Je jednou z mála ženských navigátorek, která má za sebou 100 rallye soutěží. Jindřiška Žáková takové jubileum zaznamenala po Rallye Ciocco. Tu absolvovala s nadějným českým pilotem Erikem Caisem.
„Nečekala sem, že se k takovému číslu dostanu. Těším se hlavně na další zahraniční soutěže a mým snem je zkusit Rallye Dakar,“ prohlásila Žáková z týmu Orsák Rallysport. Dále přiznala, že zbožňuje rychlost a během rychlostí zkoušky se v kokpitu závodního vozu vůbec nebojí.
První automobilovou soutěž absolvovala v roce 2012, a to na Rally Vrchovina. Jak se k tomu Jindřiška Žáková dostala? Náhodou. „Jeden kamarád mi nabídl, jestli bych si to nezkusila. A tak jsem souhlasila,“ popisovala dnes už zkušená navigátorka. „Tehdy jsem si ale vůbec nedokázala představit, co tahle činnost obnáší. A co je všechno potřeba umět.“ Navigátor v závodním voze je totiž důležitou osobou, společně s pilotem připravují podrobný rozpis průjezdů rychlostních zkoušek a s předstihem hlásí, jaká další zatáčka bude následovat.
„Pro přípravu dělám vždy maximum. Každému jezdci vyhovuje něco jiného a snažím se jim přizpůsobit,“ prozradila Žáková, která se prý nikdy nebála. Přitom například v českých rallye soutěžích se jezdí přes 130 km/h po okresních silnicích kolem kterých rostou stromy. „Když otevřete dveře od závoďáku a sedáte do něj, nějaké obavy si vůbec nepřipouštím. Samozřejmě se může stát všelicos, musíte počítat se vším. Rallye je určitě náročná. Mě ale nesmírně baví,“ prozradila navigátorka, která spolupracovala s Jiřím Sojkou nebo například s Martinem Vlčkem. Odtud se pak dostala k Eriku Caisovi, který je považovaný za největší český talent.
„Má určitě velký potenciál k tomu, aby se jednou dostal do mistrovství světa WRC. Při jízdě je maximálně koncentrovaný a profesionální,“ dodala Žáková, která ve své kariéře šestkrát vyhrála. Společně s Caisem má stejné potěšení v podmínkách. „Mám moc ráda, když je během soutěže špatné počasí a třeba bláto na trati. To nám s Erikem vyhovuje, v tom se cítíme silní,“ tvrdila navigátorka, která rovněž ráda jezdí na kole. I to mají společné s Caisem, jenž byl profesionálem na horských kolech.
V běžném životě ráda cestuje a objevuje nová místa. S úsměvem dodává: „Mým největším snem je účast na Rallye Dakar. Je to nejtěžší motoristická soutěž světa a navigování je tam velmi náročné a zcela jiné než na jaké jsem zvyklá. Tahle výzva mě velmi láká.“ V současné době má pohledná navigátorka trochu jiné cíle, a to uspět s Erikem Caisem na mistrovství Evropy. „Pro vítězství uděláme vše co je v našich silách.“
Zdroj: PR, Jiří Uhlíř
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?