Je jednou z mála ženských navigátorek, která má za sebou 100 rallye soutěží. Jindřiška Žáková takové jubileum zaznamenala po Rallye Ciocco. Tu absolvovala s nadějným českým pilotem Erikem Caisem.
„Nečekala sem, že se k takovému číslu dostanu. Těším se hlavně na další zahraniční soutěže a mým snem je zkusit Rallye Dakar,“ prohlásila Žáková z týmu Orsák Rallysport. Dále přiznala, že zbožňuje rychlost a během rychlostí zkoušky se v kokpitu závodního vozu vůbec nebojí.
První automobilovou soutěž absolvovala v roce 2012, a to na Rally Vrchovina. Jak se k tomu Jindřiška Žáková dostala? Náhodou. „Jeden kamarád mi nabídl, jestli bych si to nezkusila. A tak jsem souhlasila,“ popisovala dnes už zkušená navigátorka. „Tehdy jsem si ale vůbec nedokázala představit, co tahle činnost obnáší. A co je všechno potřeba umět.“ Navigátor v závodním voze je totiž důležitou osobou, společně s pilotem připravují podrobný rozpis průjezdů rychlostních zkoušek a s předstihem hlásí, jaká další zatáčka bude následovat.
„Pro přípravu dělám vždy maximum. Každému jezdci vyhovuje něco jiného a snažím se jim přizpůsobit,“ prozradila Žáková, která se prý nikdy nebála. Přitom například v českých rallye soutěžích se jezdí přes 130 km/h po okresních silnicích kolem kterých rostou stromy. „Když otevřete dveře od závoďáku a sedáte do něj, nějaké obavy si vůbec nepřipouštím. Samozřejmě se může stát všelicos, musíte počítat se vším. Rallye je určitě náročná. Mě ale nesmírně baví,“ prozradila navigátorka, která spolupracovala s Jiřím Sojkou nebo například s Martinem Vlčkem. Odtud se pak dostala k Eriku Caisovi, který je považovaný za největší český talent.
„Má určitě velký potenciál k tomu, aby se jednou dostal do mistrovství světa WRC. Při jízdě je maximálně koncentrovaný a profesionální,“ dodala Žáková, která ve své kariéře šestkrát vyhrála. Společně s Caisem má stejné potěšení v podmínkách. „Mám moc ráda, když je během soutěže špatné počasí a třeba bláto na trati. To nám s Erikem vyhovuje, v tom se cítíme silní,“ tvrdila navigátorka, která rovněž ráda jezdí na kole. I to mají společné s Caisem, jenž byl profesionálem na horských kolech.
V běžném životě ráda cestuje a objevuje nová místa. S úsměvem dodává: „Mým největším snem je účast na Rallye Dakar. Je to nejtěžší motoristická soutěž světa a navigování je tam velmi náročné a zcela jiné než na jaké jsem zvyklá. Tahle výzva mě velmi láká.“ V současné době má pohledná navigátorka trochu jiné cíle, a to uspět s Erikem Caisem na mistrovství Evropy. „Pro vítězství uděláme vše co je v našich silách.“
Zdroj: PR, Jiří Uhlíř
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.