Více než stovka přihlášek se sešla pořadatelům AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích - třetího klání českého a slovenského šampionátu. Při „rally mezi vinicemi“ ve dnech 18. – 19. června 2021 se diváci mohou těšit na 22 speciálů Rally2 a Ford Focus WRC úřadujícího šampióna Václava Pecha!
Seznam přihlášených posádek hustopečské soutěže naplňuje očekávání. Z české strany chybí z první patnáctky průběžného pořadí českého šampionátu pouze Erik Cais, který dává přednost startu na Rajdu Polském. Do role hlavního favorita je pasován sedminásobný vítěz soutěže Jan Kopecký. Ten navíc letos závodí v barvách „domácího“ Agrotec Škoda Rally Teamu.
„Před Hustopečemi proběhla příprava stejně jako na všechny předchozí závody. Auto jsme rozebrali, některé věci jsme odvezli na kontrolu do týmu Škoda Motorsport. Ve středu před startem budeme mít krátký test přímo v Hustopečích, abych se s autem sžil a našel nejlepší nastavení pro místní tratě. Hustopeče jsou specifická soutěž, jediná s výjimečnými úseky, které často zavítají do vinic. Cesty jsou zaprášené a uklouzané, je tam i vysoký poměr šotolinových silniček, které pořadatelé využívají. Soutěž se jede na opravdu malém plácku, je kompaktní, s nádhernými rychlostkami a s minimálními přejezdy. A z mého pohledu tam snad ani žádné negativum není,“ říká před startem Jan Kopecký.
Jeho největšími konkurenty jistě budou trojnásobný vítěz Agrotec rally Václav Pech a obhájce prvenství z roku 2019 Filip Mareš. Z výčtu historických vítězů můžeme zmínit i Romana Odložilíka, umístění na stupních vítězů evidujeme u Miroslava Jakeše či Jana Černého. Po šestnácté se pak postaví na start domácí Martin Rada (Fiat 124 Abarth RGT), jenž zatím nevynechal jediný ročník hustopečského závodu.
SONAX MČR v rally (po Rally Šumava): 1. Kopecký 110, 2. Mareš 95, 3. Černý 73, 4. Stříteský 62, 5. Jakeš 43, 6. Cvrček jr. 31, 7. Cais 30, 8. Odložilík 30, 9. Vlček 19, 10. Pech 18.
Zatímco česká špička se v Hustopečích sejde kompletní, o slovenské se to nedá vůbec říci. Loňský vítěz slovenské klasifikace v Hustopečích, úřadující šampión a i aktuální lídr slovenské klasifikace Grzegorz Grzyb se stejně jako Cais objeví na „Evropě“, na Rajdu Polském.
Do Hustopečí však nemíří ani Jaro Melichárek, Tomáš Ondrej či Igor Drotár. Prešovský veterán dává přednost na startu v závodu do vrchu v Ožďanech. Nejvýše nasazeným jezdcem se slovenskou licencí tak je Peter Gavlák, v blízkém sledu ho následují Vladimír Hanuš a Roman Popovič. Vlasto Majerčák pak představí v české premiéře vůz Ford Fiesta Rally3.
MSR v rally (po Rally Tatry): 1. G. Grzyb 120, 2. J. Melichárek 92, 3. I. Drotár 78, 4. T. Ondrej 50, 5. A. Chwietczuk 38, 6. Švec 38, 7. Chwist 36, 8. Kovács 34
Pořadatel 16. AGROTEC PETRONAS rally umožní fanouškům vstup do servisu na základě doložení negativních testů nebo prodělaném očkování v REGISTRAČNÍM DIVÁCKÉM CENTRU, které bude v provozu 18. 6. 2021 v čase 15:00 – 20:00 a 19. 6. 2021 v čase 8:00 – 15:00 hodin. Přítomnost diváků podél rychlostních zkoušek nebude pořadatelem řešena, bude na osobní odpovědnosti každého, včetně respektování a dodržování aktuálních hygienicko-protiepidemických opatření vydaných MZ ČR.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2021, tiskový servis
Tomáš Plachý
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?