Soutěžní tým Racing21 zažije o nadcházejícím víkendu svůj premiérový start v rámci FIA European Historic Rally Championship. Posádka Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka na voze Opel Kadett C GT/E odstartuje na 29. ročníku Historic Vltava Rallye.
V sezóně 2021 je účast v evropském šampionátu historických vozů jednou z několika plánovaných aktivit soutěžního týmu Racing21 vedle startů v českém seriálu Rallysprint série s vozem kategorie R5. Letošní ročník Historic Vltava Rallye je druhým z devíti podniků Mistrovství Evropy historických vozů. Jezdec a manažer Vojtěch Štajf se v něm postaví na start se zkušeným navigátorem Vladimírem Zelinkou, legendou české rallyové scény 80. a 90. let. Společně se představí ve voze Opel Kadett C GT/E 16V z roku 1975 v kategorii 2 ve třídě C3.
Tento legendární soutěžní vůz, jehož historii psal mimo jiné i legendární jezdec Walter Röhrl, má Racing21 k dispozici od Ctirada Hájka. Za jeho volantem se objevila další známá jména ze světa rally, například Emil Triner, Tomáš Enge, Petr Fulín, Josef Peták, ale i finský jezdec Juho Hänninen. Nejvíce startů s tímto vozem má však na svém kontě Miroslav Janota, který v něm dokázal v roce 2010 zvítězit právě na Historic Vltava Rally a o rok později zopakoval úspěch v podobě celkového druhého místa v klasifikaci ME. S letošním startem Vojtěcha Štajfa se tento závodní Opel Kadett C GT/E objeví na soutěži v Klatovech již po čtvrté.
„K rozhodnutí startovat v evropském šampionátu historiků jsem dospěl během poměrně dlouhé zimní přestávky způsobené pandemickými opatřeními. Samozřejmě dnes už u mne převažuje spíše role manažera týmu a nedávný start našeho Pola GTI R5 s Nikolajem Grjazinem mi udělal obrovskou radost a věřím, že se ke spolupráci ještě někdy vrátíme. Já sám jsem ale věděl, že vedle řízení týmu ještě nechci pověsit přílbu na hřebík. Zároveň jsem ale ve svém závodění potřeboval nový impuls. Jsem tím, kdo má rád výzvy a start s historikem na Evropě, jako návrat ke kořenům motorsportu, tenhle cíl rozhodně naplňuje. K mému rozhodnutí přispěla také reprezentační nominace, kterou mi letos opět udělil Autoklub ČR, čehož si velmi vážím“ řekl ke své nové výzvě v rally jezdec Vojtěch Štajf a dodal: „Nedávné testy s historickým Opelem ukázaly, že jeho ovládání není vůbec jednoduché a absolutně nesrovnatelné s řízením moderních soutěžních vozů. Na druhou stranu, Kadett mě doslova uchvátil svým zcela ryzím projevem na silnici. Do Klatov se proto hodně těším a rozhodně bychom se Vláďou chtěli ucházet o pódiové umístění v naší kategorii.“
Tým Racing21 plánuje v rámci FIA European Historic Rally Championship start ve vybraných soutěžích: „Z mé strany je náš start v historicích takovým symbolickým poděkováním Vláďovi Zelinkovi, který mi už více něž patnáct let jezdí na velkých soutěžích špióna. S ním můžu být v autě hodně v klidu, protože velmi dobře zná můj rozpis, i když v tomhle autě bude psaní rozpisu trochu odlišné. Myslím, že pro Vláďu to bude zase takový návrat do závodnického světa a spolu si to pořádně užijeme,“ doplnil výběr na pozici navigátora Vojtěch Štajf, který se Zelinkou startoval mimo jiné i v rámci dvou účastí ve slavném závodě La Carrera Panamericana v letech 2014 a 2015.
29. Historic Vltava Rally, která je letos vlivem pandemických opatření bez účasti diváků, začíná v pátek 7. května v 15.45 na náměstí v Klatovech a končí na stejném místě o den později v odpoledních hodinách. Na posádky čeká ve dvou dnech 12 rychlostních zkoušek v okolí Klatov o celkové délce 135 kilometrů.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam
www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.