Jonathan Adam je aktuálně dvojnásobný britský šampion v kategorii GT. V sezóně 2017 si po boku zkušeného Darrena Turnera vyzkouší ve voze Aston Martin Vantage V8 GTE kompletní sezónu světového vytrvalostního šampionátu.
Na mladého britského závodníka čeká plných 21 závodních víkendů, během kterých bude nejen obhajovat titul, ale i sbírat další cenné závodnické zkušenosti. Kromě toho jej čeká také jedna z velkých výzev v podobě legendárního závodu 24 hodin Le Mans. Jak se Jonathan Adam připravuje na jeden z vrcholů své dosavadní závodnické kariéry? Co pro něj znamená angažmá ve světovém šampionátu? Jaké si stanovil cíle do nastávající sezóny? Jonathan Adam odpovídá na 10 dotěrných otázek, které mu položil známý reportér Claude Foubert.
CF: Již několik let jste továrním jezdcem týmu Aston Martin Racing. Co pro vás znamená přestup do WEC, kde absolvujete plnou sezónu včetně Le Mans?JA: Vypadá to na úžasnou sezónu. Vstupu do vytrvalostního mistrovství světa jsem u Aston Martin Racing podřídil poslední tři roky. To se mi nyní podařilo a mým parťákem bude Darren Turner, který je velmi zkušený a hodně rychlý a působí jako vyslanec Aston Martin na trati i mimo ni. Závodili jsme spolu několikrát za posledních pár let a naše závodní styly se navzájem doplňují, takže v tomto smyslu máme docela dobré vyhlídky.
CF: Na co se v nadcházející sezóně nejvíce těšíte?JA: Úroveň WEC je mimořádná a pro jezdce je to velmi náročné. Ale nejvíc se těším do Le Mans, kterého jsem se zúčastnil již vloni. Letos bych zde chtěl být na pódiu ve třídě GTE Pro.
CF: Jaké jsou vaše cíle pro letošní rok?JA: Mým cílem je co nejlépe uspět s Darrenem Turnerem v šampionátu jezdců GTE Pro, ale také chci pomoci Aston Martinu získat titul v mistrovství značek, což je důležité pro všechny v týmu.
CF: Jak probíhala vaše předsezónní příprava?JA: Trénoval jsem každý den a cítím se dobře připravený na dlouhou sezónu. Důležité je vydržet do konce sezóny. Vypadá to náročně, čeká mne letos 21 závodních víkendů, ale už jsem zvládl i 26 víkendů za sezónu, takže už s tím mám zkušenosti a vím, jak na to.
CF: Jak ovlivní vaše účast ve světové vytrvalostní sérii obhajobu vašeho titulu britského šampiona vozů GT, který můžete rekordně získat potřetí za sebou?JA: Závody WEC se s britským šampionátem nepřekrývají, takže je to v tomto ohledu pro mne dobré a situaci mi to výrazně usnadňuje. Díky tomu budu moci bojovat naplno v obou šampionátech. Oba dva týmy jsou dobře sehrané a vozy bezvadně připravené, takže doufám, že budu moci bojovat od prvního závodu o co nejlepší výsledky.
CF: Může Aston Martin Racing získat v této sezóně titul?JA: Určitě ano. Vzhledem k tomu, že naši „dánští rychlíci“ Nicki a Marco jsou aktuálními mistry světa a tým má potenciál vyhrávat závody, je zisk titulu naší letošní výzvou. Před sezónou jsme společně s našimi partnery velmi tvrdě pracovali, abychom získali výhodu a mohli bojovat o titul. Náš domácí závod v Silverstone je perfektní způsob, jak můžeme, tady doma před domácími fanoušky, začít s Aston Martin Racing náš útok. Už se nemohu dočkat.
CF: Jsou nějaké nové změny v pravidlech, které by podle vás mohli ovlivnit průběh závodů?JA: Ano, snížil se počet sad pneumatik, které můžeme použít o celém závodním víkendu ze šesti na čtyři. To znamená, že práce s pneumatikami bude letos klíčová. Péče o ně v prvním stintu ovlivní tempo v tom druhém. Bude to jistě zajímavá výzva.
CF: Na co se letos nejvíce těšíte?JA: Jezdecké sestavy všech týmů GTE Pro vypadají velmi silně, ale my jsme na 100% připraveni na letošní souboj s Ferrari, Fordem a Porsche. Ať ukáží, co dovedou.
CF: Vloni jste se svezl s modelem Aston Martin Vulcan na závodní trati. Budete mít i letos příležitost vyzkoušet nějakou jinou speciální silniční verzi Aston Martinu?JA: S Vulcanem to byl skvělý zážitek. Je to neuvěřitelný stroj, který mne ohromil svým výkonem. Jsem rád, že jsem v posledních několika letech mohl řídit některé úžasné závodní vozy. DB11 vypadá skvěle, dobře se prodává a má pozitivní recenze, takže doufám, že se v něm budu moci brzy svézt.
CF: V průběhu nabyté sezóny vás prý také čekají nějaké velké mimozávodní záležitosti. Podaří se vám vše skloubit?JA: Během Vánoc jsem se zasnoubil a společně se svou snoubenkou stojíme před velkou výzvou. Musíme v průběhu roku nalézt nějaký vhodný termín pro svatbu a snad se v mém nabytém kalendáři najde nějaká vhodná chvíle. Ona je ale velká organizátorka a tak jsem si jistý, že to zvládneme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?