O nadcházejícím víkendu se ACCR Racing21 rally team zúčastní v Maďarsku 54. ročníku Mecsek Rallye Historic, která je zároveň třetím dějstvím seriálu FIA European Historic Rally Championship 2021. Jezdec Vojtěch Štajf se tak vrací za volant historického vozu Opel Kadett C GT/E a bude opět navigován zkušeným spolujezdcem Vladimírem Zelinkou.
54. Mecsek Rallye Historic nabídne přibližně padesátce posádek, startujících s historickými vozy, celkem 11 rychlostních zkoušek ve dvou etapách o celkové délce 155 kilometrů. Tratě rychlostních testů jsou situovány do okolí města Pécs, které je se svou bohatou historií pátým největším městem v Maďarsku. Závod se jede na svazích pohoří Mecsek nedaleko hranic s Chorvatskem. Stejně jako při minulé soutěži Historic Vltava Rallye, slibuje i tento podnik evropského šampionátu zajímavé souboje na trati, a to opět díky silné konkurenci mezi přihlášenými posádkami.
Vojtěch Štajf s Vladimírem Zelinkou se budou, po velmi úspěšné premiéře se soutěžním vozem Opel Kadett C GT/E na nedávné Historic Vltava Rallye, opět snažit o navýšení svého bodového konta v seriálu FIA European Historic Rally Championship 2021, a to v roli reprezentantů ČR. Jejich závodní Kadett prošel od poslední soutěže celkovou kontrolou a drobnými úpravami v nastavení.
V rámci předsoutěžních testů se ověřovaly nejen provedené úpravy na voze, ale v programu bylo rovněž vyzkoušení pneumatik Pirelli P7 Corsa Classic s nejtvrdší směsí, vhodných právě pro maďarskou soutěž.
„Tato soutěž v Maďarsku je pro nás další velkou výzvou, protože obecně nemám zkušenosti se zdejšími tratěmi a pojedu tady poprvé. Malou výhodu však spatřuji v možnosti čtyř průjezdů při seznamovacích jízdách, oproti běžným třem. Na Šumavě jsme si ověřili, že nám to s Opelem na erzetách jde, a tak se už s Vláďou moc těšíme na další start. Konkurence je zde téměř totožná jako při našem prvním startu v Čechách, takže logicky bude naší snahou směřovat k prvenství nejen ve třídě C3. Rádi bychom bojovali také o vítězství v celé kategorii 2 (všechny vozy s homologací do roku 1975 bez rozdílu kubatury), které nám na Šumavě uteklo o pověstný vlásek,“ řekl před odjezdem do Maďarska Vojtěch Štajf a dodal: „Již tradičně jsme se snažili v přípravě nic nepodcenit, a proto si na Mecsek Rallye vezeme s sebou i pneumatiky Pirelli P7 Corsa Classic v nejtvrdší směsi D3. Věříme, že vzhledem k očekávaným vyšším teplotám vzduchu najdou v Maďarsku využití.“
V aktuálním hodnocení kategorie 2 v rámci FIA European Historic Rally Championship 2021 je posádka týmu ACCR Racing21 Štajf – Zelinka na celkovém 6. místě s 18 body.
54. ročník Mecsek Rallye odstartuje v pátek 25. 6. 2021 v 17 hodin na historickém náměstí v Pécsi. Cíl soutěže je o den později v 19 hodin na stejném místě.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?