Švýcarský tým představil další jezdce, kteří pro sezónu 2017 doplní již předem odhlášenou čtveřici.
V průběhu prosince Rebellion Racing potvrdil pro World Endurance Championship 2017 nasazení 2 prototypů Oreca 07 v kategorii LMP2 a zároveň představitelé týmu potvrdili jména 4 jezdců, kteří se budou střídat za volanty červeně zbarvených vozidel.
Základní kvartet, jehož členy byli Nicolas Prost, Mathias Beche, Bruno Senna a Nelson Piquet Jr. byl nyní doplněn o další dva piloty, kteří mají ve vytrvalostních závodech dlouhodobé zkušenosti. Jsou jimi Julien Canal a David Heinemeier-Hansson. Současně s doplněním jezdecké sestavy tým zažádal organizátory série o přidělení startovních čísel 13 a 31.
Prvně jmenovaný Julien Canal má s vytrvalostními závody včetně 24H Le Mans opravdu bohaté zkušenosti, v ročníku 2012 získal celkové vítězství ve třídě LMGTE-Am (Corvette) a v ročníku 2015 se stal mistrem kategorie LMP2, v Le Mans zvítězil 3x v gétéčkách a 1x v LMP2 (2015). Julien Canal se má v sezóně 2017 připojit ke dvojici Nicolas Prost, Bruno Senna ve voze #31.
David Heinemeier-Hansson je pravidelným účastníkem WEC v posledních 4 sezónách: mimo jiné dosáhl na 2. celkové místo v LMP2 (2013) a byl i celkovým vítězem ročníku 2014 v LMGTE-Am (Aston Martin). V Le Mans dojel v roce 2013 druhý v LMP2, v roce 2014 zvítězil v LMGTE-Am a v roce 2016 projel cílem v Porsche 911RSR druhý (LMGTE-Am). David Heinemeier-Hansson doplní dvojici Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. ve voze #13.
Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing: „Těšíme se na novou sezónu WEC 2017 a samozřejmě doufáme ve výborný červnový výsledek v Le Mans. Máme štěstí, že můžeme těžit z velkých zkušeností našich jezdců, Jsem přesvědčený, že všichni odvedou skvělé výkony a že jejich spolupráce bude na vysoké úrovni.“
Julien Canal: „Rebellion Racing je špičkový tým a jakmile oznámili svůj program LMP2, hned jsem je kontaktoval. S jejich jezdci mne pojí přátelství a měl jsem za poslední roky o týmu dobré reference. Od chvíle, kdy jsem vyhrál v roce 2015 kategorii LMP2, jsem se do vytrvalostního mistrovství světa chtěl vrátit a přál jsem si, aby to bylo se silným týmem, který má silnou vůli po vítězství a ve kterém panuje přátelská atmosféra. Bruna Sennu znám velmi dobře a s Nicem nás pojí dlouholeté přátelství, takže se těším na skvělé parťáky. Už se nemohu dočkat, až proženu novou Orecu 07 po dráze. Čeká nás velká sezóna 2017!“
David Heinemeier-Hansson: „Jsem nadšený, že mohu být součástí nové etapy LMP2 v týmu Rebellion Racing. Když jsem začínal s velkými závody, Rebellion Racing patřil mezi nejlepší soukromé týmy. Pro svou pátou sezónu ve WEC jsem si nemohl přát angažmá v lepším týmu. Kategorie LMP2 je hodně těžká a vozy jsou zcela nové. Bude to velmi vzrušující, více, než kdy před tím a věřím, že společně budeme jako tým velmi dobře připraveni.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).