Talentovaný pilot rallye zaznamenal parádní úspěch! Erik Cais zvítězil na Rallysprintu Kopná, kam se letos sjela silná konkurence. Domácí pilot Fordu Fiesta Rally2 zvítězil o více než devět vteřin před Tomášem Kostkou, na třetím místě dojel Miroslav Jakeš. Přitom ve třetí rychlostí zkoušce měl defekt a s poškozenou pneumatikou musel jet dva kilometry. „Naštěstí jsme měli náskok, který jsme si uhlídali. To bylo klíčové. Emoce po vítězství jsou neskutečné,“ prohlásil Cais, který se bude připravovat na start mistrovství Evropy v Polsku.
Pilot z Orsák Rallysport týmu byl nejrychlejší v pěti rychlostních zkouškách ze sedmi. Silné konkurenci ujížděl už od začátku. A to na 26. ročníku tradiční soutěže dorazilo celkem 119 posádek ze šesti států Evropy. Kromě Kostky a Jakeše přijel třeba rychlý Polák Grzegorz Grzyb, zkušený Vojtěch Štajf nebo Němec von Thrun und Taxis Albert. „Je skvělé vybojovat vítězství v konkurenci takových pilotů. Jedná se o jeden z mých největších úspěchů, hlavně je to první triumf v domácí soutěži,“ konstatoval v cíli Cais, kterého navigovala Jindřiška Králová.
Vítězství je pro něj o to cennější, protože po postcovidovém syndromu není ve stoprocentní fyzické kondici. S následky se stále vypořádává a plně trénovat zatím nemůže. Navíc přijížděl po soutěži v Itálii, kde musel odstoupit po technických problémech. „Už tam jsem ukázal rychlost a dostal se mezi tři nejlepší. Na Kopné jsem to potvrdil. A až na třetí rychlostí zkoušku, v níž nás zbrzdil defekt, se mi dařilo a nastavené tempo jsem si pochvaloval,“ dodal Cais, který prý slavit nebude. „Spíše budu odpočívat. Musím být fit na testování, které máme v plánu.“
Caise čeká v příštím týdnu testování v Německu na šotolině a pak soutěž v Litvě. V květnu pak odstartuje do prvního podniku evropského šampionátu. „Tenhle úspěch mě pořádně nabudil a moc se těším do dalšího programu,“ tvrdil nadšený Cais z Orsák Rallysport týmu.
PR
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?