Šestnáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally se neúprosně blíží. Soutěž na Hustopečsku se odjede 18. – 19. června 2021. Aktuálně pořadatelé evidují více než pět desítek přihlášených, další zájemci mají čas nově do středeční půlnoci 9. června.
Zápočet soutěže do SONAX Mistrovství ČR v rally už nyní přilákal k registraci na třetí závod českého šampionátu téměř kompletní domácí špičku v čele s lídrem Janem Kopeckým. Právě tento pilot společně s navigátorem Janem Hlouškem letos reprezentují barvy „domácího“ AGROTEC Škoda Rally Teamu a jistě budou chtít navázat na sérii vítězství před rokem 2019. Při posledním klání v Hustopečích totiž Jan Kopecký kvůli kolizi se startem na závodě WRC chyběl, v roli obhájce prvenství tak „mezi vinice“ přijede Filip Mareš. Oba jezdci povedou vozy Škoda Fabia Rally2 evo. Stejnou značku pak při závodění na jihu Moravy využití Jan Černá, Miroslav Jakeš, Věroslav Cvrček či Adam Březík. Konkurenční „er pětky“ zatím reprezentují třeba Martin Vlček (Hyundai i20) či Ondřej Šimek (Ford Fiesta R5).
Pozornost však jistě bude soustředěna i na úřadujícího šampióna Václava Pecha, jehož letošní výsledky jsou určitě zatím vzdáleny očekávání jezdce, týmu i fanoušků.
Závodem v Hustopečích bude pokračovat třetím závodem i slovenský šampionát, kde zatím kraluje Grzegorz Grzyb. Poslední závod v Tatrách opanoval před Tomášem Ondrejem a Jaroslavem Melichárkem.
Soutěž je i součástí Mistrovství SR v rally historických automobilů, stejně jako České Trofeje v rally historických automobilů, takže ve výčtu přihlášených už nechybí ani skvosty nedávné minulosti.
„Není jednoduché v současné situaci dva týdny před závodem jednoznačně potvrdit možnost varianty s účastí diváků. Plně respektujeme podmínky stanovené MZČR a rozhodnutí naší KHS. Věříme, že současná zlepšující se situace a postupné uvolňování vládních nařízení se může projevit v konečném rozhodnutí,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
„Jednání s příslušnou KHS probíhají, nyní je ještě předčasné cokoli předpovědět. Připravujeme se na všechny varianty, jasno asi budeme mít koncem příštího týdne. Naštěstí se společně SAMŠem se už vyřešil bezproblémový příjezd i odjezd slovenských posádek z rally. Vše tak bude pro naše slovenské hosty mnohem jednodušší,“ doplňuje ředitel Rudolf Kouřil.
Oficiální start AGROTEC PETRONAS rally proběhne v Hustopečích v pátek 18. června krátce po 17. hodině. Celková délka rally je navržena na 361 km, rychlostní zkoušky tvoří téměř čtyřicet procent (142,59 km). Sobotní program začne krátce před desátou hodinou, první vozy lze očekávat v cíli závodu po 17. hodině.
Servisní zázemí je umístěno do nového areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Tato společnost je dlouholetým partnerem a podporovatelem naší rally.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?