Šestnáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally se neúprosně blíží. Soutěž na Hustopečsku se odjede 18. – 19. června 2021. Aktuálně pořadatelé evidují více než pět desítek přihlášených, další zájemci mají čas nově do středeční půlnoci 9. června.
Zápočet soutěže do SONAX Mistrovství ČR v rally už nyní přilákal k registraci na třetí závod českého šampionátu téměř kompletní domácí špičku v čele s lídrem Janem Kopeckým. Právě tento pilot společně s navigátorem Janem Hlouškem letos reprezentují barvy „domácího“ AGROTEC Škoda Rally Teamu a jistě budou chtít navázat na sérii vítězství před rokem 2019. Při posledním klání v Hustopečích totiž Jan Kopecký kvůli kolizi se startem na závodě WRC chyběl, v roli obhájce prvenství tak „mezi vinice“ přijede Filip Mareš. Oba jezdci povedou vozy Škoda Fabia Rally2 evo. Stejnou značku pak při závodění na jihu Moravy využití Jan Černá, Miroslav Jakeš, Věroslav Cvrček či Adam Březík. Konkurenční „er pětky“ zatím reprezentují třeba Martin Vlček (Hyundai i20) či Ondřej Šimek (Ford Fiesta R5).
Pozornost však jistě bude soustředěna i na úřadujícího šampióna Václava Pecha, jehož letošní výsledky jsou určitě zatím vzdáleny očekávání jezdce, týmu i fanoušků.
Závodem v Hustopečích bude pokračovat třetím závodem i slovenský šampionát, kde zatím kraluje Grzegorz Grzyb. Poslední závod v Tatrách opanoval před Tomášem Ondrejem a Jaroslavem Melichárkem.
Soutěž je i součástí Mistrovství SR v rally historických automobilů, stejně jako České Trofeje v rally historických automobilů, takže ve výčtu přihlášených už nechybí ani skvosty nedávné minulosti.
„Není jednoduché v současné situaci dva týdny před závodem jednoznačně potvrdit možnost varianty s účastí diváků. Plně respektujeme podmínky stanovené MZČR a rozhodnutí naší KHS. Věříme, že současná zlepšující se situace a postupné uvolňování vládních nařízení se může projevit v konečném rozhodnutí,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
„Jednání s příslušnou KHS probíhají, nyní je ještě předčasné cokoli předpovědět. Připravujeme se na všechny varianty, jasno asi budeme mít koncem příštího týdne. Naštěstí se společně SAMŠem se už vyřešil bezproblémový příjezd i odjezd slovenských posádek z rally. Vše tak bude pro naše slovenské hosty mnohem jednodušší,“ doplňuje ředitel Rudolf Kouřil.
Oficiální start AGROTEC PETRONAS rally proběhne v Hustopečích v pátek 18. června krátce po 17. hodině. Celková délka rally je navržena na 361 km, rychlostní zkoušky tvoří téměř čtyřicet procent (142,59 km). Sobotní program začne krátce před desátou hodinou, první vozy lze očekávat v cíli závodu po 17. hodině.
Servisní zázemí je umístěno do nového areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Tato společnost je dlouholetým partnerem a podporovatelem naší rally.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.