O třetím červnovém víkendu přišel na řadu závod s centrem dění v Hustopečích, kde se na start postavil také tým Minařík Racing. Poprvé měli k tratím i do servisního areálu povolenou přítomnost diváci a všichni se těšili, že všechno bude tak trochu jako dřív.
Na závodě plném šotolinových úseku reprezentovaly slušovický tým dvě posádky. Již tradiční členové týmu René Dohnal s Romanem Švecem zůstali věrni Peugeotu 208 Rally4 a mezi vinicemi chtěli bojovat o nejlepší příčky s vozem poháněnou jednou nápravou. Jenže hned na první rychlostní zkoušce se potvrdilo, jak jsou tratě rychlostních zkoušek v Hustopečích náročné. „Začátek se nám moc nepovedl. Během jednoho kilometru první erzty jsme stihli vybojovat obří krizi a také trefit po hloupé chybce vzrostlý keř. Bylo z toho naprasklé čelní sklo a ztráta nárazníku. Přední nárazník jsme vyměnili a my tak mohli pokračovat ve večerních průjezdech se světelnou rampou. A to nebyl všem problémům konec. Ve druhém průjezdu jsme pod Kraví Horou přejeli stejný betonový antikat, jako asi 10-15 posádek před námi. Měli jsme neskutečné štěstí. Se zničeným druhým nárazníkem a ohnutým diskem jsme dokončili v pomalém tempu RZ. Kolo vyměnili a etapu dojeli,“ popsal krušné chvilky v páteční etapě René Dohnal. Sobotní etapa již byla pro posádku Dohnal – Švec v poklidnějším tempu. „V druhé etapě jsme se snažili pouze hlídat pozici a získat veledůležité body do hodnocení dvoukolek. To se také povedlo, vyhnuli jsme se jakémukoliv extempore a dokončili druzí v 2WD, první ve třídě i Peugeot Cupu a zvítězili i ve slovenské části 2WD. Vděk je to pravé slovo, kterým hodnotím tento závod. Měli jsme kliku a moc dobře to víme. Body jsou skvělé a i když jsme ztratili průběžné vedení v 2WD, před Bohemkou je vše otevřené. Již se moc těšíme. Děkuji rodině i partnerům za podporu. Fanouškům, že přišli v hojném počtu a vytvořili kulisu, na kterou jsme zvyklí. Bylo to fajn a všem moc děkujeme,“ řekl René Dohnal. V absolutním pořadí se kluci umístili na 19. příčce.
Druhou posádkou, která startovala pod hlavičkou Minařík Racing byli Petr Hapala se spolujezdcem Zbyňkem Kozákem. Dvojice usedla do vozu Renault Clio Sport. Pro Petra to byl první start po delší době, naposledy závodil na Barum Czech Rally Zlín 2019. Kluci se s náročnými tratěmi a úzkými šotolinovými úseky vypořádali na výbornou. V cíli posádka Hapala – Kozák obsadila 2. místo ve třídě 8, 22. místo v kategorii dvoukolek a v absolutním hodnocení dorazila do cíle na 51. příčce.
Nyní na tým pod vedením Lubomíra Minaříka čeká Rally Bohemia. Závodit se v okolí Mladé Boleslavi bude ve dnech 10. - 11. července.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?