Porsche oznámilo, že dva členové mistrovské posádky končí v továrním týmu, který ve WEC nasazuje hybridní prototypy v kategorii LMP1. Marc Lieb a Romain Dumas byli v rámci týmu Porsche pověřeni novými úkoly.
Oba dva jmenovaní se letos v Bahrajnu stali mistry světa ve vytrvalostních závodech prototypů nejrychlejší kategorie LMP1. O vůz Porsche 919 Hybrid se dělili s Neelem Janin, který do nadcházející sezóny dostane dva nové spolujezdce.
36 letý Němec Marc Lieb i 38 letý Francouz Romain Dumas mají za sebou bohatou jezdeckou kariéru továrních pilotů, která po letošním vítězství v Le Mans vyvrcholila v Bahrajnu ziskem titulu mistrů světa ve vytrvalostním seriálu WEC. Oba dva jsou experti na vytrvalostní závody, Lieb má na svém kontě 6 vítězství ve čtyřiadvacetihodinových závodech za volantem vozů Porsche, Dumas si takových vítězství připsal již 8. Tyto zkušenosti se v Porsche rozhodli využít a oba dva jezdci tedy i nadále budou členy rodiny Porsche.
Michael Steiner, který je v představenstvu Porsche odpovědný za oblast výzkumu a vývoje, oceňuje oddanost obou jezdců stuttgartskému výrobci sportovních vozů: „Romain i Marc byli pro Porsche od začátku velkým přínosem. To platí jak pro jejich práci v týmu, tak i na dráze, kde se zasloužili o mnoho úspěchů, kterých Porsche na závodní dráze dosáhlo. Oba dva mají velké zásluhy na našich sportovních výkonech a na trvalé hodnotě značky Porsche v motorsportu.“
Fritz Enzinger, viceprezident pro program LMP1 dodává: „Náš program LMP1 těží z nepřeberných zkušeností Marca a Romaina a to zejména v dobách budování a rozvoje týmu a samozřejmě také při samotném závodě Le Mans. V posledních letech jsme společně prožili nekolik vzestupů i pádů a jsem velmi rád, že oba dva tak zkušení jezdci uzavírají tuto část své kariéry jako vítězové Le Mans a zároveň mistři světa. Děkuji Marcovi a Romainovi za jejich výkony na dráze, silnou vůli a za jejich loajalitu.“
Marc Lieb jezdí za Porsche jako tovární jezdec od svých 20 let. Navzdory mnoha mezinárodním úspěchům se vždy kromě sportu snažil věnovat své rodině. Otec dvou dětí, který žije v Ludwigsburgu nedaleko Stuttgartu vystudoval titul automobilového inženýra na technické škole v Esslingenu. „Vždy jsem si myslel, že účast v programu LMP1 bude koncem mé kariéry továrního pilota,“ říká Marc Lieb, „ale podařilo se mi rychle nalézt nový směr mé další profesní kariéry. Jsem vděčný za všechny možnosti a šance, které mi Porsche za celou tu dobu poskytlo. A jsem vděčný také své rodině, která mne za mých více, než 20 let závodění neustále podporovala. Bylo to občas hodně tvrdé a já to nyní chci splatit. Jako vítěz Le Mans a zároveň mistr světa se nyní budu v rámci mezinárodní podpory zákaznických týmů Porsche věnovat novým výzvám.“
Romain Dumas přišel k Porsche jako tovární jezdec v roce 2003 a před usednutím do kokpitu 919 Hybrid dosáhl s Porsche mnoha jiných vítězství, od úspěchů v rallye až po známý Pikes Peak. „Pro mne je Porsche moje rodina,“ říká Romain Dumas, rodák z jihofrancouzského města Ales, který nyní žije ve švýcarském Arzier. „Myslím, že jsem prožil mnoho skvělých let v úžasných závodních vozech. Několikrát jsme psali historii motorsportu, např. ve SPA Francorchamps nebo na Nordschleife s 911 GT3 a samozřejmě v Sebringu s RS Spyder. Mé poslední tři roky v týmu Porsche v kategorii LMP1 byly na té nejvyšší profesionální úrovni. Byla to neuvěřitelně konkurenční a technologicky velmi vyspělá éra. Zisk 24 hodin Le Mans s vozem Porsche, to byl splněný sen a jsem hrdý na to, čeho všeho jsme za ty společné roky dosáhli. Jsem muž výzev a tak se již těším na nějaké nové.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?