosa. „Bohemka byla pro mě velká výzva, nikdy jsem dvoudenní rally nejel a měl jsem velké obavy. V pátek na speciálce v Sosnové to bylo spíše čekání, než závodění. V sobotu jsme šli na start městské RZ s obavami, ale nakonec jsme si ji užili. Sobotní rychlostní zkoušky byly krásné a těžké. S Tomášem nám to v autě sedlo a jízdu jsme si užívali. Časy nic moc, ale neřešili jsme je, chtěli jsme nasbírat zkušenosti a závod dokončit. V neděli přišla na řadu RZ Staroměstská, která není zrovna jednoduchá a myslím si, že jsme ji zvládli dobře. Dokonce jsme si do parku skočili, jen škoda probrždění na konci erzety. Další RZ byla hodně rychlá a hodně nás bavila, ale bohužel nám nevydržela poloosa a my museli z druhého místa ve třídě odstoupit. I přes naše odstoupení bych chtěl poděkovat Lubovi a jeho mechanikům za profesionální servis. Taky děkuji Tomášovi Brůžkovi za pohodu v autě a bezchybné čtení. Byla to pro mě velká zkušenost a myslím, že mě to posunulo o kousek dál,“ popsal premiérový start na velkém závodě František Andrys.
Po předchozích závodech, kdy René Dohnal s Romanem Švecem zažívali na tratích krušné chvilky, chtěli se na Bohemce těmto problémům vyhnout a v poklidu zaútočit na nejvyšší příčky a co nejvíce se přiblížit Honzovi Dohnalovi. Krizovky se posádce v Peugeotu 208 Rally4 vyhnuly, ale Honza Dohnal byl opět rychlejší. I přes to, že oba Dohnalové byli v půlce závodu ve výsledcích s naprosto stejným časem, Ale ani usnadnění v podobě penalizace Jana Dohnala Renému k vítězství ve 2WD nepomohla. René s Romanem tak ve dvoukolkách brali druhé místo. V Peugeot Cupu kluci zvítězili, stejně tak ve třídě 5 a v absolutním pořadí závodu se usadili na 16. příčce. „V minulosti se mi na Bohemce né úplně dařilo a při našem posledním startu v roce 2019 jsme odstupovali z druhého místa ve 2WD pro poruchu alternátoru. Přesto jsem se na závody těšil a byl připraven bojovat a co nejlepší umístění. Harmonogram sliboval jak staronové, tak nové či obrácené úseky, které rozhodně měly Bohemce přidat na ještě větší náročnosti. Páteční den byl z mého pohledu promrhaným časem, kdy jsme se brodili v blátě a čekali na našich pár minut „slávy“ při Gladiator Show v Sosnové. Show jsme pojali tak, že se chceme dostat co nejdál. Přeci jen je pro mě rally hlavně o zábavě a zážitcích a možnost se porovnat na jedné trati se soupeřem, kdy vítěz bere vše, nezažíváme každý den. Naše snažení se podařilo, a i když jsme dojížděli ty nejhorší gumy co jsme měli, stačilo to na vítězství ve skupině 2WD, což samozřejmě potěšilo. Zážitek byl tedy umocněn na maximum.
Úvod sobotní etapy byl velmi náročný kvůli správné volbě pneu. Měli jsme informace, že je trať v lesích vlhká až mokrá, nicméně v otevřeném úseku zcela suchá. I přes vidinu pozdějšího startu jsme šli do varianty tvrdého obutí a byla to nejspíše z globálního hlediska správná volba a nejlepší kompromis. Honza Dohnal nám náš souboj ulehčil, když obdržel penalizaci 20 sekund kvůli technickým problémům na přejezdu. Ve druhé sekci jsme se snažili a dokázali Honzu stáhnout na naprosto totožný čas po RZ7. Poté nám ale necelých deset sekund nadělil a my šli spát se stále hratelnou ztrátou. Neděli jsme začali s mírnou ztrátou na pro mě neoblíbené Staroměstské zkoušce a těšili se na rychlý Vinec s Klášterem. Bohužel již na Vinci přišla rozhodující ztráta. Jednoduše jsme si nenapsali objíždění jednoho ostrůvku a jeli stále po hlavní silnici. Až projetí pásek mě uvedlo do velkého překvapení, že tudy teda NE! Následné couvání a projetí místa bez penalizace nás stálo drahocenný čas a do cíle zkoušky jsme ještě dojížděli s měkkým brzdovým pedálem, kdy jsem si brzdy jednoduše odvařil při tvrdém brzdění v již zmíněném inkriminovaném místě. Poté jsme se ve zbytku etapy soustředili na etapové body, kdy jsme bojovali až do samého závěru s Vaškem Stejskalem. Souboj se nám na poslední RZ díky hezkému času podařilo vyhrát a my si tedy odvezli za obě etapy i celý závod druhé místo v 2WD, 1. ve třídě 5 a 1. v Peugeot Cupu Rally4. V závodě jsem pocitově podal svůj nejlepší výkon za volantem Rally4 a po přesně roce stráveném v tomto voze mohu s čistým srdcem prohlásit, že si již tykáme.
Teď nás ještě před vrcholem sezony ve Zlíně (na který se strašně těšíme) čeká druhý zahraniční start v životě. Tentokrát na horké polské půdě v Rzeszowě, kde se budeme snažit hlavně nasbírat cenné zkušenosti a pokořit tento velmi zrádný závod, který je součástí ERT i slovenského mistrovství. Samozřejmě nás také zajímá porovnání s polskou či slovenskou špičkou ve 2WD. Věříme, že ostudu českému rallysportu neuděláme," řekl René Dohnal.
Nyní je v kalendáři slušovického týmu závod Rallysprint série v okolí Fulneku, zároveň ve stejném termínu bude barvy Minařík Racing reprezentovat René Dohnal na soutěži v Polsku.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.