Zajištění maximální bezpečnosti všech zúčastněných je hlavní prioritou organizačního týmu Rally Bohemia. Zabezpečení rychlostních zkoušek, zejména pak umístění diváckých zón, zakázaných prostor, rozmístění záchranných složek a jednotlivých stanovišť traťových komisařů je každoročně věnována spousta času.
Výkony současných závodních speciálů, a hlavně vlastnosti pneumatik a tlumičů, posunují neustále rychlostní limity. Především okamžitá rychlost v zatáčkách rapidně narůstá. Proto je trendem a nutností posledních let snižování průměrné rychlosti na rychlostních zkouškách pomocí umělých retardérů. „Retardéry poskytují pořadatelům možnost ke zpomalení rychlých úseků, aby dokázali udržet průměrnou rychlost nejrychlejších vozů na povolené hranici. My ale touto cestou jít nechceme. Proto hledáme technicky náročné a pomalejší profily rychlostních zkoušek, které se obejdou bez zmíněných retardérů. Takové rychlostní zkoušky jsou hodnotnější pro jezdce, atraktivnější pro diváky, a především bezpečnější pro všechny,“ vysvětluje ředitel soutěže Petr Pavlát.
Najít nové vyhovující tratě a projít celým schvalovacím procesem ze strany úřadů a sportovních autorit je velmi náročné a zařazení nových rychlostních zkoušek je zejména v dnešní době obdivuhodné. „My se toho nebojíme, ale je potřeba si uvědomit, že si tím opravdu komplikujeme svojí práci. Zařazení nových tratí přináší nejen administrativní zátěž, ale také nutnost jejich schválení bezpečnostním delegátem a zástupci z řad jezdců. Mimo jiné to také znamená připravit bezpečnostní plán ke každému novému úseku. V letošním ročníku se to týká především nové erzety Klášter nebo zásadně upravenému Vinci, který se pojede pod názvem Krásná,“ upřesňuje Jan Šrámek – dlouholetý hlavní činovník pro bezpečnost Rally Bohemia a pokračuje: „Jsme rádi, že se k nám mohou vrátit fanoušci a jen připomínáme, aby respektovali pokyny pořadatelů a sledovali závod pouze z povolených míst.“
V neděli 6. 6. 2021 si celou trať prohlédl bezpečnostní delegát Autoklubu pan Miroslav Smolík, jehož připomínky byly zapracovány do Bezpečnostního plánu. Schvalovacím procesem však práce na rychlostních zkouškách teprve začíná. Před startem soutěže je potřeba vytyčit divácká místa a zakázané prostory, kterých je téměř pět tisíc. K tomu všemu je zapotřebí minimálně 100 kilometrů trasovací pásky, 1200 kolíků a v průběhu závodu také práce 1500 pořadatelů.
Páteční program letošního ročníku Rally Bohemia nabídne celodenní zábavu v areálu Autodromu v Sosnové, kde kromě přejímek proběhne shakedown a zejména atraktivní duely v paralelních jízdách, které vyvrcholí finálovými rozjížďkami.
Elektromobily po průjezdu celého startovního pole „ostrých“ aut odjedou rychlostní zkoušky Sosnová, Chloudov, Bzí, Radostín a po prvním průjezdu také Staroměstskou. A na tomto místě upozorňujeme diváky na velkou obezřetnost, neboť tato vozidla nejsou při průjezdu téměř slyšet.
Spolupořadatelem 48. ročníku Rally Bohemia, který proběhne v termínu 8. – 11. 7. 2021 je statutární město Mladá Boleslav, na přípravách a úklidu se významně podílí společnost Compag.
Sledujte nás na: www.rallybohemia.cz
@rallybohemia / @ecoEnergyRallyBohemia / #rallybohemia
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?