Gianmaria Bruni se v posledních letech pravidelně účastnil World Endurance Championship, kde jakožto pravý Ital krotil vzpínající se koně z Maranella. Ale nikdy neříkej nikdy…
35 letý Bruni byl součástí týmu AF Corse ve vytrvalostním mistrovství světa od roku 2012 a hned v premiérovém ročníku vystoupal ve třídě GTE Pro na příčku nejvyšší. Tento svůj mistrovský triumf potom zopakoval ještě v roce 2014. Nyní se Gianmaria Bruni ze svého dlouholetého italského angažmá dokázal vymanit a stojí na začátku nové výzvy, která se jmenuje Porsche.
Od ročníku 2017 se Porsche prostřednictvím vlastního továrního týmu vrací do World Endurance Championship se zcela novou zbraní v podobě modelu 911 RSR.
Přesun zkušeného italského matadora Gianmaria Bruniho od Ferrari k Porsche se samozřejmě neobešel bez ujednání, která italskému týmu kromě tučného odchodného zaručují také dobu hájení, po kterou nebude moci Gianmaria Bruni otevřeně bojovat proti svým bývalým chlebodárcům.
Porsche bude moci využívat služby italského závodníka výhradně mimo WEC 2017. Gianmaria Bruni bude v roce 2017 jezdit za Porsche v americké sérii IMSA a samozřejmě se bude podílet na dalším vývoji modelu 911 RSR. Díky tomu, že se Gianmaria Bruni nebude moci zapojit do bojů v GTE Pro v letošní sezóně, je jasné, že se k současnému triu továrního Porsche GT Teamu připojí jeden z dvojice Romain Dumas, Sven Müller.
Tovární tým Ferrari AF Corse nyní usilovně hledá náhradu, která se posadí k Jamesovi Caladovi do vozu Ferrari 488 GTE #51. Velkou šanci na tuto sedačku mají Nyck de Vries, který vzešel z líhně McLarenu nebo Miguel Molina, který má za sebou zkušenosti s vozy Audi z DTM. Této dvojici ještě znepříjemňují život Alessandro Pier Guidi a Alex Riberas. Jméno nového Caladova parťáka Ferrari oznámí v několika následujících týdnech.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?