V sobotu 19. listopadu 2016 přihližně ve 20:06 hodin místního času zakončil australský veterán Mark Webber na okruhu Bahrain International Circuit svou přes 20 let trvající aktivní závodní kariéru ve světovém motorsportu. Jaké byly jeho pocity před tímto závodem a bezprostředně po něm?
„Ve skutečnosti celkem normálně,“ odpověděl Mark Webber na dotaz, jak se cítí před svým posledním závodem v kariéře. „Samozřejmě chceme vyhrát. Timo, Brendon a já jsme opravdu tvrdě pracovali na tom, abychom zde docílili co nejlepší výsledek. Máme tvrdou konkurenci v Audi a Toyotě, bude to těsný závod. S naším #1 milujeme tyto tvrdé těsné bitvy. Máme dobrou formu, takže to bude skutečně speciální jízda.“ zhodnotil své vyhlídky pro blížící se závod sympatický Australan.
Letošní vítězství na Nürburgringu bylo jeho první od vítězné jízdy v Šanghaji 2015 a v Německu Mark Webber se svými spolujezdci odstartoval šňůru letošních 6 pódiových umístění v řadě, z nichž hned 4 byly ty nejvyšší. Mark Webber vstoupil do WEC v roce 2014 a za tyto 3 sezóny absolvoval celkem 25 závodů, z toho 15x stanul na pódiu (8x první; 2x druhý; 6x třetí). Pódiová úspěšnost Marka Webbera (a jeho spolujezdců) ve vytrvalostním mistrovství světa činí 60% a to je vynikající výkon.
Pokud má Mark hodnotit sezónu 2016 jako celek, je spokojený a to nejen s jejím průběhem, ale také s načasováním svého rozhodnutí skončit s aktivní kariérou. „Jsem s načasováním mého rozhodnutí spokojený,“ řekl Mark Webber. „Dosáhli jsme mnoha vítězství, pokud vím, tak nejvíce ze všech týmů, takže je to od nás skvělý výkon. Naše posádka toho nemohla dokázat více, měli jsme skvělý rok. Timo s Brendonem jezdili úžasně, ostatně neočekával jsem od nich nic jiného, takže jsem se rozhodl odejít. Při jízdě se ale cítím pořád dobře a to je pro mne dobrá zpráva. Alespoň necítím žádnou frustraci z toho, že už na to nestačím.“ charakterizoval Mark Webber důvody spojené s jeho rozhodnutím ukončit aktivní jezdeckou kariéru právě po této sezóně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.