O uplynulém víkendu startovala posádka týmu Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha s vozem ŠKODA FABIA R5 v rámci 15. Lak Racing Rallye Plzeň. Úspěšný souboj o čtvrté místo v celkovém pořadí byl zároveň výrazným sportovním oživením celé soutěže.
Jednodenní soutěž započítávaná do letošní Autoklub Rallysprint série byla z organizačních důvodů neplánovaně zkrácena z osmi rychlostních zkoušek na sedm. Stejně jako v předešlé soutěži byl průběh Rallye Plzeň poznamenán proměnlivým počasím s dešťovými přeháňkami. I proto nebyla nouze o zajímavé souboje předních českých posádek v rally.
Vojtěch Štajf, navigován Františkem Rajnohou, usedl po dvou letech opět za volant soutěžního vozu Fabia R5, který mu zapůjčil tým Duck Racing Petra Kačírka. V dopoledních rychlostních zkouškách soutěže si tak pražský jezdec postupně zvykal na částečně odlišné ovládání vozu od tradičního VW Polo GTI R5. Dosahované časy v úvodních měřených úsecích na hranici pětice nejrychlejších tak byly maximem, a to i vzhledem k použití střední směsi pneumatik na sucho, které bohužel nebyly ideální volbou.
V odpolední části soutěže, která měla na programu čtyři rychlostní zkoušky, zvolil Vojtěch Štajf naopak zřejmě tu nejvhodnější kombinaci pneumatik, přesně odpovídající proměnlivému počasí na vybraných rychlostních zkouškách. Z této výhody dokázal Štajf profitovat ve velmi těsném souboji s Romanem Odložilíkem o čtvrté místo v absolutním pořadí, který trval až do samotného konce soutěže. Závěrečný útok se třetím nejrychlejším časem v poslední rychlostní zkoušce přinesl nakonec posádce Štajf – Rajnoha v cíli vytouženou bramborovou pozici s náskokem 1,6 sekundy na soupeře a také zisk dalších cenných bodů do letošního hodnocení Poháru 2+.
„Tuhle soutěž jsme si s Františkem hodně užili a máme radost z dosaženého výsledku. Já jsem začal trochu zvolna, protože jsem neznal povahu zdejších tratí, a navíc zapůjčená Fabia R5 se ovládá trochu jinak než Polo. Na první část soutěže jsem vybral pneumatiky s měkčí směsí, které se zejména v závěru erzet dost přehřívaly, a to nás stálo v první polovině závodu několik sekund,“ hodnotil úvod soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Naopak odpoledne jsem se výběrem přesně trefil, s Františkem jsme pak dvakrát během sekce přezouvali a vhodně kombinovali na jednotlivé zkoušky čtyři přechodné pneumatiky Pirelli RA7+A se dvěma koly do mokra typu RWB, které jsme vezli v rezervě. A protože Roman Odložilík zvolil odlišnou strategii, hodně jsem z této volby profitoval. Poslední rychlostní zkoušku jsme museli opravdu zabrat, protože jsme za naším soupeřem zaostávali průběžně o pouhou jednu desetinu sekundy. Konečný úspěch mě těší o to víc, že Roman tady startoval s Fabii Rally2 evo, tedy nejnovější specifikací mladoboleslavského soutěžního speciálu a na některých místech měřených úseků byl výkonnostní rozdíl mezi oběma verzemi vozu Fabia R5 poměrně znatelný. Takže z Plzně odjíždíme opravdu spokojeni.“
Ziskem 15 bodů za celkově čtvrté místo na Lak Racing Rallye Plzeň se Vojtěch Štajf posunul v hodnocení Poháru 2+ z osmého místa na páté a od třetího místa ho nyní dělí pouhý jeden bod.
Dalším podnikem v letošním pestrém programu týmu Racing21 je start na maďarské soutěži 54. Mecsek Rally, která je součástí FIA European Historic Rally Championship. Soutěž se koná ve dnech 24. – 26. června 2021 a v historickém soutěžním voze Opel Kadett C GT/E bude Vojtěcha Štajfa navigovat Vladimír Zelinka.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.