Začátek května byl spojen s vydáním základních dokumentů 16. ročníku AGROTEC PETRONAS rally. Ty jsou k dispozici na re-designovaných oficiálních stránkách soutěže a nabídnou všem zájemcům o start všechny potřebné informace. Včetně data uzávěrky přihlášek (7. června o půlnoci) a potvrzení už dříve známého termínu soutěže 18. – 19. června 2021.
Zvláštní ustanovení také potvrzuje už dříve zveřejněný zápočet soutěže do Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ), SONAX Mistrovství ČR v rally a Mistrovství SR v rally a v rally historických automobilů. Novinkou je pak zařazení závodu do České Trofeje v rally historických automobilů.
A co na posádky, soutěžní týmy a věřme, že i tradiční fanoušky hustopečské soutěže, čeká? Celkem dvě závodní etapy s deseti rychlostními zkouškami (na pěti úsecích). Celková délka rally je navržena na 361 km, rychlostní zkoušky tvoří téměř čtyřicet procent (142,59 km). Do počtu závodních kilometrů bude přece jen o něco delší sobotní etapa (65 km pátek / 77 km sobota).
„Opět se nám podařilo postavit kompaktní a náročnou trať, na které nechybí nejen úseky mezi vinicemi, ale také jezdecky oblíbená šotolina. V pátek to bude celkem 3,6 km a v sobotu necelých šest kilometrů. Díky podpoře místních orgánů i obcí můžeme představit i test ´Hustopečsko´, který bude nejdelším úsekem soutěže a pojede se v závěru obou sobotních sekcí. Co se týče epidemiologické situace, stále pracujeme na třech variantách. Vzhledem k aktuálnímu vývoji jsme však optimisti a věříme, že soutěž pojedeme i s diváky,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
A právě jeden z tradičních soupeřů Martina Rady na tratích českého šampionátu Petr Nešetřil (Porsche 997 GT3) byl prvním přihlášeným jezdcem soutěže. A hned druhým byl obhájce prvenství z roku 2019 Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo).
„Nic se nemění na systému přihlášek. Domácí posádky se mohou hlásit přes licenční systém AČR, slovenské pak přes portál národní motoristické autority SAMŠ. A doufáme, že se v dnešní době objeví na startu i třeba nějaký kvalitní zahraniční jezdec, stejně jako tomu bylo na Valašce v podobě Nikolaje Grjazina,“ věří ředitel Rudolf Kouřil.
Oficiální start AGROTEC PETRONAS rally proběhne v Hustopečích v pátek 18. června krátce po 17. hodině. Druhou páteční sekci pak už startovní pole bude dojíždět za tmy. Sobotní program začne krátce před desátou hodinou, první vozy lze očekávat v cíli závodu po 17. hodině.
Servisní zázemí je umístěno do nového areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Tato společnost je dlouholetým partnerem a podporovatelem naší rally.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2021, tiskový servis
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.