V sobotu 19. listopadu 2016 přihližně ve 20:06 hodin místního času zakončil australský veterán Mark Webber na okruhu Bahrain International Circuit svou přes 20 let trvající aktivní závodní kariéru ve světovém motorsportu. Jaké byly jeho pocity před tímto závodem a bezprostředně po něm?
„Ve skutečnosti celkem normálně,“ odpověděl Mark Webber na dotaz, jak se cítí před svým posledním závodem v kariéře. „Samozřejmě chceme vyhrát. Timo, Brendon a já jsme opravdu tvrdě pracovali na tom, abychom zde docílili co nejlepší výsledek. Máme tvrdou konkurenci v Audi a Toyotě, bude to těsný závod. S naším #1 milujeme tyto tvrdé těsné bitvy. Máme dobrou formu, takže to bude skutečně speciální jízda.“ zhodnotil své vyhlídky pro blížící se závod sympatický Australan.
Letošní vítězství na Nürburgringu bylo jeho první od vítězné jízdy v Šanghaji 2015 a v Německu Mark Webber se svými spolujezdci odstartoval šňůru letošních 6 pódiových umístění v řadě, z nichž hned 4 byly ty nejvyšší. Mark Webber vstoupil do WEC v roce 2014 a za tyto 3 sezóny absolvoval celkem 25 závodů, z toho 15x stanul na pódiu (8x první; 2x druhý; 6x třetí). Pódiová úspěšnost Marka Webbera (a jeho spolujezdců) ve vytrvalostním mistrovství světa činí 60% a to je vynikající výkon.
Pokud má Mark hodnotit sezónu 2016 jako celek, je spokojený a to nejen s jejím průběhem, ale také s načasováním svého rozhodnutí skončit s aktivní kariérou. „Jsem s načasováním mého rozhodnutí spokojený,“ řekl Mark Webber. „Dosáhli jsme mnoha vítězství, pokud vím, tak nejvíce ze všech týmů, takže je to od nás skvělý výkon. Naše posádka toho nemohla dokázat více, měli jsme skvělý rok. Timo s Brendonem jezdili úžasně, ostatně neočekával jsem od nich nic jiného, takže jsem se rozhodl odejít. Při jízdě se ale cítím pořád dobře a to je pro mne dobrá zpráva. Alespoň necítím žádnou frustraci z toho, že už na to nestačím.“ charakterizoval Mark Webber důvody spojené s jeho rozhodnutím ukončit aktivní jezdeckou kariéru právě po této sezóně.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?