Dlouholetý tovární jezdec Ferrari Gianmaria Bruni, který hájil maranellské barvy ve World Endurance Championship, se přesouvá k německé konkurenci a italská stáj musela hledat náhradu.
Jeden a půl měsíce před začátkem oficiálních předsezónních testů WEC 2017, které se odehrají první dubnový víkend na okruhu v italské Monze musela italská tovární stáj najít náhradu za svého dlouholetého vytrvalostního matadora Gianmaria Bruniho, který se rozhodl přestoupit k německému nově postavenému továrnímu týmu Porsche. Italové se ihned začali poohlížet po někom, kým by zaplnili uvolněnou sedačku ve voze Ferrari 488 GTE vedle Jamese Calada.
Podobně, jako právě u německé konkurence, se italská stáj rozhlédla po své velmi široké základně továrních a polotovárních jezdců, kteří hájí barvy italské značky v mnoha okruhových disciplínách doslova po celém světě. Poměrně rychle z případných kandidátů vykrystalizovala čtveřice Miguel Molina, Alex Riberas, Alessandro Pier Guidi a Nyck de Vries.
Dnes Ferrari oficiálně oznámilo, že do vozu Ferrari 488GTE #51 se vedle Jamese Calada posadí 34 letý zkušený Ital Alessandro Pier Guidi, který svou dosavadní okruhovou kariéru spojil s vozy Maserati a Ferrari.
Alessandro Pier Guidi se narodil 18. prosince 1983 a od svých 5 let začal závodit v motokárách. Z tradiční dětské disciplíny přestoupil v roce 2002 do italského mistrovství Formule Renault.
Od roku 2005 se jeho závodnická kariéra natrvalo spojila s vozy kategorie GT. Samozřejmě, že jako správný Ital, se Alessandro Pier Guidi posadil za volant vozu Ferrari, s modelem 360 Modena GTC začal kroužit po okruzích italského a španělského mistrovství GT. S Gianbattistou Giannoccarem vybojoval vítězství na španělských okruzích Jarama, Vallencia, Estoril a Barcelona, zatímco v Itálii se s Toni Vilanderem radoval z vítězství v Misanu, Magione a Mugellu. V roce 2006 přesedl do výkonnějšího F430 GTC a znovu se mu celkem dařilo, tentokrát v mezinárodní sérii GT Open s Michaelem Bartyanem vítězí v Monze, Magny Cours a v Barceloně. Rok 2007 znamená pro Alessandra Pier Guidiho přestup do série FIA GT, kde ve třídě GT1 usedá do vozu Maserati, se kterým vítězí v Zolderu a na pódium vystoupá také v závodě 24 hodin SPA-Francorchamps.
Sezóny 2008 - 2009 se v Guidiho podání odehrávají ve formulové Superleague, aby se v roce 2010 vrátil mezi GéTéčka. S Andreou Bertolinim získává ve voze Maserati kategorie GT4 vítezství v závodě 6 hodin Vallelunga.
Rok 2011 znamená návrat Guidiho ke značce Ferrari. Ve F430 s Juanem Maria Lopezem vítězí v mezinárodním seriálu GT Open v Barceloně. Následující sezóna znamená přesednutí do F458 Italia GT3 továrního týmu AF Corse, ve kterém společně s Luisem Machielsem, Niekem Hommersonem a Andreou Bertolinim vítězí ve 24 hodin SPA-Francorchamps. Závěrem roku si odskočí k týmu Estamotorsport, aby společně s Alessandro Balzanem a Alexandrem Skryabinem zvítězili v závodě 6 hodin Vallelunga.
Alessandro Pier Guidi získal svůj největší triumf v roce 2014 ve čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně a opět to bylo za volantem Ferrari 458 Italia. Jinak tuto sezónu stráví ve stejném voze ukrajinského týmu bojujícího ve vytrvalostní sérii ELMS. Alessandro Pier Guidi, Andrij Kruglyk a Sergei Chukanov vítězí ve třídě GTC v závodě 4 hodiny Silverstone. Následují triumfy v závodech ELMS 2015 v Imole nebo 24 hodin SPA-Francorchamps, aby se v roce 2016 Guidi objevil, jako zástupce AF Corse, ve Ferrariho zákaznických týmech soutěžících ve třech kontinentálních vytrvalostních mistrovstvích. Vrcholem ročníku 2016 byla pro Alessanra Piera Guidiho účast v legendárním závodě 24 hodin Le Mans, ve kterém doplnil stabilní posádku Ferrari 488 GTE #51 ve složení Gianmaria Bruni, James Calado. V červnu 2016 však ještě nikdo netušil, že se za 7 a půl měsíce do stejného vozu natrvalo vrátí poté, co právě Gianmaria Bruni kývne na nabídku konkurenčního Porsche GT Teamu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.