O třetím červnovém víkendu přišel na řadu závod s centrem dění v Hustopečích, kde se na start postavil také tým Minařík Racing. Poprvé měli k tratím i do servisního areálu povolenou přítomnost diváci a všichni se těšili, že všechno bude tak trochu jako dřív.
Na závodě plném šotolinových úseku reprezentovaly slušovický tým dvě posádky. Již tradiční členové týmu René Dohnal s Romanem Švecem zůstali věrni Peugeotu 208 Rally4 a mezi vinicemi chtěli bojovat o nejlepší příčky s vozem poháněnou jednou nápravou. Jenže hned na první rychlostní zkoušce se potvrdilo, jak jsou tratě rychlostních zkoušek v Hustopečích náročné. „Začátek se nám moc nepovedl. Během jednoho kilometru první erzty jsme stihli vybojovat obří krizi a také trefit po hloupé chybce vzrostlý keř. Bylo z toho naprasklé čelní sklo a ztráta nárazníku. Přední nárazník jsme vyměnili a my tak mohli pokračovat ve večerních průjezdech se světelnou rampou. A to nebyl všem problémům konec. Ve druhém průjezdu jsme pod Kraví Horou přejeli stejný betonový antikat, jako asi 10-15 posádek před námi. Měli jsme neskutečné štěstí. Se zničeným druhým nárazníkem a ohnutým diskem jsme dokončili v pomalém tempu RZ. Kolo vyměnili a etapu dojeli,“ popsal krušné chvilky v páteční etapě René Dohnal. Sobotní etapa již byla pro posádku Dohnal – Švec v poklidnějším tempu. „V druhé etapě jsme se snažili pouze hlídat pozici a získat veledůležité body do hodnocení dvoukolek. To se také povedlo, vyhnuli jsme se jakémukoliv extempore a dokončili druzí v 2WD, první ve třídě i Peugeot Cupu a zvítězili i ve slovenské části 2WD. Vděk je to pravé slovo, kterým hodnotím tento závod. Měli jsme kliku a moc dobře to víme. Body jsou skvělé a i když jsme ztratili průběžné vedení v 2WD, před Bohemkou je vše otevřené. Již se moc těšíme. Děkuji rodině i partnerům za podporu. Fanouškům, že přišli v hojném počtu a vytvořili kulisu, na kterou jsme zvyklí. Bylo to fajn a všem moc děkujeme,“ řekl René Dohnal. V absolutním pořadí se kluci umístili na 19. příčce.
Druhou posádkou, která startovala pod hlavičkou Minařík Racing byli Petr Hapala se spolujezdcem Zbyňkem Kozákem. Dvojice usedla do vozu Renault Clio Sport. Pro Petra to byl první start po delší době, naposledy závodil na Barum Czech Rally Zlín 2019. Kluci se s náročnými tratěmi a úzkými šotolinovými úseky vypořádali na výbornou. V cíli posádka Hapala – Kozák obsadila 2. místo ve třídě 8, 22. místo v kategorii dvoukolek a v absolutním hodnocení dorazila do cíle na 51. příčce.
Nyní na tým pod vedením Lubomíra Minaříka čeká Rally Bohemia. Závodit se v okolí Mladé Boleslavi bude ve dnech 10. - 11. července.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.