Mladoboleslavská posádka ve složení Filip Mareš a Radovan Bucha absolvovala svou letošní třetí soutěž opět na italské půdě. V barvách dealera Laureta Auto se dvojce postavila na start legendární Rally Sanremo, tradičně s vozem Škoda Fabia Rally2 evo. Po slibném vstupu do soutěže, českou posádku brzy ze hry vyřadily dva defekty pneumatik.
Po úspěšném vstupu do soubojů v rámci Mistrovství České republiky na nedávné „valašce", zamířili Mareš s Buchou do oblasti Ligurie, kde byl na programu druhý díl hlavního italské mistrovství CIR, věhlasná Rally Sanremo. I tato legendární soutěž musela následovat předpis pro letošní italský kalendář, takže kilometráž závodu jen lehce přesahovala 90 soutěžních kilometrů. Ani to ale neodlákalo početné zástupy týmu. S vozy kategorie Rally2 jich proti LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu stálo rovných 44! „Už na shakedownu mi bylo jasné, že čtení rozpisu na Rally Sanremo, bude obrovská výzva. Vždyť na třech kilometrech bylo více než 60 zatáček! Opravdu zde není místo pro dlouhé pauzy a pokyn "pojď" od Filipa potvrzoval, že rozpis tady hraje veledůležitou roli," podělil se o své první dojmy ze Sanrema spolujezdec Radek Bucha.
Škoda Fabia Rally2 evo obutá na francouzské pneumatiky Michelin a připravená italským týmem Free Rally Service, vstoupila do závodu velmi dobře. V konkurenci pilotů ze šampionátu WRC zajeli Mareš s Buchou v úvodní krátké RZ Bajardo 8. nejrychlejší čas a to přesto, že díky vyššímu startovnímu číslu startovali za deště na mokré trati. „Po sobotě jsme si na opravdové RZ i přes deštivé počasí věřili. Bohužel jsme ještě v poslední minutě před startem RZ 2 řešili problém s napájením interkomu a neodstartovali jsme zrovna podle našich představ. Snahu o co nejlepší dílčí výsledek navíc záhy pokazil pomalý defekt a do cíle jsme dojížděli na prázdném kole. Poté, co jsem krátce po startu RZ 3 od Filipa opět slyšel "máme defekt", mi bylo jasné, že naděje na dobré umístění vyhasly," popsal smůlu z úvodu závodu Radek Bucha a pokračoval: „V cíli RZ 3 jsme zkoušeli ještě další varianty výměny kol, aby zátěž na poškozené pneu byla co nejmenší. Do sekce jsme ale, stejně jako většina soupeřů, vyrazili jen s jedním rezervním kolem a nakonec jsme auto nedostali ani na start RZ Vignai. Moc nás mrzí, že jsme neměli možnost důkladnou přípravu a test, promítnout do celkového výsledku, ale i to k rally občas patří," zhodnotil krátké působení v soutěži Bucha.
Zklamání z brzkého odstoupení pochopitelně neskrýval ani Filip Mareš. „Celý týden příprav probíhal podle plánu a o to více nás mrzí, že jsme se nakonec příliš nesvezli. Před závodem pro mě můj tým přichystal překvapení a dostal jsem možnost načerpat rady od Vittoria Canevy, jehož asfaltovou rally školou prošel nejeden jezdec z šampionátu WRC. Byl to splněný sen, za který ještě jednou celému týmu opravdu děkuji, především Radkovi," nechal se slyšet semčický jezdec a dodal: "Od prvního dne jsem program sdílel s bolivijcem Marquitem Bulaciou, kterému se o vůz staral stejný tým. Možnost sdílet data a informace s pravidelným účastníkem WRC bylo hodně zajímavé a těšilo nás, že jsme z tohoto porovnání vycházeli velmi dobře. A i když jsme pořád dost rozmrzelí z toho, že jsme na Rally Sanremo odjeli jen pár kilometrů, odvezli jsme si spoustů nových zkušeností, které nás před "šumavou" posunuly zase o kus dopředu!"
PR
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.