Zajištění maximální bezpečnosti všech zúčastněných je hlavní prioritou organizačního týmu Rally Bohemia. Zabezpečení rychlostních zkoušek, zejména pak umístění diváckých zón, zakázaných prostor, rozmístění záchranných složek a jednotlivých stanovišť traťových komisařů je každoročně věnována spousta času.
Výkony současných závodních speciálů, a hlavně vlastnosti pneumatik a tlumičů, posunují neustále rychlostní limity. Především okamžitá rychlost v zatáčkách rapidně narůstá. Proto je trendem a nutností posledních let snižování průměrné rychlosti na rychlostních zkouškách pomocí umělých retardérů. „Retardéry poskytují pořadatelům možnost ke zpomalení rychlých úseků, aby dokázali udržet průměrnou rychlost nejrychlejších vozů na povolené hranici. My ale touto cestou jít nechceme. Proto hledáme technicky náročné a pomalejší profily rychlostních zkoušek, které se obejdou bez zmíněných retardérů. Takové rychlostní zkoušky jsou hodnotnější pro jezdce, atraktivnější pro diváky, a především bezpečnější pro všechny,“ vysvětluje ředitel soutěže Petr Pavlát.
Najít nové vyhovující tratě a projít celým schvalovacím procesem ze strany úřadů a sportovních autorit je velmi náročné a zařazení nových rychlostních zkoušek je zejména v dnešní době obdivuhodné. „My se toho nebojíme, ale je potřeba si uvědomit, že si tím opravdu komplikujeme svojí práci. Zařazení nových tratí přináší nejen administrativní zátěž, ale také nutnost jejich schválení bezpečnostním delegátem a zástupci z řad jezdců. Mimo jiné to také znamená připravit bezpečnostní plán ke každému novému úseku. V letošním ročníku se to týká především nové erzety Klášter nebo zásadně upravenému Vinci, který se pojede pod názvem Krásná,“ upřesňuje Jan Šrámek – dlouholetý hlavní činovník pro bezpečnost Rally Bohemia a pokračuje: „Jsme rádi, že se k nám mohou vrátit fanoušci a jen připomínáme, aby respektovali pokyny pořadatelů a sledovali závod pouze z povolených míst.“
V neděli 6. 6. 2021 si celou trať prohlédl bezpečnostní delegát Autoklubu pan Miroslav Smolík, jehož připomínky byly zapracovány do Bezpečnostního plánu. Schvalovacím procesem však práce na rychlostních zkouškách teprve začíná. Před startem soutěže je potřeba vytyčit divácká místa a zakázané prostory, kterých je téměř pět tisíc. K tomu všemu je zapotřebí minimálně 100 kilometrů trasovací pásky, 1200 kolíků a v průběhu závodu také práce 1500 pořadatelů.
Páteční program letošního ročníku Rally Bohemia nabídne celodenní zábavu v areálu Autodromu v Sosnové, kde kromě přejímek proběhne shakedown a zejména atraktivní duely v paralelních jízdách, které vyvrcholí finálovými rozjížďkami.
Elektromobily po průjezdu celého startovního pole „ostrých“ aut odjedou rychlostní zkoušky Sosnová, Chloudov, Bzí, Radostín a po prvním průjezdu také Staroměstskou. A na tomto místě upozorňujeme diváky na velkou obezřetnost, neboť tato vozidla nejsou při průjezdu téměř slyšet.
Spolupořadatelem 48. ročníku Rally Bohemia, který proběhne v termínu 8. – 11. 7. 2021 je statutární město Mladá Boleslav, na přípravách a úklidu se významně podílí společnost Compag.
Sledujte nás na: www.rallybohemia.cz
@rallybohemia / @ecoEnergyRallyBohemia / #rallybohemia
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.