Porsche oznámilo, že dva členové mistrovské posádky končí v továrním týmu, který ve WEC nasazuje hybridní prototypy v kategorii LMP1. Marc Lieb a Romain Dumas byli v rámci týmu Porsche pověřeni novými úkoly.
Oba dva jmenovaní se letos v Bahrajnu stali mistry světa ve vytrvalostních závodech prototypů nejrychlejší kategorie LMP1. O vůz Porsche 919 Hybrid se dělili s Neelem Janin, který do nadcházející sezóny dostane dva nové spolujezdce.
36 letý Němec Marc Lieb i 38 letý Francouz Romain Dumas mají za sebou bohatou jezdeckou kariéru továrních pilotů, která po letošním vítězství v Le Mans vyvrcholila v Bahrajnu ziskem titulu mistrů světa ve vytrvalostním seriálu WEC. Oba dva jsou experti na vytrvalostní závody, Lieb má na svém kontě 6 vítězství ve čtyřiadvacetihodinových závodech za volantem vozů Porsche, Dumas si takových vítězství připsal již 8. Tyto zkušenosti se v Porsche rozhodli využít a oba dva jezdci tedy i nadále budou členy rodiny Porsche.
Michael Steiner, který je v představenstvu Porsche odpovědný za oblast výzkumu a vývoje, oceňuje oddanost obou jezdců stuttgartskému výrobci sportovních vozů: „Romain i Marc byli pro Porsche od začátku velkým přínosem. To platí jak pro jejich práci v týmu, tak i na dráze, kde se zasloužili o mnoho úspěchů, kterých Porsche na závodní dráze dosáhlo. Oba dva mají velké zásluhy na našich sportovních výkonech a na trvalé hodnotě značky Porsche v motorsportu.“
Fritz Enzinger, viceprezident pro program LMP1 dodává: „Náš program LMP1 těží z nepřeberných zkušeností Marca a Romaina a to zejména v dobách budování a rozvoje týmu a samozřejmě také při samotném závodě Le Mans. V posledních letech jsme společně prožili nekolik vzestupů i pádů a jsem velmi rád, že oba dva tak zkušení jezdci uzavírají tuto část své kariéry jako vítězové Le Mans a zároveň mistři světa. Děkuji Marcovi a Romainovi za jejich výkony na dráze, silnou vůli a za jejich loajalitu.“
Marc Lieb jezdí za Porsche jako tovární jezdec od svých 20 let. Navzdory mnoha mezinárodním úspěchům se vždy kromě sportu snažil věnovat své rodině. Otec dvou dětí, který žije v Ludwigsburgu nedaleko Stuttgartu vystudoval titul automobilového inženýra na technické škole v Esslingenu. „Vždy jsem si myslel, že účast v programu LMP1 bude koncem mé kariéry továrního pilota,“ říká Marc Lieb, „ale podařilo se mi rychle nalézt nový směr mé další profesní kariéry. Jsem vděčný za všechny možnosti a šance, které mi Porsche za celou tu dobu poskytlo. A jsem vděčný také své rodině, která mne za mých více, než 20 let závodění neustále podporovala. Bylo to občas hodně tvrdé a já to nyní chci splatit. Jako vítěz Le Mans a zároveň mistr světa se nyní budu v rámci mezinárodní podpory zákaznických týmů Porsche věnovat novým výzvám.“
Romain Dumas přišel k Porsche jako tovární jezdec v roce 2003 a před usednutím do kokpitu 919 Hybrid dosáhl s Porsche mnoha jiných vítězství, od úspěchů v rallye až po známý Pikes Peak. „Pro mne je Porsche moje rodina,“ říká Romain Dumas, rodák z jihofrancouzského města Ales, který nyní žije ve švýcarském Arzier. „Myslím, že jsem prožil mnoho skvělých let v úžasných závodních vozech. Několikrát jsme psali historii motorsportu, např. ve SPA Francorchamps nebo na Nordschleife s 911 GT3 a samozřejmě v Sebringu s RS Spyder. Mé poslední tři roky v týmu Porsche v kategorii LMP1 byly na té nejvyšší profesionální úrovni. Byla to neuvěřitelně konkurenční a technologicky velmi vyspělá éra. Zisk 24 hodin Le Mans s vozem Porsche, to byl splněný sen a jsem hrdý na to, čeho všeho jsme za ty společné roky dosáhli. Jsem muž výzev a tak se již těším na nějaké nové.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).