MenX připraven na premiéru v LMES

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz
ar1 13. dubna 2005 16:09
Sdílej:

Jezdci týmu MenX Tomáš Enge a Robert Pergl jsou před debutem týmu v Le Mans Endurance Series ve Spa pozitivně naladěni. MenX věří, že Ferrari 550 Maranello je připraveno na boj o stupně vítězů.

Spa bude důležitým milníkem v historii týmu MenX, protože to nebude pouze první závod v LMES, ale také první start s Prodrive postaveným vozem Ferrari 550 Maranello ve třídě GT1. Společností Care Racing vlastněný vůz již mnohokrát prokázal svou třídu a tým cítí, že může bojovat v popředí startovního pole. Příprava nebyla kvůli nehodě při posledním testu v Paul Ricard tak hladká, jak by si tým představoval, ale mechanici českého týmu vynaložili velké úsilí a ve spolupráci s techniky Prodrive dokázali vůz úspěšně opravit. Úvodní závod letošní série LMES slibuje napínavou podívanou, ve startovní listině je přes 50 vozů čtyř tříd. Třída GT1 má 12 vozů, představí se v ní vozy Ferrari, Porsche, Chrysler, Corvette a Saleen. Tomáš Enge: „Spa mám opravdu rád, protože je to klasická jezdecká trať, kde je jízda velmi zábavná. Maranello tam bude určitě rychlé. Synonymem Spa je nepředvídatelné počasí – nikdy si nejste jisti, kdy začne pršet. Nicméně vím, že Michelin má vždy vhodné pneumatiky pro všechny možnosti. Myslím, že bychom měli usilovat o umístění na stupních vítězů.“ Robert Pergl: „Těším se na premiéru LMES týmu MenX, za který závodím mnoho let. Cítím, že jsme dobře připraveni a bude to zajímavý víkend. Určitě mi pomůže, že jsem ve Spa jel loni s Maranellem s Larbre, protože jsem poznal, jak se tam vůz chová za sucha i na vodě. Zároveň ale musím dodat, že mám prostor pro zlepšení.“ Ivo Horn, technický ředitel: „Po nehodě v Paul Ricard jsme měli rušné dva týdny, ale vůz je na závod připraven. Při předchozích testech v Monze a Paul Ricard jsme se naučili užitečné věci a naše hlavní pozornost se bude upírat na spolehlivost, která je kritická v jakémkoliv vytrvalostním závodu. Nicméně si jsme jisti, že budeme také rychlí a vůz byl v obou testech šetrný k pneumatikám. V prvé řadě chceme dokončit závod a pokud se nám to podaří bez problémů, pak máme dobrou šanci na slušný výsledek.“ Časový plán Pátek 15. dubna 12:30-13.30 Volný trénink 16:00-17:00 Volný trénink Sobota 16. dubna 09:45-10:45 Volný trénink 15:00-15:40 Kvalifikace Neděle 1. dubna 08:30-08:50 Zahřívací trénink 12:00 Start 1000 km Spa BPA sport marketing, a.s.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.