Ostrým startem do 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín bude již pošestnácté v historii soutěže divácky atraktivní Super rychlostní zkouška v nočních ulicích Zlína. V letošním roce se uskuteční v pozměněné podobě, kterou si vyžádaly stavební práce při opravě křižovatky ulic Vodní a Bartošova. Okruhový test se v itineráři barumky objevil poprvé při pětatřicátém ročníku v roce 2005 a od té doby nechyběl ani jednou!
Mezi motoristickou veřejností se v poslední době začala jako lavina šířit informace, že při letošním ročníku barumky se nepojede divácky oblíbená Super rychlostní zkouška. V místě opravy vznikne nový kruhový objezd, čímž bude po jeho dokončení doprava v centru krajského města plynulejší. „Spousta fanoušků nás v posledních dnech a týdnech neustále zasypávala dotazy, zda pojedeme superspeciálku nebo bude pro letošní rok vynechána vzhledem ke stavbě kruhového objezdu. Můžeme fanoušky ujistit, že ani při kulatém padesátém ročníku nebude v itineráři soutěže chybět. Pojede se tradičně v pátek večer a po dohodě s vedením města Zlína a zhotovitelem stavby můžeme použít současnou panelovou komunikaci. Ta vede kolem kruhového objezdu a bude využívána autobusovou dopravou. Všem patří za tento vstřícný krok velké poděkování,“ řekl Miloslav Regner, dlouholetý ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Hlavní změnu trati najdeme krátce po startu a následném rovném úseku, kdy soutěžní vozy místo pokračování na nadjezd odbočí vpravo na panelovou cestu a pokračují směrem k autobusovému a bývalému svitovskému areálu. Po najetí na nadjezd v ulici Gahurova se pokračuje v tradiční podobě a směru. Kultovní místa městské erzety se pojedou na rozdíl od předchozích let v opačném směru, naposledy se jelo tímto směrem v roce 2016. „Z loňské délky 9,51 km byla speciálka zkrácena na 9,18 km, ale hlavní část tratě zůstala zachována a fanoušci nebudou o nic ochuzeni. Již od 17 hodin se budou po trati prohánět ve vloženém závodě krásné „bugatky“ v rámci Grand Prix, poté jsme do harmonogramu zařadili spanilou jízdu historických automobilů, po které se odjede druhý závod GP Bugatti. Od 19 hodin bude trať Super RZ patřit ostrým speciálům Star Rally Historic a po jednadvacáté hodině absolvuje první rychlostní zkoušku startovní pole Barum Czech Rally Zlín,“ upřesnil Regner.
Důležitá zpráva pro fanoušky je, že zlínští pořadatelé organizují jubilejní ročník i s přítomností diváků na rychlostních zkouškách. „Nemáme podium na ohraničeném území jako například festivaly a diváci nám nestojí po stovkách za sebou. To naše pomyslné podium je více než dvě stě kilometrů dlouhé a díky tomu se odlišujeme od jiných akcí. Máme tak dostatek místa pro návštěvníky, rozmístěné na více místech v rozestupech, stojící na volném prostranství, kteří se netísní v desítkách řad za sebou. V loňském roce jsme řekli, že barumku chceme jet s diváky a jejich účasti si velmi vážíme,“ uzavřel závěrem Miloslav Regner.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.