Toyota přijíždí do Bahrajnu k poslednímu letošnímu závodu WEC plna odhodlání. Japonský tým bojuje s Audi o druhou příčku v poháru konstruktérů a posádka Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin, Mike Conway (Toyota #6) bude na trati bojovat o mistrovský titul v šampionátu jezdců.
V posledních 4 závodech dosáhli posádky japonských prototypů na 5 pódiových umístění v řadě, z toho jednou (Fuji) vystoupali na stupínek nejvyšší. Tým Toyota má na své dosavadní působení v Bahrajnu pozitivní vzpomínky. V letech 2013 a 2014 zde japonské prototypy zvítězili a současní jezdci Anthony Davidson a Sébastien Buemi zde získali jezdecký titul. V sobotu mohou tento úspěch zopakovat jejich současní týmoví kolegové ze sesterského vozu.
Dosavadní bilance prototypů Toyota na okruhu Bahrain International Circuit:
2012 kvalifikace - 3 (#7); závod - DNF (#7)
2013 kvalifikace - 1 (#7), 2 (#8); závod - 1 (#8), DNF (#7)
2014 kvalifikace - 2 (#8), 4 (#7); závod - 1 (#7),11 (#8)
2015 kvalifikace - 5 (#1), 6 (#2); závod - 3 (#2), 4 (#1)
Toshio Sato, prezident týmu: „Na závod v Bahrajnu se moc těšíme. Budeme bojovat v obou šampionátech (značek i jezdců) a jsem si jistý, že to bude mezi námi třemi (Toyota, Porsche, Audi) znovu velmi vyrovnané. Boj v mistrovství jezdců bude velmi obtížný. Jsme realisté a víme, že budeme potřebovat i nějaké to štěstí. Ale naším cílem je zajet co nejlepší možný výsledek a získat druhou pozici v poháru konstruktérů, což by byla odměna celému týmu za jeho letošní tvrdou práci. Jako vždy do toho dáme vše.“
Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Nemohu uvěřit, že už je konec sezóny. Byl to dlouhý a těžký rok, ale do Bahrajnu se vždy těším. Mám rád trať i zdejší zázemí. Naše posádka je velice motivována k co nejlepšímu výsledku, chceme letos konečně vyhrát a myslím si, že si to zasloužíme po té vší smůle ve Spa a v Le Mans. Uděláme pro to vše, co je v našich silách.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Bylo skvělé být v Šanghaji na pódiu a doufám, že v Bahrajnu si to zopakujeme. Věřím, že to byl pro nás zlomový okamžik a že letošní sezónu zakončíme dalším pozitivním výsledkem. Bahrajn je pěkná trať, na které se nám v minulosti celkem dařilo a charakteristika okruhu by nám měla vyhovovat. Jsou zde dlouhé rovinky s intenzivním brzděním i akcelerací. Opravdu se těším, že zde budu bojovat o vítězství.“
Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Bahrajn by nám měl vyhovovat, takže se těším, až zde pojedu s naší TS050 Hybrid. Vloni jsme zde byli velmi silní a letos věřím, že budeme ještě silnější, protože dle mého soudu je letošní vůz výrazně lepší v porovnání s tím loňským. Takže jsem si jistý, že zde budeme bojovat na čele. Budeme se snažit dosáhnout na co nejlepší výsledek.“
Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Jsme v Bahrajnu velmi rádi, je to poslední závod sezóny, který má velmi příjemnou atmosféru a vždy je to zde velmi akční. Jsme stále ve hře o jezdecký titul, 17 bodů je sice velký rozdíl, ale možné je všechno, takže budeme bojovat až do konce. V posledních závodech jsme ukázali dobré výkony a já jsem si jízdu užíval. Obzvlášť pokud mám tak dobré spolujezdce, kteří odvádí vynikající práci.“
Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Bahrajn se mi moc líbí, v minulosti jsem zde dosáhl dobré výsledky, dokonce jsem zde vyhrál svůj první závod ve WEC a bylo to vloni jediné pódium pro naši posádku. Na poslední závod sezóny se moc těším, protože jsme stále v boji o titul. V posledních závodech jsme byli hodně konkurenceschopní a to i v kvalifikaci, takže doufám, že i zde v Bahrajnu to nebude jiné a dosáhneme na dobrý týmový výsledek.“
Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Nejdůležitěší pro nás je, že zde v Bahrajnu stále bojujeme o titul a to je náš cíl i když vůbec ne snadný. Pro mě je to fantastická první sezóna ve WEC v LMP1, trať znám z minulosti velmi dobře a jízdu zde si užívám. Cítím se zde hodně jistý. Myslím, že trať bude našemu autu vyhovovat, takže sem jdeme bojovat o vítězství.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.