V sobotu 19. listopadu 2016 přihližně ve 20:06 hodin místního času zakončil australský veterán Mark Webber na okruhu Bahrain International Circuit svou přes 20 let trvající aktivní závodní kariéru ve světovém motorsportu. Jaké byly jeho pocity před tímto závodem a bezprostředně po něm?
„Ve skutečnosti celkem normálně,“ odpověděl Mark Webber na dotaz, jak se cítí před svým posledním závodem v kariéře. „Samozřejmě chceme vyhrát. Timo, Brendon a já jsme opravdu tvrdě pracovali na tom, abychom zde docílili co nejlepší výsledek. Máme tvrdou konkurenci v Audi a Toyotě, bude to těsný závod. S naším #1 milujeme tyto tvrdé těsné bitvy. Máme dobrou formu, takže to bude skutečně speciální jízda.“ zhodnotil své vyhlídky pro blížící se závod sympatický Australan.
Letošní vítězství na Nürburgringu bylo jeho první od vítězné jízdy v Šanghaji 2015 a v Německu Mark Webber se svými spolujezdci odstartoval šňůru letošních 6 pódiových umístění v řadě, z nichž hned 4 byly ty nejvyšší. Mark Webber vstoupil do WEC v roce 2014 a za tyto 3 sezóny absolvoval celkem 25 závodů, z toho 15x stanul na pódiu (8x první; 2x druhý; 6x třetí). Pódiová úspěšnost Marka Webbera (a jeho spolujezdců) ve vytrvalostním mistrovství světa činí 60% a to je vynikající výkon.
Pokud má Mark hodnotit sezónu 2016 jako celek, je spokojený a to nejen s jejím průběhem, ale také s načasováním svého rozhodnutí skončit s aktivní kariérou. „Jsem s načasováním mého rozhodnutí spokojený,“ řekl Mark Webber. „Dosáhli jsme mnoha vítězství, pokud vím, tak nejvíce ze všech týmů, takže je to od nás skvělý výkon. Naše posádka toho nemohla dokázat více, měli jsme skvělý rok. Timo s Brendonem jezdili úžasně, ostatně neočekával jsem od nich nic jiného, takže jsem se rozhodl odejít. Při jízdě se ale cítím pořád dobře a to je pro mne dobrá zpráva. Alespoň necítím žádnou frustraci z toho, že už na to nestačím.“ charakterizoval Mark Webber důvody spojené s jeho rozhodnutím ukončit aktivní jezdeckou kariéru právě po této sezóně.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?