Dlouholetý tovární jezdec Ferrari Gianmaria Bruni, který hájil maranellské barvy ve World Endurance Championship, se přesouvá k německé konkurenci a italská stáj musela hledat náhradu.
Jeden a půl měsíce před začátkem oficiálních předsezónních testů WEC 2017, které se odehrají první dubnový víkend na okruhu v italské Monze musela italská tovární stáj najít náhradu za svého dlouholetého vytrvalostního matadora Gianmaria Bruniho, který se rozhodl přestoupit k německému nově postavenému továrnímu týmu Porsche. Italové se ihned začali poohlížet po někom, kým by zaplnili uvolněnou sedačku ve voze Ferrari 488 GTE vedle Jamese Calada.
Podobně, jako právě u německé konkurence, se italská stáj rozhlédla po své velmi široké základně továrních a polotovárních jezdců, kteří hájí barvy italské značky v mnoha okruhových disciplínách doslova po celém světě. Poměrně rychle z případných kandidátů vykrystalizovala čtveřice Miguel Molina, Alex Riberas, Alessandro Pier Guidi a Nyck de Vries.
Dnes Ferrari oficiálně oznámilo, že do vozu Ferrari 488GTE #51 se vedle Jamese Calada posadí 34 letý zkušený Ital Alessandro Pier Guidi, který svou dosavadní okruhovou kariéru spojil s vozy Maserati a Ferrari.
Alessandro Pier Guidi se narodil 18. prosince 1983 a od svých 5 let začal závodit v motokárách. Z tradiční dětské disciplíny přestoupil v roce 2002 do italského mistrovství Formule Renault.
Od roku 2005 se jeho závodnická kariéra natrvalo spojila s vozy kategorie GT. Samozřejmě, že jako správný Ital, se Alessandro Pier Guidi posadil za volant vozu Ferrari, s modelem 360 Modena GTC začal kroužit po okruzích italského a španělského mistrovství GT. S Gianbattistou Giannoccarem vybojoval vítězství na španělských okruzích Jarama, Vallencia, Estoril a Barcelona, zatímco v Itálii se s Toni Vilanderem radoval z vítězství v Misanu, Magione a Mugellu. V roce 2006 přesedl do výkonnějšího F430 GTC a znovu se mu celkem dařilo, tentokrát v mezinárodní sérii GT Open s Michaelem Bartyanem vítězí v Monze, Magny Cours a v Barceloně. Rok 2007 znamená pro Alessandra Pier Guidiho přestup do série FIA GT, kde ve třídě GT1 usedá do vozu Maserati, se kterým vítězí v Zolderu a na pódium vystoupá také v závodě 24 hodin SPA-Francorchamps.
Sezóny 2008 - 2009 se v Guidiho podání odehrávají ve formulové Superleague, aby se v roce 2010 vrátil mezi GéTéčka. S Andreou Bertolinim získává ve voze Maserati kategorie GT4 vítezství v závodě 6 hodin Vallelunga.
Rok 2011 znamená návrat Guidiho ke značce Ferrari. Ve F430 s Juanem Maria Lopezem vítězí v mezinárodním seriálu GT Open v Barceloně. Následující sezóna znamená přesednutí do F458 Italia GT3 továrního týmu AF Corse, ve kterém společně s Luisem Machielsem, Niekem Hommersonem a Andreou Bertolinim vítězí ve 24 hodin SPA-Francorchamps. Závěrem roku si odskočí k týmu Estamotorsport, aby společně s Alessandro Balzanem a Alexandrem Skryabinem zvítězili v závodě 6 hodin Vallelunga.
Alessandro Pier Guidi získal svůj největší triumf v roce 2014 ve čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně a opět to bylo za volantem Ferrari 458 Italia. Jinak tuto sezónu stráví ve stejném voze ukrajinského týmu bojujícího ve vytrvalostní sérii ELMS. Alessandro Pier Guidi, Andrij Kruglyk a Sergei Chukanov vítězí ve třídě GTC v závodě 4 hodiny Silverstone. Následují triumfy v závodech ELMS 2015 v Imole nebo 24 hodin SPA-Francorchamps, aby se v roce 2016 Guidi objevil, jako zástupce AF Corse, ve Ferrariho zákaznických týmech soutěžících ve třech kontinentálních vytrvalostních mistrovstvích. Vrcholem ročníku 2016 byla pro Alessanra Piera Guidiho účast v legendárním závodě 24 hodin Le Mans, ve kterém doplnil stabilní posádku Ferrari 488 GTE #51 ve složení Gianmaria Bruni, James Calado. V červnu 2016 však ještě nikdo netušil, že se za 7 a půl měsíce do stejného vozu natrvalo vrátí poté, co právě Gianmaria Bruni kývne na nabídku konkurenčního Porsche GT Teamu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.