WEC: Gianmaria Bruni přestupuje od Ferrari k Porsche

AF Corse Ferrari posádky James Calado, Gianmaria Bruni
AF Corse Ferrari posádky James Calado, Gianmaria Bruni, foto: Adrenal Media
iM1 19. února 2017 10:00
Sdílej:

Gianmaria Bruni se v posledních letech pravidelně účastnil World Endurance Championship, kde jakožto pravý Ital krotil vzpínající se koně z Maranella. Ale nikdy neříkej nikdy…

35 letý Bruni byl součástí týmu AF Corse ve vytrvalostním mistrovství světa od roku 2012 a hned v premiérovém ročníku vystoupal ve třídě GTE Pro na příčku nejvyšší. Tento svůj mistrovský triumf potom zopakoval ještě v roce 2014. Nyní se Gianmaria Bruni ze svého dlouholetého italského angažmá dokázal vymanit a stojí na začátku nové výzvy, která se jmenuje Porsche.

Od ročníku 2017 se Porsche prostřednictvím vlastního továrního týmu vrací do World Endurance Championship se zcela novou zbraní v podobě modelu 911 RSR.

Přesun zkušeného italského matadora  Gianmaria Bruniho od Ferrari k Porsche se samozřejmě neobešel bez ujednání, která italskému týmu kromě tučného odchodného zaručují také dobu hájení, po kterou nebude moci Gianmaria Bruni otevřeně bojovat proti svým bývalým chlebodárcům.

Porsche bude moci využívat služby italského závodníka výhradně mimo WEC 2017. Gianmaria Bruni bude v roce 2017 jezdit za Porsche v americké sérii IMSA a samozřejmě se bude podílet na dalším vývoji modelu 911 RSR. Díky tomu, že se Gianmaria Bruni nebude moci zapojit do bojů v GTE Pro v letošní sezóně, je jasné, že se k současnému triu továrního Porsche GT Teamu připojí jeden z dvojice Romain Dumas, Sven Müller.

Tovární tým Ferrari AF Corse nyní usilovně hledá náhradu, která se posadí k Jamesovi Caladovi do vozu Ferrari 488 GTE #51. Velkou šanci na tuto sedačku mají Nyck de Vries, který vzešel z líhně McLarenu nebo Miguel Molina, který má za sebou zkušenosti s vozy Audi z DTM. Této dvojici ještě znepříjemňují život Alessandro Pier Guidi a Alex Riberas. Jméno nového Caladova parťáka Ferrari oznámí v několika následujících týdnech.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.