1000 km Spa: Slibný závod ukončila smůla

Enge/Pergl
Enge/Pergl, foto: MENX Team
ar1 18. dubna 2005 9:23
Sdílej:

Tým MenX měl rychlý vůz, správnou strategii a výtečné jezdce, ale olej na trati jim to zabránil proměnit ve výsledek poté, co tým jasně vedl v úvodní fázi závodu.

Závod LMES 1000km Spa začal na mokré trati, ale déšť již ustal. Volba pneumatik byla delikátní a těsná, ale Enge prokázal své zkušenosti s pneumatikami Michelin a zvolil správný typ mokrých pneumatik. V úvodních kolech držel druhé místo ve třídě, brzo však začal útočit na držitele pole position Christopha Bouchuta a dostal se do čela třídy GT1. Jezdec IRL si záhy začal vytvářet náskok, který narostl až ke 30 sekundám před první zastávkou. Za volant usednul Robert Pergl, který zajel druhý nejrychlejší čas třídy v ranním tréninku, tým zároveň nasadil suché pneumatiky, které se zdály být správnou volbou vzhledem k tomu, že na trati již byla vidět jasně oschlá stopa. Český jezdec v prvních kolech nejel nadoraz, přesto se stal nevinnou obětí olejové skvrny, která způsobila hromadnou havárii několika vozů. Tomáš Enge: „Pro start jsme vybrali správné pneumatiky a dokázal jsem této výhody maximálně využít a vyjel náskok na soupeře. Vůz byl perfektní, tým skvělý a vše vypadalo velmi slibně. Je opravdová škoda, že závod pro nás skončil právě takto, ale to je motorsport.“
Robert Pergl: „Jsem velmi zklamaný, protože žádná nehoda není příjemná, ale je to ještě těžší, když jste v dobré pozici a není to vaše chyba. První kola jsem jel opatrně a v době nehody jsem jel v pohodě. Viděl jsem visící žlutou vlajku, takže jsem brzdil dříve a jemněji, nebyla tam však žádná signalizace oleje na trati. Vůz najednou ustřelil a pak už jsem byl jen pasažérem. Největší náraz byl ten poslední, kdy už byl náš vůz v klidu a narazil do mě další vůz.“ Ivo Horn, technický ředitel: „Vždy potřebujete trochu štěstí a osud nám dnes očividně nepřál. Vůz byl skvělý a udělali jsme správná rozhodnutí. Kdyby nebylo oleje na trati, určitě bychom dojeli na stupních vítězů, ale na kdyby se nehraje.“
Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: MENX Team
Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.