Šestnáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally se neúprosně blíží. Soutěž na Hustopečsku se odjede 18. – 19. června 2021. Aktuálně pořadatelé evidují více než pět desítek přihlášených, další zájemci mají čas nově do středeční půlnoci 9. června.
Zápočet soutěže do SONAX Mistrovství ČR v rally už nyní přilákal k registraci na třetí závod českého šampionátu téměř kompletní domácí špičku v čele s lídrem Janem Kopeckým. Právě tento pilot společně s navigátorem Janem Hlouškem letos reprezentují barvy „domácího“ AGROTEC Škoda Rally Teamu a jistě budou chtít navázat na sérii vítězství před rokem 2019. Při posledním klání v Hustopečích totiž Jan Kopecký kvůli kolizi se startem na závodě WRC chyběl, v roli obhájce prvenství tak „mezi vinice“ přijede Filip Mareš. Oba jezdci povedou vozy Škoda Fabia Rally2 evo. Stejnou značku pak při závodění na jihu Moravy využití Jan Černá, Miroslav Jakeš, Věroslav Cvrček či Adam Březík. Konkurenční „er pětky“ zatím reprezentují třeba Martin Vlček (Hyundai i20) či Ondřej Šimek (Ford Fiesta R5).
Pozornost však jistě bude soustředěna i na úřadujícího šampióna Václava Pecha, jehož letošní výsledky jsou určitě zatím vzdáleny očekávání jezdce, týmu i fanoušků.
Závodem v Hustopečích bude pokračovat třetím závodem i slovenský šampionát, kde zatím kraluje Grzegorz Grzyb. Poslední závod v Tatrách opanoval před Tomášem Ondrejem a Jaroslavem Melichárkem.
Soutěž je i součástí Mistrovství SR v rally historických automobilů, stejně jako České Trofeje v rally historických automobilů, takže ve výčtu přihlášených už nechybí ani skvosty nedávné minulosti.
„Není jednoduché v současné situaci dva týdny před závodem jednoznačně potvrdit možnost varianty s účastí diváků. Plně respektujeme podmínky stanovené MZČR a rozhodnutí naší KHS. Věříme, že současná zlepšující se situace a postupné uvolňování vládních nařízení se může projevit v konečném rozhodnutí,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
„Jednání s příslušnou KHS probíhají, nyní je ještě předčasné cokoli předpovědět. Připravujeme se na všechny varianty, jasno asi budeme mít koncem příštího týdne. Naštěstí se společně SAMŠem se už vyřešil bezproblémový příjezd i odjezd slovenských posádek z rally. Vše tak bude pro naše slovenské hosty mnohem jednodušší,“ doplňuje ředitel Rudolf Kouřil.
Oficiální start AGROTEC PETRONAS rally proběhne v Hustopečích v pátek 18. června krátce po 17. hodině. Celková délka rally je navržena na 361 km, rychlostní zkoušky tvoří téměř čtyřicet procent (142,59 km). Sobotní program začne krátce před desátou hodinou, první vozy lze očekávat v cíli závodu po 17. hodině.
Servisní zázemí je umístěno do nového areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Tato společnost je dlouholetým partnerem a podporovatelem naší rally.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?