Rebellion Racing má kompletní jezdeckou sestavu pro WEC 2017

Julien Canal při závodě 24H Le Mans 2016 v barvách Greaves Motorsport
Julien Canal při závodě 24H Le Mans 2016 v barvách Greaves Motorsport, foto: Greaves Motorsport
iM1 11. ledna 2017 12:15
Sdílej:

Švýcarský tým představil další jezdce, kteří pro sezónu 2017 doplní již předem odhlášenou čtveřici.

V průběhu prosince Rebellion Racing potvrdil pro World Endurance Championship 2017 nasazení 2 prototypů Oreca 07 v kategorii LMP2 a zároveň představitelé týmu potvrdili jména 4 jezdců, kteří se budou střídat za volanty červeně zbarvených vozidel.

Základní kvartet, jehož členy byli Nicolas Prost, Mathias Beche, Bruno Senna a Nelson Piquet Jr. byl nyní doplněn o další dva piloty, kteří mají ve vytrvalostních závodech dlouhodobé zkušenosti. Jsou jimi Julien Canal a David Heinemeier-Hansson. Současně s doplněním jezdecké sestavy tým zažádal organizátory série o přidělení startovních čísel 13 a 31.

Prvně jmenovaný Julien Canal má s vytrvalostními závody včetně 24H Le Mans opravdu bohaté zkušenosti, v ročníku 2012 získal celkové vítězství ve třídě LMGTE-Am (Corvette) a v ročníku 2015 se stal mistrem kategorie LMP2, v Le Mans zvítězil 3x v gétéčkách a 1x v LMP2 (2015). Julien Canal se má v sezóně 2017 připojit ke dvojici Nicolas Prost, Bruno Senna ve voze #31.

David Heinemeier-Hansson je pravidelným účastníkem WEC v posledních 4 sezónách: mimo jiné dosáhl na 2. celkové místo v LMP2 (2013) a byl i celkovým vítězem ročníku 2014 v LMGTE-Am (Aston Martin). V Le Mans dojel v roce 2013 druhý v LMP2, v roce 2014 zvítězil v LMGTE-Am a v roce 2016 projel cílem v Porsche 911RSR druhý (LMGTE-Am). David Heinemeier-Hansson doplní dvojici Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. ve voze #13.

Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing: „Těšíme se na novou sezónu WEC 2017 a samozřejmě doufáme ve výborný červnový výsledek v Le Mans. Máme štěstí, že můžeme těžit z velkých zkušeností našich jezdců, Jsem přesvědčený, že všichni odvedou skvělé výkony a že jejich spolupráce bude na vysoké úrovni.“

Julien Canal: „Rebellion Racing je špičkový tým a jakmile oznámili svůj program LMP2, hned jsem je kontaktoval. S jejich jezdci mne pojí přátelství a měl jsem za poslední roky o týmu dobré reference. Od chvíle, kdy jsem vyhrál v roce 2015 kategorii LMP2, jsem se do vytrvalostního mistrovství světa chtěl vrátit a přál jsem si, aby to bylo se silným týmem, který má silnou vůli po vítězství a ve kterém panuje přátelská atmosféra. Bruna Sennu znám velmi dobře a s Nicem nás pojí dlouholeté přátelství, takže se těším na skvělé parťáky. Už se nemohu dočkat, až proženu novou Orecu 07 po dráze. Čeká nás velká sezóna 2017!“

David Heinemeier-Hansson: „Jsem nadšený, že mohu být součástí nové etapy LMP2 v týmu Rebellion Racing. Když jsem začínal s velkými závody, Rebellion Racing patřil mezi nejlepší soukromé týmy. Pro svou pátou sezónu ve WEC jsem si nemohl přát angažmá v lepším týmu. Kategorie LMP2 je hodně těžká a vozy jsou zcela nové. Bude to velmi vzrušující, více, než kdy před tím a věřím, že společně budeme jako tým velmi dobře připraveni.“

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.