O uplynulém víkendu startovala posádka týmu Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha s vozem ŠKODA FABIA R5 v rámci 15. Lak Racing Rallye Plzeň. Úspěšný souboj o čtvrté místo v celkovém pořadí byl zároveň výrazným sportovním oživením celé soutěže.
Jednodenní soutěž započítávaná do letošní Autoklub Rallysprint série byla z organizačních důvodů neplánovaně zkrácena z osmi rychlostních zkoušek na sedm. Stejně jako v předešlé soutěži byl průběh Rallye Plzeň poznamenán proměnlivým počasím s dešťovými přeháňkami. I proto nebyla nouze o zajímavé souboje předních českých posádek v rally.
Vojtěch Štajf, navigován Františkem Rajnohou, usedl po dvou letech opět za volant soutěžního vozu Fabia R5, který mu zapůjčil tým Duck Racing Petra Kačírka. V dopoledních rychlostních zkouškách soutěže si tak pražský jezdec postupně zvykal na částečně odlišné ovládání vozu od tradičního VW Polo GTI R5. Dosahované časy v úvodních měřených úsecích na hranici pětice nejrychlejších tak byly maximem, a to i vzhledem k použití střední směsi pneumatik na sucho, které bohužel nebyly ideální volbou.
V odpolední části soutěže, která měla na programu čtyři rychlostní zkoušky, zvolil Vojtěch Štajf naopak zřejmě tu nejvhodnější kombinaci pneumatik, přesně odpovídající proměnlivému počasí na vybraných rychlostních zkouškách. Z této výhody dokázal Štajf profitovat ve velmi těsném souboji s Romanem Odložilíkem o čtvrté místo v absolutním pořadí, který trval až do samotného konce soutěže. Závěrečný útok se třetím nejrychlejším časem v poslední rychlostní zkoušce přinesl nakonec posádce Štajf – Rajnoha v cíli vytouženou bramborovou pozici s náskokem 1,6 sekundy na soupeře a také zisk dalších cenných bodů do letošního hodnocení Poháru 2+.
„Tuhle soutěž jsme si s Františkem hodně užili a máme radost z dosaženého výsledku. Já jsem začal trochu zvolna, protože jsem neznal povahu zdejších tratí, a navíc zapůjčená Fabia R5 se ovládá trochu jinak než Polo. Na první část soutěže jsem vybral pneumatiky s měkčí směsí, které se zejména v závěru erzet dost přehřívaly, a to nás stálo v první polovině závodu několik sekund,“ hodnotil úvod soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Naopak odpoledne jsem se výběrem přesně trefil, s Františkem jsme pak dvakrát během sekce přezouvali a vhodně kombinovali na jednotlivé zkoušky čtyři přechodné pneumatiky Pirelli RA7+A se dvěma koly do mokra typu RWB, které jsme vezli v rezervě. A protože Roman Odložilík zvolil odlišnou strategii, hodně jsem z této volby profitoval. Poslední rychlostní zkoušku jsme museli opravdu zabrat, protože jsme za naším soupeřem zaostávali průběžně o pouhou jednu desetinu sekundy. Konečný úspěch mě těší o to víc, že Roman tady startoval s Fabii Rally2 evo, tedy nejnovější specifikací mladoboleslavského soutěžního speciálu a na některých místech měřených úseků byl výkonnostní rozdíl mezi oběma verzemi vozu Fabia R5 poměrně znatelný. Takže z Plzně odjíždíme opravdu spokojeni.“
Ziskem 15 bodů za celkově čtvrté místo na Lak Racing Rallye Plzeň se Vojtěch Štajf posunul v hodnocení Poháru 2+ z osmého místa na páté a od třetího místa ho nyní dělí pouhý jeden bod.
Dalším podnikem v letošním pestrém programu týmu Racing21 je start na maďarské soutěži 54. Mecsek Rally, která je součástí FIA European Historic Rally Championship. Soutěž se koná ve dnech 24. – 26. června 2021 a v historickém soutěžním voze Opel Kadett C GT/E bude Vojtěcha Štajfa navigovat Vladimír Zelinka.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.