Vojtěch Štajf a František Rajnoha obsadili na deštivé a zablácené 26. AUTO UH Rallysprint Kopná v celkové klasifikaci deváté místo. Ještě o místo lepší výsledek a příděl mistrovských bodů, potvrzující startovní číslo osm, zaznamenala posádka Racing 21 rally teamu mezi dvojicemi, které bodovaly do Poháru 2+ v rámci Autoklub Rallysprint série.
26. ročník AUTO UH Rallysprint Kopná otevřel letošní sezónu jednodenních soutěží a na trati sedmi rychlostních zkoušek rozehrál souboje více než stovky soutěžních posádek o první příděl bodů. Soutěž, přezdívanou též jako „malá Barumka“, poznamenalo proměnlivé počasí s deštěm, což ještě zvýšilo náročnost atraktivního souboje o cenné sekundy na rychlostních zkouškách.
Vojtěch Štajf se vrátil za volant vozu Polo GTI R5 po dlouhých osmi měsících, navigován zkušeným Františkem Rajnohou, se kterým absolvoval celou loňskou sezónu. Již od prvních kilometrů se jejich časy na rychlostních zkouškách pohybovaly v silné jezdecké konkurenci do desátého místa celkového pořadí. Při druhých průjezdech Štajf své časy na jednotlivých měřených úsecích sice výrazně zlepšil, nicméně v celkové klasifikaci soutěže to stačilo pouze na deváté místo.
„Přál jsem si, aby náš výsledek byl ještě o něco lepší. Nakonec jsme ale po dlouhé pauze odvedli slušný standard, ačkoliv jsme se s Frantou dostávali do tempa po třičtvrtě roce pomaleji. Přeci jen většina soupeřů má letos za sebou už dva velké podniky, a my seděli v našem Polu GTI R5 naposledy vloni v Pačejově. Ta dlouhá přestávka byla zkrátka znát. Byla to zároveň moje premiéra na Kopné, tuhle soutěž jsem na rozdíl od silné konkurence zdejších jezdců nikdy nejel, takže například první erzeta Kameňák byla pro mě úplnou neznámou. Do všeho se navíc přidal dopolední vydatný déšť, který podmínky na trati ještě ztížil. Za této situace jsem se rozhodl upustit od zbytečného riskování a snažil se dovézt auto v pořádku až do cíle,“ zhodnotil úvodní letošní soutěž Rallysprint série Vojtěch Štajf a dodal: „Beru to také tak, že jsme na začátku sezóny a vše je teprve před námi. Nyní máme v plánu červnový start na dalším rallysprintu v Plzni, kde se pro změnu posadím za volant Škody Fabie R5. Navíc zdejší tratě nezná ze současných jezdců nikdo, a tak by měly být šance na dobrý výsledek přeci jen vyrovnanější.“
Jubilejní XV. ročník Lak Racing Rallye Plzeň 2021, který se koná ve dnech 4. – 5. června 2021, je tak dalším bodem letošního pestrého programu soutěžního týmu Racing21 vedle startů v evropském šampionátu historických vozů, kde bude tým startovat na konci června, a to opět s vozem Opel Kadett C GT/E.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam
Racing21_rallyteam
www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?