Příznivci automobilových soutěží se mohou v nadcházejícím ročníku Rally Bohemia těšit na několik zajímavých novinek, například na Racing arény, ve kterých budou vtaženi do rally ještě více, než je tomu na běžných diváckých místech. V označených zónách u atraktivních pasáží rychlostních zkoušek bude zajištěno občerstvení a toalety. Průběh soutěže bude komentovat moderátor.
Úplně první Racing arénou bude páteční Sosnová, která divákům nabídne celodenní program, včetně přejímek, shakedownu a paralelních jízd současných i historických vozidel, exponátů ze skupiny Group B Parade a souběžně jedoucí ECO energy Rally Bohemia. „Diváci si mohou vybrat mezi vstupenkou na hlavní tribunu za 350 Kč, vedlejší tribunu za 300 Kč, nebo míst na stání za 200 Kč, ze kterých bude též vidět většina trati. V ceně vstupenky je zdarma parkování na přilehlé louce. U vstupu do areálu bude možné zakoupit Program za 50 Kč.“ říká Petr Pavlát, ředitel Rally Bohemia.
Další Racing arény budou umístěné v sobotu na Chloudově, v Pelíkovicích a Hodkovicích nad Mohelkou. V neděli pak v Rokytovci, Dolním Cetně a Krásné vsi. Vstup bude stát 100 Kč, ale v této částce bude Program v hodnotě 50 korun. Ten bude k vyzvednutí výhradně na ředitelství Rally Bohemia v hotelu Věnec na Staroměstském náměstí. Program navíc obsahuje dvě poukázky na kávu v celkové hodnotě 100 Kč u čerpacích stanic OMV v Mladé Boleslavi. „Takže zaplatíte stovku, dostanete program, dáte si kávu a vyrazíte na skvělé, komentované a bezpečné divácké místo s občerstvením. Vstupenky do Racing arén se budou prodávat zhruba od poloviny června výhradně přes webové stránky Rally Bohemia, kde se zájemci mohou podrobněji seznámit také s přesným umístěním arén včetně onbordu z místa a ukázky průjezdu z každé Racing arény,“ upřesňuje Petr Pavlát.
Všechny podrobnosti o Racing arénách naleznete na www.rallybohemia.cz
Racing aréna CHLOUDOV
Klasické místo na RZ Chloudov, diváci uvidí soutěžní vozy sjíždět už z protilehlého kopce s několika zatáčkami a dvěma vracáky, aby následně dalším vracákem přetnuly hlavní silnici a doslova pár metrů pod nohami diváků opustili tuto arénu. Příjezd a parkování bude výhradně na silnici od obce Koberovy, cca 200-500 m od arény. Silnice od Železného Brodu bude uzavřena hned za tímto městem a bude z důvodů bezpečnosti hlídána policií.
Racing aréna PELÍKOVICE
Atraktivní místo u seníku v Pelíkovicích na rychlostní zkoušce Radostín, s dlouhým rychlým úsekem na hřebenovce a terénní nerovností přímo před arénou. Parkování na louce v těsné blízkosti arény. Příjezd výhradně po místní komunikaci od nádraží z Rychnova. Ostatní příjezdové komunikace (od Rychnova od vleku a od Bezděčína) budou uzavřené pro veškerý provoz.
Racing aréna Hodkovice nad Mohelkou
Opět známé místo na rychlostní zkoušce Radostín s jednou velkou změnou a tou je objíždění kašny na náměstí. Můžeme očekávat velké táhlé smyky, což je vždy atraktivní podívaná pro fanoušky. Rychlý nálet po kostkách, velké brzdy a obkroužení kašny, po kterém následuje ostrá pravá zatáčka a odjezd z náměstí. Parkování u letiště v Hodkovicích cca 600 m od arény. Prostor této arény bude oplocen.
Racing aréna ROKYTOVEC
Nádherné nové místo na RZ Krásná, kde diváci uvidí soutěžní vozy hned dvakrát. Jednou při rychlém příjezdu do obce a následném levém odbočení na místní komunikaci, následují dvě pravé zatáčky, přičemž ta druhá vede na louku, po které posádky přejedou těsně vedle arény. Navazuje výjezd z louky zpět na silnici sérií úzké pravé a široké levé zatáčky. Dále vozy zmizí v obci Rokytovec, aby se následně po cca 25 sekundách objevily znovu před diváky, kde absolvují dvě pravé zatáčky na místní komunikaci. Parkování na okraji obce Rokytovec cca 500 metrů od arény.
Racing aréna DOLNÍ CETNO
Staronová aréna částečně v soukromém areálu v Dolním Cetně na RZ Krásná. Rychlý příjezd do areálu, vracák přes ručku na širokém asfaltu, potom pravá a levá přes úzký mostek a výjezd z areálu na silnici, kde následuje široká pravá a levá zatáčka na kostky a odjezd směr Podkováň. Parkování na travnatém parkovišti obce cca 300 metrů od arény.
Racing aréna KRÁSNÁ VES
Nová aréna rovněž na rychlostní zkoušce Krásná. V obci Krásná Ves se v této podobě ještě nikdy nezávodilo. Z arény je průjezd po místní komunikaci této obce vidět prakticky celý. Soutěžní vozy přijedou z protilehlého kopce a po sérii zatáček mezi domy projedou přímo pod nohami diváků. Těsně za arénou je cíl „erzety“. Parkování před obcí Krásná Ves, vzdálenost parkoviště od arény je cca 600 metrů.
Prodej vstupenek bude možný jedině na webu Rally Bohemia a bude zahájen v polovině června. Počty vstupenek do jednotlivých arén jsou omezené, a i z důvodů epidemiologických opatření není možné jejich další navyšování. Proto je důležité, aby si zájemci zajistili vstupenky včas. Umožní-li KHS vstup diváků do servisu, bude i zde nutné zakoupit vstupenky za stejných podmínek, jako na sobotní a nedělní Racing arény, tedy v ceně 100 Kč včetně Programu a dvěma poukazy na skvělou kávu u čerpacích stanic OMV v Mladé Boleslavi.
Sledujte nás i na www.facebook.com/rallybohemia a www.instagram.com/rallybohemia a dozvíte se víc než ostatní.
Organizační tým děkuje městu Mladá Boleslav a dalším partnerům za podporu a přeje všem divákům na Rally Bohemia spoustu příjemných zážitků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?