Dlouholetý tovární jezdec Ferrari Gianmaria Bruni, který hájil maranellské barvy ve World Endurance Championship, se přesouvá k německé konkurenci a italská stáj musela hledat náhradu.
Jeden a půl měsíce před začátkem oficiálních předsezónních testů WEC 2017, které se odehrají první dubnový víkend na okruhu v italské Monze musela italská tovární stáj najít náhradu za svého dlouholetého vytrvalostního matadora Gianmaria Bruniho, který se rozhodl přestoupit k německému nově postavenému továrnímu týmu Porsche. Italové se ihned začali poohlížet po někom, kým by zaplnili uvolněnou sedačku ve voze Ferrari 488 GTE vedle Jamese Calada.
Podobně, jako právě u německé konkurence, se italská stáj rozhlédla po své velmi široké základně továrních a polotovárních jezdců, kteří hájí barvy italské značky v mnoha okruhových disciplínách doslova po celém světě. Poměrně rychle z případných kandidátů vykrystalizovala čtveřice Miguel Molina, Alex Riberas, Alessandro Pier Guidi a Nyck de Vries.
Dnes Ferrari oficiálně oznámilo, že do vozu Ferrari 488GTE #51 se vedle Jamese Calada posadí 34 letý zkušený Ital Alessandro Pier Guidi, který svou dosavadní okruhovou kariéru spojil s vozy Maserati a Ferrari.
Alessandro Pier Guidi se narodil 18. prosince 1983 a od svých 5 let začal závodit v motokárách. Z tradiční dětské disciplíny přestoupil v roce 2002 do italského mistrovství Formule Renault.
Od roku 2005 se jeho závodnická kariéra natrvalo spojila s vozy kategorie GT. Samozřejmě, že jako správný Ital, se Alessandro Pier Guidi posadil za volant vozu Ferrari, s modelem 360 Modena GTC začal kroužit po okruzích italského a španělského mistrovství GT. S Gianbattistou Giannoccarem vybojoval vítězství na španělských okruzích Jarama, Vallencia, Estoril a Barcelona, zatímco v Itálii se s Toni Vilanderem radoval z vítězství v Misanu, Magione a Mugellu. V roce 2006 přesedl do výkonnějšího F430 GTC a znovu se mu celkem dařilo, tentokrát v mezinárodní sérii GT Open s Michaelem Bartyanem vítězí v Monze, Magny Cours a v Barceloně. Rok 2007 znamená pro Alessandra Pier Guidiho přestup do série FIA GT, kde ve třídě GT1 usedá do vozu Maserati, se kterým vítězí v Zolderu a na pódium vystoupá také v závodě 24 hodin SPA-Francorchamps.
Sezóny 2008 - 2009 se v Guidiho podání odehrávají ve formulové Superleague, aby se v roce 2010 vrátil mezi GéTéčka. S Andreou Bertolinim získává ve voze Maserati kategorie GT4 vítezství v závodě 6 hodin Vallelunga.
Rok 2011 znamená návrat Guidiho ke značce Ferrari. Ve F430 s Juanem Maria Lopezem vítězí v mezinárodním seriálu GT Open v Barceloně. Následující sezóna znamená přesednutí do F458 Italia GT3 továrního týmu AF Corse, ve kterém společně s Luisem Machielsem, Niekem Hommersonem a Andreou Bertolinim vítězí ve 24 hodin SPA-Francorchamps. Závěrem roku si odskočí k týmu Estamotorsport, aby společně s Alessandro Balzanem a Alexandrem Skryabinem zvítězili v závodě 6 hodin Vallelunga.
Alessandro Pier Guidi získal svůj největší triumf v roce 2014 ve čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně a opět to bylo za volantem Ferrari 458 Italia. Jinak tuto sezónu stráví ve stejném voze ukrajinského týmu bojujícího ve vytrvalostní sérii ELMS. Alessandro Pier Guidi, Andrij Kruglyk a Sergei Chukanov vítězí ve třídě GTC v závodě 4 hodiny Silverstone. Následují triumfy v závodech ELMS 2015 v Imole nebo 24 hodin SPA-Francorchamps, aby se v roce 2016 Guidi objevil, jako zástupce AF Corse, ve Ferrariho zákaznických týmech soutěžících ve třech kontinentálních vytrvalostních mistrovstvích. Vrcholem ročníku 2016 byla pro Alessanra Piera Guidiho účast v legendárním závodě 24 hodin Le Mans, ve kterém doplnil stabilní posádku Ferrari 488 GTE #51 ve složení Gianmaria Bruni, James Calado. V červnu 2016 však ještě nikdo netušil, že se za 7 a půl měsíce do stejného vozu natrvalo vrátí poté, co právě Gianmaria Bruni kývne na nabídku konkurenčního Porsche GT Teamu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?