O nadcházejícím víkendu se ACCR Racing21 rally team zúčastní v Maďarsku 54. ročníku Mecsek Rallye Historic, která je zároveň třetím dějstvím seriálu FIA European Historic Rally Championship 2021. Jezdec Vojtěch Štajf se tak vrací za volant historického vozu Opel Kadett C GT/E a bude opět navigován zkušeným spolujezdcem Vladimírem Zelinkou.
54. Mecsek Rallye Historic nabídne přibližně padesátce posádek, startujících s historickými vozy, celkem 11 rychlostních zkoušek ve dvou etapách o celkové délce 155 kilometrů. Tratě rychlostních testů jsou situovány do okolí města Pécs, které je se svou bohatou historií pátým největším městem v Maďarsku. Závod se jede na svazích pohoří Mecsek nedaleko hranic s Chorvatskem. Stejně jako při minulé soutěži Historic Vltava Rallye, slibuje i tento podnik evropského šampionátu zajímavé souboje na trati, a to opět díky silné konkurenci mezi přihlášenými posádkami.
Vojtěch Štajf s Vladimírem Zelinkou se budou, po velmi úspěšné premiéře se soutěžním vozem Opel Kadett C GT/E na nedávné Historic Vltava Rallye, opět snažit o navýšení svého bodového konta v seriálu FIA European Historic Rally Championship 2021, a to v roli reprezentantů ČR. Jejich závodní Kadett prošel od poslední soutěže celkovou kontrolou a drobnými úpravami v nastavení.
V rámci předsoutěžních testů se ověřovaly nejen provedené úpravy na voze, ale v programu bylo rovněž vyzkoušení pneumatik Pirelli P7 Corsa Classic s nejtvrdší směsí, vhodných právě pro maďarskou soutěž.
„Tato soutěž v Maďarsku je pro nás další velkou výzvou, protože obecně nemám zkušenosti se zdejšími tratěmi a pojedu tady poprvé. Malou výhodu však spatřuji v možnosti čtyř průjezdů při seznamovacích jízdách, oproti běžným třem. Na Šumavě jsme si ověřili, že nám to s Opelem na erzetách jde, a tak se už s Vláďou moc těšíme na další start. Konkurence je zde téměř totožná jako při našem prvním startu v Čechách, takže logicky bude naší snahou směřovat k prvenství nejen ve třídě C3. Rádi bychom bojovali také o vítězství v celé kategorii 2 (všechny vozy s homologací do roku 1975 bez rozdílu kubatury), které nám na Šumavě uteklo o pověstný vlásek,“ řekl před odjezdem do Maďarska Vojtěch Štajf a dodal: „Již tradičně jsme se snažili v přípravě nic nepodcenit, a proto si na Mecsek Rallye vezeme s sebou i pneumatiky Pirelli P7 Corsa Classic v nejtvrdší směsi D3. Věříme, že vzhledem k očekávaným vyšším teplotám vzduchu najdou v Maďarsku využití.“
V aktuálním hodnocení kategorie 2 v rámci FIA European Historic Rally Championship 2021 je posádka týmu ACCR Racing21 Štajf – Zelinka na celkovém 6. místě s 18 body.
54. ročník Mecsek Rallye odstartuje v pátek 25. 6. 2021 v 17 hodin na historickém náměstí v Pécsi. Cíl soutěže je o den později v 19 hodin na stejném místě.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.