Čerství mistři světa Marc Lieb a Romain Dumas se už v Porsche 919 Hybrid nesvezou

Romain Dumas (vlevo) a Marc Lieb
Romain Dumas (vlevo) a Marc Lieb, foto: Porsche
iM1 26. listopadu 2016 13:15
Sdílej:

Porsche oznámilo, že dva členové mistrovské posádky končí v továrním týmu, který ve WEC nasazuje hybridní prototypy v kategorii LMP1. Marc Lieb a Romain Dumas byli v rámci týmu Porsche pověřeni novými úkoly.

Oba dva jmenovaní se letos v Bahrajnu stali mistry světa ve vytrvalostních závodech prototypů nejrychlejší kategorie LMP1. O vůz Porsche 919 Hybrid se dělili s Neelem Janin, který do nadcházející sezóny dostane dva nové spolujezdce.

36 letý Němec Marc Lieb i 38 letý Francouz Romain Dumas mají za sebou bohatou jezdeckou kariéru továrních pilotů, která po letošním vítězství v Le Mans vyvrcholila v Bahrajnu ziskem titulu mistrů světa ve vytrvalostním seriálu WEC. Oba dva jsou experti na vytrvalostní závody, Lieb má na svém kontě 6 vítězství ve čtyřiadvacetihodinových závodech za volantem vozů Porsche, Dumas si takových vítězství připsal již 8. Tyto zkušenosti se v Porsche rozhodli využít a oba dva jezdci tedy i nadále budou členy rodiny Porsche.

Michael Steiner, který je v představenstvu Porsche odpovědný za oblast výzkumu a vývoje, oceňuje oddanost obou jezdců stuttgartskému výrobci sportovních vozů: „Romain i Marc byli pro Porsche od začátku velkým přínosem. To platí jak pro jejich práci v týmu, tak i na dráze, kde se zasloužili o mnoho úspěchů, kterých Porsche na závodní dráze dosáhlo. Oba dva mají velké zásluhy na našich sportovních výkonech a na trvalé hodnotě značky Porsche v motorsportu.“

Fritz Enzinger, viceprezident pro program LMP1 dodává: „Náš program LMP1 těží z nepřeberných zkušeností Marca a Romaina a to zejména v dobách budování a rozvoje týmu a samozřejmě také při samotném závodě Le Mans. V posledních letech jsme společně prožili nekolik vzestupů i pádů a jsem velmi rád, že oba dva tak zkušení jezdci uzavírají tuto část své kariéry jako vítězové Le Mans a zároveň mistři světa. Děkuji Marcovi a Romainovi za jejich výkony na dráze, silnou vůli a za jejich loajalitu.“

Marc Lieb jezdí za Porsche jako tovární jezdec od svých 20 let. Navzdory mnoha mezinárodním úspěchům se vždy kromě sportu snažil věnovat své rodině. Otec dvou dětí, který žije v Ludwigsburgu nedaleko Stuttgartu vystudoval titul automobilového inženýra na technické škole v Esslingenu. „Vždy jsem si myslel, že účast v programu LMP1 bude koncem mé kariéry továrního pilota,“ říká Marc Lieb, „ale podařilo se mi rychle nalézt nový směr mé další profesní kariéry. Jsem vděčný za všechny možnosti a šance, které mi Porsche za celou tu dobu poskytlo. A jsem vděčný také své rodině, která mne za mých více, než 20 let závodění neustále podporovala. Bylo to občas hodně tvrdé a já to nyní chci splatit. Jako vítěz Le Mans a zároveň mistr světa se nyní budu v rámci mezinárodní podpory zákaznických týmů Porsche věnovat novým výzvám.“

Romain Dumas přišel k Porsche jako tovární jezdec v roce 2003 a před usednutím do kokpitu 919 Hybrid dosáhl s Porsche mnoha jiných vítězství, od úspěchů v rallye až po známý Pikes Peak. „Pro mne je Porsche moje rodina,“ říká Romain Dumas, rodák z jihofrancouzského města Ales, který nyní žije ve švýcarském Arzier. „Myslím, že jsem prožil mnoho skvělých let v úžasných závodních vozech. Několikrát jsme psali historii motorsportu, např. ve SPA Francorchamps nebo na Nordschleife s 911 GT3 a samozřejmě v Sebringu s RS Spyder. Mé poslední tři roky v týmu Porsche v kategorii LMP1 byly na té nejvyšší profesionální úrovni. Byla to neuvěřitelně konkurenční a technologicky velmi vyspělá éra. Zisk 24 hodin Le Mans s vozem Porsche, to byl splněný sen a jsem hrdý na to, čeho všeho jsme za ty společné roky dosáhli. Jsem muž výzev a tak se již těším na nějaké nové.“

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.