Ostrým startem do 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín bude již pošestnácté v historii soutěže divácky atraktivní Super rychlostní zkouška v nočních ulicích Zlína. V letošním roce se uskuteční v pozměněné podobě, kterou si vyžádaly stavební práce při opravě křižovatky ulic Vodní a Bartošova. Okruhový test se v itineráři barumky objevil poprvé při pětatřicátém ročníku v roce 2005 a od té doby nechyběl ani jednou!
Mezi motoristickou veřejností se v poslední době začala jako lavina šířit informace, že při letošním ročníku barumky se nepojede divácky oblíbená Super rychlostní zkouška. V místě opravy vznikne nový kruhový objezd, čímž bude po jeho dokončení doprava v centru krajského města plynulejší. „Spousta fanoušků nás v posledních dnech a týdnech neustále zasypávala dotazy, zda pojedeme superspeciálku nebo bude pro letošní rok vynechána vzhledem ke stavbě kruhového objezdu. Můžeme fanoušky ujistit, že ani při kulatém padesátém ročníku nebude v itineráři soutěže chybět. Pojede se tradičně v pátek večer a po dohodě s vedením města Zlína a zhotovitelem stavby můžeme použít současnou panelovou komunikaci. Ta vede kolem kruhového objezdu a bude využívána autobusovou dopravou. Všem patří za tento vstřícný krok velké poděkování,“ řekl Miloslav Regner, dlouholetý ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Hlavní změnu trati najdeme krátce po startu a následném rovném úseku, kdy soutěžní vozy místo pokračování na nadjezd odbočí vpravo na panelovou cestu a pokračují směrem k autobusovému a bývalému svitovskému areálu. Po najetí na nadjezd v ulici Gahurova se pokračuje v tradiční podobě a směru. Kultovní místa městské erzety se pojedou na rozdíl od předchozích let v opačném směru, naposledy se jelo tímto směrem v roce 2016. „Z loňské délky 9,51 km byla speciálka zkrácena na 9,18 km, ale hlavní část tratě zůstala zachována a fanoušci nebudou o nic ochuzeni. Již od 17 hodin se budou po trati prohánět ve vloženém závodě krásné „bugatky“ v rámci Grand Prix, poté jsme do harmonogramu zařadili spanilou jízdu historických automobilů, po které se odjede druhý závod GP Bugatti. Od 19 hodin bude trať Super RZ patřit ostrým speciálům Star Rally Historic a po jednadvacáté hodině absolvuje první rychlostní zkoušku startovní pole Barum Czech Rally Zlín,“ upřesnil Regner.
Důležitá zpráva pro fanoušky je, že zlínští pořadatelé organizují jubilejní ročník i s přítomností diváků na rychlostních zkouškách. „Nemáme podium na ohraničeném území jako například festivaly a diváci nám nestojí po stovkách za sebou. To naše pomyslné podium je více než dvě stě kilometrů dlouhé a díky tomu se odlišujeme od jiných akcí. Máme tak dostatek místa pro návštěvníky, rozmístěné na více místech v rozestupech, stojící na volném prostranství, kteří se netísní v desítkách řad za sebou. V loňském roce jsme řekli, že barumku chceme jet s diváky a jejich účasti si velmi vážíme,“ uzavřel závěrem Miloslav Regner.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?