Talentovaný pilot rallye zaznamenal parádní úspěch! Erik Cais zvítězil na Rallysprintu Kopná, kam se letos sjela silná konkurence. Domácí pilot Fordu Fiesta Rally2 zvítězil o více než devět vteřin před Tomášem Kostkou, na třetím místě dojel Miroslav Jakeš. Přitom ve třetí rychlostí zkoušce měl defekt a s poškozenou pneumatikou musel jet dva kilometry. „Naštěstí jsme měli náskok, který jsme si uhlídali. To bylo klíčové. Emoce po vítězství jsou neskutečné,“ prohlásil Cais, který se bude připravovat na start mistrovství Evropy v Polsku.
Pilot z Orsák Rallysport týmu byl nejrychlejší v pěti rychlostních zkouškách ze sedmi. Silné konkurenci ujížděl už od začátku. A to na 26. ročníku tradiční soutěže dorazilo celkem 119 posádek ze šesti států Evropy. Kromě Kostky a Jakeše přijel třeba rychlý Polák Grzegorz Grzyb, zkušený Vojtěch Štajf nebo Němec von Thrun und Taxis Albert. „Je skvělé vybojovat vítězství v konkurenci takových pilotů. Jedná se o jeden z mých největších úspěchů, hlavně je to první triumf v domácí soutěži,“ konstatoval v cíli Cais, kterého navigovala Jindřiška Králová.
Vítězství je pro něj o to cennější, protože po postcovidovém syndromu není ve stoprocentní fyzické kondici. S následky se stále vypořádává a plně trénovat zatím nemůže. Navíc přijížděl po soutěži v Itálii, kde musel odstoupit po technických problémech. „Už tam jsem ukázal rychlost a dostal se mezi tři nejlepší. Na Kopné jsem to potvrdil. A až na třetí rychlostí zkoušku, v níž nás zbrzdil defekt, se mi dařilo a nastavené tempo jsem si pochvaloval,“ dodal Cais, který prý slavit nebude. „Spíše budu odpočívat. Musím být fit na testování, které máme v plánu.“
Caise čeká v příštím týdnu testování v Německu na šotolině a pak soutěž v Litvě. V květnu pak odstartuje do prvního podniku evropského šampionátu. „Tenhle úspěch mě pořádně nabudil a moc se těším do dalšího programu,“ tvrdil nadšený Cais z Orsák Rallysport týmu.
PR
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?