Porsche oznámilo, že dva členové mistrovské posádky končí v továrním týmu, který ve WEC nasazuje hybridní prototypy v kategorii LMP1. Marc Lieb a Romain Dumas byli v rámci týmu Porsche pověřeni novými úkoly.
Oba dva jmenovaní se letos v Bahrajnu stali mistry světa ve vytrvalostních závodech prototypů nejrychlejší kategorie LMP1. O vůz Porsche 919 Hybrid se dělili s Neelem Janin, který do nadcházející sezóny dostane dva nové spolujezdce.
36 letý Němec Marc Lieb i 38 letý Francouz Romain Dumas mají za sebou bohatou jezdeckou kariéru továrních pilotů, která po letošním vítězství v Le Mans vyvrcholila v Bahrajnu ziskem titulu mistrů světa ve vytrvalostním seriálu WEC. Oba dva jsou experti na vytrvalostní závody, Lieb má na svém kontě 6 vítězství ve čtyřiadvacetihodinových závodech za volantem vozů Porsche, Dumas si takových vítězství připsal již 8. Tyto zkušenosti se v Porsche rozhodli využít a oba dva jezdci tedy i nadále budou členy rodiny Porsche.
Michael Steiner, který je v představenstvu Porsche odpovědný za oblast výzkumu a vývoje, oceňuje oddanost obou jezdců stuttgartskému výrobci sportovních vozů: „Romain i Marc byli pro Porsche od začátku velkým přínosem. To platí jak pro jejich práci v týmu, tak i na dráze, kde se zasloužili o mnoho úspěchů, kterých Porsche na závodní dráze dosáhlo. Oba dva mají velké zásluhy na našich sportovních výkonech a na trvalé hodnotě značky Porsche v motorsportu.“
Fritz Enzinger, viceprezident pro program LMP1 dodává: „Náš program LMP1 těží z nepřeberných zkušeností Marca a Romaina a to zejména v dobách budování a rozvoje týmu a samozřejmě také při samotném závodě Le Mans. V posledních letech jsme společně prožili nekolik vzestupů i pádů a jsem velmi rád, že oba dva tak zkušení jezdci uzavírají tuto část své kariéry jako vítězové Le Mans a zároveň mistři světa. Děkuji Marcovi a Romainovi za jejich výkony na dráze, silnou vůli a za jejich loajalitu.“
Marc Lieb jezdí za Porsche jako tovární jezdec od svých 20 let. Navzdory mnoha mezinárodním úspěchům se vždy kromě sportu snažil věnovat své rodině. Otec dvou dětí, který žije v Ludwigsburgu nedaleko Stuttgartu vystudoval titul automobilového inženýra na technické škole v Esslingenu. „Vždy jsem si myslel, že účast v programu LMP1 bude koncem mé kariéry továrního pilota,“ říká Marc Lieb, „ale podařilo se mi rychle nalézt nový směr mé další profesní kariéry. Jsem vděčný za všechny možnosti a šance, které mi Porsche za celou tu dobu poskytlo. A jsem vděčný také své rodině, která mne za mých více, než 20 let závodění neustále podporovala. Bylo to občas hodně tvrdé a já to nyní chci splatit. Jako vítěz Le Mans a zároveň mistr světa se nyní budu v rámci mezinárodní podpory zákaznických týmů Porsche věnovat novým výzvám.“
Romain Dumas přišel k Porsche jako tovární jezdec v roce 2003 a před usednutím do kokpitu 919 Hybrid dosáhl s Porsche mnoha jiných vítězství, od úspěchů v rallye až po známý Pikes Peak. „Pro mne je Porsche moje rodina,“ říká Romain Dumas, rodák z jihofrancouzského města Ales, který nyní žije ve švýcarském Arzier. „Myslím, že jsem prožil mnoho skvělých let v úžasných závodních vozech. Několikrát jsme psali historii motorsportu, např. ve SPA Francorchamps nebo na Nordschleife s 911 GT3 a samozřejmě v Sebringu s RS Spyder. Mé poslední tři roky v týmu Porsche v kategorii LMP1 byly na té nejvyšší profesionální úrovni. Byla to neuvěřitelně konkurenční a technologicky velmi vyspělá éra. Zisk 24 hodin Le Mans s vozem Porsche, to byl splněný sen a jsem hrdý na to, čeho všeho jsme za ty společné roky dosáhli. Jsem muž výzev a tak se již těším na nějaké nové.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.