Bahrajn: Toyota je připravena na finálovou bitvu

Toyota TS050 Hybrid #6 (K. Kobayashi, S. Sarrazin, M. Conway) má poslední šanci na zisk letošního titulu
Toyota TS050 Hybrid #6 (K. Kobayashi, S. Sarrazin, M. Conway) má poslední šanci na zisk letošního titulu, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iM1 14. listopadu 2016 20:40
Sdílej:

Toyota přijíždí do Bahrajnu k poslednímu letošnímu závodu WEC plna odhodlání. Japonský tým bojuje s Audi o druhou příčku v poháru konstruktérů a posádka Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin, Mike Conway (Toyota #6) bude na trati bojovat o mistrovský titul v šampionátu jezdců.

V posledních 4 závodech dosáhli posádky japonských prototypů na 5 pódiových umístění v řadě, z toho jednou (Fuji) vystoupali na stupínek nejvyšší. Tým Toyota má na své dosavadní působení v Bahrajnu pozitivní vzpomínky. V letech 2013 a 2014 zde japonské prototypy zvítězili a současní jezdci Anthony Davidson a Sébastien Buemi zde získali jezdecký titul. V sobotu mohou tento úspěch zopakovat jejich současní týmoví kolegové ze sesterského vozu.

Dosavadní bilance prototypů Toyota na okruhu Bahrain International Circuit:

2012    kvalifikace - 3 (#7); závod - DNF (#7)

2013    kvalifikace - 1 (#7), 2 (#8); závod - 1 (#8), DNF (#7)

2014    kvalifikace - 2 (#8), 4 (#7); závod - 1 (#7),11 (#8)

2015    kvalifikace - 5 (#1), 6 (#2); závod - 3 (#2), 4 (#1)

Toshio Sato, prezident týmu: „Na závod v Bahrajnu se moc těšíme. Budeme bojovat v obou šampionátech (značek i jezdců) a jsem si jistý, že to bude mezi námi třemi (Toyota, Porsche, Audi) znovu velmi vyrovnané. Boj v mistrovství jezdců bude velmi obtížný. Jsme realisté a víme, že budeme potřebovat i nějaké to štěstí. Ale naším cílem je zajet co nejlepší možný výsledek a získat druhou pozici v poháru konstruktérů, což by byla odměna celému týmu za jeho letošní tvrdou práci. Jako vždy do toho dáme vše.“

Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Nemohu uvěřit, že už je konec sezóny. Byl to dlouhý a těžký rok, ale do Bahrajnu se vždy těším. Mám rád trať i zdejší zázemí. Naše posádka je velice motivována k co nejlepšímu výsledku, chceme letos konečně vyhrát a myslím si, že si to zasloužíme po té vší smůle ve Spa a v Le Mans. Uděláme pro to vše, co je v našich silách.“

Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Bylo skvělé být v Šanghaji na pódiu a doufám, že v Bahrajnu si to zopakujeme. Věřím, že to byl pro nás zlomový okamžik a že letošní sezónu zakončíme dalším pozitivním výsledkem. Bahrajn je pěkná trať, na které se nám v minulosti celkem dařilo a charakteristika okruhu by nám měla vyhovovat. Jsou zde dlouhé rovinky s intenzivním brzděním i akcelerací. Opravdu se těším, že zde budu bojovat o vítězství.“

Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Bahrajn by nám měl vyhovovat, takže se těším, až zde pojedu s naší TS050 Hybrid. Vloni jsme zde byli velmi silní a letos věřím, že budeme ještě silnější, protože dle mého soudu je letošní vůz výrazně lepší v porovnání s tím loňským. Takže jsem si jistý, že zde budeme bojovat na čele. Budeme se snažit dosáhnout na co nejlepší výsledek.“

Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Jsme v Bahrajnu velmi rádi, je to poslední závod sezóny, který má velmi příjemnou atmosféru a vždy je to zde velmi akční. Jsme stále ve hře o jezdecký titul, 17 bodů je sice velký rozdíl, ale možné je všechno, takže budeme bojovat až do konce. V posledních závodech jsme ukázali dobré výkony a já jsem si jízdu užíval. Obzvlášť pokud mám tak dobré spolujezdce, kteří odvádí vynikající práci.“

Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Bahrajn se mi moc líbí, v minulosti jsem zde dosáhl dobré výsledky, dokonce jsem zde vyhrál svůj první závod ve WEC a bylo to vloni jediné pódium pro naši posádku. Na poslední závod sezóny se moc těším, protože jsme stále v boji o titul. V posledních závodech jsme byli hodně konkurenceschopní a to i v kvalifikaci, takže doufám, že i zde v Bahrajnu to nebude jiné a dosáhneme na dobrý týmový výsledek.“

Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Nejdůležitěší pro nás je, že zde v Bahrajnu stále bojujeme o titul a to je náš cíl i když vůbec ne snadný. Pro mě je to fantastická první sezóna ve WEC v LMP1, trať znám z minulosti velmi dobře a jízdu zde si užívám. Cítím se zde hodně jistý. Myslím, že trať bude našemu autu vyhovovat, takže sem jdeme bojovat o vítězství.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.