Začátek května byl spojen s vydáním základních dokumentů 16. ročníku AGROTEC PETRONAS rally. Ty jsou k dispozici na re-designovaných oficiálních stránkách soutěže a nabídnou všem zájemcům o start všechny potřebné informace. Včetně data uzávěrky přihlášek (7. června o půlnoci) a potvrzení už dříve známého termínu soutěže 18. – 19. června 2021.
Zvláštní ustanovení také potvrzuje už dříve zveřejněný zápočet soutěže do Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ), SONAX Mistrovství ČR v rally a Mistrovství SR v rally a v rally historických automobilů. Novinkou je pak zařazení závodu do České Trofeje v rally historických automobilů.
A co na posádky, soutěžní týmy a věřme, že i tradiční fanoušky hustopečské soutěže, čeká? Celkem dvě závodní etapy s deseti rychlostními zkouškami (na pěti úsecích). Celková délka rally je navržena na 361 km, rychlostní zkoušky tvoří téměř čtyřicet procent (142,59 km). Do počtu závodních kilometrů bude přece jen o něco delší sobotní etapa (65 km pátek / 77 km sobota).
„Opět se nám podařilo postavit kompaktní a náročnou trať, na které nechybí nejen úseky mezi vinicemi, ale také jezdecky oblíbená šotolina. V pátek to bude celkem 3,6 km a v sobotu necelých šest kilometrů. Díky podpoře místních orgánů i obcí můžeme představit i test ´Hustopečsko´, který bude nejdelším úsekem soutěže a pojede se v závěru obou sobotních sekcí. Co se týče epidemiologické situace, stále pracujeme na třech variantách. Vzhledem k aktuálnímu vývoji jsme však optimisti a věříme, že soutěž pojedeme i s diváky,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
A právě jeden z tradičních soupeřů Martina Rady na tratích českého šampionátu Petr Nešetřil (Porsche 997 GT3) byl prvním přihlášeným jezdcem soutěže. A hned druhým byl obhájce prvenství z roku 2019 Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo).
„Nic se nemění na systému přihlášek. Domácí posádky se mohou hlásit přes licenční systém AČR, slovenské pak přes portál národní motoristické autority SAMŠ. A doufáme, že se v dnešní době objeví na startu i třeba nějaký kvalitní zahraniční jezdec, stejně jako tomu bylo na Valašce v podobě Nikolaje Grjazina,“ věří ředitel Rudolf Kouřil.
Oficiální start AGROTEC PETRONAS rally proběhne v Hustopečích v pátek 18. června krátce po 17. hodině. Druhou páteční sekci pak už startovní pole bude dojíždět za tmy. Sobotní program začne krátce před desátou hodinou, první vozy lze očekávat v cíli závodu po 17. hodině.
Servisní zázemí je umístěno do nového areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Tato společnost je dlouholetým partnerem a podporovatelem naší rally.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2021, tiskový servis
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.