Rozhodující moment o vítězi a poraženém se ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Daytoně odehrál sedm minut před koncem. Ricky Taylor se natlačil do první zatáčky a poslal vedoucího Albuquerqueho do hodin. Portugalec zuřil a dušoval se, že na něj měl Taylor počkat.
Ricky Taylor z týmu Wayne Taylor Racing provedl kontroverzní manévr. Pustil se do předjížděcího manévru v místě, kde zase tolik místa nebylo. Albuquerque ho v první zatáčce zavřel a celá situace vyústila ve smyk vedoucího vozu a Taylorův posun na první místo.
Komisaři se rozhodli do jejich souboje nezasahovat a tudíž Taylora nepotrestat. Podobných manévrů jsme totiž během závodu viděli dost, nutno podotknout, že nekončily hodinami jednoho z aktérů.
„Narazil do mě a já dostal hodiny. Dokonce na mě ani nepočkal, prostě ujel,“ prohlásil Abuquerque bezprostředně po závodě. „Pokud komisaři nesouhlasí s tím, že to bylo na penalizaci, nuže dobrá. Měl na mě počkat, abychom mohli ještě bojovat. Nebyl to férový manévr, všichni to vědí – veřejnost, fanoušci.“
Vedoucí duo se blížilo k pomalejším vozům GT a Albuquerque nemohl brzdit tak pozdě, jak by si představoval. Taylora uviděl a rozhodl se mu zavřít dveře. Místo toho se ale ocitl mimo trať.
Je logické, že Ricky Taylor vidí celý incident úplně jinak a svůj předjížděcí manévr hájí. „Už nějakou chvíli jsem nad tím přemýšlel. Analyzoval jsem, kde máme silné stránky a kde nikoliv. On se v první zatáčce trápil a na brzdy jsem byl daleko lepší. Do první zatáčky se vždy najíždí trochu zeširoka a je snadné tam jít trochu později na brzdy. Pokud se dostanete na úroveň druhého auta, dá se předjíždět. Myslím, že uviděl, jak jdu do toho a přesně jak prohlásil, zavřel mi dveře.“
Albuquerque mimo jiné řekl, že kdyby narazil do Taylora on, počkal by na něj. Místo toho ale Taylor ujel a Portugalec míní, že by se z takového vítězství cítil zahanben.
Kolize mezi Albuquerqueho a Taylora
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?