Úzký vztah mezi Barum rally a výtvarným uměním není žádnou novinkou. Od prvních ročníků až do 90. let patřily zručně vyobrazené závodní vozy k hlavním motivům jednotlivých ročníků – ať už šlo o plakáty, titulní strany programů, samolepky či poutače v ulicích města. V posledních letech se pořadatelé k této tradici vrátili prostřednictvím Star Rally Historic, pro kterou se již několikrát o hlavní motiv této atraktivní soutěže postaral hostětínský výtvarník Daniel Šenkeřík. Pro nadcházející jubilejní 50. ročník se pořadatelé Barum Czech Rally Zlín rozhodli tvůrčí sféru zcela otevřít veřejnosti a připravili výtvarnou soutěž!
V aktuální epidemické situaci, kdy je spousta lidí zavřená ve svých domácnostech, může jít o zajímavé zpestření volného času. Nejhodnotnější díla budou navíc odměněna zajímavými cenami, a to přeci je motivace značná! Účastníci soutěže současně pomohou dobré věci. Zadání je jednoduché – vytvořte obraz, jehož obsah bude mít jasnou spojitost s barumkou. Nemusí jít pouze o samotný závodní vůz, ale třeba o jezdce, atmosféru při rally či ztvárnění legendárních míst na trati. Na samotnou tvorbu mají fanoušci čas do 26. dubna.
Jako první se s díly seznámí odborná porota, která ze soutěžní kolekce vyloučí obrazy, jež z různých důvodů nevyhovují pravidlům či nesplňují uměleckou úroveň. Ostatní – tedy všechny obrazy postupující dál budou představeny na internetových kanálech Barum Czech Rally Zlín. A teď to nejdůležitější: o vítězích a pořadí jednotlivých obrazů v soutěži rozhodne hlasování veřejnosti. První tři nejúspěšnější autoři si za odměnu budou moci užít spolujízdu v závodním voze či let vrtulníkem nad rychlostní zkouškou v rámci zážitkového programu Rally naplno! Deset nejúspěšnějších autorů přitom obdrží permanentky na nadcházející ročník barumky.
Pod dohledem odborné poroty vznikne ze soutěžní plejády obrazů ještě i výstavní kolekce, jež bude následně zpřístupněna veřejnosti prostřednictvím několika prestižních výstav. Nejprve v klubovém domě Autoklubu ČR v Praze, později v obchodním a zábavním centru Zlaté Jablko ve Zlíně a na dalších místech. Nejlepší malby či kresby budou dokonce použity jako jeden z motivů Barum Czech Rally Zlín na tričkách či plakátech.
Celá soutěž bude mít navíc dobročinný rozměr – ve finále budou všechny soutěžící obrazy zařazeny do dražby, jejíchž výtěžek bude dle domluvy s hejtmanem Zlínského kraje Radimem Holišem a primátorem statutárního města Zlína Jiřím Korcem věnován na podporu rodin, jejichž děti zápolí s leukemií. Barum Czech Rally Zlín tak naváže na tradici boje proti rakovině, kterou započala v roce 2015 projektem Jedu na dřeň. Díky tomu se podařilo do Českého národního registru dárců dřeně zapsat už 3 310 potenciálních dárců kostní dřeně z řad fanoušků motorsportu.
„Kreslené obrazy patří k barumce od nepaměti, proto jsme si řekli, že při jubilejním ročníku by právě tato tradice měla být zdůrazněna! Navíc chceme pomáhat potřebným. Věříme, že v této těžké době si lidé budou chtít zpestřit čas a ať už půjde o zkušené výtvarníky, či jen občasné malíře či kreslíře, jejich díla každopádně pomohou dobré věci. V tomto směru nás inspirovala tradiční dražba populárních klapek konaná při Zlín Film Festivalu. Doufám, že i v případě obrazů s tématikou barumky se povede dobrá věc. Všem, kteří se do této výzvy pustí, přejeme mnoho zdaru, jistou ruku a dobrou náladu. Těšíme se na Vaše díla,“ říká k nové výzvě Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Podrobná pravidla soutěže:
1) Přihlásit se může kdokoliv starší 10 let.
2) Z obrazu musí být patrné, že se jedná o Barum Czech Rally Zlín (například: soutěžní vozy, atmosféra rally, jezdci a osobnosti Barum rally apod.)
3) Do soutěže budou převzaty pouze originální autorské kresby, malby nebo graffiti. Digitální grafika či fotografie nebudou uznány za regulérně vyhovující požadavkům, stejně tak jako pouhá fotografie daného díla (či jiná reprodukce originálu).
4) Pořadatel soutěže akceptuje jakýkoliv formát díla, jenž splní podmínku, že nejdelší strana obrazu nebude kratší než 40 cm a delší než 100 cm. (Např. A4 ještě nevyhovuje, A3, A2, A1 ano, ale A0 již zase ne.) Poměry stran mohou být tyto (šířka x výška) 1:1, 4:3 nebo 3:2. Podkladový materiál, na němž bude obraz vytvořen, je na uvážení autora (papír, plátno, neprůhledné PVC, dřevo apod.), vždy však musí obraz držet tvar, tzn., že pokud je například vyhotoven na papíře, musí být v paspartě či zarámován.
5) Každý autor může do soutěže zaslat maximálně 3 obrazy - originály, které opatří na viditelné straně svým podpisem nebo značkou. Ta ale nesmí zasáhnout ústřední motiv díla. Dílo doplní vždy průvodním dopisem obsahující název, krátký popis a kontaktní údaje na osobu autora.
6) Dílo, které má být zařazeno do soutěže, musí být odevzdáno dvěma způsoby:
a) elektronicky ve formě fotografie na email: bill@czechrally.com, a to do pondělí 26. dubna 2021 (včetně)
b) fyzicky musí být dílo předáno nebo odesláno prostřednictvím zásilkové služby či pošty na adresu organizátora soutěže: Rallye Zlín, spol. s r.o., Hornomlýnská 3715, 760 01, nejpozději však v pátek 30. dubna 2021. (Poplatky zásilkové službě platí vždy autor díla.) Díla lze rovněž předat osobně v sekretariátu Autoklubu České republiky, Opletalova 29, Praha 1.
7) Všechna zaslaná díla budou posouzena odbornou porotou, která si vyhrazuje právo bez udání důvodu nevyhovující obrazy do soutěžní kolekce nezahrnout. Všechna do soutěže zařazená díla budou profesionálně vyfotografována a vystavena v elektronickém hlasovacím prostředí. Z tohoto hlasování vzejde následně jednoznačné pořadí, ohodnocené těmito cenami:
1. místo - svezení na místě spolujezdce při Barum Czech Rally Zlín ve voze R5
2. místo - svezení na místě spolujezdce při Barum Czech Rally Zlín v Mitsubishi Lancer EVO IX
3. místo - let helikoptérou nad RZ při Barum Czech Rally Zlín
1. – 10. místo: permanentka na letošní ročník
8) Z díla, které zvítězí v diváckém hlasování, se zároveň vybraný motiv použije jako jeden z oficiálních grafických prvků Barum Czech Rally Zlín pro různé aplikace (plakát, tričko apod.). V případě většího množství obrazů také pořadatel může použít kresby pro kalendář Barum Czech Rally Zlín a na dalších nosičích. Obrazy budou také zveřejněny v oficiálním programu rally. Odevzdáním díla autor dává souhlas k následnému využití svého díla pořadatelem soutěže, a to bez jakéhokoliv omezení.
9) Všechna zaslaná díla budou společně vystavena a vydražena v internetové aukci, přičemž celkový výtěžek bude věnován na podporu rodin, jejichž děti zápolí s leukemií. Pokud se některé z děl nepodaří vydražit, zůstane vystaveno v prostorách organizátora soutěže, v případě zájmu se vrátí zpět autorovi.
10) Tato podrobná pravidla jsou doplňkem Obecných pravidel, která naleznete na stránce www.czechrally.com.
11) V případě jakýchkoliv nejasností, kontaktujte pověřenou osobu emailem na adrese bill@czechrally.com nebo telefonicky 702 175 775.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.