Toyota přijíždí do Bahrajnu k poslednímu letošnímu závodu WEC plna odhodlání. Japonský tým bojuje s Audi o druhou příčku v poháru konstruktérů a posádka Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin, Mike Conway (Toyota #6) bude na trati bojovat o mistrovský titul v šampionátu jezdců.
V posledních 4 závodech dosáhli posádky japonských prototypů na 5 pódiových umístění v řadě, z toho jednou (Fuji) vystoupali na stupínek nejvyšší. Tým Toyota má na své dosavadní působení v Bahrajnu pozitivní vzpomínky. V letech 2013 a 2014 zde japonské prototypy zvítězili a současní jezdci Anthony Davidson a Sébastien Buemi zde získali jezdecký titul. V sobotu mohou tento úspěch zopakovat jejich současní týmoví kolegové ze sesterského vozu.
Dosavadní bilance prototypů Toyota na okruhu Bahrain International Circuit:
2012 kvalifikace - 3 (#7); závod - DNF (#7)
2013 kvalifikace - 1 (#7), 2 (#8); závod - 1 (#8), DNF (#7)
2014 kvalifikace - 2 (#8), 4 (#7); závod - 1 (#7),11 (#8)
2015 kvalifikace - 5 (#1), 6 (#2); závod - 3 (#2), 4 (#1)
Toshio Sato, prezident týmu: „Na závod v Bahrajnu se moc těšíme. Budeme bojovat v obou šampionátech (značek i jezdců) a jsem si jistý, že to bude mezi námi třemi (Toyota, Porsche, Audi) znovu velmi vyrovnané. Boj v mistrovství jezdců bude velmi obtížný. Jsme realisté a víme, že budeme potřebovat i nějaké to štěstí. Ale naším cílem je zajet co nejlepší možný výsledek a získat druhou pozici v poháru konstruktérů, což by byla odměna celému týmu za jeho letošní tvrdou práci. Jako vždy do toho dáme vše.“
Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Nemohu uvěřit, že už je konec sezóny. Byl to dlouhý a těžký rok, ale do Bahrajnu se vždy těším. Mám rád trať i zdejší zázemí. Naše posádka je velice motivována k co nejlepšímu výsledku, chceme letos konečně vyhrát a myslím si, že si to zasloužíme po té vší smůle ve Spa a v Le Mans. Uděláme pro to vše, co je v našich silách.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Bylo skvělé být v Šanghaji na pódiu a doufám, že v Bahrajnu si to zopakujeme. Věřím, že to byl pro nás zlomový okamžik a že letošní sezónu zakončíme dalším pozitivním výsledkem. Bahrajn je pěkná trať, na které se nám v minulosti celkem dařilo a charakteristika okruhu by nám měla vyhovovat. Jsou zde dlouhé rovinky s intenzivním brzděním i akcelerací. Opravdu se těším, že zde budu bojovat o vítězství.“
Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Bahrajn by nám měl vyhovovat, takže se těším, až zde pojedu s naší TS050 Hybrid. Vloni jsme zde byli velmi silní a letos věřím, že budeme ještě silnější, protože dle mého soudu je letošní vůz výrazně lepší v porovnání s tím loňským. Takže jsem si jistý, že zde budeme bojovat na čele. Budeme se snažit dosáhnout na co nejlepší výsledek.“
Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Jsme v Bahrajnu velmi rádi, je to poslední závod sezóny, který má velmi příjemnou atmosféru a vždy je to zde velmi akční. Jsme stále ve hře o jezdecký titul, 17 bodů je sice velký rozdíl, ale možné je všechno, takže budeme bojovat až do konce. V posledních závodech jsme ukázali dobré výkony a já jsem si jízdu užíval. Obzvlášť pokud mám tak dobré spolujezdce, kteří odvádí vynikající práci.“
Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Bahrajn se mi moc líbí, v minulosti jsem zde dosáhl dobré výsledky, dokonce jsem zde vyhrál svůj první závod ve WEC a bylo to vloni jediné pódium pro naši posádku. Na poslední závod sezóny se moc těším, protože jsme stále v boji o titul. V posledních závodech jsme byli hodně konkurenceschopní a to i v kvalifikaci, takže doufám, že i zde v Bahrajnu to nebude jiné a dosáhneme na dobrý týmový výsledek.“
Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Nejdůležitěší pro nás je, že zde v Bahrajnu stále bojujeme o titul a to je náš cíl i když vůbec ne snadný. Pro mě je to fantastická první sezóna ve WEC v LMP1, trať znám z minulosti velmi dobře a jízdu zde si užívám. Cítím se zde hodně jistý. Myslím, že trať bude našemu autu vyhovovat, takže sem jdeme bojovat o vítězství.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.