Příznivci automobilových soutěží se mohou v nadcházejícím ročníku Rally Bohemia těšit na několik zajímavých novinek, například na Racing arény, ve kterých budou vtaženi do rally ještě více, než je tomu na běžných diváckých místech. V označených zónách u atraktivních pasáží rychlostních zkoušek bude zajištěno občerstvení a toalety. Průběh soutěže bude komentovat moderátor.
Úplně první Racing arénou bude páteční Sosnová, která divákům nabídne celodenní program, včetně přejímek, shakedownu a paralelních jízd současných i historických vozidel, exponátů ze skupiny Group B Parade a souběžně jedoucí ECO energy Rally Bohemia. „Diváci si mohou vybrat mezi vstupenkou na hlavní tribunu za 350 Kč, vedlejší tribunu za 300 Kč, nebo míst na stání za 200 Kč, ze kterých bude též vidět většina trati. V ceně vstupenky je zdarma parkování na přilehlé louce. U vstupu do areálu bude možné zakoupit Program za 50 Kč.“ říká Petr Pavlát, ředitel Rally Bohemia.
Další Racing arény budou umístěné v sobotu na Chloudově, v Pelíkovicích a Hodkovicích nad Mohelkou. V neděli pak v Rokytovci, Dolním Cetně a Krásné vsi. Vstup bude stát 100 Kč, ale v této částce bude Program v hodnotě 50 korun. Ten bude k vyzvednutí výhradně na ředitelství Rally Bohemia v hotelu Věnec na Staroměstském náměstí. Program navíc obsahuje dvě poukázky na kávu v celkové hodnotě 100 Kč u čerpacích stanic OMV v Mladé Boleslavi. „Takže zaplatíte stovku, dostanete program, dáte si kávu a vyrazíte na skvělé, komentované a bezpečné divácké místo s občerstvením. Vstupenky do Racing arén se budou prodávat zhruba od poloviny června výhradně přes webové stránky Rally Bohemia, kde se zájemci mohou podrobněji seznámit také s přesným umístěním arén včetně onbordu z místa a ukázky průjezdu z každé Racing arény,“ upřesňuje Petr Pavlát.
Všechny podrobnosti o Racing arénách naleznete na www.rallybohemia.cz
Racing aréna CHLOUDOV
Klasické místo na RZ Chloudov, diváci uvidí soutěžní vozy sjíždět už z protilehlého kopce s několika zatáčkami a dvěma vracáky, aby následně dalším vracákem přetnuly hlavní silnici a doslova pár metrů pod nohami diváků opustili tuto arénu. Příjezd a parkování bude výhradně na silnici od obce Koberovy, cca 200-500 m od arény. Silnice od Železného Brodu bude uzavřena hned za tímto městem a bude z důvodů bezpečnosti hlídána policií.
Racing aréna PELÍKOVICE
Atraktivní místo u seníku v Pelíkovicích na rychlostní zkoušce Radostín, s dlouhým rychlým úsekem na hřebenovce a terénní nerovností přímo před arénou. Parkování na louce v těsné blízkosti arény. Příjezd výhradně po místní komunikaci od nádraží z Rychnova. Ostatní příjezdové komunikace (od Rychnova od vleku a od Bezděčína) budou uzavřené pro veškerý provoz.
Racing aréna Hodkovice nad Mohelkou
Opět známé místo na rychlostní zkoušce Radostín s jednou velkou změnou a tou je objíždění kašny na náměstí. Můžeme očekávat velké táhlé smyky, což je vždy atraktivní podívaná pro fanoušky. Rychlý nálet po kostkách, velké brzdy a obkroužení kašny, po kterém následuje ostrá pravá zatáčka a odjezd z náměstí. Parkování u letiště v Hodkovicích cca 600 m od arény. Prostor této arény bude oplocen.
Racing aréna ROKYTOVEC
Nádherné nové místo na RZ Krásná, kde diváci uvidí soutěžní vozy hned dvakrát. Jednou při rychlém příjezdu do obce a následném levém odbočení na místní komunikaci, následují dvě pravé zatáčky, přičemž ta druhá vede na louku, po které posádky přejedou těsně vedle arény. Navazuje výjezd z louky zpět na silnici sérií úzké pravé a široké levé zatáčky. Dále vozy zmizí v obci Rokytovec, aby se následně po cca 25 sekundách objevily znovu před diváky, kde absolvují dvě pravé zatáčky na místní komunikaci. Parkování na okraji obce Rokytovec cca 500 metrů od arény.
Racing aréna DOLNÍ CETNO
Staronová aréna částečně v soukromém areálu v Dolním Cetně na RZ Krásná. Rychlý příjezd do areálu, vracák přes ručku na širokém asfaltu, potom pravá a levá přes úzký mostek a výjezd z areálu na silnici, kde následuje široká pravá a levá zatáčka na kostky a odjezd směr Podkováň. Parkování na travnatém parkovišti obce cca 300 metrů od arény.
Racing aréna KRÁSNÁ VES
Nová aréna rovněž na rychlostní zkoušce Krásná. V obci Krásná Ves se v této podobě ještě nikdy nezávodilo. Z arény je průjezd po místní komunikaci této obce vidět prakticky celý. Soutěžní vozy přijedou z protilehlého kopce a po sérii zatáček mezi domy projedou přímo pod nohami diváků. Těsně za arénou je cíl „erzety“. Parkování před obcí Krásná Ves, vzdálenost parkoviště od arény je cca 600 metrů.
Prodej vstupenek bude možný jedině na webu Rally Bohemia a bude zahájen v polovině června. Počty vstupenek do jednotlivých arén jsou omezené, a i z důvodů epidemiologických opatření není možné jejich další navyšování. Proto je důležité, aby si zájemci zajistili vstupenky včas. Umožní-li KHS vstup diváků do servisu, bude i zde nutné zakoupit vstupenky za stejných podmínek, jako na sobotní a nedělní Racing arény, tedy v ceně 100 Kč včetně Programu a dvěma poukazy na skvělou kávu u čerpacích stanic OMV v Mladé Boleslavi.
Sledujte nás i na www.facebook.com/rallybohemia a www.instagram.com/rallybohemia a dozvíte se víc než ostatní.
Organizační tým děkuje městu Mladá Boleslav a dalším partnerům za podporu a přeje všem divákům na Rally Bohemia spoustu příjemných zážitků.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?