Jonathan Adam je aktuálně dvojnásobný britský šampion v kategorii GT. V sezóně 2017 si po boku zkušeného Darrena Turnera vyzkouší ve voze Aston Martin Vantage V8 GTE kompletní sezónu světového vytrvalostního šampionátu.
Na mladého britského závodníka čeká plných 21 závodních víkendů, během kterých bude nejen obhajovat titul, ale i sbírat další cenné závodnické zkušenosti. Kromě toho jej čeká také jedna z velkých výzev v podobě legendárního závodu 24 hodin Le Mans. Jak se Jonathan Adam připravuje na jeden z vrcholů své dosavadní závodnické kariéry? Co pro něj znamená angažmá ve světovém šampionátu? Jaké si stanovil cíle do nastávající sezóny? Jonathan Adam odpovídá na 10 dotěrných otázek, které mu položil známý reportér Claude Foubert.
CF: Již několik let jste továrním jezdcem týmu Aston Martin Racing. Co pro vás znamená přestup do WEC, kde absolvujete plnou sezónu včetně Le Mans?JA: Vypadá to na úžasnou sezónu. Vstupu do vytrvalostního mistrovství světa jsem u Aston Martin Racing podřídil poslední tři roky. To se mi nyní podařilo a mým parťákem bude Darren Turner, který je velmi zkušený a hodně rychlý a působí jako vyslanec Aston Martin na trati i mimo ni. Závodili jsme spolu několikrát za posledních pár let a naše závodní styly se navzájem doplňují, takže v tomto smyslu máme docela dobré vyhlídky.
CF: Na co se v nadcházející sezóně nejvíce těšíte?JA: Úroveň WEC je mimořádná a pro jezdce je to velmi náročné. Ale nejvíc se těším do Le Mans, kterého jsem se zúčastnil již vloni. Letos bych zde chtěl být na pódiu ve třídě GTE Pro.
CF: Jaké jsou vaše cíle pro letošní rok?JA: Mým cílem je co nejlépe uspět s Darrenem Turnerem v šampionátu jezdců GTE Pro, ale také chci pomoci Aston Martinu získat titul v mistrovství značek, což je důležité pro všechny v týmu.
CF: Jak probíhala vaše předsezónní příprava?JA: Trénoval jsem každý den a cítím se dobře připravený na dlouhou sezónu. Důležité je vydržet do konce sezóny. Vypadá to náročně, čeká mne letos 21 závodních víkendů, ale už jsem zvládl i 26 víkendů za sezónu, takže už s tím mám zkušenosti a vím, jak na to.
CF: Jak ovlivní vaše účast ve světové vytrvalostní sérii obhajobu vašeho titulu britského šampiona vozů GT, který můžete rekordně získat potřetí za sebou?JA: Závody WEC se s britským šampionátem nepřekrývají, takže je to v tomto ohledu pro mne dobré a situaci mi to výrazně usnadňuje. Díky tomu budu moci bojovat naplno v obou šampionátech. Oba dva týmy jsou dobře sehrané a vozy bezvadně připravené, takže doufám, že budu moci bojovat od prvního závodu o co nejlepší výsledky.
CF: Může Aston Martin Racing získat v této sezóně titul?JA: Určitě ano. Vzhledem k tomu, že naši „dánští rychlíci“ Nicki a Marco jsou aktuálními mistry světa a tým má potenciál vyhrávat závody, je zisk titulu naší letošní výzvou. Před sezónou jsme společně s našimi partnery velmi tvrdě pracovali, abychom získali výhodu a mohli bojovat o titul. Náš domácí závod v Silverstone je perfektní způsob, jak můžeme, tady doma před domácími fanoušky, začít s Aston Martin Racing náš útok. Už se nemohu dočkat.
CF: Jsou nějaké nové změny v pravidlech, které by podle vás mohli ovlivnit průběh závodů?JA: Ano, snížil se počet sad pneumatik, které můžeme použít o celém závodním víkendu ze šesti na čtyři. To znamená, že práce s pneumatikami bude letos klíčová. Péče o ně v prvním stintu ovlivní tempo v tom druhém. Bude to jistě zajímavá výzva.
CF: Na co se letos nejvíce těšíte?JA: Jezdecké sestavy všech týmů GTE Pro vypadají velmi silně, ale my jsme na 100% připraveni na letošní souboj s Ferrari, Fordem a Porsche. Ať ukáží, co dovedou.
CF: Vloni jste se svezl s modelem Aston Martin Vulcan na závodní trati. Budete mít i letos příležitost vyzkoušet nějakou jinou speciální silniční verzi Aston Martinu?JA: S Vulcanem to byl skvělý zážitek. Je to neuvěřitelný stroj, který mne ohromil svým výkonem. Jsem rád, že jsem v posledních několika letech mohl řídit některé úžasné závodní vozy. DB11 vypadá skvěle, dobře se prodává a má pozitivní recenze, takže doufám, že se v něm budu moci brzy svézt.
CF: V průběhu nabyté sezóny vás prý také čekají nějaké velké mimozávodní záležitosti. Podaří se vám vše skloubit?JA: Během Vánoc jsem se zasnoubil a společně se svou snoubenkou stojíme před velkou výzvou. Musíme v průběhu roku nalézt nějaký vhodný termín pro svatbu a snad se v mém nabytém kalendáři najde nějaká vhodná chvíle. Ona je ale velká organizátorka a tak jsem si jistý, že to zvládneme.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.