Švýcarský tým představil další jezdce, kteří pro sezónu 2017 doplní již předem odhlášenou čtveřici.
V průběhu prosince Rebellion Racing potvrdil pro World Endurance Championship 2017 nasazení 2 prototypů Oreca 07 v kategorii LMP2 a zároveň představitelé týmu potvrdili jména 4 jezdců, kteří se budou střídat za volanty červeně zbarvených vozidel.
Základní kvartet, jehož členy byli Nicolas Prost, Mathias Beche, Bruno Senna a Nelson Piquet Jr. byl nyní doplněn o další dva piloty, kteří mají ve vytrvalostních závodech dlouhodobé zkušenosti. Jsou jimi Julien Canal a David Heinemeier-Hansson. Současně s doplněním jezdecké sestavy tým zažádal organizátory série o přidělení startovních čísel 13 a 31.
Prvně jmenovaný Julien Canal má s vytrvalostními závody včetně 24H Le Mans opravdu bohaté zkušenosti, v ročníku 2012 získal celkové vítězství ve třídě LMGTE-Am (Corvette) a v ročníku 2015 se stal mistrem kategorie LMP2, v Le Mans zvítězil 3x v gétéčkách a 1x v LMP2 (2015). Julien Canal se má v sezóně 2017 připojit ke dvojici Nicolas Prost, Bruno Senna ve voze #31.
David Heinemeier-Hansson je pravidelným účastníkem WEC v posledních 4 sezónách: mimo jiné dosáhl na 2. celkové místo v LMP2 (2013) a byl i celkovým vítězem ročníku 2014 v LMGTE-Am (Aston Martin). V Le Mans dojel v roce 2013 druhý v LMP2, v roce 2014 zvítězil v LMGTE-Am a v roce 2016 projel cílem v Porsche 911RSR druhý (LMGTE-Am). David Heinemeier-Hansson doplní dvojici Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. ve voze #13.
Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing: „Těšíme se na novou sezónu WEC 2017 a samozřejmě doufáme ve výborný červnový výsledek v Le Mans. Máme štěstí, že můžeme těžit z velkých zkušeností našich jezdců, Jsem přesvědčený, že všichni odvedou skvělé výkony a že jejich spolupráce bude na vysoké úrovni.“
Julien Canal: „Rebellion Racing je špičkový tým a jakmile oznámili svůj program LMP2, hned jsem je kontaktoval. S jejich jezdci mne pojí přátelství a měl jsem za poslední roky o týmu dobré reference. Od chvíle, kdy jsem vyhrál v roce 2015 kategorii LMP2, jsem se do vytrvalostního mistrovství světa chtěl vrátit a přál jsem si, aby to bylo se silným týmem, který má silnou vůli po vítězství a ve kterém panuje přátelská atmosféra. Bruna Sennu znám velmi dobře a s Nicem nás pojí dlouholeté přátelství, takže se těším na skvělé parťáky. Už se nemohu dočkat, až proženu novou Orecu 07 po dráze. Čeká nás velká sezóna 2017!“
David Heinemeier-Hansson: „Jsem nadšený, že mohu být součástí nové etapy LMP2 v týmu Rebellion Racing. Když jsem začínal s velkými závody, Rebellion Racing patřil mezi nejlepší soukromé týmy. Pro svou pátou sezónu ve WEC jsem si nemohl přát angažmá v lepším týmu. Kategorie LMP2 je hodně těžká a vozy jsou zcela nové. Bude to velmi vzrušující, více, než kdy před tím a věřím, že společně budeme jako tým velmi dobře připraveni.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.