Mladoboleslavská posádka ve složení Filip Mareš a Radovan Bucha absolvovala svou letošní třetí soutěž opět na italské půdě. V barvách dealera Laureta Auto se dvojce postavila na start legendární Rally Sanremo, tradičně s vozem Škoda Fabia Rally2 evo. Po slibném vstupu do soutěže, českou posádku brzy ze hry vyřadily dva defekty pneumatik.
Po úspěšném vstupu do soubojů v rámci Mistrovství České republiky na nedávné „valašce", zamířili Mareš s Buchou do oblasti Ligurie, kde byl na programu druhý díl hlavního italské mistrovství CIR, věhlasná Rally Sanremo. I tato legendární soutěž musela následovat předpis pro letošní italský kalendář, takže kilometráž závodu jen lehce přesahovala 90 soutěžních kilometrů. Ani to ale neodlákalo početné zástupy týmu. S vozy kategorie Rally2 jich proti LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu stálo rovných 44! „Už na shakedownu mi bylo jasné, že čtení rozpisu na Rally Sanremo, bude obrovská výzva. Vždyť na třech kilometrech bylo více než 60 zatáček! Opravdu zde není místo pro dlouhé pauzy a pokyn "pojď" od Filipa potvrzoval, že rozpis tady hraje veledůležitou roli," podělil se o své první dojmy ze Sanrema spolujezdec Radek Bucha.
Škoda Fabia Rally2 evo obutá na francouzské pneumatiky Michelin a připravená italským týmem Free Rally Service, vstoupila do závodu velmi dobře. V konkurenci pilotů ze šampionátu WRC zajeli Mareš s Buchou v úvodní krátké RZ Bajardo 8. nejrychlejší čas a to přesto, že díky vyššímu startovnímu číslu startovali za deště na mokré trati. „Po sobotě jsme si na opravdové RZ i přes deštivé počasí věřili. Bohužel jsme ještě v poslední minutě před startem RZ 2 řešili problém s napájením interkomu a neodstartovali jsme zrovna podle našich představ. Snahu o co nejlepší dílčí výsledek navíc záhy pokazil pomalý defekt a do cíle jsme dojížděli na prázdném kole. Poté, co jsem krátce po startu RZ 3 od Filipa opět slyšel "máme defekt", mi bylo jasné, že naděje na dobré umístění vyhasly," popsal smůlu z úvodu závodu Radek Bucha a pokračoval: „V cíli RZ 3 jsme zkoušeli ještě další varianty výměny kol, aby zátěž na poškozené pneu byla co nejmenší. Do sekce jsme ale, stejně jako většina soupeřů, vyrazili jen s jedním rezervním kolem a nakonec jsme auto nedostali ani na start RZ Vignai. Moc nás mrzí, že jsme neměli možnost důkladnou přípravu a test, promítnout do celkového výsledku, ale i to k rally občas patří," zhodnotil krátké působení v soutěži Bucha.
Zklamání z brzkého odstoupení pochopitelně neskrýval ani Filip Mareš. „Celý týden příprav probíhal podle plánu a o to více nás mrzí, že jsme se nakonec příliš nesvezli. Před závodem pro mě můj tým přichystal překvapení a dostal jsem možnost načerpat rady od Vittoria Canevy, jehož asfaltovou rally školou prošel nejeden jezdec z šampionátu WRC. Byl to splněný sen, za který ještě jednou celému týmu opravdu děkuji, především Radkovi," nechal se slyšet semčický jezdec a dodal: "Od prvního dne jsem program sdílel s bolivijcem Marquitem Bulaciou, kterému se o vůz staral stejný tým. Možnost sdílet data a informace s pravidelným účastníkem WRC bylo hodně zajímavé a těšilo nás, že jsme z tohoto porovnání vycházeli velmi dobře. A i když jsme pořád dost rozmrzelí z toho, že jsme na Rally Sanremo odjeli jen pár kilometrů, odvezli jsme si spoustů nových zkušeností, které nás před "šumavou" posunuly zase o kus dopředu!"
PR
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?