Talentovaný pilot rallye zaznamenal parádní úspěch! Erik Cais zvítězil na Rallysprintu Kopná, kam se letos sjela silná konkurence. Domácí pilot Fordu Fiesta Rally2 zvítězil o více než devět vteřin před Tomášem Kostkou, na třetím místě dojel Miroslav Jakeš. Přitom ve třetí rychlostí zkoušce měl defekt a s poškozenou pneumatikou musel jet dva kilometry. „Naštěstí jsme měli náskok, který jsme si uhlídali. To bylo klíčové. Emoce po vítězství jsou neskutečné,“ prohlásil Cais, který se bude připravovat na start mistrovství Evropy v Polsku.
Pilot z Orsák Rallysport týmu byl nejrychlejší v pěti rychlostních zkouškách ze sedmi. Silné konkurenci ujížděl už od začátku. A to na 26. ročníku tradiční soutěže dorazilo celkem 119 posádek ze šesti států Evropy. Kromě Kostky a Jakeše přijel třeba rychlý Polák Grzegorz Grzyb, zkušený Vojtěch Štajf nebo Němec von Thrun und Taxis Albert. „Je skvělé vybojovat vítězství v konkurenci takových pilotů. Jedná se o jeden z mých největších úspěchů, hlavně je to první triumf v domácí soutěži,“ konstatoval v cíli Cais, kterého navigovala Jindřiška Králová.
Vítězství je pro něj o to cennější, protože po postcovidovém syndromu není ve stoprocentní fyzické kondici. S následky se stále vypořádává a plně trénovat zatím nemůže. Navíc přijížděl po soutěži v Itálii, kde musel odstoupit po technických problémech. „Už tam jsem ukázal rychlost a dostal se mezi tři nejlepší. Na Kopné jsem to potvrdil. A až na třetí rychlostí zkoušku, v níž nás zbrzdil defekt, se mi dařilo a nastavené tempo jsem si pochvaloval,“ dodal Cais, který prý slavit nebude. „Spíše budu odpočívat. Musím být fit na testování, které máme v plánu.“
Caise čeká v příštím týdnu testování v Německu na šotolině a pak soutěž v Litvě. V květnu pak odstartuje do prvního podniku evropského šampionátu. „Tenhle úspěch mě pořádně nabudil a moc se těším do dalšího programu,“ tvrdil nadšený Cais z Orsák Rallysport týmu.
PR
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?