Gianmaria Bruni se v posledních letech pravidelně účastnil World Endurance Championship, kde jakožto pravý Ital krotil vzpínající se koně z Maranella. Ale nikdy neříkej nikdy…
35 letý Bruni byl součástí týmu AF Corse ve vytrvalostním mistrovství světa od roku 2012 a hned v premiérovém ročníku vystoupal ve třídě GTE Pro na příčku nejvyšší. Tento svůj mistrovský triumf potom zopakoval ještě v roce 2014. Nyní se Gianmaria Bruni ze svého dlouholetého italského angažmá dokázal vymanit a stojí na začátku nové výzvy, která se jmenuje Porsche.
Od ročníku 2017 se Porsche prostřednictvím vlastního továrního týmu vrací do World Endurance Championship se zcela novou zbraní v podobě modelu 911 RSR.
Přesun zkušeného italského matadora Gianmaria Bruniho od Ferrari k Porsche se samozřejmě neobešel bez ujednání, která italskému týmu kromě tučného odchodného zaručují také dobu hájení, po kterou nebude moci Gianmaria Bruni otevřeně bojovat proti svým bývalým chlebodárcům.
Porsche bude moci využívat služby italského závodníka výhradně mimo WEC 2017. Gianmaria Bruni bude v roce 2017 jezdit za Porsche v americké sérii IMSA a samozřejmě se bude podílet na dalším vývoji modelu 911 RSR. Díky tomu, že se Gianmaria Bruni nebude moci zapojit do bojů v GTE Pro v letošní sezóně, je jasné, že se k současnému triu továrního Porsche GT Teamu připojí jeden z dvojice Romain Dumas, Sven Müller.
Tovární tým Ferrari AF Corse nyní usilovně hledá náhradu, která se posadí k Jamesovi Caladovi do vozu Ferrari 488 GTE #51. Velkou šanci na tuto sedačku mají Nyck de Vries, který vzešel z líhně McLarenu nebo Miguel Molina, který má za sebou zkušenosti s vozy Audi z DTM. Této dvojici ještě znepříjemňují život Alessandro Pier Guidi a Alex Riberas. Jméno nového Caladova parťáka Ferrari oznámí v několika následujících týdnech.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.