Soutěžní tým Racing21 se intenzivně připravuje na svojí již šestou závodní sezónu, která bude z hlediska programu velmi pestrá a zároveň přizpůsobená současným podmínkám s pořádáním jednotlivých sportovních podniků doma i v zahraničí. Tým se také v zimní přestávce přestěhoval do zcela nových administrativních a servisních prostor.
Od začátku letošního roku má soutěžní tým Racing21 své zázemí v Červeném Újezdě západně od Prahy. V budoucnu má tento objekt sloužit nejen servisním aktivitám spojeným s motorsportem, ale bude to rovněž místo pro setkávání s fanoušky, prezentaci historických vozů a nebude zde chybět ani kompletní vybavení pro různé prezentační a školící akce klientů z řad firem.
Soutěžní jezdec a manažer týmu Racing21 Vojtěch Štajf nyní představil zejména plánované aktivity v soutěžní sezóně 2021. I přes orientaci na manažerskou činnost v týmu zůstává i pro letošní rok stále aktivním soutěžním jezdcem, se záměrem dokonce rozšířit spektrum svého působení v současném motorsportu. Minulou sezónu věnoval tento pražský jezdec částečně startům v Poháru 2+ při MČR Rallysprint sérii, a na účast v tomto šampionátu se zaměří i v letošním roce. Jeho spolujezdcem bude opět zkušený navigátor František Rajnoha. „Jednodenní české soutěže jsou přesně tím, co vyhovuje mým plánům na letošní rok. Rozšiřování činností a aktivit týmu vyžaduje stále více času pro jeho řízení, ale se závoděním ještě nechci úplně končit. Proto jsem se opět dohodl s Františkem na startech ve vybraných soutěžích Autoklub Rallysprint série. Plánujeme střídat dva vozy, a to Polo GTI R5 nebo Fabii R5. Jelikož je nyní o pronájem našich vozů Polo GTI R5 celkem vysoký zájem, budeme se tak letos objevovat spíše v kokpitu Fabie R5 na základě chystané spolupráce s týmem Duck Racing Petra Kačírka,“ vysvětluje část svých letošních plánů Vojtěch Štajf.
Svoji dřívější spíše sporadickou aktivitu v oblasti historických závodních automobilů posune Vojtěch Štajf v roce 2021 do nové, prestižnější roviny. Jako jediný reprezentant ČR pro šampionát FIA Mistrovství Evropy v historických rallye se zúčastní minimálně čtyř jeho podniků. Na sedadle spolujezdce doprovodí Vojtěcha Štajfa v tomto šampionátu legenda automobilových soutěží 80. a 90 let Vladimír Zelinka, jehož bohatých zkušeností využil Štajf, mimo jiné, již v rámci dvou startů ve slavném závodě La Carrera Panamericana v letech 2014 a 2015. „Historie motorsportu mně doslova učarovala, a i kvůli tomu dokonce vlastním několik pěkných youngtimerů, které vloni zdobily české setinové rally soutěže. Jako kluk jsem doslova hltal příběhy slavných vozů, a ještě slavnějších jezdců. Proto jsem se nakonec rozhodl věnovat se historikům aktivně. Prvním startem bude domácí Vltava, a to s vynikajícím vozem Opel Kadett C GT/E 16V z roku 1975 od Ctirada Hájka, kterému bych chtěl touto formou poděkovat za skvělou příležitost. Na start s vozem, který proslavil legendární jezdec Walter Röhrl, se nesmírně těším. Bude to pořádná výzva a měřítkem pro mě určitě bude Mirek Janota se stejným autem. Do našich dílen už z Itálie dorazil i další historický skvost, za jehož volantem bych se chtěl někde na Evropě také ukázat. O jaké auto konkrétně jde ale zatím prozrazovat nechci, překvapení pro fanoušky si necháme na později,“ objasnil Štajf své plány v evropských soutěžích historických vozů.
Pomyslnou třešničkou na dortu v letošních aktivitách týmu Racing21 by se měl stát start ve druhém ročníku FIA Motorsport Games, a to ve dnech 29. – 31. října v okolí francouzského Marseille a na nedalekém okruhu F1 Paul Ricard. V programu je 18 disciplín motorsportu a Racing21 by reprezentoval Českou republiku v kategorii historických rallye. „Účast na této netradiční akci, která je především oslavou motoristického sportu ve stylu olympijských her, beru především jako prestižní záležitost. I proto budu velmi rád reprezentovat Česko v souboji s velkými světovými jmény všech možných disciplín,“ vysvětlil pražský jezdec svůj program v letošní sezóně a dodal: „V roce, který má symbolické zastoupení v názvu našeho týmu, jsme s našimi reklamními partnery vsadili na pestrost a rozmanitost domácích i zahraničních aktivit, které můžeme průběžně přizpůsobit stále trvajícím vládním opatřením proti šíření koronaviru. Doufejme, že složitá situace se bude letos již pouze lepšit a fanoušci motorsportu si tak konečně přijdou na své.“
Poprvé se letos představí Vojtěch Štajf s navigátorem Vladimírem Zelinkou na voze Opel Kadett C GT/E 16V v rámci Historic Vltava Rallye ve dnech 7. - 9. května 2021. Letošní premiéru s vozem kategorie R5 v Autoklub Rallysprint sérii si odbude s navigátorem Františkem Rajnohou a ve spolupráci s týmem Duck Racing na soutěži 26. Carlson Rallysprint Kopná, která se nově koná 21. - 22. května 2021. První zahraničním startem s historickým vozem by měla být červnová 54. Mecsek Rally v Maďarsku. Kromě obou zmíněných programů se na vybraných podnicích s vozy Polo GTI R5 objeví smluvní jezdci týmu Racing21.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.