Seriál Peugeot Rally Cup CZ odstartuje svoje páté pokračování v nadcházející Rallye Šumava Klatovy. S příchodem nové generace závodní „dvěstěosmičky“ je rozdělen do dvou tříd, a to Rally4 a R2. V České republice se tedy Peugeot Rally Cupu lze účastnit jak s nejmodernějším speciálem 208 Rally4, tak i se stále skvělým vozem 208 R2 excelujícím na soutěžích už od roku 2013. I když budou obě kategorie hodnoceny samostatně, můžeme se těšit na přímé porovnání obou speciálů z dílen Peugeot Sportu.
Po roční pauze se do Peugeot Rally Cupu vrací předloňská vítězná dvojice René Dohnal a Roman Švec. Právě tato posádka si loni novou „dvěstěosmičku“ vyzkoušela v České republice jako první. René má s turbem odjeto několik rallysprintů a bude patřit mezi největší aspiranty na vítězství ve třídě Rally4. „Jsem moc rád, že se Šumava letos jede, považuji tuto soutěž za jednu z nejobtížnějších v našem mistrovství. Velmi kvituji zařazení nových rychlostních zkoušek a opravdu se na ně těším. Na letošním úvodním podniku českého šampionátu se nám podařilo vyhrát dvoukolky a doufám, že i v Klatovech udržíme tempo s mým jmenovcem Honzou Dohnalem. To je však pouze jeden z cílů, v rámci Peugeot Rally Cupu chci pochopitelně vyhrát. Jinak doufám, že bude sucho, protože na vodě jsem s turbem ještě nejel,“ prozradil svá očekávání René Dohnal.
Druhou posádkou s vozem Peugeot 208 Rally4 bude David Štefan a Ondřej Vichtora. Tato dvojice startuje v cupu poprvé a rovnou v silnější třídě. „S turbem jsme premiérově startovali na Valašce a popravdě jsem se s autem trochu pral. Museli jsme změnit nastavení, což se markantně projevilo na jízdních vlastnostech, a doufám, že to bude znát i na časech. I když jsem jel Šumavu už třikrát, naposledy to bylo asi přes šesti lety, takže si z ní pamatuji jenom názvy Koráb a Strašnická. S dvěstěosmičkou budeme startovat teprve podruhé, takže to stále bereme jako „seznamovačku“. Pojedeme tak, na co se budeme cítit, hlavně ale stabilně a pro radost. Myslím, že Renda Dohnal může být zatím v klidu,“ vypráví s úsměvem David Štefan.
Na další Peugeoty 208 Rally4 se ještě čeká, a to nejen u nás, ale i v sousedních zemích. Z tohoto důvodu musely start na Šumavě zrušit některé polské i domácí posádky. V začátku sezóny bude tedy obsazenější třída R2 s předchozí generací závodních „dvěstěosmiček“.
Se startovním číslem 33 se představí Dominik Brož s Petrem Těšínským. „Stejně jako v loňské sezóně začínám společně s Petrem a na Šumavu se opravdu těšíme, protože před rokem jsme o ni všichni přišli. Určitě bude jako vždy velmi náročná a v cupu nás navíc čeká velká konkurence. Další plány zatím nemám, uvidíme, jak se nám bude dařit v Klatovech,“ nechal se slyšet turnovský jezdec.
Nováčkem v cupu je Martin Narovec, kterého naviguje Tomáš Lovčík. „S Peugeotem jsem odjel loňské sprinty a letošní úvodní Valašku, kde jsme se trochu rozjeli. Na Šumavě budeme startovat poprvé a čeká nás obtížná soutěž. Během přípravy jsem sledoval dostupné onboardy, především ze zásadních erzet jako je Koráb a Strašnická. Jsem zvědavý na nové tratě, na kterých nebude mít nikdo výhodu zkušeností z předchozích ročníků. Jako posádka máme s Tomášem trochu váhový handicap, ale na to se nemůžeme vymlouvat, budeme se snažit zajet co nejlépe,“ poznamenal Martin Narovec.
Naopak David Soldát s Janem Winzigem budou v cupu startovat podruhé. „V minulé sezóně jsme skončili na čtvrtém místě a Peugeot Rally Cup se nám zalíbil. Jsem rád, že budeme mít na Šumavě tak početné zastoupení, což slibuje zajímavé souboje. Doufám, že se nám bude dařit a odjedeme celou letošní sezónu,“ říká David Soldát, jehož velkou vášní je kromě rallye také motokros.
Rovněž podruhé bude v Peugeot Rally Cupu startovat Lukáš Krupička, vedle něhož usedne nově David Vilím. „Vůbec netuším, co nás na Šumavě čeká, protože ji pojedeme poprvé. Takže se dá říci, že už druhou sezónu sbíráme zkušenosti. Sledoval jsem nějaké onboardy a jsem mírně zděšený z některých pasáží, které se mi zdají hodně rychlé. Mám raději technické tratě. Když jsem se díval do seznamu přihlášených, je tam pořádně narváno, konkurence s dvěstěosmičkami je parádní. Už se moc těším, i když vlastně nevím na co,“ vypráví s humorem sobě vlastním Lukáš Krupička.
Dva starty v roce 2020 zaznamenal také Jan Ludvíček. Mladoboleslavského jezdce bude navigovat Lukáš Sedláček. „Pro nás je letošní Šumava také premiérová a podle toho, co o ní vím, skrývá mnoho záludností. Asi největší výzvou pro nás bude obávaný Koráb. Mám nového spolujezdce, s Lukášem jsme odjeli pouze jeden krátký trénink a znovu spolu usedneme do auta až na shakedownu. Takže znám jen auto, vše ostatní je pro mě opět úplně nové. Jsem rád, že se zase začalo závodit, a do Klatov už se těším,“ doplnil Jan Ludvíček.
Pětapadesátý ročník Rallye Šumava Klatovy, jehož součástí je tradičně také Historic Vltava Rallye, proběhne v termínu 7. – 9. května 2021.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.