Vojtěch Štajf a František Rajnoha obsadili na deštivé a zablácené 26. AUTO UH Rallysprint Kopná v celkové klasifikaci deváté místo. Ještě o místo lepší výsledek a příděl mistrovských bodů, potvrzující startovní číslo osm, zaznamenala posádka Racing 21 rally teamu mezi dvojicemi, které bodovaly do Poháru 2+ v rámci Autoklub Rallysprint série.
26. ročník AUTO UH Rallysprint Kopná otevřel letošní sezónu jednodenních soutěží a na trati sedmi rychlostních zkoušek rozehrál souboje více než stovky soutěžních posádek o první příděl bodů. Soutěž, přezdívanou též jako „malá Barumka“, poznamenalo proměnlivé počasí s deštěm, což ještě zvýšilo náročnost atraktivního souboje o cenné sekundy na rychlostních zkouškách.
Vojtěch Štajf se vrátil za volant vozu Polo GTI R5 po dlouhých osmi měsících, navigován zkušeným Františkem Rajnohou, se kterým absolvoval celou loňskou sezónu. Již od prvních kilometrů se jejich časy na rychlostních zkouškách pohybovaly v silné jezdecké konkurenci do desátého místa celkového pořadí. Při druhých průjezdech Štajf své časy na jednotlivých měřených úsecích sice výrazně zlepšil, nicméně v celkové klasifikaci soutěže to stačilo pouze na deváté místo.
„Přál jsem si, aby náš výsledek byl ještě o něco lepší. Nakonec jsme ale po dlouhé pauze odvedli slušný standard, ačkoliv jsme se s Frantou dostávali do tempa po třičtvrtě roce pomaleji. Přeci jen většina soupeřů má letos za sebou už dva velké podniky, a my seděli v našem Polu GTI R5 naposledy vloni v Pačejově. Ta dlouhá přestávka byla zkrátka znát. Byla to zároveň moje premiéra na Kopné, tuhle soutěž jsem na rozdíl od silné konkurence zdejších jezdců nikdy nejel, takže například první erzeta Kameňák byla pro mě úplnou neznámou. Do všeho se navíc přidal dopolední vydatný déšť, který podmínky na trati ještě ztížil. Za této situace jsem se rozhodl upustit od zbytečného riskování a snažil se dovézt auto v pořádku až do cíle,“ zhodnotil úvodní letošní soutěž Rallysprint série Vojtěch Štajf a dodal: „Beru to také tak, že jsme na začátku sezóny a vše je teprve před námi. Nyní máme v plánu červnový start na dalším rallysprintu v Plzni, kde se pro změnu posadím za volant Škody Fabie R5. Navíc zdejší tratě nezná ze současných jezdců nikdo, a tak by měly být šance na dobrý výsledek přeci jen vyrovnanější.“
Jubilejní XV. ročník Lak Racing Rallye Plzeň 2021, který se koná ve dnech 4. – 5. června 2021, je tak dalším bodem letošního pestrého programu soutěžního týmu Racing21 vedle startů v evropském šampionátu historických vozů, kde bude tým startovat na konci června, a to opět s vozem Opel Kadett C GT/E.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam
Racing21_rallyteam
www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.