Rozhodující moment o vítězi a poraženém se ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Daytoně odehrál sedm minut před koncem. Ricky Taylor se natlačil do první zatáčky a poslal vedoucího Albuquerqueho do hodin. Portugalec zuřil a dušoval se, že na něj měl Taylor počkat.
Ricky Taylor z týmu Wayne Taylor Racing provedl kontroverzní manévr. Pustil se do předjížděcího manévru v místě, kde zase tolik místa nebylo. Albuquerque ho v první zatáčce zavřel a celá situace vyústila ve smyk vedoucího vozu a Taylorův posun na první místo.
Komisaři se rozhodli do jejich souboje nezasahovat a tudíž Taylora nepotrestat. Podobných manévrů jsme totiž během závodu viděli dost, nutno podotknout, že nekončily hodinami jednoho z aktérů.
„Narazil do mě a já dostal hodiny. Dokonce na mě ani nepočkal, prostě ujel,“ prohlásil Abuquerque bezprostředně po závodě. „Pokud komisaři nesouhlasí s tím, že to bylo na penalizaci, nuže dobrá. Měl na mě počkat, abychom mohli ještě bojovat. Nebyl to férový manévr, všichni to vědí – veřejnost, fanoušci.“
Vedoucí duo se blížilo k pomalejším vozům GT a Albuquerque nemohl brzdit tak pozdě, jak by si představoval. Taylora uviděl a rozhodl se mu zavřít dveře. Místo toho se ale ocitl mimo trať.
Je logické, že Ricky Taylor vidí celý incident úplně jinak a svůj předjížděcí manévr hájí. „Už nějakou chvíli jsem nad tím přemýšlel. Analyzoval jsem, kde máme silné stránky a kde nikoliv. On se v první zatáčce trápil a na brzdy jsem byl daleko lepší. Do první zatáčky se vždy najíždí trochu zeširoka a je snadné tam jít trochu později na brzdy. Pokud se dostanete na úroveň druhého auta, dá se předjíždět. Myslím, že uviděl, jak jdu do toho a přesně jak prohlásil, zavřel mi dveře.“
Albuquerque mimo jiné řekl, že kdyby narazil do Taylora on, počkal by na něj. Místo toho ale Taylor ujel a Portugalec míní, že by se z takového vítězství cítil zahanben.
Kolize mezi Albuquerqueho a Taylora
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.