Gianmaria Bruni se v posledních letech pravidelně účastnil World Endurance Championship, kde jakožto pravý Ital krotil vzpínající se koně z Maranella. Ale nikdy neříkej nikdy…
35 letý Bruni byl součástí týmu AF Corse ve vytrvalostním mistrovství světa od roku 2012 a hned v premiérovém ročníku vystoupal ve třídě GTE Pro na příčku nejvyšší. Tento svůj mistrovský triumf potom zopakoval ještě v roce 2014. Nyní se Gianmaria Bruni ze svého dlouholetého italského angažmá dokázal vymanit a stojí na začátku nové výzvy, která se jmenuje Porsche.
Od ročníku 2017 se Porsche prostřednictvím vlastního továrního týmu vrací do World Endurance Championship se zcela novou zbraní v podobě modelu 911 RSR.
Přesun zkušeného italského matadora Gianmaria Bruniho od Ferrari k Porsche se samozřejmě neobešel bez ujednání, která italskému týmu kromě tučného odchodného zaručují také dobu hájení, po kterou nebude moci Gianmaria Bruni otevřeně bojovat proti svým bývalým chlebodárcům.
Porsche bude moci využívat služby italského závodníka výhradně mimo WEC 2017. Gianmaria Bruni bude v roce 2017 jezdit za Porsche v americké sérii IMSA a samozřejmě se bude podílet na dalším vývoji modelu 911 RSR. Díky tomu, že se Gianmaria Bruni nebude moci zapojit do bojů v GTE Pro v letošní sezóně, je jasné, že se k současnému triu továrního Porsche GT Teamu připojí jeden z dvojice Romain Dumas, Sven Müller.
Tovární tým Ferrari AF Corse nyní usilovně hledá náhradu, která se posadí k Jamesovi Caladovi do vozu Ferrari 488 GTE #51. Velkou šanci na tuto sedačku mají Nyck de Vries, který vzešel z líhně McLarenu nebo Miguel Molina, který má za sebou zkušenosti s vozy Audi z DTM. Této dvojici ještě znepříjemňují život Alessandro Pier Guidi a Alex Riberas. Jméno nového Caladova parťáka Ferrari oznámí v několika následujících týdnech.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.