Na startu čtvrtého závodu SONAX Mistrovství České republiky v rally nechyběl ani tým Minařík Racing. Tentokrát z dílen ve Slušovicích vyrazily závodit dva vozy. Do Peugeotu 208 Rally4 usedla dvojice René Dohnal – Roman Švec a s Renaultem Clio Sport závodil František Andrys navigovaný Tomášem Brůžkem.
René Dohnal zvládl všech 15 rychlostních zkoušek odjet bez problémů, František Andrys takové štěstí neměl a na dvanáctém měřeném úseku na Renaultu vypověděla službu poloosa. „Bohemka byla pro mě velká výzva, nikdy jsem dvoudenní rally nejel a měl jsem velké obavy. V pátek na speciálce v Sosnové to bylo spíše čekání, než závodění. V sobotu jsme šli na start městské RZ s obavami, ale nakonec jsme si ji užili. Sobotní rychlostní zkoušky byly krásné a těžké. S Tomášem nám to v autě sedlo a jízdu jsme si užívali. Časy nic moc, ale neřešili jsme je, chtěli jsme nasbírat zkušenosti a závod dokončit. V neděli přišla na řadu RZ Staroměstská, která není zrovna jednoduchá a myslím si, že jsme ji zvládli dobře. Dokonce jsme si do parku skočili, jen škoda probrždění na konci erzety. Další RZ byla hodně rychlá a hodně nás bavila, ale bohužel nám nevydržela poloosa a my museli z druhého místa ve třídě odstoupit. I přes naše odstoupení bych chtěl poděkovat Lubovi a jeho mechanikům za profesionální servis. Taky děkuji Tomášovi Brůžkovi za pohodu v autě a bezchybné čtení. Byla to pro mě velká zkušenost a myslím, že mě to posunulo o kousek dál,“ popsal premiérový start na velkém závodě František Andrys.
Po předchozích závodech, kdy René Dohnal s Romanem Švecem zažívali na tratích krušné chvilky, chtěli se na Bohemce těmto problémům vyhnout a v poklidu zaútočit na nejvyšší příčky a co nejvíce se přiblížit Honzovi Dohnalovi. Krizovky se posádce v Peugeotu 208 Rally4 vyhnuly, ale Honza Dohnal byl opět rychlejší. I přes to, že oba Dohnalové byli v půlce závodu ve výsledcích s naprosto stejným časem, Ale ani usnadnění v podobě penalizace Jana Dohnala Renému k vítězství ve 2WD nepomohla. René s Romanem tak ve dvoukolkách brali druhé místo. V Peugeot Cupu kluci zvítězili, stejně tak ve třídě 5 a v absolutním pořadí závodu se usadili na 16. příčce. „V minulosti se mi na Bohemce né úplně dařilo a při našem posledním startu v roce 2019 jsme odstupovali z druhého místa ve 2WD pro poruchu alternátoru. Přesto jsem se na závody těšil a byl připraven bojovat a co nejlepší umístění. Harmonogram sliboval jak staronové, tak nové či obrácené úseky, které rozhodně měly Bohemce přidat na ještě větší náročnosti. Páteční den byl z mého pohledu promrhaným časem, kdy jsme se brodili v blátě a čekali na našich pár minut „slávy“ při Gladiator Show v Sosnové. Show jsme pojali tak, že se chceme dostat co nejdál. Přeci jen je pro mě rally hlavně o zábavě a zážitcích a možnost se porovnat na jedné trati se soupeřem, kdy vítěz bere vše, nezažíváme každý den. Naše snažení se podařilo, a i když jsme dojížděli ty nejhorší gumy co jsme měli, stačilo to na vítězství ve skupině 2WD, což samozřejmě potěšilo. Zážitek byl tedy umocněn na maximum.
Úvod sobotní etapy byl velmi náročný kvůli správné volbě pneu. Měli jsme informace, že je trať v lesích vlhká až mokrá, nicméně v otevřeném úseku zcela suchá. I přes vidinu pozdějšího startu jsme šli do varianty tvrdého obutí a byla to nejspíše z globálního hlediska správná volba a nejlepší kompromis. Honza Dohnal nám náš souboj ulehčil, když obdržel penalizaci 20 sekund kvůli technickým problémům na přejezdu. Ve druhé sekci jsme se snažili a dokázali Honzu stáhnout na naprosto totožný čas po RZ7. Poté nám ale necelých deset sekund nadělil a my šli spát se stále hratelnou ztrátou. Neděli jsme začali s mírnou ztrátou na pro mě neoblíbené Staroměstské zkoušce a těšili se na rychlý Vinec s Klášterem. Bohužel již na Vinci přišla rozhodující ztráta. Jednoduše jsme si nenapsali objíždění jednoho ostrůvku a jeli stále po hlavní silnici. Až projetí pásek mě uvedlo do velkého překvapení, že tudy teda NE! Následné couvání a projetí místa bez penalizace nás stálo drahocenný čas a do cíle zkoušky jsme ještě dojížděli s měkkým brzdovým pedálem, kdy jsem si brzdy jednoduše odvařil při tvrdém brzdění v již zmíněném inkriminovaném místě. Poté jsme se ve zbytku etapy soustředili na etapové body, kdy jsme bojovali až do samého závěru s Vaškem Stejskalem. Souboj se nám na poslední RZ díky hezkému času podařilo vyhrát a my si tedy odvezli za obě etapy i celý závod druhé místo v 2WD, 1. ve třídě 5 a 1. v Peugeot Cupu Rally4. V závodě jsem pocitově podal svůj nejlepší výkon za volantem Rally4 a po přesně roce stráveném v tomto voze mohu s čistým srdcem prohlásit, že si již tykáme.
Teď nás ještě před vrcholem sezony ve Zlíně (na který se strašně těšíme) čeká druhý zahraniční start v životě. Tentokrát na horké polské půdě v Rzeszowě, kde se budeme snažit hlavně nasbírat cenné zkušenosti a pokořit tento velmi zrádný závod, který je součástí ERT i slovenského mistrovství. Samozřejmě nás také zajímá porovnání s polskou či slovenskou špičkou ve 2WD. Věříme, že ostudu českému rallysportu neuděláme," řekl René Dohnal.
Nyní je v kalendáři slušovického týmu závod Rallysprint série v okolí Fulneku, zároveň ve stejném termínu bude barvy Minařík Racing reprezentovat René Dohnal na soutěži v Polsku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.