O třetím červnovém víkendu přišel na řadu závod s centrem dění v Hustopečích, kde se na start postavil také tým Minařík Racing. Poprvé měli k tratím i do servisního areálu povolenou přítomnost diváci a všichni se těšili, že všechno bude tak trochu jako dřív.
Na závodě plném šotolinových úseku reprezentovaly slušovický tým dvě posádky. Již tradiční členové týmu René Dohnal s Romanem Švecem zůstali věrni Peugeotu 208 Rally4 a mezi vinicemi chtěli bojovat o nejlepší příčky s vozem poháněnou jednou nápravou. Jenže hned na první rychlostní zkoušce se potvrdilo, jak jsou tratě rychlostních zkoušek v Hustopečích náročné. „Začátek se nám moc nepovedl. Během jednoho kilometru první erzty jsme stihli vybojovat obří krizi a také trefit po hloupé chybce vzrostlý keř. Bylo z toho naprasklé čelní sklo a ztráta nárazníku. Přední nárazník jsme vyměnili a my tak mohli pokračovat ve večerních průjezdech se světelnou rampou. A to nebyl všem problémům konec. Ve druhém průjezdu jsme pod Kraví Horou přejeli stejný betonový antikat, jako asi 10-15 posádek před námi. Měli jsme neskutečné štěstí. Se zničeným druhým nárazníkem a ohnutým diskem jsme dokončili v pomalém tempu RZ. Kolo vyměnili a etapu dojeli,“ popsal krušné chvilky v páteční etapě René Dohnal. Sobotní etapa již byla pro posádku Dohnal – Švec v poklidnějším tempu. „V druhé etapě jsme se snažili pouze hlídat pozici a získat veledůležité body do hodnocení dvoukolek. To se také povedlo, vyhnuli jsme se jakémukoliv extempore a dokončili druzí v 2WD, první ve třídě i Peugeot Cupu a zvítězili i ve slovenské části 2WD. Vděk je to pravé slovo, kterým hodnotím tento závod. Měli jsme kliku a moc dobře to víme. Body jsou skvělé a i když jsme ztratili průběžné vedení v 2WD, před Bohemkou je vše otevřené. Již se moc těšíme. Děkuji rodině i partnerům za podporu. Fanouškům, že přišli v hojném počtu a vytvořili kulisu, na kterou jsme zvyklí. Bylo to fajn a všem moc děkujeme,“ řekl René Dohnal. V absolutním pořadí se kluci umístili na 19. příčce.
Druhou posádkou, která startovala pod hlavičkou Minařík Racing byli Petr Hapala se spolujezdcem Zbyňkem Kozákem. Dvojice usedla do vozu Renault Clio Sport. Pro Petra to byl první start po delší době, naposledy závodil na Barum Czech Rally Zlín 2019. Kluci se s náročnými tratěmi a úzkými šotolinovými úseky vypořádali na výbornou. V cíli posádka Hapala – Kozák obsadila 2. místo ve třídě 8, 22. místo v kategorii dvoukolek a v absolutním hodnocení dorazila do cíle na 51. příčce.
Nyní na tým pod vedením Lubomíra Minaříka čeká Rally Bohemia. Závodit se v okolí Mladé Boleslavi bude ve dnech 10. - 11. července.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.