Filipe Albuquerque je přesvědčen, že na něj měl Taylor počkat

Action Express Racing
Action Express Racing, foto: ROLEX
iM3 30. ledna 2017 07:34
Sdílej:

Rozhodující moment o vítězi a poraženém se ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Daytoně odehrál sedm minut před koncem. Ricky Taylor se natlačil do první zatáčky a poslal vedoucího Albuquerqueho do hodin. Portugalec zuřil a dušoval se, že na něj měl Taylor počkat.

Ricky Taylor z týmu Wayne Taylor Racing provedl kontroverzní manévr. Pustil se do předjížděcího manévru v místě, kde zase tolik místa nebylo. Albuquerque ho v první zatáčce zavřel a celá situace vyústila ve smyk vedoucího vozu a Taylorův posun na první místo. 

Komisaři se rozhodli do jejich souboje nezasahovat a tudíž Taylora nepotrestat. Podobných manévrů jsme totiž během závodu viděli dost, nutno podotknout, že nekončily hodinami jednoho z aktérů.

„Narazil do mě a já dostal hodiny. Dokonce na mě ani nepočkal, prostě ujel,“ prohlásil Abuquerque bezprostředně po závodě. „Pokud komisaři nesouhlasí s tím, že to bylo na penalizaci, nuže dobrá. Měl na mě počkat, abychom mohli ještě bojovat. Nebyl to férový manévr, všichni to vědí – veřejnost, fanoušci.“

Vedoucí duo se blížilo k pomalejším vozům GT a Albuquerque nemohl brzdit tak pozdě, jak by si představoval. Taylora uviděl a rozhodl se mu zavřít dveře. Místo toho se ale ocitl mimo trať.

Je logické, že Ricky Taylor vidí celý incident úplně jinak a svůj předjížděcí manévr hájí. „Už nějakou chvíli jsem nad tím přemýšlel. Analyzoval jsem, kde máme silné stránky a kde nikoliv. On se v první zatáčce trápil a na brzdy jsem byl daleko lepší. Do první zatáčky se vždy najíždí trochu zeširoka a je snadné tam jít trochu později na brzdy. Pokud se dostanete na úroveň druhého auta, dá se předjíždět. Myslím, že uviděl, jak jdu do toho a přesně jak prohlásil, zavřel mi dveře.“

Albuquerque mimo jiné řekl, že kdyby narazil do Taylora on, počkal by na něj. Místo toho ale Taylor ujel a Portugalec míní, že by se z takového vítězství cítil zahanben.

Kolize mezi Albuquerqueho a Taylora

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.