Více než stovka přihlášek se sešla pořadatelům AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích - třetího klání českého a slovenského šampionátu. Při „rally mezi vinicemi“ ve dnech 18. – 19. června 2021 se diváci mohou těšit na 22 speciálů Rally2 a Ford Focus WRC úřadujícího šampióna Václava Pecha!
Seznam přihlášených posádek hustopečské soutěže naplňuje očekávání. Z české strany chybí z první patnáctky průběžného pořadí českého šampionátu pouze Erik Cais, který dává přednost startu na Rajdu Polském. Do role hlavního favorita je pasován sedminásobný vítěz soutěže Jan Kopecký. Ten navíc letos závodí v barvách „domácího“ Agrotec Škoda Rally Teamu.
„Před Hustopečemi proběhla příprava stejně jako na všechny předchozí závody. Auto jsme rozebrali, některé věci jsme odvezli na kontrolu do týmu Škoda Motorsport. Ve středu před startem budeme mít krátký test přímo v Hustopečích, abych se s autem sžil a našel nejlepší nastavení pro místní tratě. Hustopeče jsou specifická soutěž, jediná s výjimečnými úseky, které často zavítají do vinic. Cesty jsou zaprášené a uklouzané, je tam i vysoký poměr šotolinových silniček, které pořadatelé využívají. Soutěž se jede na opravdu malém plácku, je kompaktní, s nádhernými rychlostkami a s minimálními přejezdy. A z mého pohledu tam snad ani žádné negativum není,“ říká před startem Jan Kopecký.
Jeho největšími konkurenty jistě budou trojnásobný vítěz Agrotec rally Václav Pech a obhájce prvenství z roku 2019 Filip Mareš. Z výčtu historických vítězů můžeme zmínit i Romana Odložilíka, umístění na stupních vítězů evidujeme u Miroslava Jakeše či Jana Černého. Po šestnácté se pak postaví na start domácí Martin Rada (Fiat 124 Abarth RGT), jenž zatím nevynechal jediný ročník hustopečského závodu.
SONAX MČR v rally (po Rally Šumava): 1. Kopecký 110, 2. Mareš 95, 3. Černý 73, 4. Stříteský 62, 5. Jakeš 43, 6. Cvrček jr. 31, 7. Cais 30, 8. Odložilík 30, 9. Vlček 19, 10. Pech 18.
Zatímco česká špička se v Hustopečích sejde kompletní, o slovenské se to nedá vůbec říci. Loňský vítěz slovenské klasifikace v Hustopečích, úřadující šampión a i aktuální lídr slovenské klasifikace Grzegorz Grzyb se stejně jako Cais objeví na „Evropě“, na Rajdu Polském.
Do Hustopečí však nemíří ani Jaro Melichárek, Tomáš Ondrej či Igor Drotár. Prešovský veterán dává přednost na startu v závodu do vrchu v Ožďanech. Nejvýše nasazeným jezdcem se slovenskou licencí tak je Peter Gavlák, v blízkém sledu ho následují Vladimír Hanuš a Roman Popovič. Vlasto Majerčák pak představí v české premiéře vůz Ford Fiesta Rally3.
MSR v rally (po Rally Tatry): 1. G. Grzyb 120, 2. J. Melichárek 92, 3. I. Drotár 78, 4. T. Ondrej 50, 5. A. Chwietczuk 38, 6. Švec 38, 7. Chwist 36, 8. Kovács 34
Pořadatel 16. AGROTEC PETRONAS rally umožní fanouškům vstup do servisu na základě doložení negativních testů nebo prodělaném očkování v REGISTRAČNÍM DIVÁCKÉM CENTRU, které bude v provozu 18. 6. 2021 v čase 15:00 – 20:00 a 19. 6. 2021 v čase 8:00 – 15:00 hodin. Přítomnost diváků podél rychlostních zkoušek nebude pořadatelem řešena, bude na osobní odpovědnosti každého, včetně respektování a dodržování aktuálních hygienicko-protiepidemických opatření vydaných MZ ČR.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2021, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.