Více než stovka přihlášek se sešla pořadatelům AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích - třetího klání českého a slovenského šampionátu. Při „rally mezi vinicemi“ ve dnech 18. – 19. června 2021 se diváci mohou těšit na 22 speciálů Rally2 a Ford Focus WRC úřadujícího šampióna Václava Pecha!
Seznam přihlášených posádek hustopečské soutěže naplňuje očekávání. Z české strany chybí z první patnáctky průběžného pořadí českého šampionátu pouze Erik Cais, který dává přednost startu na Rajdu Polském. Do role hlavního favorita je pasován sedminásobný vítěz soutěže Jan Kopecký. Ten navíc letos závodí v barvách „domácího“ Agrotec Škoda Rally Teamu.
„Před Hustopečemi proběhla příprava stejně jako na všechny předchozí závody. Auto jsme rozebrali, některé věci jsme odvezli na kontrolu do týmu Škoda Motorsport. Ve středu před startem budeme mít krátký test přímo v Hustopečích, abych se s autem sžil a našel nejlepší nastavení pro místní tratě. Hustopeče jsou specifická soutěž, jediná s výjimečnými úseky, které často zavítají do vinic. Cesty jsou zaprášené a uklouzané, je tam i vysoký poměr šotolinových silniček, které pořadatelé využívají. Soutěž se jede na opravdu malém plácku, je kompaktní, s nádhernými rychlostkami a s minimálními přejezdy. A z mého pohledu tam snad ani žádné negativum není,“ říká před startem Jan Kopecký.
Jeho největšími konkurenty jistě budou trojnásobný vítěz Agrotec rally Václav Pech a obhájce prvenství z roku 2019 Filip Mareš. Z výčtu historických vítězů můžeme zmínit i Romana Odložilíka, umístění na stupních vítězů evidujeme u Miroslava Jakeše či Jana Černého. Po šestnácté se pak postaví na start domácí Martin Rada (Fiat 124 Abarth RGT), jenž zatím nevynechal jediný ročník hustopečského závodu.
SONAX MČR v rally (po Rally Šumava): 1. Kopecký 110, 2. Mareš 95, 3. Černý 73, 4. Stříteský 62, 5. Jakeš 43, 6. Cvrček jr. 31, 7. Cais 30, 8. Odložilík 30, 9. Vlček 19, 10. Pech 18.
Zatímco česká špička se v Hustopečích sejde kompletní, o slovenské se to nedá vůbec říci. Loňský vítěz slovenské klasifikace v Hustopečích, úřadující šampión a i aktuální lídr slovenské klasifikace Grzegorz Grzyb se stejně jako Cais objeví na „Evropě“, na Rajdu Polském.
Do Hustopečí však nemíří ani Jaro Melichárek, Tomáš Ondrej či Igor Drotár. Prešovský veterán dává přednost na startu v závodu do vrchu v Ožďanech. Nejvýše nasazeným jezdcem se slovenskou licencí tak je Peter Gavlák, v blízkém sledu ho následují Vladimír Hanuš a Roman Popovič. Vlasto Majerčák pak představí v české premiéře vůz Ford Fiesta Rally3.
MSR v rally (po Rally Tatry): 1. G. Grzyb 120, 2. J. Melichárek 92, 3. I. Drotár 78, 4. T. Ondrej 50, 5. A. Chwietczuk 38, 6. Švec 38, 7. Chwist 36, 8. Kovács 34
Pořadatel 16. AGROTEC PETRONAS rally umožní fanouškům vstup do servisu na základě doložení negativních testů nebo prodělaném očkování v REGISTRAČNÍM DIVÁCKÉM CENTRU, které bude v provozu 18. 6. 2021 v čase 15:00 – 20:00 a 19. 6. 2021 v čase 8:00 – 15:00 hodin. Přítomnost diváků podél rychlostních zkoušek nebude pořadatelem řešena, bude na osobní odpovědnosti každého, včetně respektování a dodržování aktuálních hygienicko-protiepidemických opatření vydaných MZ ČR.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2021, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?