Soutěžní tým Racing21 se intenzivně připravuje na svojí již šestou závodní sezónu, která bude z hlediska programu velmi pestrá a zároveň přizpůsobená současným podmínkám s pořádáním jednotlivých sportovních podniků doma i v zahraničí. Tým se také v zimní přestávce přestěhoval do zcela nových administrativních a servisních prostor.
Od začátku letošního roku má soutěžní tým Racing21 své zázemí v Červeném Újezdě západně od Prahy. V budoucnu má tento objekt sloužit nejen servisním aktivitám spojeným s motorsportem, ale bude to rovněž místo pro setkávání s fanoušky, prezentaci historických vozů a nebude zde chybět ani kompletní vybavení pro různé prezentační a školící akce klientů z řad firem.
Soutěžní jezdec a manažer týmu Racing21 Vojtěch Štajf nyní představil zejména plánované aktivity v soutěžní sezóně 2021. I přes orientaci na manažerskou činnost v týmu zůstává i pro letošní rok stále aktivním soutěžním jezdcem, se záměrem dokonce rozšířit spektrum svého působení v současném motorsportu. Minulou sezónu věnoval tento pražský jezdec částečně startům v Poháru 2+ při MČR Rallysprint sérii, a na účast v tomto šampionátu se zaměří i v letošním roce. Jeho spolujezdcem bude opět zkušený navigátor František Rajnoha. „Jednodenní české soutěže jsou přesně tím, co vyhovuje mým plánům na letošní rok. Rozšiřování činností a aktivit týmu vyžaduje stále více času pro jeho řízení, ale se závoděním ještě nechci úplně končit. Proto jsem se opět dohodl s Františkem na startech ve vybraných soutěžích Autoklub Rallysprint série. Plánujeme střídat dva vozy, a to Polo GTI R5 nebo Fabii R5. Jelikož je nyní o pronájem našich vozů Polo GTI R5 celkem vysoký zájem, budeme se tak letos objevovat spíše v kokpitu Fabie R5 na základě chystané spolupráce s týmem Duck Racing Petra Kačírka,“ vysvětluje část svých letošních plánů Vojtěch Štajf.
Svoji dřívější spíše sporadickou aktivitu v oblasti historických závodních automobilů posune Vojtěch Štajf v roce 2021 do nové, prestižnější roviny. Jako jediný reprezentant ČR pro šampionát FIA Mistrovství Evropy v historických rallye se zúčastní minimálně čtyř jeho podniků. Na sedadle spolujezdce doprovodí Vojtěcha Štajfa v tomto šampionátu legenda automobilových soutěží 80. a 90 let Vladimír Zelinka, jehož bohatých zkušeností využil Štajf, mimo jiné, již v rámci dvou startů ve slavném závodě La Carrera Panamericana v letech 2014 a 2015. „Historie motorsportu mně doslova učarovala, a i kvůli tomu dokonce vlastním několik pěkných youngtimerů, které vloni zdobily české setinové rally soutěže. Jako kluk jsem doslova hltal příběhy slavných vozů, a ještě slavnějších jezdců. Proto jsem se nakonec rozhodl věnovat se historikům aktivně. Prvním startem bude domácí Vltava, a to s vynikajícím vozem Opel Kadett C GT/E 16V z roku 1975 od Ctirada Hájka, kterému bych chtěl touto formou poděkovat za skvělou příležitost. Na start s vozem, který proslavil legendární jezdec Walter Röhrl, se nesmírně těším. Bude to pořádná výzva a měřítkem pro mě určitě bude Mirek Janota se stejným autem. Do našich dílen už z Itálie dorazil i další historický skvost, za jehož volantem bych se chtěl někde na Evropě také ukázat. O jaké auto konkrétně jde ale zatím prozrazovat nechci, překvapení pro fanoušky si necháme na později,“ objasnil Štajf své plány v evropských soutěžích historických vozů.
Pomyslnou třešničkou na dortu v letošních aktivitách týmu Racing21 by se měl stát start ve druhém ročníku FIA Motorsport Games, a to ve dnech 29. – 31. října v okolí francouzského Marseille a na nedalekém okruhu F1 Paul Ricard. V programu je 18 disciplín motorsportu a Racing21 by reprezentoval Českou republiku v kategorii historických rallye. „Účast na této netradiční akci, která je především oslavou motoristického sportu ve stylu olympijských her, beru především jako prestižní záležitost. I proto budu velmi rád reprezentovat Česko v souboji s velkými světovými jmény všech možných disciplín,“ vysvětlil pražský jezdec svůj program v letošní sezóně a dodal: „V roce, který má symbolické zastoupení v názvu našeho týmu, jsme s našimi reklamními partnery vsadili na pestrost a rozmanitost domácích i zahraničních aktivit, které můžeme průběžně přizpůsobit stále trvajícím vládním opatřením proti šíření koronaviru. Doufejme, že složitá situace se bude letos již pouze lepšit a fanoušci motorsportu si tak konečně přijdou na své.“
Poprvé se letos představí Vojtěch Štajf s navigátorem Vladimírem Zelinkou na voze Opel Kadett C GT/E 16V v rámci Historic Vltava Rallye ve dnech 7. - 9. května 2021. Letošní premiéru s vozem kategorie R5 v Autoklub Rallysprint sérii si odbude s navigátorem Františkem Rajnohou a ve spolupráci s týmem Duck Racing na soutěži 26. Carlson Rallysprint Kopná, která se nově koná 21. - 22. května 2021. První zahraničním startem s historickým vozem by měla být červnová 54. Mecsek Rally v Maďarsku. Kromě obou zmíněných programů se na vybraných podnicích s vozy Polo GTI R5 objeví smluvní jezdci týmu Racing21.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.