Porsche oznámilo, že dva členové mistrovské posádky končí v továrním týmu, který ve WEC nasazuje hybridní prototypy v kategorii LMP1. Marc Lieb a Romain Dumas byli v rámci týmu Porsche pověřeni novými úkoly.
Oba dva jmenovaní se letos v Bahrajnu stali mistry světa ve vytrvalostních závodech prototypů nejrychlejší kategorie LMP1. O vůz Porsche 919 Hybrid se dělili s Neelem Janin, který do nadcházející sezóny dostane dva nové spolujezdce.
36 letý Němec Marc Lieb i 38 letý Francouz Romain Dumas mají za sebou bohatou jezdeckou kariéru továrních pilotů, která po letošním vítězství v Le Mans vyvrcholila v Bahrajnu ziskem titulu mistrů světa ve vytrvalostním seriálu WEC. Oba dva jsou experti na vytrvalostní závody, Lieb má na svém kontě 6 vítězství ve čtyřiadvacetihodinových závodech za volantem vozů Porsche, Dumas si takových vítězství připsal již 8. Tyto zkušenosti se v Porsche rozhodli využít a oba dva jezdci tedy i nadále budou členy rodiny Porsche.
Michael Steiner, který je v představenstvu Porsche odpovědný za oblast výzkumu a vývoje, oceňuje oddanost obou jezdců stuttgartskému výrobci sportovních vozů: „Romain i Marc byli pro Porsche od začátku velkým přínosem. To platí jak pro jejich práci v týmu, tak i na dráze, kde se zasloužili o mnoho úspěchů, kterých Porsche na závodní dráze dosáhlo. Oba dva mají velké zásluhy na našich sportovních výkonech a na trvalé hodnotě značky Porsche v motorsportu.“
Fritz Enzinger, viceprezident pro program LMP1 dodává: „Náš program LMP1 těží z nepřeberných zkušeností Marca a Romaina a to zejména v dobách budování a rozvoje týmu a samozřejmě také při samotném závodě Le Mans. V posledních letech jsme společně prožili nekolik vzestupů i pádů a jsem velmi rád, že oba dva tak zkušení jezdci uzavírají tuto část své kariéry jako vítězové Le Mans a zároveň mistři světa. Děkuji Marcovi a Romainovi za jejich výkony na dráze, silnou vůli a za jejich loajalitu.“
Marc Lieb jezdí za Porsche jako tovární jezdec od svých 20 let. Navzdory mnoha mezinárodním úspěchům se vždy kromě sportu snažil věnovat své rodině. Otec dvou dětí, který žije v Ludwigsburgu nedaleko Stuttgartu vystudoval titul automobilového inženýra na technické škole v Esslingenu. „Vždy jsem si myslel, že účast v programu LMP1 bude koncem mé kariéry továrního pilota,“ říká Marc Lieb, „ale podařilo se mi rychle nalézt nový směr mé další profesní kariéry. Jsem vděčný za všechny možnosti a šance, které mi Porsche za celou tu dobu poskytlo. A jsem vděčný také své rodině, která mne za mých více, než 20 let závodění neustále podporovala. Bylo to občas hodně tvrdé a já to nyní chci splatit. Jako vítěz Le Mans a zároveň mistr světa se nyní budu v rámci mezinárodní podpory zákaznických týmů Porsche věnovat novým výzvám.“
Romain Dumas přišel k Porsche jako tovární jezdec v roce 2003 a před usednutím do kokpitu 919 Hybrid dosáhl s Porsche mnoha jiných vítězství, od úspěchů v rallye až po známý Pikes Peak. „Pro mne je Porsche moje rodina,“ říká Romain Dumas, rodák z jihofrancouzského města Ales, který nyní žije ve švýcarském Arzier. „Myslím, že jsem prožil mnoho skvělých let v úžasných závodních vozech. Několikrát jsme psali historii motorsportu, např. ve SPA Francorchamps nebo na Nordschleife s 911 GT3 a samozřejmě v Sebringu s RS Spyder. Mé poslední tři roky v týmu Porsche v kategorii LMP1 byly na té nejvyšší profesionální úrovni. Byla to neuvěřitelně konkurenční a technologicky velmi vyspělá éra. Zisk 24 hodin Le Mans s vozem Porsche, to byl splněný sen a jsem hrdý na to, čeho všeho jsme za ty společné roky dosáhli. Jsem muž výzev a tak se již těším na nějaké nové.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?