Rozhodující moment o vítězi a poraženém se ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Daytoně odehrál sedm minut před koncem. Ricky Taylor se natlačil do první zatáčky a poslal vedoucího Albuquerqueho do hodin. Portugalec zuřil a dušoval se, že na něj měl Taylor počkat.
Ricky Taylor z týmu Wayne Taylor Racing provedl kontroverzní manévr. Pustil se do předjížděcího manévru v místě, kde zase tolik místa nebylo. Albuquerque ho v první zatáčce zavřel a celá situace vyústila ve smyk vedoucího vozu a Taylorův posun na první místo.
Komisaři se rozhodli do jejich souboje nezasahovat a tudíž Taylora nepotrestat. Podobných manévrů jsme totiž během závodu viděli dost, nutno podotknout, že nekončily hodinami jednoho z aktérů.
„Narazil do mě a já dostal hodiny. Dokonce na mě ani nepočkal, prostě ujel,“ prohlásil Abuquerque bezprostředně po závodě. „Pokud komisaři nesouhlasí s tím, že to bylo na penalizaci, nuže dobrá. Měl na mě počkat, abychom mohli ještě bojovat. Nebyl to férový manévr, všichni to vědí – veřejnost, fanoušci.“
Vedoucí duo se blížilo k pomalejším vozům GT a Albuquerque nemohl brzdit tak pozdě, jak by si představoval. Taylora uviděl a rozhodl se mu zavřít dveře. Místo toho se ale ocitl mimo trať.
Je logické, že Ricky Taylor vidí celý incident úplně jinak a svůj předjížděcí manévr hájí. „Už nějakou chvíli jsem nad tím přemýšlel. Analyzoval jsem, kde máme silné stránky a kde nikoliv. On se v první zatáčce trápil a na brzdy jsem byl daleko lepší. Do první zatáčky se vždy najíždí trochu zeširoka a je snadné tam jít trochu později na brzdy. Pokud se dostanete na úroveň druhého auta, dá se předjíždět. Myslím, že uviděl, jak jdu do toho a přesně jak prohlásil, zavřel mi dveře.“
Albuquerque mimo jiné řekl, že kdyby narazil do Taylora on, počkal by na něj. Místo toho ale Taylor ujel a Portugalec míní, že by se z takového vítězství cítil zahanben.
Kolize mezi Albuquerqueho a Taylora
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.