Vojtěch Štajf a František Rajnoha obsadili na deštivé a zablácené 26. AUTO UH Rallysprint Kopná v celkové klasifikaci deváté místo. Ještě o místo lepší výsledek a příděl mistrovských bodů, potvrzující startovní číslo osm, zaznamenala posádka Racing 21 rally teamu mezi dvojicemi, které bodovaly do Poháru 2+ v rámci Autoklub Rallysprint série.
26. ročník AUTO UH Rallysprint Kopná otevřel letošní sezónu jednodenních soutěží a na trati sedmi rychlostních zkoušek rozehrál souboje více než stovky soutěžních posádek o první příděl bodů. Soutěž, přezdívanou též jako „malá Barumka“, poznamenalo proměnlivé počasí s deštěm, což ještě zvýšilo náročnost atraktivního souboje o cenné sekundy na rychlostních zkouškách.
Vojtěch Štajf se vrátil za volant vozu Polo GTI R5 po dlouhých osmi měsících, navigován zkušeným Františkem Rajnohou, se kterým absolvoval celou loňskou sezónu. Již od prvních kilometrů se jejich časy na rychlostních zkouškách pohybovaly v silné jezdecké konkurenci do desátého místa celkového pořadí. Při druhých průjezdech Štajf své časy na jednotlivých měřených úsecích sice výrazně zlepšil, nicméně v celkové klasifikaci soutěže to stačilo pouze na deváté místo.
„Přál jsem si, aby náš výsledek byl ještě o něco lepší. Nakonec jsme ale po dlouhé pauze odvedli slušný standard, ačkoliv jsme se s Frantou dostávali do tempa po třičtvrtě roce pomaleji. Přeci jen většina soupeřů má letos za sebou už dva velké podniky, a my seděli v našem Polu GTI R5 naposledy vloni v Pačejově. Ta dlouhá přestávka byla zkrátka znát. Byla to zároveň moje premiéra na Kopné, tuhle soutěž jsem na rozdíl od silné konkurence zdejších jezdců nikdy nejel, takže například první erzeta Kameňák byla pro mě úplnou neznámou. Do všeho se navíc přidal dopolední vydatný déšť, který podmínky na trati ještě ztížil. Za této situace jsem se rozhodl upustit od zbytečného riskování a snažil se dovézt auto v pořádku až do cíle,“ zhodnotil úvodní letošní soutěž Rallysprint série Vojtěch Štajf a dodal: „Beru to také tak, že jsme na začátku sezóny a vše je teprve před námi. Nyní máme v plánu červnový start na dalším rallysprintu v Plzni, kde se pro změnu posadím za volant Škody Fabie R5. Navíc zdejší tratě nezná ze současných jezdců nikdo, a tak by měly být šance na dobrý výsledek přeci jen vyrovnanější.“
Jubilejní XV. ročník Lak Racing Rallye Plzeň 2021, který se koná ve dnech 4. – 5. června 2021, je tak dalším bodem letošního pestrého programu soutěžního týmu Racing21 vedle startů v evropském šampionátu historických vozů, kde bude tým startovat na konci června, a to opět s vozem Opel Kadett C GT/E.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam
Racing21_rallyteam
www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?