Seriál Peugeot Rally Cup CZ odstartuje svoje páté pokračování v nadcházející Rallye Šumava Klatovy. S příchodem nové generace závodní „dvěstěosmičky“ je rozdělen do dvou tříd, a to Rally4 a R2. V České republice se tedy Peugeot Rally Cupu lze účastnit jak s nejmodernějším speciálem 208 Rally4, tak i se stále skvělým vozem 208 R2 excelujícím na soutěžích už od roku 2013. I když budou obě kategorie hodnoceny samostatně, můžeme se těšit na přímé porovnání obou speciálů z dílen Peugeot Sportu.
Po roční pauze se do Peugeot Rally Cupu vrací předloňská vítězná dvojice René Dohnal a Roman Švec. Právě tato posádka si loni novou „dvěstěosmičku“ vyzkoušela v České republice jako první. René má s turbem odjeto několik rallysprintů a bude patřit mezi největší aspiranty na vítězství ve třídě Rally4. „Jsem moc rád, že se Šumava letos jede, považuji tuto soutěž za jednu z nejobtížnějších v našem mistrovství. Velmi kvituji zařazení nových rychlostních zkoušek a opravdu se na ně těším. Na letošním úvodním podniku českého šampionátu se nám podařilo vyhrát dvoukolky a doufám, že i v Klatovech udržíme tempo s mým jmenovcem Honzou Dohnalem. To je však pouze jeden z cílů, v rámci Peugeot Rally Cupu chci pochopitelně vyhrát. Jinak doufám, že bude sucho, protože na vodě jsem s turbem ještě nejel,“ prozradil svá očekávání René Dohnal.
Druhou posádkou s vozem Peugeot 208 Rally4 bude David Štefan a Ondřej Vichtora. Tato dvojice startuje v cupu poprvé a rovnou v silnější třídě. „S turbem jsme premiérově startovali na Valašce a popravdě jsem se s autem trochu pral. Museli jsme změnit nastavení, což se markantně projevilo na jízdních vlastnostech, a doufám, že to bude znát i na časech. I když jsem jel Šumavu už třikrát, naposledy to bylo asi přes šesti lety, takže si z ní pamatuji jenom názvy Koráb a Strašnická. S dvěstěosmičkou budeme startovat teprve podruhé, takže to stále bereme jako „seznamovačku“. Pojedeme tak, na co se budeme cítit, hlavně ale stabilně a pro radost. Myslím, že Renda Dohnal může být zatím v klidu,“ vypráví s úsměvem David Štefan.
Na další Peugeoty 208 Rally4 se ještě čeká, a to nejen u nás, ale i v sousedních zemích. Z tohoto důvodu musely start na Šumavě zrušit některé polské i domácí posádky. V začátku sezóny bude tedy obsazenější třída R2 s předchozí generací závodních „dvěstěosmiček“.
Se startovním číslem 33 se představí Dominik Brož s Petrem Těšínským. „Stejně jako v loňské sezóně začínám společně s Petrem a na Šumavu se opravdu těšíme, protože před rokem jsme o ni všichni přišli. Určitě bude jako vždy velmi náročná a v cupu nás navíc čeká velká konkurence. Další plány zatím nemám, uvidíme, jak se nám bude dařit v Klatovech,“ nechal se slyšet turnovský jezdec.
Nováčkem v cupu je Martin Narovec, kterého naviguje Tomáš Lovčík. „S Peugeotem jsem odjel loňské sprinty a letošní úvodní Valašku, kde jsme se trochu rozjeli. Na Šumavě budeme startovat poprvé a čeká nás obtížná soutěž. Během přípravy jsem sledoval dostupné onboardy, především ze zásadních erzet jako je Koráb a Strašnická. Jsem zvědavý na nové tratě, na kterých nebude mít nikdo výhodu zkušeností z předchozích ročníků. Jako posádka máme s Tomášem trochu váhový handicap, ale na to se nemůžeme vymlouvat, budeme se snažit zajet co nejlépe,“ poznamenal Martin Narovec.
Naopak David Soldát s Janem Winzigem budou v cupu startovat podruhé. „V minulé sezóně jsme skončili na čtvrtém místě a Peugeot Rally Cup se nám zalíbil. Jsem rád, že budeme mít na Šumavě tak početné zastoupení, což slibuje zajímavé souboje. Doufám, že se nám bude dařit a odjedeme celou letošní sezónu,“ říká David Soldát, jehož velkou vášní je kromě rallye také motokros.
Rovněž podruhé bude v Peugeot Rally Cupu startovat Lukáš Krupička, vedle něhož usedne nově David Vilím. „Vůbec netuším, co nás na Šumavě čeká, protože ji pojedeme poprvé. Takže se dá říci, že už druhou sezónu sbíráme zkušenosti. Sledoval jsem nějaké onboardy a jsem mírně zděšený z některých pasáží, které se mi zdají hodně rychlé. Mám raději technické tratě. Když jsem se díval do seznamu přihlášených, je tam pořádně narváno, konkurence s dvěstěosmičkami je parádní. Už se moc těším, i když vlastně nevím na co,“ vypráví s humorem sobě vlastním Lukáš Krupička.
Dva starty v roce 2020 zaznamenal také Jan Ludvíček. Mladoboleslavského jezdce bude navigovat Lukáš Sedláček. „Pro nás je letošní Šumava také premiérová a podle toho, co o ní vím, skrývá mnoho záludností. Asi největší výzvou pro nás bude obávaný Koráb. Mám nového spolujezdce, s Lukášem jsme odjeli pouze jeden krátký trénink a znovu spolu usedneme do auta až na shakedownu. Takže znám jen auto, vše ostatní je pro mě opět úplně nové. Jsem rád, že se zase začalo závodit, a do Klatov už se těším,“ doplnil Jan Ludvíček.
Pětapadesátý ročník Rallye Šumava Klatovy, jehož součástí je tradičně také Historic Vltava Rallye, proběhne v termínu 7. – 9. května 2021.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.