Soutěžní tým Racing21 se intenzivně připravuje na svojí již šestou závodní sezónu, která bude z hlediska programu velmi pestrá a zároveň přizpůsobená současným podmínkám s pořádáním jednotlivých sportovních podniků doma i v zahraničí. Tým se také v zimní přestávce přestěhoval do zcela nových administrativních a servisních prostor.
Od začátku letošního roku má soutěžní tým Racing21 své zázemí v Červeném Újezdě západně od Prahy. V budoucnu má tento objekt sloužit nejen servisním aktivitám spojeným s motorsportem, ale bude to rovněž místo pro setkávání s fanoušky, prezentaci historických vozů a nebude zde chybět ani kompletní vybavení pro různé prezentační a školící akce klientů z řad firem.
Soutěžní jezdec a manažer týmu Racing21 Vojtěch Štajf nyní představil zejména plánované aktivity v soutěžní sezóně 2021. I přes orientaci na manažerskou činnost v týmu zůstává i pro letošní rok stále aktivním soutěžním jezdcem, se záměrem dokonce rozšířit spektrum svého působení v současném motorsportu. Minulou sezónu věnoval tento pražský jezdec částečně startům v Poháru 2+ při MČR Rallysprint sérii, a na účast v tomto šampionátu se zaměří i v letošním roce. Jeho spolujezdcem bude opět zkušený navigátor František Rajnoha. „Jednodenní české soutěže jsou přesně tím, co vyhovuje mým plánům na letošní rok. Rozšiřování činností a aktivit týmu vyžaduje stále více času pro jeho řízení, ale se závoděním ještě nechci úplně končit. Proto jsem se opět dohodl s Františkem na startech ve vybraných soutěžích Autoklub Rallysprint série. Plánujeme střídat dva vozy, a to Polo GTI R5 nebo Fabii R5. Jelikož je nyní o pronájem našich vozů Polo GTI R5 celkem vysoký zájem, budeme se tak letos objevovat spíše v kokpitu Fabie R5 na základě chystané spolupráce s týmem Duck Racing Petra Kačírka,“ vysvětluje část svých letošních plánů Vojtěch Štajf.
Svoji dřívější spíše sporadickou aktivitu v oblasti historických závodních automobilů posune Vojtěch Štajf v roce 2021 do nové, prestižnější roviny. Jako jediný reprezentant ČR pro šampionát FIA Mistrovství Evropy v historických rallye se zúčastní minimálně čtyř jeho podniků. Na sedadle spolujezdce doprovodí Vojtěcha Štajfa v tomto šampionátu legenda automobilových soutěží 80. a 90 let Vladimír Zelinka, jehož bohatých zkušeností využil Štajf, mimo jiné, již v rámci dvou startů ve slavném závodě La Carrera Panamericana v letech 2014 a 2015. „Historie motorsportu mně doslova učarovala, a i kvůli tomu dokonce vlastním několik pěkných youngtimerů, které vloni zdobily české setinové rally soutěže. Jako kluk jsem doslova hltal příběhy slavných vozů, a ještě slavnějších jezdců. Proto jsem se nakonec rozhodl věnovat se historikům aktivně. Prvním startem bude domácí Vltava, a to s vynikajícím vozem Opel Kadett C GT/E 16V z roku 1975 od Ctirada Hájka, kterému bych chtěl touto formou poděkovat za skvělou příležitost. Na start s vozem, který proslavil legendární jezdec Walter Röhrl, se nesmírně těším. Bude to pořádná výzva a měřítkem pro mě určitě bude Mirek Janota se stejným autem. Do našich dílen už z Itálie dorazil i další historický skvost, za jehož volantem bych se chtěl někde na Evropě také ukázat. O jaké auto konkrétně jde ale zatím prozrazovat nechci, překvapení pro fanoušky si necháme na později,“ objasnil Štajf své plány v evropských soutěžích historických vozů.
Pomyslnou třešničkou na dortu v letošních aktivitách týmu Racing21 by se měl stát start ve druhém ročníku FIA Motorsport Games, a to ve dnech 29. – 31. října v okolí francouzského Marseille a na nedalekém okruhu F1 Paul Ricard. V programu je 18 disciplín motorsportu a Racing21 by reprezentoval Českou republiku v kategorii historických rallye. „Účast na této netradiční akci, která je především oslavou motoristického sportu ve stylu olympijských her, beru především jako prestižní záležitost. I proto budu velmi rád reprezentovat Česko v souboji s velkými světovými jmény všech možných disciplín,“ vysvětlil pražský jezdec svůj program v letošní sezóně a dodal: „V roce, který má symbolické zastoupení v názvu našeho týmu, jsme s našimi reklamními partnery vsadili na pestrost a rozmanitost domácích i zahraničních aktivit, které můžeme průběžně přizpůsobit stále trvajícím vládním opatřením proti šíření koronaviru. Doufejme, že složitá situace se bude letos již pouze lepšit a fanoušci motorsportu si tak konečně přijdou na své.“
Poprvé se letos představí Vojtěch Štajf s navigátorem Vladimírem Zelinkou na voze Opel Kadett C GT/E 16V v rámci Historic Vltava Rallye ve dnech 7. - 9. května 2021. Letošní premiéru s vozem kategorie R5 v Autoklub Rallysprint sérii si odbude s navigátorem Františkem Rajnohou a ve spolupráci s týmem Duck Racing na soutěži 26. Carlson Rallysprint Kopná, která se nově koná 21. - 22. května 2021. První zahraničním startem s historickým vozem by měla být červnová 54. Mecsek Rally v Maďarsku. Kromě obou zmíněných programů se na vybraných podnicích s vozy Polo GTI R5 objeví smluvní jezdci týmu Racing21.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.