O nadcházejícím víkendu se ACCR Racing21 rally team zúčastní v Maďarsku 54. ročníku Mecsek Rallye Historic, která je zároveň třetím dějstvím seriálu FIA European Historic Rally Championship 2021. Jezdec Vojtěch Štajf se tak vrací za volant historického vozu Opel Kadett C GT/E a bude opět navigován zkušeným spolujezdcem Vladimírem Zelinkou.
54. Mecsek Rallye Historic nabídne přibližně padesátce posádek, startujících s historickými vozy, celkem 11 rychlostních zkoušek ve dvou etapách o celkové délce 155 kilometrů. Tratě rychlostních testů jsou situovány do okolí města Pécs, které je se svou bohatou historií pátým největším městem v Maďarsku. Závod se jede na svazích pohoří Mecsek nedaleko hranic s Chorvatskem. Stejně jako při minulé soutěži Historic Vltava Rallye, slibuje i tento podnik evropského šampionátu zajímavé souboje na trati, a to opět díky silné konkurenci mezi přihlášenými posádkami.
Vojtěch Štajf s Vladimírem Zelinkou se budou, po velmi úspěšné premiéře se soutěžním vozem Opel Kadett C GT/E na nedávné Historic Vltava Rallye, opět snažit o navýšení svého bodového konta v seriálu FIA European Historic Rally Championship 2021, a to v roli reprezentantů ČR. Jejich závodní Kadett prošel od poslední soutěže celkovou kontrolou a drobnými úpravami v nastavení.
V rámci předsoutěžních testů se ověřovaly nejen provedené úpravy na voze, ale v programu bylo rovněž vyzkoušení pneumatik Pirelli P7 Corsa Classic s nejtvrdší směsí, vhodných právě pro maďarskou soutěž.
„Tato soutěž v Maďarsku je pro nás další velkou výzvou, protože obecně nemám zkušenosti se zdejšími tratěmi a pojedu tady poprvé. Malou výhodu však spatřuji v možnosti čtyř průjezdů při seznamovacích jízdách, oproti běžným třem. Na Šumavě jsme si ověřili, že nám to s Opelem na erzetách jde, a tak se už s Vláďou moc těšíme na další start. Konkurence je zde téměř totožná jako při našem prvním startu v Čechách, takže logicky bude naší snahou směřovat k prvenství nejen ve třídě C3. Rádi bychom bojovali také o vítězství v celé kategorii 2 (všechny vozy s homologací do roku 1975 bez rozdílu kubatury), které nám na Šumavě uteklo o pověstný vlásek,“ řekl před odjezdem do Maďarska Vojtěch Štajf a dodal: „Již tradičně jsme se snažili v přípravě nic nepodcenit, a proto si na Mecsek Rallye vezeme s sebou i pneumatiky Pirelli P7 Corsa Classic v nejtvrdší směsi D3. Věříme, že vzhledem k očekávaným vyšším teplotám vzduchu najdou v Maďarsku využití.“
V aktuálním hodnocení kategorie 2 v rámci FIA European Historic Rally Championship 2021 je posádka týmu ACCR Racing21 Štajf – Zelinka na celkovém 6. místě s 18 body.
54. ročník Mecsek Rallye odstartuje v pátek 25. 6. 2021 v 17 hodin na historickém náměstí v Pécsi. Cíl soutěže je o den později v 19 hodin na stejném místě.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.