Švýcarský tým představil další jezdce, kteří pro sezónu 2017 doplní již předem odhlášenou čtveřici.
V průběhu prosince Rebellion Racing potvrdil pro World Endurance Championship 2017 nasazení 2 prototypů Oreca 07 v kategorii LMP2 a zároveň představitelé týmu potvrdili jména 4 jezdců, kteří se budou střídat za volanty červeně zbarvených vozidel.
Základní kvartet, jehož členy byli Nicolas Prost, Mathias Beche, Bruno Senna a Nelson Piquet Jr. byl nyní doplněn o další dva piloty, kteří mají ve vytrvalostních závodech dlouhodobé zkušenosti. Jsou jimi Julien Canal a David Heinemeier-Hansson. Současně s doplněním jezdecké sestavy tým zažádal organizátory série o přidělení startovních čísel 13 a 31.
Prvně jmenovaný Julien Canal má s vytrvalostními závody včetně 24H Le Mans opravdu bohaté zkušenosti, v ročníku 2012 získal celkové vítězství ve třídě LMGTE-Am (Corvette) a v ročníku 2015 se stal mistrem kategorie LMP2, v Le Mans zvítězil 3x v gétéčkách a 1x v LMP2 (2015). Julien Canal se má v sezóně 2017 připojit ke dvojici Nicolas Prost, Bruno Senna ve voze #31.
David Heinemeier-Hansson je pravidelným účastníkem WEC v posledních 4 sezónách: mimo jiné dosáhl na 2. celkové místo v LMP2 (2013) a byl i celkovým vítězem ročníku 2014 v LMGTE-Am (Aston Martin). V Le Mans dojel v roce 2013 druhý v LMP2, v roce 2014 zvítězil v LMGTE-Am a v roce 2016 projel cílem v Porsche 911RSR druhý (LMGTE-Am). David Heinemeier-Hansson doplní dvojici Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. ve voze #13.
Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing: „Těšíme se na novou sezónu WEC 2017 a samozřejmě doufáme ve výborný červnový výsledek v Le Mans. Máme štěstí, že můžeme těžit z velkých zkušeností našich jezdců, Jsem přesvědčený, že všichni odvedou skvělé výkony a že jejich spolupráce bude na vysoké úrovni.“
Julien Canal: „Rebellion Racing je špičkový tým a jakmile oznámili svůj program LMP2, hned jsem je kontaktoval. S jejich jezdci mne pojí přátelství a měl jsem za poslední roky o týmu dobré reference. Od chvíle, kdy jsem vyhrál v roce 2015 kategorii LMP2, jsem se do vytrvalostního mistrovství světa chtěl vrátit a přál jsem si, aby to bylo se silným týmem, který má silnou vůli po vítězství a ve kterém panuje přátelská atmosféra. Bruna Sennu znám velmi dobře a s Nicem nás pojí dlouholeté přátelství, takže se těším na skvělé parťáky. Už se nemohu dočkat, až proženu novou Orecu 07 po dráze. Čeká nás velká sezóna 2017!“
David Heinemeier-Hansson: „Jsem nadšený, že mohu být součástí nové etapy LMP2 v týmu Rebellion Racing. Když jsem začínal s velkými závody, Rebellion Racing patřil mezi nejlepší soukromé týmy. Pro svou pátou sezónu ve WEC jsem si nemohl přát angažmá v lepším týmu. Kategorie LMP2 je hodně těžká a vozy jsou zcela nové. Bude to velmi vzrušující, více, než kdy před tím a věřím, že společně budeme jako tým velmi dobře připraveni.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?