V sobotu 19. listopadu 2016 přihližně ve 20:06 hodin místního času zakončil australský veterán Mark Webber na okruhu Bahrain International Circuit svou přes 20 let trvající aktivní závodní kariéru ve světovém motorsportu. Jaké byly jeho pocity před tímto závodem a bezprostředně po něm?
„Ve skutečnosti celkem normálně,“ odpověděl Mark Webber na dotaz, jak se cítí před svým posledním závodem v kariéře. „Samozřejmě chceme vyhrát. Timo, Brendon a já jsme opravdu tvrdě pracovali na tom, abychom zde docílili co nejlepší výsledek. Máme tvrdou konkurenci v Audi a Toyotě, bude to těsný závod. S naším #1 milujeme tyto tvrdé těsné bitvy. Máme dobrou formu, takže to bude skutečně speciální jízda.“ zhodnotil své vyhlídky pro blížící se závod sympatický Australan.
Letošní vítězství na Nürburgringu bylo jeho první od vítězné jízdy v Šanghaji 2015 a v Německu Mark Webber se svými spolujezdci odstartoval šňůru letošních 6 pódiových umístění v řadě, z nichž hned 4 byly ty nejvyšší. Mark Webber vstoupil do WEC v roce 2014 a za tyto 3 sezóny absolvoval celkem 25 závodů, z toho 15x stanul na pódiu (8x první; 2x druhý; 6x třetí). Pódiová úspěšnost Marka Webbera (a jeho spolujezdců) ve vytrvalostním mistrovství světa činí 60% a to je vynikající výkon.
Pokud má Mark hodnotit sezónu 2016 jako celek, je spokojený a to nejen s jejím průběhem, ale také s načasováním svého rozhodnutí skončit s aktivní kariérou. „Jsem s načasováním mého rozhodnutí spokojený,“ řekl Mark Webber. „Dosáhli jsme mnoha vítězství, pokud vím, tak nejvíce ze všech týmů, takže je to od nás skvělý výkon. Naše posádka toho nemohla dokázat více, měli jsme skvělý rok. Timo s Brendonem jezdili úžasně, ostatně neočekával jsem od nich nic jiného, takže jsem se rozhodl odejít. Při jízdě se ale cítím pořád dobře a to je pro mne dobrá zpráva. Alespoň necítím žádnou frustraci z toho, že už na to nestačím.“ charakterizoval Mark Webber důvody spojené s jeho rozhodnutím ukončit aktivní jezdeckou kariéru právě po této sezóně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.