1000 km Spa: Slibný závod ukončila smůla

Enge/Pergl
Enge/Pergl, foto: MENX Team
ar1 18. dubna 2005 09:23
Sdílej:

Tým MenX měl rychlý vůz, správnou strategii a výtečné jezdce, ale olej na trati jim to zabránil proměnit ve výsledek poté, co tým jasně vedl v úvodní fázi závodu.

Závod LMES 1000km Spa začal na mokré trati, ale déšť již ustal. Volba pneumatik byla delikátní a těsná, ale Enge prokázal své zkušenosti s pneumatikami Michelin a zvolil správný typ mokrých pneumatik. V úvodních kolech držel druhé místo ve třídě, brzo však začal útočit na držitele pole position Christopha Bouchuta a dostal se do čela třídy GT1. Jezdec IRL si záhy začal vytvářet náskok, který narostl až ke 30 sekundám před první zastávkou. Za volant usednul Robert Pergl, který zajel druhý nejrychlejší čas třídy v ranním tréninku, tým zároveň nasadil suché pneumatiky, které se zdály být správnou volbou vzhledem k tomu, že na trati již byla vidět jasně oschlá stopa. Český jezdec v prvních kolech nejel nadoraz, přesto se stal nevinnou obětí olejové skvrny, která způsobila hromadnou havárii několika vozů. Tomáš Enge: „Pro start jsme vybrali správné pneumatiky a dokázal jsem této výhody maximálně využít a vyjel náskok na soupeře. Vůz byl perfektní, tým skvělý a vše vypadalo velmi slibně. Je opravdová škoda, že závod pro nás skončil právě takto, ale to je motorsport.“ Robert Pergl: „Jsem velmi zklamaný, protože žádná nehoda není příjemná, ale je to ještě těžší, když jste v dobré pozici a není to vaše chyba. První kola jsem jel opatrně a v době nehody jsem jel v pohodě. Viděl jsem visící žlutou vlajku, takže jsem brzdil dříve a jemněji, nebyla tam však žádná signalizace oleje na trati. Vůz najednou ustřelil a pak už jsem byl jen pasažérem. Největší náraz byl ten poslední, kdy už byl náš vůz v klidu a narazil do mě další vůz.“ Ivo Horn, technický ředitel: „Vždy potřebujete trochu štěstí a osud nám dnes očividně nepřál. Vůz byl skvělý a udělali jsme správná rozhodnutí. Kdyby nebylo oleje na trati, určitě bychom dojeli na stupních vítězů, ale na kdyby se nehraje.“ Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: MENX Team
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.