1000 km Spa: Slibný závod ukončila smůla

Enge/Pergl
Enge/Pergl, foto: MENX Team
ar1 18. dubna 2005 09:23
Sdílej:

Tým MenX měl rychlý vůz, správnou strategii a výtečné jezdce, ale olej na trati jim to zabránil proměnit ve výsledek poté, co tým jasně vedl v úvodní fázi závodu.

Závod LMES 1000km Spa začal na mokré trati, ale déšť již ustal. Volba pneumatik byla delikátní a těsná, ale Enge prokázal své zkušenosti s pneumatikami Michelin a zvolil správný typ mokrých pneumatik. V úvodních kolech držel druhé místo ve třídě, brzo však začal útočit na držitele pole position Christopha Bouchuta a dostal se do čela třídy GT1. Jezdec IRL si záhy začal vytvářet náskok, který narostl až ke 30 sekundám před první zastávkou. Za volant usednul Robert Pergl, který zajel druhý nejrychlejší čas třídy v ranním tréninku, tým zároveň nasadil suché pneumatiky, které se zdály být správnou volbou vzhledem k tomu, že na trati již byla vidět jasně oschlá stopa. Český jezdec v prvních kolech nejel nadoraz, přesto se stal nevinnou obětí olejové skvrny, která způsobila hromadnou havárii několika vozů. Tomáš Enge: „Pro start jsme vybrali správné pneumatiky a dokázal jsem této výhody maximálně využít a vyjel náskok na soupeře. Vůz byl perfektní, tým skvělý a vše vypadalo velmi slibně. Je opravdová škoda, že závod pro nás skončil právě takto, ale to je motorsport.“ Robert Pergl: „Jsem velmi zklamaný, protože žádná nehoda není příjemná, ale je to ještě těžší, když jste v dobré pozici a není to vaše chyba. První kola jsem jel opatrně a v době nehody jsem jel v pohodě. Viděl jsem visící žlutou vlajku, takže jsem brzdil dříve a jemněji, nebyla tam však žádná signalizace oleje na trati. Vůz najednou ustřelil a pak už jsem byl jen pasažérem. Největší náraz byl ten poslední, kdy už byl náš vůz v klidu a narazil do mě další vůz.“ Ivo Horn, technický ředitel: „Vždy potřebujete trochu štěstí a osud nám dnes očividně nepřál. Vůz byl skvělý a udělali jsme správná rozhodnutí. Kdyby nebylo oleje na trati, určitě bychom dojeli na stupních vítězů, ale na kdyby se nehraje.“ Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: MENX Team
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.