Jonathan Adam je aktuálně dvojnásobný britský šampion v kategorii GT. V sezóně 2017 si po boku zkušeného Darrena Turnera vyzkouší ve voze Aston Martin Vantage V8 GTE kompletní sezónu světového vytrvalostního šampionátu.
Na mladého britského závodníka čeká plných 21 závodních víkendů, během kterých bude nejen obhajovat titul, ale i sbírat další cenné závodnické zkušenosti. Kromě toho jej čeká také jedna z velkých výzev v podobě legendárního závodu 24 hodin Le Mans. Jak se Jonathan Adam připravuje na jeden z vrcholů své dosavadní závodnické kariéry? Co pro něj znamená angažmá ve světovém šampionátu? Jaké si stanovil cíle do nastávající sezóny? Jonathan Adam odpovídá na 10 dotěrných otázek, které mu položil známý reportér Claude Foubert.
CF: Již několik let jste továrním jezdcem týmu Aston Martin Racing. Co pro vás znamená přestup do WEC, kde absolvujete plnou sezónu včetně Le Mans?JA: Vypadá to na úžasnou sezónu. Vstupu do vytrvalostního mistrovství světa jsem u Aston Martin Racing podřídil poslední tři roky. To se mi nyní podařilo a mým parťákem bude Darren Turner, který je velmi zkušený a hodně rychlý a působí jako vyslanec Aston Martin na trati i mimo ni. Závodili jsme spolu několikrát za posledních pár let a naše závodní styly se navzájem doplňují, takže v tomto smyslu máme docela dobré vyhlídky.
CF: Na co se v nadcházející sezóně nejvíce těšíte?JA: Úroveň WEC je mimořádná a pro jezdce je to velmi náročné. Ale nejvíc se těším do Le Mans, kterého jsem se zúčastnil již vloni. Letos bych zde chtěl být na pódiu ve třídě GTE Pro.
CF: Jaké jsou vaše cíle pro letošní rok?JA: Mým cílem je co nejlépe uspět s Darrenem Turnerem v šampionátu jezdců GTE Pro, ale také chci pomoci Aston Martinu získat titul v mistrovství značek, což je důležité pro všechny v týmu.
CF: Jak probíhala vaše předsezónní příprava?JA: Trénoval jsem každý den a cítím se dobře připravený na dlouhou sezónu. Důležité je vydržet do konce sezóny. Vypadá to náročně, čeká mne letos 21 závodních víkendů, ale už jsem zvládl i 26 víkendů za sezónu, takže už s tím mám zkušenosti a vím, jak na to.
CF: Jak ovlivní vaše účast ve světové vytrvalostní sérii obhajobu vašeho titulu britského šampiona vozů GT, který můžete rekordně získat potřetí za sebou?JA: Závody WEC se s britským šampionátem nepřekrývají, takže je to v tomto ohledu pro mne dobré a situaci mi to výrazně usnadňuje. Díky tomu budu moci bojovat naplno v obou šampionátech. Oba dva týmy jsou dobře sehrané a vozy bezvadně připravené, takže doufám, že budu moci bojovat od prvního závodu o co nejlepší výsledky.
CF: Může Aston Martin Racing získat v této sezóně titul?JA: Určitě ano. Vzhledem k tomu, že naši „dánští rychlíci“ Nicki a Marco jsou aktuálními mistry světa a tým má potenciál vyhrávat závody, je zisk titulu naší letošní výzvou. Před sezónou jsme společně s našimi partnery velmi tvrdě pracovali, abychom získali výhodu a mohli bojovat o titul. Náš domácí závod v Silverstone je perfektní způsob, jak můžeme, tady doma před domácími fanoušky, začít s Aston Martin Racing náš útok. Už se nemohu dočkat.
CF: Jsou nějaké nové změny v pravidlech, které by podle vás mohli ovlivnit průběh závodů?JA: Ano, snížil se počet sad pneumatik, které můžeme použít o celém závodním víkendu ze šesti na čtyři. To znamená, že práce s pneumatikami bude letos klíčová. Péče o ně v prvním stintu ovlivní tempo v tom druhém. Bude to jistě zajímavá výzva.
CF: Na co se letos nejvíce těšíte?JA: Jezdecké sestavy všech týmů GTE Pro vypadají velmi silně, ale my jsme na 100% připraveni na letošní souboj s Ferrari, Fordem a Porsche. Ať ukáží, co dovedou.
CF: Vloni jste se svezl s modelem Aston Martin Vulcan na závodní trati. Budete mít i letos příležitost vyzkoušet nějakou jinou speciální silniční verzi Aston Martinu?JA: S Vulcanem to byl skvělý zážitek. Je to neuvěřitelný stroj, který mne ohromil svým výkonem. Jsem rád, že jsem v posledních několika letech mohl řídit některé úžasné závodní vozy. DB11 vypadá skvěle, dobře se prodává a má pozitivní recenze, takže doufám, že se v něm budu moci brzy svézt.
CF: V průběhu nabyté sezóny vás prý také čekají nějaké velké mimozávodní záležitosti. Podaří se vám vše skloubit?JA: Během Vánoc jsem se zasnoubil a společně se svou snoubenkou stojíme před velkou výzvou. Musíme v průběhu roku nalézt nějaký vhodný termín pro svatbu a snad se v mém nabytém kalendáři najde nějaká vhodná chvíle. Ona je ale velká organizátorka a tak jsem si jistý, že to zvládneme.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.