Seriál Peugeot Rally Cup CZ odstartuje svoje páté pokračování v nadcházející Rallye Šumava Klatovy. S příchodem nové generace závodní „dvěstěosmičky“ je rozdělen do dvou tříd, a to Rally4 a R2. V České republice se tedy Peugeot Rally Cupu lze účastnit jak s nejmodernějším speciálem 208 Rally4, tak i se stále skvělým vozem 208 R2 excelujícím na soutěžích už od roku 2013. I když budou obě kategorie hodnoceny samostatně, můžeme se těšit na přímé porovnání obou speciálů z dílen Peugeot Sportu.
Po roční pauze se do Peugeot Rally Cupu vrací předloňská vítězná dvojice René Dohnal a Roman Švec. Právě tato posádka si loni novou „dvěstěosmičku“ vyzkoušela v České republice jako první. René má s turbem odjeto několik rallysprintů a bude patřit mezi největší aspiranty na vítězství ve třídě Rally4. „Jsem moc rád, že se Šumava letos jede, považuji tuto soutěž za jednu z nejobtížnějších v našem mistrovství. Velmi kvituji zařazení nových rychlostních zkoušek a opravdu se na ně těším. Na letošním úvodním podniku českého šampionátu se nám podařilo vyhrát dvoukolky a doufám, že i v Klatovech udržíme tempo s mým jmenovcem Honzou Dohnalem. To je však pouze jeden z cílů, v rámci Peugeot Rally Cupu chci pochopitelně vyhrát. Jinak doufám, že bude sucho, protože na vodě jsem s turbem ještě nejel,“ prozradil svá očekávání René Dohnal.
Druhou posádkou s vozem Peugeot 208 Rally4 bude David Štefan a Ondřej Vichtora. Tato dvojice startuje v cupu poprvé a rovnou v silnější třídě. „S turbem jsme premiérově startovali na Valašce a popravdě jsem se s autem trochu pral. Museli jsme změnit nastavení, což se markantně projevilo na jízdních vlastnostech, a doufám, že to bude znát i na časech. I když jsem jel Šumavu už třikrát, naposledy to bylo asi přes šesti lety, takže si z ní pamatuji jenom názvy Koráb a Strašnická. S dvěstěosmičkou budeme startovat teprve podruhé, takže to stále bereme jako „seznamovačku“. Pojedeme tak, na co se budeme cítit, hlavně ale stabilně a pro radost. Myslím, že Renda Dohnal může být zatím v klidu,“ vypráví s úsměvem David Štefan.
Na další Peugeoty 208 Rally4 se ještě čeká, a to nejen u nás, ale i v sousedních zemích. Z tohoto důvodu musely start na Šumavě zrušit některé polské i domácí posádky. V začátku sezóny bude tedy obsazenější třída R2 s předchozí generací závodních „dvěstěosmiček“.
Se startovním číslem 33 se představí Dominik Brož s Petrem Těšínským. „Stejně jako v loňské sezóně začínám společně s Petrem a na Šumavu se opravdu těšíme, protože před rokem jsme o ni všichni přišli. Určitě bude jako vždy velmi náročná a v cupu nás navíc čeká velká konkurence. Další plány zatím nemám, uvidíme, jak se nám bude dařit v Klatovech,“ nechal se slyšet turnovský jezdec.
Nováčkem v cupu je Martin Narovec, kterého naviguje Tomáš Lovčík. „S Peugeotem jsem odjel loňské sprinty a letošní úvodní Valašku, kde jsme se trochu rozjeli. Na Šumavě budeme startovat poprvé a čeká nás obtížná soutěž. Během přípravy jsem sledoval dostupné onboardy, především ze zásadních erzet jako je Koráb a Strašnická. Jsem zvědavý na nové tratě, na kterých nebude mít nikdo výhodu zkušeností z předchozích ročníků. Jako posádka máme s Tomášem trochu váhový handicap, ale na to se nemůžeme vymlouvat, budeme se snažit zajet co nejlépe,“ poznamenal Martin Narovec.
Naopak David Soldát s Janem Winzigem budou v cupu startovat podruhé. „V minulé sezóně jsme skončili na čtvrtém místě a Peugeot Rally Cup se nám zalíbil. Jsem rád, že budeme mít na Šumavě tak početné zastoupení, což slibuje zajímavé souboje. Doufám, že se nám bude dařit a odjedeme celou letošní sezónu,“ říká David Soldát, jehož velkou vášní je kromě rallye také motokros.
Rovněž podruhé bude v Peugeot Rally Cupu startovat Lukáš Krupička, vedle něhož usedne nově David Vilím. „Vůbec netuším, co nás na Šumavě čeká, protože ji pojedeme poprvé. Takže se dá říci, že už druhou sezónu sbíráme zkušenosti. Sledoval jsem nějaké onboardy a jsem mírně zděšený z některých pasáží, které se mi zdají hodně rychlé. Mám raději technické tratě. Když jsem se díval do seznamu přihlášených, je tam pořádně narváno, konkurence s dvěstěosmičkami je parádní. Už se moc těším, i když vlastně nevím na co,“ vypráví s humorem sobě vlastním Lukáš Krupička.
Dva starty v roce 2020 zaznamenal také Jan Ludvíček. Mladoboleslavského jezdce bude navigovat Lukáš Sedláček. „Pro nás je letošní Šumava také premiérová a podle toho, co o ní vím, skrývá mnoho záludností. Asi největší výzvou pro nás bude obávaný Koráb. Mám nového spolujezdce, s Lukášem jsme odjeli pouze jeden krátký trénink a znovu spolu usedneme do auta až na shakedownu. Takže znám jen auto, vše ostatní je pro mě opět úplně nové. Jsem rád, že se zase začalo závodit, a do Klatov už se těším,“ doplnil Jan Ludvíček.
Pětapadesátý ročník Rallye Šumava Klatovy, jehož součástí je tradičně také Historic Vltava Rallye, proběhne v termínu 7. – 9. května 2021.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.