Úzký vztah mezi Barum rally a výtvarným uměním není žádnou novinkou. Od prvních ročníků až do 90. let patřily zručně vyobrazené závodní vozy k hlavním motivům jednotlivých ročníků – ať už šlo o plakáty, titulní strany programů, samolepky či poutače v ulicích města. V posledních letech se pořadatelé k této tradici vrátili prostřednictvím Star Rally Historic, pro kterou se již několikrát o hlavní motiv této atraktivní soutěže postaral hostětínský výtvarník Daniel Šenkeřík. Pro nadcházející jubilejní 50. ročník se pořadatelé Barum Czech Rally Zlín rozhodli tvůrčí sféru zcela otevřít veřejnosti a připravili výtvarnou soutěž!
V aktuální epidemické situaci, kdy je spousta lidí zavřená ve svých domácnostech, může jít o zajímavé zpestření volného času. Nejhodnotnější díla budou navíc odměněna zajímavými cenami, a to přeci je motivace značná! Účastníci soutěže současně pomohou dobré věci. Zadání je jednoduché – vytvořte obraz, jehož obsah bude mít jasnou spojitost s barumkou. Nemusí jít pouze o samotný závodní vůz, ale třeba o jezdce, atmosféru při rally či ztvárnění legendárních míst na trati. Na samotnou tvorbu mají fanoušci čas do 26. dubna.
Jako první se s díly seznámí odborná porota, která ze soutěžní kolekce vyloučí obrazy, jež z různých důvodů nevyhovují pravidlům či nesplňují uměleckou úroveň. Ostatní – tedy všechny obrazy postupující dál budou představeny na internetových kanálech Barum Czech Rally Zlín. A teď to nejdůležitější: o vítězích a pořadí jednotlivých obrazů v soutěži rozhodne hlasování veřejnosti. První tři nejúspěšnější autoři si za odměnu budou moci užít spolujízdu v závodním voze či let vrtulníkem nad rychlostní zkouškou v rámci zážitkového programu Rally naplno! Deset nejúspěšnějších autorů přitom obdrží permanentky na nadcházející ročník barumky.
Pod dohledem odborné poroty vznikne ze soutěžní plejády obrazů ještě i výstavní kolekce, jež bude následně zpřístupněna veřejnosti prostřednictvím několika prestižních výstav. Nejprve v klubovém domě Autoklubu ČR v Praze, později v obchodním a zábavním centru Zlaté Jablko ve Zlíně a na dalších místech. Nejlepší malby či kresby budou dokonce použity jako jeden z motivů Barum Czech Rally Zlín na tričkách či plakátech.
Celá soutěž bude mít navíc dobročinný rozměr – ve finále budou všechny soutěžící obrazy zařazeny do dražby, jejíchž výtěžek bude dle domluvy s hejtmanem Zlínského kraje Radimem Holišem a primátorem statutárního města Zlína Jiřím Korcem věnován na podporu rodin, jejichž děti zápolí s leukemií. Barum Czech Rally Zlín tak naváže na tradici boje proti rakovině, kterou započala v roce 2015 projektem Jedu na dřeň. Díky tomu se podařilo do Českého národního registru dárců dřeně zapsat už 3 310 potenciálních dárců kostní dřeně z řad fanoušků motorsportu.
„Kreslené obrazy patří k barumce od nepaměti, proto jsme si řekli, že při jubilejním ročníku by právě tato tradice měla být zdůrazněna! Navíc chceme pomáhat potřebným. Věříme, že v této těžké době si lidé budou chtít zpestřit čas a ať už půjde o zkušené výtvarníky, či jen občasné malíře či kreslíře, jejich díla každopádně pomohou dobré věci. V tomto směru nás inspirovala tradiční dražba populárních klapek konaná při Zlín Film Festivalu. Doufám, že i v případě obrazů s tématikou barumky se povede dobrá věc. Všem, kteří se do této výzvy pustí, přejeme mnoho zdaru, jistou ruku a dobrou náladu. Těšíme se na Vaše díla,“ říká k nové výzvě Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Podrobná pravidla soutěže:
1) Přihlásit se může kdokoliv starší 10 let.
2) Z obrazu musí být patrné, že se jedná o Barum Czech Rally Zlín (například: soutěžní vozy, atmosféra rally, jezdci a osobnosti Barum rally apod.)
3) Do soutěže budou převzaty pouze originální autorské kresby, malby nebo graffiti. Digitální grafika či fotografie nebudou uznány za regulérně vyhovující požadavkům, stejně tak jako pouhá fotografie daného díla (či jiná reprodukce originálu).
4) Pořadatel soutěže akceptuje jakýkoliv formát díla, jenž splní podmínku, že nejdelší strana obrazu nebude kratší než 40 cm a delší než 100 cm. (Např. A4 ještě nevyhovuje, A3, A2, A1 ano, ale A0 již zase ne.) Poměry stran mohou být tyto (šířka x výška) 1:1, 4:3 nebo 3:2. Podkladový materiál, na němž bude obraz vytvořen, je na uvážení autora (papír, plátno, neprůhledné PVC, dřevo apod.), vždy však musí obraz držet tvar, tzn., že pokud je například vyhotoven na papíře, musí být v paspartě či zarámován.
5) Každý autor může do soutěže zaslat maximálně 3 obrazy - originály, které opatří na viditelné straně svým podpisem nebo značkou. Ta ale nesmí zasáhnout ústřední motiv díla. Dílo doplní vždy průvodním dopisem obsahující název, krátký popis a kontaktní údaje na osobu autora.
6) Dílo, které má být zařazeno do soutěže, musí být odevzdáno dvěma způsoby:
a) elektronicky ve formě fotografie na email: bill@czechrally.com, a to do pondělí 26. dubna 2021 (včetně)
b) fyzicky musí být dílo předáno nebo odesláno prostřednictvím zásilkové služby či pošty na adresu organizátora soutěže: Rallye Zlín, spol. s r.o., Hornomlýnská 3715, 760 01, nejpozději však v pátek 30. dubna 2021. (Poplatky zásilkové službě platí vždy autor díla.) Díla lze rovněž předat osobně v sekretariátu Autoklubu České republiky, Opletalova 29, Praha 1.
7) Všechna zaslaná díla budou posouzena odbornou porotou, která si vyhrazuje právo bez udání důvodu nevyhovující obrazy do soutěžní kolekce nezahrnout. Všechna do soutěže zařazená díla budou profesionálně vyfotografována a vystavena v elektronickém hlasovacím prostředí. Z tohoto hlasování vzejde následně jednoznačné pořadí, ohodnocené těmito cenami:
1. místo - svezení na místě spolujezdce při Barum Czech Rally Zlín ve voze R5
2. místo - svezení na místě spolujezdce při Barum Czech Rally Zlín v Mitsubishi Lancer EVO IX
3. místo - let helikoptérou nad RZ při Barum Czech Rally Zlín
1. – 10. místo: permanentka na letošní ročník
8) Z díla, které zvítězí v diváckém hlasování, se zároveň vybraný motiv použije jako jeden z oficiálních grafických prvků Barum Czech Rally Zlín pro různé aplikace (plakát, tričko apod.). V případě většího množství obrazů také pořadatel může použít kresby pro kalendář Barum Czech Rally Zlín a na dalších nosičích. Obrazy budou také zveřejněny v oficiálním programu rally. Odevzdáním díla autor dává souhlas k následnému využití svého díla pořadatelem soutěže, a to bez jakéhokoliv omezení.
9) Všechna zaslaná díla budou společně vystavena a vydražena v internetové aukci, přičemž celkový výtěžek bude věnován na podporu rodin, jejichž děti zápolí s leukemií. Pokud se některé z děl nepodaří vydražit, zůstane vystaveno v prostorách organizátora soutěže, v případě zájmu se vrátí zpět autorovi.
10) Tato podrobná pravidla jsou doplňkem Obecných pravidel, která naleznete na stránce www.czechrally.com.
11) V případě jakýchkoliv nejasností, kontaktujte pověřenou osobu emailem na adrese bill@czechrally.com nebo telefonicky 702 175 775.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?