Přípravy na jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín jsou v plném proudu. Pořadatelé této mezinárodní automobilové soutěže nechtějí opakovat scénář z předchozího roku, kdy musela být rally odložena na letošní rok. Rychle se šířící nemoc Covid-19 vzala naději uspořádat barumku v roce 2020. Celý organizační tým počítá s tím, že se podaří odjet kulatý ročník v termínu 27. – 29. srpna 2021, kdy bude snad již celosvětová pandemie na ústupu i zásluhou vakcinace obyvatelstva.
Dlouholetý ředitel zlínské rally Miloslav Regner oslavil letos již jednasedmdesáté narozeniny a právě díky této skutečnosti mu byla nabídnuta možnost očkování se proti koronaviru, kterou bez váhání využil. „V letošním roce jsme s barumkou v kalendáři opět na konci srpna, kdy by mohla být situace jednodušší. Máme dostatek času na přípravu, nicméně už nyní se nabízí pro vybrané skupiny očkování proti této nemoci a doufám, že se brzy dostane i na mladší ročníky,“ vzkázal Miloslav Regner fanouškům barumky a dal jasně najevo, že přípravy letošní barumky jedou na plné obrátky.
„Na píchnutí do ramene jsem zvyklý již z dětství, naše generace to pravidelně zažívala. Strach jsem neměl, nebylo ani z čeho. Věřím, že mě očkování ochrání minimálně před těžkým průběhem nemoci. Až to bude možné, rád bych viděl v ordinacích nebo v očkovacích centrech i naše fanoušky. Vyzývám je, aby se nechali naočkovat a mohli se zúčastnit všech aktivit kolem zlínské rally. Chceme barumku uspořádat hlavně pro ně. Bez nich to nemá tu správnou atmosféru a velmi výrazně se snižuje i její význam,“ dodal ředitel Regner krátce po očkování.
To proběhlo pátý březnový den v ordinaci MUDr. Lubomíra Nečase, který je zároveň po dlouhá léta hlavním lékařem Barum Czech Rally Zlín. Ten jeho aktivitu velmi oceňuje. „Je potřeba, aby bylo co nejvíce občanů do léta naočkovaných. Právě očkování je aktuálně nejlepší cestou k návratu do normálního stavu,“ uvedl MUDr. Nečas.
Další tiskové zprávy naleznete na internetové stránce www.czechrally.com. Už nyní můžete získat další informace rovněž na facebookovém profilu Barum Czech Rally Zlín a dalších sociálních sítích instagram nebo twitter.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.