Švýcarský tým představil další jezdce, kteří pro sezónu 2017 doplní již předem odhlášenou čtveřici.
V průběhu prosince Rebellion Racing potvrdil pro World Endurance Championship 2017 nasazení 2 prototypů Oreca 07 v kategorii LMP2 a zároveň představitelé týmu potvrdili jména 4 jezdců, kteří se budou střídat za volanty červeně zbarvených vozidel.
Základní kvartet, jehož členy byli Nicolas Prost, Mathias Beche, Bruno Senna a Nelson Piquet Jr. byl nyní doplněn o další dva piloty, kteří mají ve vytrvalostních závodech dlouhodobé zkušenosti. Jsou jimi Julien Canal a David Heinemeier-Hansson. Současně s doplněním jezdecké sestavy tým zažádal organizátory série o přidělení startovních čísel 13 a 31.
Prvně jmenovaný Julien Canal má s vytrvalostními závody včetně 24H Le Mans opravdu bohaté zkušenosti, v ročníku 2012 získal celkové vítězství ve třídě LMGTE-Am (Corvette) a v ročníku 2015 se stal mistrem kategorie LMP2, v Le Mans zvítězil 3x v gétéčkách a 1x v LMP2 (2015). Julien Canal se má v sezóně 2017 připojit ke dvojici Nicolas Prost, Bruno Senna ve voze #31.
David Heinemeier-Hansson je pravidelným účastníkem WEC v posledních 4 sezónách: mimo jiné dosáhl na 2. celkové místo v LMP2 (2013) a byl i celkovým vítězem ročníku 2014 v LMGTE-Am (Aston Martin). V Le Mans dojel v roce 2013 druhý v LMP2, v roce 2014 zvítězil v LMGTE-Am a v roce 2016 projel cílem v Porsche 911RSR druhý (LMGTE-Am). David Heinemeier-Hansson doplní dvojici Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. ve voze #13.
Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing: „Těšíme se na novou sezónu WEC 2017 a samozřejmě doufáme ve výborný červnový výsledek v Le Mans. Máme štěstí, že můžeme těžit z velkých zkušeností našich jezdců, Jsem přesvědčený, že všichni odvedou skvělé výkony a že jejich spolupráce bude na vysoké úrovni.“
Julien Canal: „Rebellion Racing je špičkový tým a jakmile oznámili svůj program LMP2, hned jsem je kontaktoval. S jejich jezdci mne pojí přátelství a měl jsem za poslední roky o týmu dobré reference. Od chvíle, kdy jsem vyhrál v roce 2015 kategorii LMP2, jsem se do vytrvalostního mistrovství světa chtěl vrátit a přál jsem si, aby to bylo se silným týmem, který má silnou vůli po vítězství a ve kterém panuje přátelská atmosféra. Bruna Sennu znám velmi dobře a s Nicem nás pojí dlouholeté přátelství, takže se těším na skvělé parťáky. Už se nemohu dočkat, až proženu novou Orecu 07 po dráze. Čeká nás velká sezóna 2017!“
David Heinemeier-Hansson: „Jsem nadšený, že mohu být součástí nové etapy LMP2 v týmu Rebellion Racing. Když jsem začínal s velkými závody, Rebellion Racing patřil mezi nejlepší soukromé týmy. Pro svou pátou sezónu ve WEC jsem si nemohl přát angažmá v lepším týmu. Kategorie LMP2 je hodně těžká a vozy jsou zcela nové. Bude to velmi vzrušující, více, než kdy před tím a věřím, že společně budeme jako tým velmi dobře připraveni.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.