Začátek května byl spojen s vydáním základních dokumentů 16. ročníku AGROTEC PETRONAS rally. Ty jsou k dispozici na re-designovaných oficiálních stránkách soutěže a nabídnou všem zájemcům o start všechny potřebné informace. Včetně data uzávěrky přihlášek (7. června o půlnoci) a potvrzení už dříve známého termínu soutěže 18. – 19. června 2021.
Zvláštní ustanovení také potvrzuje už dříve zveřejněný zápočet soutěže do Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ), SONAX Mistrovství ČR v rally a Mistrovství SR v rally a v rally historických automobilů. Novinkou je pak zařazení závodu do České Trofeje v rally historických automobilů.
A co na posádky, soutěžní týmy a věřme, že i tradiční fanoušky hustopečské soutěže, čeká? Celkem dvě závodní etapy s deseti rychlostními zkouškami (na pěti úsecích). Celková délka rally je navržena na 361 km, rychlostní zkoušky tvoří téměř čtyřicet procent (142,59 km). Do počtu závodních kilometrů bude přece jen o něco delší sobotní etapa (65 km pátek / 77 km sobota).
„Opět se nám podařilo postavit kompaktní a náročnou trať, na které nechybí nejen úseky mezi vinicemi, ale také jezdecky oblíbená šotolina. V pátek to bude celkem 3,6 km a v sobotu necelých šest kilometrů. Díky podpoře místních orgánů i obcí můžeme představit i test ´Hustopečsko´, který bude nejdelším úsekem soutěže a pojede se v závěru obou sobotních sekcí. Co se týče epidemiologické situace, stále pracujeme na třech variantách. Vzhledem k aktuálnímu vývoji jsme však optimisti a věříme, že soutěž pojedeme i s diváky,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
A právě jeden z tradičních soupeřů Martina Rady na tratích českého šampionátu Petr Nešetřil (Porsche 997 GT3) byl prvním přihlášeným jezdcem soutěže. A hned druhým byl obhájce prvenství z roku 2019 Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo).
„Nic se nemění na systému přihlášek. Domácí posádky se mohou hlásit přes licenční systém AČR, slovenské pak přes portál národní motoristické autority SAMŠ. A doufáme, že se v dnešní době objeví na startu i třeba nějaký kvalitní zahraniční jezdec, stejně jako tomu bylo na Valašce v podobě Nikolaje Grjazina,“ věří ředitel Rudolf Kouřil.
Oficiální start AGROTEC PETRONAS rally proběhne v Hustopečích v pátek 18. června krátce po 17. hodině. Druhou páteční sekci pak už startovní pole bude dojíždět za tmy. Sobotní program začne krátce před desátou hodinou, první vozy lze očekávat v cíli závodu po 17. hodině.
Servisní zázemí je umístěno do nového areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Tato společnost je dlouholetým partnerem a podporovatelem naší rally.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2021, tiskový servis
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.