První podnik Rallysprint série si nenechal ujít ani Slušovický tým a do náročných blátivých podmínek vyslal hned čtyři posádky. Na Rallysprintu Kopná, která se jela doslova okolo zázemí týmu Minařík Racing zažil premiérový start s vozem kategorie R5 Pavel Mika. Pavla fanoušci znají, když usedával za volant různých dvoukolek, tudíž Kopná pro něj byla vůbec prvním startem se čtyřkolkou. Na sedadlo spolujezdce usedl Radim Strnad. Dvojice se s těžkými podmínkami vypořádala výborně a dovezla Škodu Fabii R5 do cíle bez škrábanců. „Když jsme plánovali start na Kopné v dubnovém termínu, nebyl jsem z toho úplně nadšený. Ovšem po přesunu na konec května jsme zajásali - to už bude krásně teplo, vezmu drobné na zmrzlinu, triko a kraťasy. Tak nějak jsem hlásil Pavlovi můj optimismus. Nová technika pro tuto sezonu v podobě Fabie R5, oblíbená domácí Kopná a příjemné počasí, to do sebe prostě hezky zapadalo. Při pátečním shakedownu jsme dopilovali startovní proceduru, zbytek mělo ukázat sobotní ráno. Předpověď se nemilosrdně vyplnila a ráno pršelo. Pneumatiková loterie se nekonala, důležité bylo dovézt auto v pořádku do cíle. Při první rundě jsme se tedy dost klouzali, pomohlo až prořezání vzorku pneumatik v prvním servisu. Musím říct, že proti Renaultu Clio je to samozřejmě jiná liga. Auto funguje skvěle, brzdy mají neskutečný nástup, prostě nádherný závoďák. Potenciál podvozku možná začneme pokoušet při dalším závodě, za daných podmínek byl úspěch spatřit cíl. Doufáme, že jsme potěšili fanoušky novou technikou a budeme se těšit na setkání v servisu při povolené návštěvnosti. Rádi bychom poděkovali Minařík Racing teamu, jmenovitě šéfmechanikovi Jirkovi Malčíkovi za cenné rady a absolutní profesionalitu při přípravě auta,“ popsal premiérový závod spolujezdec Radim Strnad. Posádka Pavel Mika – Radim Strnad na Rallysprintu Kopná dojela do cíle na 18. místě absolutního pořadí.
Na start domácího podniku se postavil také jmenovec Pavla - Mojmír Mika, který usedl do vozu Peugeot 208 Rally4. Rozpis slyšel od Bohumila Černocha. Mojmír startuje víceméně jen na závodech ve Slušovicích a na Rallysprintu Kopná závodil po páté. Ojedinělé starty jsou u tohoto závodníka škoda, protože se s Peugeotem dokázal držet mezi nejlepšími dvoukolkami. V cíli z toho bylo pro Mojmíra Miku a Bohumila Černocha 1. místo ve třídě 5, 5. místo v hodnocení Rallysprint série a absolutně kluci obsadili 25. příčku. „Letošní Kopnu jsem si nechtěl nechat ujít a už dlouho před konáním závodu jsem zvažoval s jakým autem bych startoval. Jelikož poslední můj odjetý závod byl ve Vyškově s Peugeotem 208 R2, chtěl jsem startovat s autem, se kterým mám už alespoň nějakou zkušenost. Bohužel u Minařík Racing teamu takové vozidlo není, tak jsem se zkusil poptat u jiných stájí, ale všechno bylo na daný závod už obsazené. Luboš mi nabídl jejich Peugeot Rally4. Nabídka to byla velmi lákavá a tak jsem si řekl, že zkusit se má všechno. Myslel jsem, že bude pěkné květnové počasí, tak to bude super. Super byl akorát shakedown na suchu. Sobotní den plný deště ve mně vzbuzoval hrůzu. Na první RZ jsme špatně zvolili pneu - řízlý slick s tím, že vody nebude tolik, ale bohužel na cestě tekly proudy vody. Po několika krizových momentech jsme RZ dojeli a po projetí Hvozdné jsme v servisu udělali pár změn na vozidle a obuli mokré pneumatiky. Druhé kolo bylo z hlediska jízdy příjemné, ale tolik vytahaného bahna, to byl pro mně očistec. RZ Kopnou jsem si užil a svezl se na sto procent. Časy jsem ani neřešil, ale nebyly až tak špatné. Peugeot 208 Rally4 je opravdu auto velmi rychlé a není úplně jednoduché ho řídit, navíc v tak náročných podmínkách. Celková spokojenost po projetí poslední RZ a úleva, že jsme autu neublížili byla veliká. Poděkování patří týmu Minaříků, že uspořádali v tak těžké době pěkný závod. Samozřejmě poděkování míří i ke spolujezdci za super diktát a celému týmu Minařík Racing za skvělou práci,“ uvedl po závodě spokojený Mojmír Mika.
Druhý ostrý start v rally na Kopné zaznamenal Jan Žalud a podruhé usedl do vozu Peugeot 2O8 R2. Na sedadlo spolujezdce si přizval Lucii Laurincovou. Smíšená dvojice se s nástrahami tratí vypořádala skvěle. „Kopná byla mým druhým závodem v rally po loňské premiéře v Příbrami, nepočítám-li 2x rallycup v Kopřivnici. Už před startem mi všichni říkali, že je to těžká soutěž a o to více, když je mokro a prší. Páteční seznamovací jízdy a shakedown byl ještě na suchu a já se modlil, aby v sobotu nepršelo. Nevyšlo to. Na první Kameňák jsem odjížděl se sevřeným žaludkem při představě, jak trať po dešti a průjezdu předešlých posádek bude vypadat. Nespletl jsem se a bylo to pro mě moc těžké. Hodně vody, vytahaného bordelu, proto jsem jel opatrně. RZ Březovou jsem si užil. Po servisu znovu Kameňák, kde bylo méně vody, ale více vytahaného bláta. Celkem třikrát nás na této RZ přibržďovali pořadatelé kvůli nehodám soupeřů. Při přejezdu na RZ Kopná jsem měl lehce sevřený žaludek. Byla to těžká, ale nádherná erzeta. Poslední dvě RZ jsem vypustil a spíše v některých úsecích trénoval moje nervy a mozek. Posbírali jsme pro mě cenné zkušenosti, ale hlavní je, že já, Lucka i Peugeot jsme dojeli v pořádku do cíle. Chtěl bych poděkovat Lucce, že to se mnou dala. Týmu Kolář Racing díky za perfektní auto, týmu Minařík racing za zázemí jako při mistrovství světa. Poděkování patří také rodině a sponzorům za podporu,“ řekl Jan Žalud. Honza s Lucií závod dokončili na 12. místě ve třídě 6 a 21. místě v hodnocení Rallysprint série.
S Renaultem Clio Sport se v okolí Slušovic představil František Andrys. Společně s navigátorem Martinem Ziglerem kluci soutěž zdárně dokončili. V Cíli si připsali 4. příčku ve třídě 8 a 41. pozici v hodnocení Rallysprint série. „Kopná byl jeden z mých snů a za podpory Minařík Racing se mi ho povedlo uskutečnit. Že je to těžký závod jsem věděl, ale až při prvních seznamovacích jízdách jsem zjistil, jak je opravdu náročný. Rozpis se nám s Martinem Ziglerem povedlo napsat ke spokojenosti obou a s obavami jsme čekali do druhého dne. Špatná předpověď se potvrdila a začalo pršet, a tak nás čekal ještě těžší závod než jsem si myslel. Vyloženě jsem měl z erzety Kameňák a Kopná strach, ale po prvních průjezdech jsem si uvědomil, jak jsou RZ těžké, ale zároveň krásné. Jeli jsme v klidu a seznamovali se s autem na vodě. Náš cíl byl dokončit soutěž a že to bude 4. místo ve třídě jsem opravdu nečekal. Děkuji týmu Lubomíra Minaříka za super připravené auto a servis. Organizačně byl závod velmi dobře připravený. S Martinem jsme si v autě sedli a závod si užívali, proto Kopnou beru jako skvělý zážitek,“ popsal premiérový start na Rallysprintu Kopná František Andrys.
Nyní na tým Minařík Racing čeká třetí podnik SONAX Mistrovství České republiky v rally. Ve dnech 18. - 19. června se pojede Agrotec Rally Hustopeče, kde budou posádky v barvách slušovického týmu opět bojovat o co nejlepší umístění.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.