Je jednou z mála ženských navigátorek, která má za sebou 100 rallye soutěží. Jindřiška Žáková takové jubileum zaznamenala po Rallye Ciocco. Tu absolvovala s nadějným českým pilotem Erikem Caisem.
„Nečekala sem, že se k takovému číslu dostanu. Těším se hlavně na další zahraniční soutěže a mým snem je zkusit Rallye Dakar,“ prohlásila Žáková z týmu Orsák Rallysport. Dále přiznala, že zbožňuje rychlost a během rychlostí zkoušky se v kokpitu závodního vozu vůbec nebojí.
První automobilovou soutěž absolvovala v roce 2012, a to na Rally Vrchovina. Jak se k tomu Jindřiška Žáková dostala? Náhodou. „Jeden kamarád mi nabídl, jestli bych si to nezkusila. A tak jsem souhlasila,“ popisovala dnes už zkušená navigátorka. „Tehdy jsem si ale vůbec nedokázala představit, co tahle činnost obnáší. A co je všechno potřeba umět.“ Navigátor v závodním voze je totiž důležitou osobou, společně s pilotem připravují podrobný rozpis průjezdů rychlostních zkoušek a s předstihem hlásí, jaká další zatáčka bude následovat.
„Pro přípravu dělám vždy maximum. Každému jezdci vyhovuje něco jiného a snažím se jim přizpůsobit,“ prozradila Žáková, která se prý nikdy nebála. Přitom například v českých rallye soutěžích se jezdí přes 130 km/h po okresních silnicích kolem kterých rostou stromy. „Když otevřete dveře od závoďáku a sedáte do něj, nějaké obavy si vůbec nepřipouštím. Samozřejmě se může stát všelicos, musíte počítat se vším. Rallye je určitě náročná. Mě ale nesmírně baví,“ prozradila navigátorka, která spolupracovala s Jiřím Sojkou nebo například s Martinem Vlčkem. Odtud se pak dostala k Eriku Caisovi, který je považovaný za největší český talent.
„Má určitě velký potenciál k tomu, aby se jednou dostal do mistrovství světa WRC. Při jízdě je maximálně koncentrovaný a profesionální,“ dodala Žáková, která ve své kariéře šestkrát vyhrála. Společně s Caisem má stejné potěšení v podmínkách. „Mám moc ráda, když je během soutěže špatné počasí a třeba bláto na trati. To nám s Erikem vyhovuje, v tom se cítíme silní,“ tvrdila navigátorka, která rovněž ráda jezdí na kole. I to mají společné s Caisem, jenž byl profesionálem na horských kolech.
V běžném životě ráda cestuje a objevuje nová místa. S úsměvem dodává: „Mým největším snem je účast na Rallye Dakar. Je to nejtěžší motoristická soutěž světa a navigování je tam velmi náročné a zcela jiné než na jaké jsem zvyklá. Tahle výzva mě velmi láká.“ V současné době má pohledná navigátorka trochu jiné cíle, a to uspět s Erikem Caisem na mistrovství Evropy. „Pro vítězství uděláme vše co je v našich silách.“
Zdroj: PR, Jiří Uhlíř
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?