Talentovaný pilot rallye zaznamenal parádní úspěch! Erik Cais zvítězil na Rallysprintu Kopná, kam se letos sjela silná konkurence. Domácí pilot Fordu Fiesta Rally2 zvítězil o více než devět vteřin před Tomášem Kostkou, na třetím místě dojel Miroslav Jakeš. Přitom ve třetí rychlostí zkoušce měl defekt a s poškozenou pneumatikou musel jet dva kilometry. „Naštěstí jsme měli náskok, který jsme si uhlídali. To bylo klíčové. Emoce po vítězství jsou neskutečné,“ prohlásil Cais, který se bude připravovat na start mistrovství Evropy v Polsku.
Pilot z Orsák Rallysport týmu byl nejrychlejší v pěti rychlostních zkouškách ze sedmi. Silné konkurenci ujížděl už od začátku. A to na 26. ročníku tradiční soutěže dorazilo celkem 119 posádek ze šesti států Evropy. Kromě Kostky a Jakeše přijel třeba rychlý Polák Grzegorz Grzyb, zkušený Vojtěch Štajf nebo Němec von Thrun und Taxis Albert. „Je skvělé vybojovat vítězství v konkurenci takových pilotů. Jedná se o jeden z mých největších úspěchů, hlavně je to první triumf v domácí soutěži,“ konstatoval v cíli Cais, kterého navigovala Jindřiška Králová.
Vítězství je pro něj o to cennější, protože po postcovidovém syndromu není ve stoprocentní fyzické kondici. S následky se stále vypořádává a plně trénovat zatím nemůže. Navíc přijížděl po soutěži v Itálii, kde musel odstoupit po technických problémech. „Už tam jsem ukázal rychlost a dostal se mezi tři nejlepší. Na Kopné jsem to potvrdil. A až na třetí rychlostí zkoušku, v níž nás zbrzdil defekt, se mi dařilo a nastavené tempo jsem si pochvaloval,“ dodal Cais, který prý slavit nebude. „Spíše budu odpočívat. Musím být fit na testování, které máme v plánu.“
Caise čeká v příštím týdnu testování v Německu na šotolině a pak soutěž v Litvě. V květnu pak odstartuje do prvního podniku evropského šampionátu. „Tenhle úspěch mě pořádně nabudil a moc se těším do dalšího programu,“ tvrdil nadšený Cais z Orsák Rallysport týmu.
PR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.