Příznivci automobilových soutěží se mohou v nadcházejícím ročníku Rally Bohemia těšit na několik zajímavých novinek, například na Racing arény, ve kterých budou vtaženi do rally ještě více, než je tomu na běžných diváckých místech. V označených zónách u atraktivních pasáží rychlostních zkoušek bude zajištěno občerstvení a toalety. Průběh soutěže bude komentovat moderátor.
Úplně první Racing arénou bude páteční Sosnová, která divákům nabídne celodenní program, včetně přejímek, shakedownu a paralelních jízd současných i historických vozidel, exponátů ze skupiny Group B Parade a souběžně jedoucí ECO energy Rally Bohemia. „Diváci si mohou vybrat mezi vstupenkou na hlavní tribunu za 350 Kč, vedlejší tribunu za 300 Kč, nebo míst na stání za 200 Kč, ze kterých bude též vidět většina trati. V ceně vstupenky je zdarma parkování na přilehlé louce. U vstupu do areálu bude možné zakoupit Program za 50 Kč.“ říká Petr Pavlát, ředitel Rally Bohemia.
Další Racing arény budou umístěné v sobotu na Chloudově, v Pelíkovicích a Hodkovicích nad Mohelkou. V neděli pak v Rokytovci, Dolním Cetně a Krásné vsi. Vstup bude stát 100 Kč, ale v této částce bude Program v hodnotě 50 korun. Ten bude k vyzvednutí výhradně na ředitelství Rally Bohemia v hotelu Věnec na Staroměstském náměstí. Program navíc obsahuje dvě poukázky na kávu v celkové hodnotě 100 Kč u čerpacích stanic OMV v Mladé Boleslavi. „Takže zaplatíte stovku, dostanete program, dáte si kávu a vyrazíte na skvělé, komentované a bezpečné divácké místo s občerstvením. Vstupenky do Racing arén se budou prodávat zhruba od poloviny června výhradně přes webové stránky Rally Bohemia, kde se zájemci mohou podrobněji seznámit také s přesným umístěním arén včetně onbordu z místa a ukázky průjezdu z každé Racing arény,“ upřesňuje Petr Pavlát.
Všechny podrobnosti o Racing arénách naleznete na www.rallybohemia.cz
Racing aréna CHLOUDOV
Klasické místo na RZ Chloudov, diváci uvidí soutěžní vozy sjíždět už z protilehlého kopce s několika zatáčkami a dvěma vracáky, aby následně dalším vracákem přetnuly hlavní silnici a doslova pár metrů pod nohami diváků opustili tuto arénu. Příjezd a parkování bude výhradně na silnici od obce Koberovy, cca 200-500 m od arény. Silnice od Železného Brodu bude uzavřena hned za tímto městem a bude z důvodů bezpečnosti hlídána policií.
Racing aréna PELÍKOVICE
Atraktivní místo u seníku v Pelíkovicích na rychlostní zkoušce Radostín, s dlouhým rychlým úsekem na hřebenovce a terénní nerovností přímo před arénou. Parkování na louce v těsné blízkosti arény. Příjezd výhradně po místní komunikaci od nádraží z Rychnova. Ostatní příjezdové komunikace (od Rychnova od vleku a od Bezděčína) budou uzavřené pro veškerý provoz.
Racing aréna Hodkovice nad Mohelkou
Opět známé místo na rychlostní zkoušce Radostín s jednou velkou změnou a tou je objíždění kašny na náměstí. Můžeme očekávat velké táhlé smyky, což je vždy atraktivní podívaná pro fanoušky. Rychlý nálet po kostkách, velké brzdy a obkroužení kašny, po kterém následuje ostrá pravá zatáčka a odjezd z náměstí. Parkování u letiště v Hodkovicích cca 600 m od arény. Prostor této arény bude oplocen.
Racing aréna ROKYTOVEC
Nádherné nové místo na RZ Krásná, kde diváci uvidí soutěžní vozy hned dvakrát. Jednou při rychlém příjezdu do obce a následném levém odbočení na místní komunikaci, následují dvě pravé zatáčky, přičemž ta druhá vede na louku, po které posádky přejedou těsně vedle arény. Navazuje výjezd z louky zpět na silnici sérií úzké pravé a široké levé zatáčky. Dále vozy zmizí v obci Rokytovec, aby se následně po cca 25 sekundách objevily znovu před diváky, kde absolvují dvě pravé zatáčky na místní komunikaci. Parkování na okraji obce Rokytovec cca 500 metrů od arény.
Racing aréna DOLNÍ CETNO
Staronová aréna částečně v soukromém areálu v Dolním Cetně na RZ Krásná. Rychlý příjezd do areálu, vracák přes ručku na širokém asfaltu, potom pravá a levá přes úzký mostek a výjezd z areálu na silnici, kde následuje široká pravá a levá zatáčka na kostky a odjezd směr Podkováň. Parkování na travnatém parkovišti obce cca 300 metrů od arény.
Racing aréna KRÁSNÁ VES
Nová aréna rovněž na rychlostní zkoušce Krásná. V obci Krásná Ves se v této podobě ještě nikdy nezávodilo. Z arény je průjezd po místní komunikaci této obce vidět prakticky celý. Soutěžní vozy přijedou z protilehlého kopce a po sérii zatáček mezi domy projedou přímo pod nohami diváků. Těsně za arénou je cíl „erzety“. Parkování před obcí Krásná Ves, vzdálenost parkoviště od arény je cca 600 metrů.
Prodej vstupenek bude možný jedině na webu Rally Bohemia a bude zahájen v polovině června. Počty vstupenek do jednotlivých arén jsou omezené, a i z důvodů epidemiologických opatření není možné jejich další navyšování. Proto je důležité, aby si zájemci zajistili vstupenky včas. Umožní-li KHS vstup diváků do servisu, bude i zde nutné zakoupit vstupenky za stejných podmínek, jako na sobotní a nedělní Racing arény, tedy v ceně 100 Kč včetně Programu a dvěma poukazy na skvělou kávu u čerpacích stanic OMV v Mladé Boleslavi.
Sledujte nás i na www.facebook.com/rallybohemia a www.instagram.com/rallybohemia a dozvíte se víc než ostatní.
Organizační tým děkuje městu Mladá Boleslav a dalším partnerům za podporu a přeje všem divákům na Rally Bohemia spoustu příjemných zážitků.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.