Pořadatelé Agrotec Petronas Rally Hustopeče připravili tradičně zajímavé tratě a ty byly také letos poprvé obsypané diváky. ACA ŠKODA Vančík Motorsport přijel s cílem sbírat zkušenosti pro svého jezdce Dominika Stříteského, ale také udržet jeho výborné čtvrté místo v pořadí Mistrovství ČR v rally. Oba cíle se podařilo splnit.
Eduard Skaba, jednatel společnosti Autocentrála Hlučín, hlavního partnera týmu byl v Hustopečích u toho. „Byl jsem moc rád, že jsme se konečně dočkali rally bez diváckých omezení. Kolem trati to bylo vidět, byl to opravdový motoristický svátek. Dominik i celý tým v něm potvrdili vysokou výkonnost a závěrečný boj v poslední rychlostní zkoušce byl nakonec odměněn i postupem na výborné páté místo. Mám z toho radost. Teď nás čeká Rally Bohemia, to bude zase úplně jiný příběh, ale Dominik během sezony potvrdil svůj talent i taktickou vyspělost a nepochybuji, že to zvládne. Těším se na ni stejně jako na srpnovou Barumku.“
Jaroslav Vančík, šéf týmu, měl před startem lehké obavy: „Vyladit auto na Hustopeče, je těžké, protože se tu hodně mění charakter tratě a míchají povrchy, navíc je tu vždycky pekelné vedro, což nesvědčí motorům. Asfalt je tu hodně zaprášený a zvolit dobře gumy také není úplně jednoduché. S gumami jsme nakonec v první etapě dost zápolili, sobota byla lepší a nakonec ještě v posledním průjezdu tou dlouhou rychlostkou Dominik přeskočil Mirka Jakeše. Po pátku ukázal, že se tak snadno nevzdává a dokáže i vystupňovat tlak. To mě hodně potěšilo. Teď ho čeká opravdová jezdecká maturita na Rally Bohemia. Myslím, že je na ni dobře připraven. Musím taky poděkovat Josefovi Kopeckému, který nám strašně pomohl. Na jedné z kompresí se totiž úplně nečekaně vysypalo zadní okno. To jsem nikdy nezažil a my jsme ho v kamionu neměli. Josef nezaváhal ani na vteřinu, půjčil nám ze svých zásob nové a jen tak jsme mohli rally dokončit bez problémů. Pro mě je to nádherný příklad opravdového sportovního ducha. Díky, Josefe!“
I slova Dominika Stříteského potvrzují, že to v Hustopečích nebylo jednoduché. „Pro mě to byla jednoznačně zatím nejtěžší rally. Musel jsem si zvykat na hodně zaprášený povrch a taky jsem trochu déle hledal rytmus, což pro mě byla nová zkušenost. Naštěstí mě podržel Jirka Hovorka, v autě nebylo vůbec znát, že spolu jedeme poprvé. První etapa byla nic moc, ale nakonec jsme se v sobotu dokázali prokousat až na páté místo. Jsem s ním spokojen, taky proto, že jsme se na hustopečeské rally hodně naučili. Teď už začínáme s intenzivní přípravou na Rally Bohemia, která pro nás bude prvním vrcholem sezony a kde se chceme předvést v tom nejlepším světle.“
Děkujeme všem fanouškům za podporu.
Tisková zpráva ACA ŠKODA Vančík Motorsport
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.