39. Kowax Valašská Rally prvním krokem do nejvyšší kategorie
Po loňském mistrovském titulu Dominika Stříteského ve třídě 6 byl přechod do nejvyšší kategorie Rally 2 dalším logickým krokem ve vývoji jezdce i týmu. Přechod mezi těmito kategoriemi není jednoduchou záležitostí nejen z hlediska jezdeckého, ale i technického a v neposlední řadě i organizačního a finančního. Dominikovy vynikající výkony ovšem nezůstaly bez povšimnutí a díky dohodě se společností Autocentrála Hlučín se letos s vozem ŠKODA Fabia Rally 2 zúčastní Mistrovství ČR v jednom z továrnou ŠKODA podporovaných týmů - ACA ŠKODA Vančík Motorsport. Tým bude nadále podporován i osvědčenými dlouholetými partnery, společnostmi MOL Česká republika a Frigera. Před mladou posádkou týmu Dominik Stříteský/Danny Persein stojí úkol předvést stabilní výkony v rámci širší špičky Mistrovství ČR a vytvořit si tak východisko pro rozvoj do dalších let. Týmová technika je připravená stejně jako zkušená a stabilní skupina techniků a mechaniků.
Eduard Skaba, jednatel Autocentrály Hlučín, se na letošní sezonu těší „Když ŠKODA na podzim minulého roku rozhodla o podpoře vybraných dealerských týmů, dlouho jsem neváhal. Podporuji motoristický sport již řadu let a spolupracoval jsem mnoha mladými talentovanými jezdci. Nový model spojující významnou finanční podporu ŠKODY AUTO a dealera v dealerský tým mi připadal mimořádně zajímavý. Rád bych naší společnou podporou pomohl nejen Dominikovi s Dannym, ale svým dílem také rallysportu v Česku. Věřím, že se co nejdříve uklidní situace s nešťastným Covidem19, který tak zásadně omezil naše životy, a budu se moc těšit, že posádka ACA ŠKODA Vančík Motorsport týmu předvede v první sezóně s technikou Rally 2 stabilní výkony bez tlaku na výsledek, a udělá radost nejen sobě, týmu, ale také věrným fandům rally sportu v Česku.“
Jaroslav Vančík, jednatel společnosti Vančík Motorsport, která bude připravovat techniku a řídit nasazení v rally očekává letos na tratích rally zajímavé souboje „V rally se začínají o slovo hlásit nové tváře a jsem hodně rád, že Dominik patří mezi úzkou skupinu těch nejrychlejších a doufám, že bude důstojným soupeřem starších a zkušenějších jezdců. Naším úkolem v letošním roce je připravit mu techniku na co nejvyšší úrovni a podpořit ho při získávání zkušeností. Myslím, že se nám spolu s partnery podařilo vytvořit dobře fungující tým s dlouhodobou perspektivou. Nechci teď stanovovat žádné cíle, ale všichni budeme dělat vše pro to, abychom odvedli vynikající práci ve všech oblastech. Pak budeme moci uvažovat i o dobrých výsledcích.“
Dlouhodobá spolupráce s MOL Česká republika se nezaměřuje pouze na oblast rally, ale zahrnuje i spolupráci při vývoji paliv a maziv. Generální ředitel MOL Česká republika Richard Austen v tom vidí významné synergie. „Jsme rádi, že i v letošním roce můžeme podpořit mladého talentovaného jezdce Dominika Stříteského. Jeho skvělé výkony sledujeme dlouhodobě a těšíme se na jeho vstup do nejvyšší kategorie. Zároveň nás těší pokračování spolupráce s týmem Vančík Motorsport i v oblasti vývoje a testování nových produktů, protože motoristický sport je pro nás nedílnou součástí našich aktivit.“
Dominik Stříteský se na novou výzvu těší „Připravovali jsme se s Dannym hodně intenzivně, já jsem se navíc podílel i na přípravě vozu a organizaci práce celého týmu. Vzhledem ke kovidu jsme bohužel nemohli absolvovat žádný ostrý start, máme za sebou pouze testování. Laborovali jsme se vším, od pneumatik - zvolili jsme Pirelli, které se v testech ukázaly jako nejlepší - až po diferenciály. Sladit všechny prvky dohromady tak, aby to fungovalo je hodně složité, všechno je mnohem komplexnější než na dvoukolce. Ale celý paket je připravený a už se těšíme na start Valašky.“
Celý tým přeje motoristickým fanouškům hlavně zdraví a vytrvalost k překonání komplikací s Covid 19. Letošní „Valaška“ bude ještě bez diváků, na stránkách www.valasskarally.cz by se ale mělo objeviti živé vysílání z vybraných úseků trati. Doufáme, že se budeme moci co nejdříve vrátit k normálnímu životu a pravidelně se potkávat kolem tratí rally i s diváky.
http://www.autocentrala.cz/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
https://www.frigera.cz/
https://www.facebook.com/vancikmotorsport/
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
Zdroj: PR Vančík MotorSport
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.