Zajištění maximální bezpečnosti všech zúčastněných je hlavní prioritou organizačního týmu Rally Bohemia. Zabezpečení rychlostních zkoušek, zejména pak umístění diváckých zón, zakázaných prostor, rozmístění záchranných složek a jednotlivých stanovišť traťových komisařů je každoročně věnována spousta času.
Výkony současných závodních speciálů, a hlavně vlastnosti pneumatik a tlumičů, posunují neustále rychlostní limity. Především okamžitá rychlost v zatáčkách rapidně narůstá. Proto je trendem a nutností posledních let snižování průměrné rychlosti na rychlostních zkouškách pomocí umělých retardérů. „Retardéry poskytují pořadatelům možnost ke zpomalení rychlých úseků, aby dokázali udržet průměrnou rychlost nejrychlejších vozů na povolené hranici. My ale touto cestou jít nechceme. Proto hledáme technicky náročné a pomalejší profily rychlostních zkoušek, které se obejdou bez zmíněných retardérů. Takové rychlostní zkoušky jsou hodnotnější pro jezdce, atraktivnější pro diváky, a především bezpečnější pro všechny,“ vysvětluje ředitel soutěže Petr Pavlát.
Najít nové vyhovující tratě a projít celým schvalovacím procesem ze strany úřadů a sportovních autorit je velmi náročné a zařazení nových rychlostních zkoušek je zejména v dnešní době obdivuhodné. „My se toho nebojíme, ale je potřeba si uvědomit, že si tím opravdu komplikujeme svojí práci. Zařazení nových tratí přináší nejen administrativní zátěž, ale také nutnost jejich schválení bezpečnostním delegátem a zástupci z řad jezdců. Mimo jiné to také znamená připravit bezpečnostní plán ke každému novému úseku. V letošním ročníku se to týká především nové erzety Klášter nebo zásadně upravenému Vinci, který se pojede pod názvem Krásná,“ upřesňuje Jan Šrámek – dlouholetý hlavní činovník pro bezpečnost Rally Bohemia a pokračuje: „Jsme rádi, že se k nám mohou vrátit fanoušci a jen připomínáme, aby respektovali pokyny pořadatelů a sledovali závod pouze z povolených míst.“
V neděli 6. 6. 2021 si celou trať prohlédl bezpečnostní delegát Autoklubu pan Miroslav Smolík, jehož připomínky byly zapracovány do Bezpečnostního plánu. Schvalovacím procesem však práce na rychlostních zkouškách teprve začíná. Před startem soutěže je potřeba vytyčit divácká místa a zakázané prostory, kterých je téměř pět tisíc. K tomu všemu je zapotřebí minimálně 100 kilometrů trasovací pásky, 1200 kolíků a v průběhu závodu také práce 1500 pořadatelů.
Páteční program letošního ročníku Rally Bohemia nabídne celodenní zábavu v areálu Autodromu v Sosnové, kde kromě přejímek proběhne shakedown a zejména atraktivní duely v paralelních jízdách, které vyvrcholí finálovými rozjížďkami.
Elektromobily po průjezdu celého startovního pole „ostrých“ aut odjedou rychlostní zkoušky Sosnová, Chloudov, Bzí, Radostín a po prvním průjezdu také Staroměstskou. A na tomto místě upozorňujeme diváky na velkou obezřetnost, neboť tato vozidla nejsou při průjezdu téměř slyšet.
Spolupořadatelem 48. ročníku Rally Bohemia, který proběhne v termínu 8. – 11. 7. 2021 je statutární město Mladá Boleslav, na přípravách a úklidu se významně podílí společnost Compag.
Sledujte nás na: www.rallybohemia.cz
@rallybohemia / @ecoEnergyRallyBohemia / #rallybohemia
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?