Bahrajn: Toyota je připravena na finálovou bitvu

Toyota TS050 Hybrid #6 (K. Kobayashi, S. Sarrazin, M. Conway) má poslední šanci na zisk letošního titulu
Toyota TS050 Hybrid #6 (K. Kobayashi, S. Sarrazin, M. Conway) má poslední šanci na zisk letošního titulu, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iM1 14. listopadu 2016 20:40
Sdílej:

Toyota přijíždí do Bahrajnu k poslednímu letošnímu závodu WEC plna odhodlání. Japonský tým bojuje s Audi o druhou příčku v poháru konstruktérů a posádka Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin, Mike Conway (Toyota #6) bude na trati bojovat o mistrovský titul v šampionátu jezdců.

V posledních 4 závodech dosáhli posádky japonských prototypů na 5 pódiových umístění v řadě, z toho jednou (Fuji) vystoupali na stupínek nejvyšší. Tým Toyota má na své dosavadní působení v Bahrajnu pozitivní vzpomínky. V letech 2013 a 2014 zde japonské prototypy zvítězili a současní jezdci Anthony Davidson a Sébastien Buemi zde získali jezdecký titul. V sobotu mohou tento úspěch zopakovat jejich současní týmoví kolegové ze sesterského vozu.

Dosavadní bilance prototypů Toyota na okruhu Bahrain International Circuit:

2012    kvalifikace - 3 (#7); závod - DNF (#7)

2013    kvalifikace - 1 (#7), 2 (#8); závod - 1 (#8), DNF (#7)

2014    kvalifikace - 2 (#8), 4 (#7); závod - 1 (#7),11 (#8)

2015    kvalifikace - 5 (#1), 6 (#2); závod - 3 (#2), 4 (#1)

Toshio Sato, prezident týmu: „Na závod v Bahrajnu se moc těšíme. Budeme bojovat v obou šampionátech (značek i jezdců) a jsem si jistý, že to bude mezi námi třemi (Toyota, Porsche, Audi) znovu velmi vyrovnané. Boj v mistrovství jezdců bude velmi obtížný. Jsme realisté a víme, že budeme potřebovat i nějaké to štěstí. Ale naším cílem je zajet co nejlepší možný výsledek a získat druhou pozici v poháru konstruktérů, což by byla odměna celému týmu za jeho letošní tvrdou práci. Jako vždy do toho dáme vše.“

Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Nemohu uvěřit, že už je konec sezóny. Byl to dlouhý a těžký rok, ale do Bahrajnu se vždy těším. Mám rád trať i zdejší zázemí. Naše posádka je velice motivována k co nejlepšímu výsledku, chceme letos konečně vyhrát a myslím si, že si to zasloužíme po té vší smůle ve Spa a v Le Mans. Uděláme pro to vše, co je v našich silách.“

Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Bylo skvělé být v Šanghaji na pódiu a doufám, že v Bahrajnu si to zopakujeme. Věřím, že to byl pro nás zlomový okamžik a že letošní sezónu zakončíme dalším pozitivním výsledkem. Bahrajn je pěkná trať, na které se nám v minulosti celkem dařilo a charakteristika okruhu by nám měla vyhovovat. Jsou zde dlouhé rovinky s intenzivním brzděním i akcelerací. Opravdu se těším, že zde budu bojovat o vítězství.“

Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Bahrajn by nám měl vyhovovat, takže se těším, až zde pojedu s naší TS050 Hybrid. Vloni jsme zde byli velmi silní a letos věřím, že budeme ještě silnější, protože dle mého soudu je letošní vůz výrazně lepší v porovnání s tím loňským. Takže jsem si jistý, že zde budeme bojovat na čele. Budeme se snažit dosáhnout na co nejlepší výsledek.“

Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Jsme v Bahrajnu velmi rádi, je to poslední závod sezóny, který má velmi příjemnou atmosféru a vždy je to zde velmi akční. Jsme stále ve hře o jezdecký titul, 17 bodů je sice velký rozdíl, ale možné je všechno, takže budeme bojovat až do konce. V posledních závodech jsme ukázali dobré výkony a já jsem si jízdu užíval. Obzvlášť pokud mám tak dobré spolujezdce, kteří odvádí vynikající práci.“

Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Bahrajn se mi moc líbí, v minulosti jsem zde dosáhl dobré výsledky, dokonce jsem zde vyhrál svůj první závod ve WEC a bylo to vloni jediné pódium pro naši posádku. Na poslední závod sezóny se moc těším, protože jsme stále v boji o titul. V posledních závodech jsme byli hodně konkurenceschopní a to i v kvalifikaci, takže doufám, že i zde v Bahrajnu to nebude jiné a dosáhneme na dobrý týmový výsledek.“

Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Nejdůležitěší pro nás je, že zde v Bahrajnu stále bojujeme o titul a to je náš cíl i když vůbec ne snadný. Pro mě je to fantastická první sezóna ve WEC v LMP1, trať znám z minulosti velmi dobře a jízdu zde si užívám. Cítím se zde hodně jistý. Myslím, že trať bude našemu autu vyhovovat, takže sem jdeme bojovat o vítězství.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.