Více než stovka přihlášek se sešla pořadatelům AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích - třetího klání českého a slovenského šampionátu. Při „rally mezi vinicemi“ ve dnech 18. – 19. června 2021 se diváci mohou těšit na 22 speciálů Rally2 a Ford Focus WRC úřadujícího šampióna Václava Pecha!
Seznam přihlášených posádek hustopečské soutěže naplňuje očekávání. Z české strany chybí z první patnáctky průběžného pořadí českého šampionátu pouze Erik Cais, který dává přednost startu na Rajdu Polském. Do role hlavního favorita je pasován sedminásobný vítěz soutěže Jan Kopecký. Ten navíc letos závodí v barvách „domácího“ Agrotec Škoda Rally Teamu.
„Před Hustopečemi proběhla příprava stejně jako na všechny předchozí závody. Auto jsme rozebrali, některé věci jsme odvezli na kontrolu do týmu Škoda Motorsport. Ve středu před startem budeme mít krátký test přímo v Hustopečích, abych se s autem sžil a našel nejlepší nastavení pro místní tratě. Hustopeče jsou specifická soutěž, jediná s výjimečnými úseky, které často zavítají do vinic. Cesty jsou zaprášené a uklouzané, je tam i vysoký poměr šotolinových silniček, které pořadatelé využívají. Soutěž se jede na opravdu malém plácku, je kompaktní, s nádhernými rychlostkami a s minimálními přejezdy. A z mého pohledu tam snad ani žádné negativum není,“ říká před startem Jan Kopecký.
Jeho největšími konkurenty jistě budou trojnásobný vítěz Agrotec rally Václav Pech a obhájce prvenství z roku 2019 Filip Mareš. Z výčtu historických vítězů můžeme zmínit i Romana Odložilíka, umístění na stupních vítězů evidujeme u Miroslava Jakeše či Jana Černého. Po šestnácté se pak postaví na start domácí Martin Rada (Fiat 124 Abarth RGT), jenž zatím nevynechal jediný ročník hustopečského závodu.
SONAX MČR v rally (po Rally Šumava): 1. Kopecký 110, 2. Mareš 95, 3. Černý 73, 4. Stříteský 62, 5. Jakeš 43, 6. Cvrček jr. 31, 7. Cais 30, 8. Odložilík 30, 9. Vlček 19, 10. Pech 18.
Zatímco česká špička se v Hustopečích sejde kompletní, o slovenské se to nedá vůbec říci. Loňský vítěz slovenské klasifikace v Hustopečích, úřadující šampión a i aktuální lídr slovenské klasifikace Grzegorz Grzyb se stejně jako Cais objeví na „Evropě“, na Rajdu Polském.
Do Hustopečí však nemíří ani Jaro Melichárek, Tomáš Ondrej či Igor Drotár. Prešovský veterán dává přednost na startu v závodu do vrchu v Ožďanech. Nejvýše nasazeným jezdcem se slovenskou licencí tak je Peter Gavlák, v blízkém sledu ho následují Vladimír Hanuš a Roman Popovič. Vlasto Majerčák pak představí v české premiéře vůz Ford Fiesta Rally3.
MSR v rally (po Rally Tatry): 1. G. Grzyb 120, 2. J. Melichárek 92, 3. I. Drotár 78, 4. T. Ondrej 50, 5. A. Chwietczuk 38, 6. Švec 38, 7. Chwist 36, 8. Kovács 34
Pořadatel 16. AGROTEC PETRONAS rally umožní fanouškům vstup do servisu na základě doložení negativních testů nebo prodělaném očkování v REGISTRAČNÍM DIVÁCKÉM CENTRU, které bude v provozu 18. 6. 2021 v čase 15:00 – 20:00 a 19. 6. 2021 v čase 8:00 – 15:00 hodin. Přítomnost diváků podél rychlostních zkoušek nebude pořadatelem řešena, bude na osobní odpovědnosti každého, včetně respektování a dodržování aktuálních hygienicko-protiepidemických opatření vydaných MZ ČR.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2021, tiskový servis
Tomáš Plachý
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?