Ostrým startem do 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín bude již pošestnácté v historii soutěže divácky atraktivní Super rychlostní zkouška v nočních ulicích Zlína. V letošním roce se uskuteční v pozměněné podobě, kterou si vyžádaly stavební práce při opravě křižovatky ulic Vodní a Bartošova. Okruhový test se v itineráři barumky objevil poprvé při pětatřicátém ročníku v roce 2005 a od té doby nechyběl ani jednou!
Mezi motoristickou veřejností se v poslední době začala jako lavina šířit informace, že při letošním ročníku barumky se nepojede divácky oblíbená Super rychlostní zkouška. V místě opravy vznikne nový kruhový objezd, čímž bude po jeho dokončení doprava v centru krajského města plynulejší. „Spousta fanoušků nás v posledních dnech a týdnech neustále zasypávala dotazy, zda pojedeme superspeciálku nebo bude pro letošní rok vynechána vzhledem ke stavbě kruhového objezdu. Můžeme fanoušky ujistit, že ani při kulatém padesátém ročníku nebude v itineráři soutěže chybět. Pojede se tradičně v pátek večer a po dohodě s vedením města Zlína a zhotovitelem stavby můžeme použít současnou panelovou komunikaci. Ta vede kolem kruhového objezdu a bude využívána autobusovou dopravou. Všem patří za tento vstřícný krok velké poděkování,“ řekl Miloslav Regner, dlouholetý ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Hlavní změnu trati najdeme krátce po startu a následném rovném úseku, kdy soutěžní vozy místo pokračování na nadjezd odbočí vpravo na panelovou cestu a pokračují směrem k autobusovému a bývalému svitovskému areálu. Po najetí na nadjezd v ulici Gahurova se pokračuje v tradiční podobě a směru. Kultovní místa městské erzety se pojedou na rozdíl od předchozích let v opačném směru, naposledy se jelo tímto směrem v roce 2016. „Z loňské délky 9,51 km byla speciálka zkrácena na 9,18 km, ale hlavní část tratě zůstala zachována a fanoušci nebudou o nic ochuzeni. Již od 17 hodin se budou po trati prohánět ve vloženém závodě krásné „bugatky“ v rámci Grand Prix, poté jsme do harmonogramu zařadili spanilou jízdu historických automobilů, po které se odjede druhý závod GP Bugatti. Od 19 hodin bude trať Super RZ patřit ostrým speciálům Star Rally Historic a po jednadvacáté hodině absolvuje první rychlostní zkoušku startovní pole Barum Czech Rally Zlín,“ upřesnil Regner.
Důležitá zpráva pro fanoušky je, že zlínští pořadatelé organizují jubilejní ročník i s přítomností diváků na rychlostních zkouškách. „Nemáme podium na ohraničeném území jako například festivaly a diváci nám nestojí po stovkách za sebou. To naše pomyslné podium je více než dvě stě kilometrů dlouhé a díky tomu se odlišujeme od jiných akcí. Máme tak dostatek místa pro návštěvníky, rozmístěné na více místech v rozestupech, stojící na volném prostranství, kteří se netísní v desítkách řad za sebou. V loňském roce jsme řekli, že barumku chceme jet s diváky a jejich účasti si velmi vážíme,“ uzavřel závěrem Miloslav Regner.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.