Ve čtvrtek 17. listopadu odpoledne byl prvním volným tréninkem na okruhu v Bahrajnu oficiálně odstartován poslední letošní závod World Endurance Championship.
Za slunečného a teplého počasí (31°C) vyrazili posádky vstříc prvním tréninkovým kolům na 5,4 km dlouhé trati. V tomto posledním závodě se bude rozhodovat o titulu mezi jezdci v kategoriích LMP1, LMGTE Pro a LMGTE Am a o titulu mezi výrobci LMGTE.
- Neel Jani (Porsche #2) nenechává nikoho pochybovat o tom, jak moc touží po zisku jezdecké trofeje, několik prvních kol mu stačí k dosažení času 1:42,107 min, který zůstane nepřekonán
- Audi by se rádo rozloučilo se svým působením ve WEC důstojně, jak se na německou značku sluší a patří, #8 končí na 2. místě (1:42,450 min.) a #7 je třetí (1:42,515 min.)
- lepší z Toyot má na bočnici číslo 6, její nejlepší čas z prvního antrée má hodnotu 1:42,865 min.
- světoví mistři z loňské sezóny (Merk Webber, Brendon Hartley, Timo Bernhard, Posche #1) mají pomalejší rozjezd s časem 1:42,955 min.
- Toyota #5 zdolá zdejší trať ještě o půl sekundy pomaleji (1:43,504 min)
- Rebellion Racing nechává zapomenout na své trápení ze Šanghaje a opět dominuje soukromé třídě LMP1 (1:46,366 min.)
- posádka „Les Blues“ (Signatech Alpine #36) dokazuje, že letošní titul kategorie LMP2 je ve správných rukou, zkušený mazák Nicolas Lapierre zastavuje časomíru na hodnotě 1:50,966 min.
- Roberto Merhi se vrátil k Manoru, posadil se za volant vozu #45 a časem 1:51,155 min. dokázal, že rychlost mu v žádném případě nechybí
- René Rast před minulým závodem upřednostnil milé rodinné povinnosti (narození potomka) před tvrdou sedačkou závodního prototypu G-Drive Racing, ale zpět se vrátil v plné síle, což dokázal třetím nejrychlejším časem LMP2 (1:51,213 min.)
- Aston Martin Racing si v Bahrajnu brousí zuby na všechny tři zbývající tituly v LMGTE, Darren Turner (#97) zajíždí nejrychlejší čas 1:58,735 min. ve třídě profesionálních jezdců
- Marco Sorensen (Aston Martin #95) je s časem 1:59,123 min. druhý
- nejlepší čas amatérských posádek stanovuje Emmanuel Collard za volantem AF Corse Ferrari #83 (2:01,550 min.)
- Pedro Lamy (Aston Martin#98) je však jen o 2 tisíciny!!! pomalejší
2. volný trénink
Do druhých jízd vyrazili jezdci za tmy, kdy trať osvětlovalo světlo z 5000 výbojek lemujících Bahrajn International Circuit.
- Neel Jani opanuje výsledkovou listinu i při nočním tréninku a jako jediný se dostává pod 1:40, časomíra ukázala 1:39,817 min.
- sesterský vůz Porsche #1 kryje svým kolegům záda ze druhého místa časem 1:40,272 min.
- třetí nejrychlejší posádkou je vůz Audi #8, Lucas Di Grassi zdolává 1:40,400 min
- těsně čtvrtá je posádka Toyota #6, Stéphane Sarrazin objel okruh za 1,40,603 min
- páté místo bere Audi #7 s časem 1:41.020 min, což už je hodnota o 1,203 sec. horší, než nejlepší čas této druhé části
- tovární šestici nejrychlejších uzavírá s časem 1:41,859 min. Toyota #5
- druhá část nevyšla Rebellionu, nejlepší dosažený čas je o 0,812 sec. horší (1:47,176 min.), než v první části, ale na konkurenční ByKolles to pořád stačí
- René Rastovi evidentně závodění chybělo a nyní se pokouší vše dohnat, zajíždí sérii velmi rychlých kol, z nichž to nejlepší stihl objet za 1:50,056 min a G-Drive Racing jde do čela LMP2
- Signatech Alpine na druhém místě ztrácí 0,388 sec. (1:50,444 min.)
- třetí nejrychlejší je Alex Lynn (Manor 44) s časem 1:51.023 min.
- Marco Sorensen (Aston Martin #95) je s časem 1:57,226 min. nejrychlejším jezdcem v kategorii LMGTE Pro
- týmový kolega Darren Turner (Aston Martin#97) za ním zaostal o pouhých 0.007 sec.!!! (1:57,233min.)
- třetí místo patří posádce Harry Tincknell, Andy Priaulx (Fortd #67), ale čas 1:59,168 min. je o téměř 2 sec. horší
- Pedro Lamy (Aston Martin #98 - třída LMGTE Am) časem 1:59,460 min. pokořil některé pomalejší profesionály a s přehledem vyhrál druhé jízdy mezi amatéry
- až za ním skončilo duo Stefan Mücke, Olivier Pla (Ford #66) a Richard Lietz, Michael Christensen (Dempsey Porsche #77)
3. volný trénink
Poslední volné jízdy se odehrály za podobných podmínek, jako ty první. Posádky zkouší poslední úpravy nastavení před kvalifikací, ale inženýři musí řešit menší rébus v podobě teplot. Kvalifikace a zároveň konec závodu se odehrají za šera, resp. za tmy a to si vyžaduje určité úpravy nastavení některých parametrů. je to vidět na časech, které jsou v porovnání s druhými volnými jízdami o něco pomalejší.
- nejrychlejší čas třetích volných jízd má hodnotu 1:40,318 min. a patří Timo Bernhardovi (Porsche #1)
- druhé místo si vyjela posádka Audi #8 (1:40,806 min.), ale před koncem těchto tréninkových jízd odstavil Oliver Jarvis vůz na trati s technickou poruchou
- na třetím místě je třetí značka - Toyota #5 zastavuje časomíru na hodnotě 1:40,852 min.
- André Lotterer (Audi #7) je čtvrtý s časem 1:41,000 min.
- o pouhých 0,014 sec. pomalejší je Porsche #2 (1:41,014 min.)
- Kamui Kobayashi (Toyota #6) má na začátku třetích jízd probléma se svým prototypem, nakonec ale posádka vyjede na trať, nicméně jejich čas 1:41,276 min. stačí jen na šesté místo
- Rebellion znovu zrychluje, čas 1:46,338 je o 1,898 sec. lepší, než čas konkurence ByKolles Racing
- René Rast (G-Drive Racing #26) je králem i ve třetích jízdách, tentokrát si připisuje 1:50,431 min.
- vozy Alpine se řadí na zbytek pomyslného pódia v pořadí Signatech #36 (1:51,455 min.) a BAXI DC Racing #35 (1:51,591 min.
- Manor #44 stávkuje ve 4. zatáčce v době, kdy do konce třetích jízd zbývá posledních 10 minut
- AF Corse Ferrari se snad podařilo najít recept na konkurenci, Gianmaria Bruni (#51) je nejrychlejší v kategorii LMGTE Pro s časem 1:59,038 min.
- Aston Martin #97 je těsně druhý (1:59,301 min.), třetí je Ford #66 (1:59,580 min.)
- také v amatérské třídě Ferrari zrychlilo, Emmanuel Collard bere vítězství časem 2:00,701 min.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?