Seriál Peugeot Rally Cup CZ odstartuje svoje páté pokračování v nadcházející Rallye Šumava Klatovy. S příchodem nové generace závodní „dvěstěosmičky“ je rozdělen do dvou tříd, a to Rally4 a R2. V České republice se tedy Peugeot Rally Cupu lze účastnit jak s nejmodernějším speciálem 208 Rally4, tak i se stále skvělým vozem 208 R2 excelujícím na soutěžích už od roku 2013. I když budou obě kategorie hodnoceny samostatně, můžeme se těšit na přímé porovnání obou speciálů z dílen Peugeot Sportu.
Po roční pauze se do Peugeot Rally Cupu vrací předloňská vítězná dvojice René Dohnal a Roman Švec. Právě tato posádka si loni novou „dvěstěosmičku“ vyzkoušela v České republice jako první. René má s turbem odjeto několik rallysprintů a bude patřit mezi největší aspiranty na vítězství ve třídě Rally4. „Jsem moc rád, že se Šumava letos jede, považuji tuto soutěž za jednu z nejobtížnějších v našem mistrovství. Velmi kvituji zařazení nových rychlostních zkoušek a opravdu se na ně těším. Na letošním úvodním podniku českého šampionátu se nám podařilo vyhrát dvoukolky a doufám, že i v Klatovech udržíme tempo s mým jmenovcem Honzou Dohnalem. To je však pouze jeden z cílů, v rámci Peugeot Rally Cupu chci pochopitelně vyhrát. Jinak doufám, že bude sucho, protože na vodě jsem s turbem ještě nejel,“ prozradil svá očekávání René Dohnal.
Druhou posádkou s vozem Peugeot 208 Rally4 bude David Štefan a Ondřej Vichtora. Tato dvojice startuje v cupu poprvé a rovnou v silnější třídě. „S turbem jsme premiérově startovali na Valašce a popravdě jsem se s autem trochu pral. Museli jsme změnit nastavení, což se markantně projevilo na jízdních vlastnostech, a doufám, že to bude znát i na časech. I když jsem jel Šumavu už třikrát, naposledy to bylo asi přes šesti lety, takže si z ní pamatuji jenom názvy Koráb a Strašnická. S dvěstěosmičkou budeme startovat teprve podruhé, takže to stále bereme jako „seznamovačku“. Pojedeme tak, na co se budeme cítit, hlavně ale stabilně a pro radost. Myslím, že Renda Dohnal může být zatím v klidu,“ vypráví s úsměvem David Štefan.
Na další Peugeoty 208 Rally4 se ještě čeká, a to nejen u nás, ale i v sousedních zemích. Z tohoto důvodu musely start na Šumavě zrušit některé polské i domácí posádky. V začátku sezóny bude tedy obsazenější třída R2 s předchozí generací závodních „dvěstěosmiček“.
Se startovním číslem 33 se představí Dominik Brož s Petrem Těšínským. „Stejně jako v loňské sezóně začínám společně s Petrem a na Šumavu se opravdu těšíme, protože před rokem jsme o ni všichni přišli. Určitě bude jako vždy velmi náročná a v cupu nás navíc čeká velká konkurence. Další plány zatím nemám, uvidíme, jak se nám bude dařit v Klatovech,“ nechal se slyšet turnovský jezdec.
Nováčkem v cupu je Martin Narovec, kterého naviguje Tomáš Lovčík. „S Peugeotem jsem odjel loňské sprinty a letošní úvodní Valašku, kde jsme se trochu rozjeli. Na Šumavě budeme startovat poprvé a čeká nás obtížná soutěž. Během přípravy jsem sledoval dostupné onboardy, především ze zásadních erzet jako je Koráb a Strašnická. Jsem zvědavý na nové tratě, na kterých nebude mít nikdo výhodu zkušeností z předchozích ročníků. Jako posádka máme s Tomášem trochu váhový handicap, ale na to se nemůžeme vymlouvat, budeme se snažit zajet co nejlépe,“ poznamenal Martin Narovec.
Naopak David Soldát s Janem Winzigem budou v cupu startovat podruhé. „V minulé sezóně jsme skončili na čtvrtém místě a Peugeot Rally Cup se nám zalíbil. Jsem rád, že budeme mít na Šumavě tak početné zastoupení, což slibuje zajímavé souboje. Doufám, že se nám bude dařit a odjedeme celou letošní sezónu,“ říká David Soldát, jehož velkou vášní je kromě rallye také motokros.
Rovněž podruhé bude v Peugeot Rally Cupu startovat Lukáš Krupička, vedle něhož usedne nově David Vilím. „Vůbec netuším, co nás na Šumavě čeká, protože ji pojedeme poprvé. Takže se dá říci, že už druhou sezónu sbíráme zkušenosti. Sledoval jsem nějaké onboardy a jsem mírně zděšený z některých pasáží, které se mi zdají hodně rychlé. Mám raději technické tratě. Když jsem se díval do seznamu přihlášených, je tam pořádně narváno, konkurence s dvěstěosmičkami je parádní. Už se moc těším, i když vlastně nevím na co,“ vypráví s humorem sobě vlastním Lukáš Krupička.
Dva starty v roce 2020 zaznamenal také Jan Ludvíček. Mladoboleslavského jezdce bude navigovat Lukáš Sedláček. „Pro nás je letošní Šumava také premiérová a podle toho, co o ní vím, skrývá mnoho záludností. Asi největší výzvou pro nás bude obávaný Koráb. Mám nového spolujezdce, s Lukášem jsme odjeli pouze jeden krátký trénink a znovu spolu usedneme do auta až na shakedownu. Takže znám jen auto, vše ostatní je pro mě opět úplně nové. Jsem rád, že se zase začalo závodit, a do Klatov už se těším,“ doplnil Jan Ludvíček.
Pětapadesátý ročník Rallye Šumava Klatovy, jehož součástí je tradičně také Historic Vltava Rallye, proběhne v termínu 7. – 9. května 2021.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.