Pořadatelé Agrotec Petronas Rally Hustopeče připravili tradičně zajímavé tratě a ty byly také letos poprvé obsypané diváky. ACA ŠKODA Vančík Motorsport přijel s cílem sbírat zkušenosti pro svého jezdce Dominika Stříteského, ale také udržet jeho výborné čtvrté místo v pořadí Mistrovství ČR v rally. Oba cíle se podařilo splnit.
Eduard Skaba, jednatel společnosti Autocentrála Hlučín, hlavního partnera týmu byl v Hustopečích u toho. „Byl jsem moc rád, že jsme se konečně dočkali rally bez diváckých omezení. Kolem trati to bylo vidět, byl to opravdový motoristický svátek. Dominik i celý tým v něm potvrdili vysokou výkonnost a závěrečný boj v poslední rychlostní zkoušce byl nakonec odměněn i postupem na výborné páté místo. Mám z toho radost. Teď nás čeká Rally Bohemia, to bude zase úplně jiný příběh, ale Dominik během sezony potvrdil svůj talent i taktickou vyspělost a nepochybuji, že to zvládne. Těším se na ni stejně jako na srpnovou Barumku.“
Jaroslav Vančík, šéf týmu, měl před startem lehké obavy: „Vyladit auto na Hustopeče, je těžké, protože se tu hodně mění charakter tratě a míchají povrchy, navíc je tu vždycky pekelné vedro, což nesvědčí motorům. Asfalt je tu hodně zaprášený a zvolit dobře gumy také není úplně jednoduché. S gumami jsme nakonec v první etapě dost zápolili, sobota byla lepší a nakonec ještě v posledním průjezdu tou dlouhou rychlostkou Dominik přeskočil Mirka Jakeše. Po pátku ukázal, že se tak snadno nevzdává a dokáže i vystupňovat tlak. To mě hodně potěšilo. Teď ho čeká opravdová jezdecká maturita na Rally Bohemia. Myslím, že je na ni dobře připraven. Musím taky poděkovat Josefovi Kopeckému, který nám strašně pomohl. Na jedné z kompresí se totiž úplně nečekaně vysypalo zadní okno. To jsem nikdy nezažil a my jsme ho v kamionu neměli. Josef nezaváhal ani na vteřinu, půjčil nám ze svých zásob nové a jen tak jsme mohli rally dokončit bez problémů. Pro mě je to nádherný příklad opravdového sportovního ducha. Díky, Josefe!“
I slova Dominika Stříteského potvrzují, že to v Hustopečích nebylo jednoduché. „Pro mě to byla jednoznačně zatím nejtěžší rally. Musel jsem si zvykat na hodně zaprášený povrch a taky jsem trochu déle hledal rytmus, což pro mě byla nová zkušenost. Naštěstí mě podržel Jirka Hovorka, v autě nebylo vůbec znát, že spolu jedeme poprvé. První etapa byla nic moc, ale nakonec jsme se v sobotu dokázali prokousat až na páté místo. Jsem s ním spokojen, taky proto, že jsme se na hustopečeské rally hodně naučili. Teď už začínáme s intenzivní přípravou na Rally Bohemia, která pro nás bude prvním vrcholem sezony a kde se chceme předvést v tom nejlepším světle.“
Děkujeme všem fanouškům za podporu.
Tisková zpráva ACA ŠKODA Vančík Motorsport
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.