Začátkem roku nebylo vůbec jasné, v jakém formátu se budou smět konat automobilové soutěže. Úvod sezóny proběhl za přísných hygienických opatření a bez diváků. Ani pořadatelé letní Rally Bohemia si nemohli být jistí vývojem situace, a proto se připravovali i na horší variantu. S myšlenkou přiblížit „Bohemku“ co nejaktuálněji v online prostředí, vznikla webová stránka Rally Bohemia LIVE, která zprostředkuje maximum informací všem fanouškům, kteří se přímo na samotnou soutěž nedostanou, přestože už nakonec mohou.
Rally Bohemia LIVE bude obsahovat v přehledném uspořádání výsledky z jednotlivých erzet, mezičasy a stručné zprávy k danému testu. To je však pouze krátký výčet informací, které mohou fanoušci živě sledovat. „Dlouho jsme toto live prostředí připravovali, a přestože už mohou fanoušci na Bohemku přijet osobně, rozhodli jsme se tuto webovou stránku spustit, protože i diváci na rychlostních zkouškách můžou sledovat veškeré informace přímo u trati. Kromě zmíněných výsledků a mezičasů bude po celou dobu soutěže vysílat Rádio Rally Bohemia a od středy do neděle také živé televizní vysílání MAXLIVE Rally Bohemia, kterým bude provázet Lukáš Strouhal, náš nejlepší moderátor. Všechny informace budou zveřejněny na jedné obrazovce, takže bez zdlouhavého proklikávání můžete sledovat jednu konkrétní erzetu s živými mezičasy a výsledky, live rozhovor ze stopky a krátké zprávy z průběhu této rychlostní zkoušky,“ popisuje stručně Petr Pavlát a pokračuje: „Hned vedle uvidíte live onboard z Fabie R5 Filipa Mareše a přenos z webové kamery u vjezdu do servisní zóny. Své dojmy a postřehy pak můžete sdílet s ostatními prostřednictvím chatu. Každý uživatel si navíc sám zvolí, co bude chtít sledovat v hlavním okně, a které informace mu poběží pouze v náhledových oknech. Stejně tak si může určit, kterou erzetu si pustí. Stránka bude obsahovat také další důležité informace jako harmonogram, startovní listinu nebo mapu s místy měření mezičasů. Závěrem ještě dodávám, že pro letošní rok spouštíme tuto stránku jako zkušební verzi, protože většina z výše uvedených věcí se nedá vyzkoušet mimo závod. Pokud něco nebude fungovat stoprocentně, přihlédněte prosím k tomuto důvodu, předem se omlouváme. Také proto bude letošní Rally Bohemia LIVE pro všechny zdarma.“
Rally Bohemia 2021 je nadcházejícím podnikem našeho domácího šampionátu v rally. Nenechte si ujít páteční show ve Škoda Rally Aréně v Sosnové a navštivte také Škoda Park v Mladé Boleslavi před radnicí. Vzhledem ke 120. výročí továrního týmu Škoda Motorsport bude určitě velmi zajímavý.
Pokud nemůžete z jakéhokoliv důvodu navštívit Rally Bohemia, webová stránka Rally Bohemia LIVE vám to alespoň částečně vynahradí.
Sledujte nás na: www.rallybohemia.cz
@rallybohemia / @ecoEnergyRallyBohemia / #rallybohemia
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?