O uplynulém víkendu startovala posádka týmu Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha s vozem ŠKODA FABIA R5 v rámci 15. Lak Racing Rallye Plzeň. Úspěšný souboj o čtvrté místo v celkovém pořadí byl zároveň výrazným sportovním oživením celé soutěže.
Jednodenní soutěž započítávaná do letošní Autoklub Rallysprint série byla z organizačních důvodů neplánovaně zkrácena z osmi rychlostních zkoušek na sedm. Stejně jako v předešlé soutěži byl průběh Rallye Plzeň poznamenán proměnlivým počasím s dešťovými přeháňkami. I proto nebyla nouze o zajímavé souboje předních českých posádek v rally.
Vojtěch Štajf, navigován Františkem Rajnohou, usedl po dvou letech opět za volant soutěžního vozu Fabia R5, který mu zapůjčil tým Duck Racing Petra Kačírka. V dopoledních rychlostních zkouškách soutěže si tak pražský jezdec postupně zvykal na částečně odlišné ovládání vozu od tradičního VW Polo GTI R5. Dosahované časy v úvodních měřených úsecích na hranici pětice nejrychlejších tak byly maximem, a to i vzhledem k použití střední směsi pneumatik na sucho, které bohužel nebyly ideální volbou.
V odpolední části soutěže, která měla na programu čtyři rychlostní zkoušky, zvolil Vojtěch Štajf naopak zřejmě tu nejvhodnější kombinaci pneumatik, přesně odpovídající proměnlivému počasí na vybraných rychlostních zkouškách. Z této výhody dokázal Štajf profitovat ve velmi těsném souboji s Romanem Odložilíkem o čtvrté místo v absolutním pořadí, který trval až do samotného konce soutěže. Závěrečný útok se třetím nejrychlejším časem v poslední rychlostní zkoušce přinesl nakonec posádce Štajf – Rajnoha v cíli vytouženou bramborovou pozici s náskokem 1,6 sekundy na soupeře a také zisk dalších cenných bodů do letošního hodnocení Poháru 2+.
„Tuhle soutěž jsme si s Františkem hodně užili a máme radost z dosaženého výsledku. Já jsem začal trochu zvolna, protože jsem neznal povahu zdejších tratí, a navíc zapůjčená Fabia R5 se ovládá trochu jinak než Polo. Na první část soutěže jsem vybral pneumatiky s měkčí směsí, které se zejména v závěru erzet dost přehřívaly, a to nás stálo v první polovině závodu několik sekund,“ hodnotil úvod soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Naopak odpoledne jsem se výběrem přesně trefil, s Františkem jsme pak dvakrát během sekce přezouvali a vhodně kombinovali na jednotlivé zkoušky čtyři přechodné pneumatiky Pirelli RA7+A se dvěma koly do mokra typu RWB, které jsme vezli v rezervě. A protože Roman Odložilík zvolil odlišnou strategii, hodně jsem z této volby profitoval. Poslední rychlostní zkoušku jsme museli opravdu zabrat, protože jsme za naším soupeřem zaostávali průběžně o pouhou jednu desetinu sekundy. Konečný úspěch mě těší o to víc, že Roman tady startoval s Fabii Rally2 evo, tedy nejnovější specifikací mladoboleslavského soutěžního speciálu a na některých místech měřených úseků byl výkonnostní rozdíl mezi oběma verzemi vozu Fabia R5 poměrně znatelný. Takže z Plzně odjíždíme opravdu spokojeni.“
Ziskem 15 bodů za celkově čtvrté místo na Lak Racing Rallye Plzeň se Vojtěch Štajf posunul v hodnocení Poháru 2+ z osmého místa na páté a od třetího místa ho nyní dělí pouhý jeden bod.
Dalším podnikem v letošním pestrém programu týmu Racing21 je start na maďarské soutěži 54. Mecsek Rally, která je součástí FIA European Historic Rally Championship. Soutěž se koná ve dnech 24. – 26. června 2021 a v historickém soutěžním voze Opel Kadett C GT/E bude Vojtěcha Štajfa navigovat Vladimír Zelinka.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.