O třetím červnovém víkendu přišel na řadu závod s centrem dění v Hustopečích, kde se na start postavil také tým Minařík Racing. Poprvé měli k tratím i do servisního areálu povolenou přítomnost diváci a všichni se těšili, že všechno bude tak trochu jako dřív.
Na závodě plném šotolinových úseku reprezentovaly slušovický tým dvě posádky. Již tradiční členové týmu René Dohnal s Romanem Švecem zůstali věrni Peugeotu 208 Rally4 a mezi vinicemi chtěli bojovat o nejlepší příčky s vozem poháněnou jednou nápravou. Jenže hned na první rychlostní zkoušce se potvrdilo, jak jsou tratě rychlostních zkoušek v Hustopečích náročné. „Začátek se nám moc nepovedl. Během jednoho kilometru první erzty jsme stihli vybojovat obří krizi a také trefit po hloupé chybce vzrostlý keř. Bylo z toho naprasklé čelní sklo a ztráta nárazníku. Přední nárazník jsme vyměnili a my tak mohli pokračovat ve večerních průjezdech se světelnou rampou. A to nebyl všem problémům konec. Ve druhém průjezdu jsme pod Kraví Horou přejeli stejný betonový antikat, jako asi 10-15 posádek před námi. Měli jsme neskutečné štěstí. Se zničeným druhým nárazníkem a ohnutým diskem jsme dokončili v pomalém tempu RZ. Kolo vyměnili a etapu dojeli,“ popsal krušné chvilky v páteční etapě René Dohnal. Sobotní etapa již byla pro posádku Dohnal – Švec v poklidnějším tempu. „V druhé etapě jsme se snažili pouze hlídat pozici a získat veledůležité body do hodnocení dvoukolek. To se také povedlo, vyhnuli jsme se jakémukoliv extempore a dokončili druzí v 2WD, první ve třídě i Peugeot Cupu a zvítězili i ve slovenské části 2WD. Vděk je to pravé slovo, kterým hodnotím tento závod. Měli jsme kliku a moc dobře to víme. Body jsou skvělé a i když jsme ztratili průběžné vedení v 2WD, před Bohemkou je vše otevřené. Již se moc těšíme. Děkuji rodině i partnerům za podporu. Fanouškům, že přišli v hojném počtu a vytvořili kulisu, na kterou jsme zvyklí. Bylo to fajn a všem moc děkujeme,“ řekl René Dohnal. V absolutním pořadí se kluci umístili na 19. příčce.
Druhou posádkou, která startovala pod hlavičkou Minařík Racing byli Petr Hapala se spolujezdcem Zbyňkem Kozákem. Dvojice usedla do vozu Renault Clio Sport. Pro Petra to byl první start po delší době, naposledy závodil na Barum Czech Rally Zlín 2019. Kluci se s náročnými tratěmi a úzkými šotolinovými úseky vypořádali na výbornou. V cíli posádka Hapala – Kozák obsadila 2. místo ve třídě 8, 22. místo v kategorii dvoukolek a v absolutním hodnocení dorazila do cíle na 51. příčce.
Nyní na tým pod vedením Lubomíra Minaříka čeká Rally Bohemia. Závodit se v okolí Mladé Boleslavi bude ve dnech 10. - 11. července.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.