Vojtěch Štajf a František Rajnoha obsadili na deštivé a zablácené 26. AUTO UH Rallysprint Kopná v celkové klasifikaci deváté místo. Ještě o místo lepší výsledek a příděl mistrovských bodů, potvrzující startovní číslo osm, zaznamenala posádka Racing 21 rally teamu mezi dvojicemi, které bodovaly do Poháru 2+ v rámci Autoklub Rallysprint série.
26. ročník AUTO UH Rallysprint Kopná otevřel letošní sezónu jednodenních soutěží a na trati sedmi rychlostních zkoušek rozehrál souboje více než stovky soutěžních posádek o první příděl bodů. Soutěž, přezdívanou též jako „malá Barumka“, poznamenalo proměnlivé počasí s deštěm, což ještě zvýšilo náročnost atraktivního souboje o cenné sekundy na rychlostních zkouškách.
Vojtěch Štajf se vrátil za volant vozu Polo GTI R5 po dlouhých osmi měsících, navigován zkušeným Františkem Rajnohou, se kterým absolvoval celou loňskou sezónu. Již od prvních kilometrů se jejich časy na rychlostních zkouškách pohybovaly v silné jezdecké konkurenci do desátého místa celkového pořadí. Při druhých průjezdech Štajf své časy na jednotlivých měřených úsecích sice výrazně zlepšil, nicméně v celkové klasifikaci soutěže to stačilo pouze na deváté místo.
„Přál jsem si, aby náš výsledek byl ještě o něco lepší. Nakonec jsme ale po dlouhé pauze odvedli slušný standard, ačkoliv jsme se s Frantou dostávali do tempa po třičtvrtě roce pomaleji. Přeci jen většina soupeřů má letos za sebou už dva velké podniky, a my seděli v našem Polu GTI R5 naposledy vloni v Pačejově. Ta dlouhá přestávka byla zkrátka znát. Byla to zároveň moje premiéra na Kopné, tuhle soutěž jsem na rozdíl od silné konkurence zdejších jezdců nikdy nejel, takže například první erzeta Kameňák byla pro mě úplnou neznámou. Do všeho se navíc přidal dopolední vydatný déšť, který podmínky na trati ještě ztížil. Za této situace jsem se rozhodl upustit od zbytečného riskování a snažil se dovézt auto v pořádku až do cíle,“ zhodnotil úvodní letošní soutěž Rallysprint série Vojtěch Štajf a dodal: „Beru to také tak, že jsme na začátku sezóny a vše je teprve před námi. Nyní máme v plánu červnový start na dalším rallysprintu v Plzni, kde se pro změnu posadím za volant Škody Fabie R5. Navíc zdejší tratě nezná ze současných jezdců nikdo, a tak by měly být šance na dobrý výsledek přeci jen vyrovnanější.“
Jubilejní XV. ročník Lak Racing Rallye Plzeň 2021, který se koná ve dnech 4. – 5. června 2021, je tak dalším bodem letošního pestrého programu soutěžního týmu Racing21 vedle startů v evropském šampionátu historických vozů, kde bude tým startovat na konci června, a to opět s vozem Opel Kadett C GT/E.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam
Racing21_rallyteam
www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.