Rozhodující moment o vítězi a poraženém se ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Daytoně odehrál sedm minut před koncem. Ricky Taylor se natlačil do první zatáčky a poslal vedoucího Albuquerqueho do hodin. Portugalec zuřil a dušoval se, že na něj měl Taylor počkat.
Ricky Taylor z týmu Wayne Taylor Racing provedl kontroverzní manévr. Pustil se do předjížděcího manévru v místě, kde zase tolik místa nebylo. Albuquerque ho v první zatáčce zavřel a celá situace vyústila ve smyk vedoucího vozu a Taylorův posun na první místo.
Komisaři se rozhodli do jejich souboje nezasahovat a tudíž Taylora nepotrestat. Podobných manévrů jsme totiž během závodu viděli dost, nutno podotknout, že nekončily hodinami jednoho z aktérů.
„Narazil do mě a já dostal hodiny. Dokonce na mě ani nepočkal, prostě ujel,“ prohlásil Abuquerque bezprostředně po závodě. „Pokud komisaři nesouhlasí s tím, že to bylo na penalizaci, nuže dobrá. Měl na mě počkat, abychom mohli ještě bojovat. Nebyl to férový manévr, všichni to vědí – veřejnost, fanoušci.“
Vedoucí duo se blížilo k pomalejším vozům GT a Albuquerque nemohl brzdit tak pozdě, jak by si představoval. Taylora uviděl a rozhodl se mu zavřít dveře. Místo toho se ale ocitl mimo trať.
Je logické, že Ricky Taylor vidí celý incident úplně jinak a svůj předjížděcí manévr hájí. „Už nějakou chvíli jsem nad tím přemýšlel. Analyzoval jsem, kde máme silné stránky a kde nikoliv. On se v první zatáčce trápil a na brzdy jsem byl daleko lepší. Do první zatáčky se vždy najíždí trochu zeširoka a je snadné tam jít trochu později na brzdy. Pokud se dostanete na úroveň druhého auta, dá se předjíždět. Myslím, že uviděl, jak jdu do toho a přesně jak prohlásil, zavřel mi dveře.“
Albuquerque mimo jiné řekl, že kdyby narazil do Taylora on, počkal by na něj. Místo toho ale Taylor ujel a Portugalec míní, že by se z takového vítězství cítil zahanben.
Kolize mezi Albuquerqueho a Taylora
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.