Japonský tým si v Šanghaji nádherným výkonem vybojoval druhé a třetí místo, čímž se výrazně přiblížil Audi v boji o druhé místo v konečném hodnocení značek. Navíc posádka Conway, Kobayashi, Sarrazin snížila odstup v šampionátu jezdců a stále drží šanci na mistrovský titul. Jak hodnotí své výkony hlavní protagonisté japonského týmu?
Toshio Sato, prezident týmu: „V prvé řadě gratuluji týmu Porsche k vítězství v mistrovství světa značek, je to velký úspěch. Jsme potěšeni, že oba naše vozy dojely na pódiovém umístění a to navzdory jistým smolným událostem. Stejně, jako v posledních třech závodech jsme i zde v Šanghaji viděli neuvěřitelně těsné souboje s velice malými rozdíly mezi vozy všech tří značek v LMP1. To dokládá vysokou technickou a konkurenční úroveň WEC a myslím, že i fanoušci zde si užili tuto podívanou. Nyní máme jen krátkou přestávku na přípravy na poslední letošní závod v Bahrajnu, kde chceme být opět konkurenceschopní. Chceme si udržet naši silnou výkonnost a znovu bojovat o vítězství.“
Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Štěstí nám letos moc nepřálo a tak je opravdu pěkné, že jsme zpátky na pódiu. Závod byl těžký, potýkali jsme se se silným provozem a na trati bylo velké množství žmolků gumy z pneumatik. Naším hlavním cílem bylo dostat se před Porsche #2, což se nám podařilo. Ukazuje to, jak dalekou cestu prošel náš tým od chvíle, kdy jsme s naším vozem stáli na pódiu naposledy. Bylo to v Silverstone 2015. Mít na pódiu oba dva vozy je velký úspěch.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Bylo to pro nás velmi dlouhé a těžké období, takže si pódiové umístění hodně užíváme. Věděli jsme, že bychom zde mohli být konkurenceschopní a to se také potvrdilo. Nestačili jsme pouze na Porsche #1. Děkuji celému týmu za to, že se podařilo dostat vůz #5 po tak dlouhé době zpátky na pódium. Jsem opravdu šťastný. Nyní se těšíme do Bahrajnu, kde chceme být opět silní.“
Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Jsem za všechny moc rád, že naše posádka dosáhla takového výsledku. I přes veškerou smůlu, která nás letos postihla, všichni dál tvrdě pracovali, abychom se opět mohli postavit na stupně vítězů. Děkuji celému týmu. Doufám, že to je zlomový okamžik. Pro mne to byl těžký závod, ale moji spolujezdci jeli velmi dobře a jsme rádi, že jsme mohli pomoci našemu sesterskému vozu skončit před druhým vozem Porsche.“
Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Byl to pro nás dobrý závod, i když jsme nezvítězili, jako v minulém závodě ve Fuji. Měli jsme dobrý víkend a ukázali jsme, že je náš vůz rychlý. Měli jsme smůlu s defektem, kdo ví, jak bychom dopadli nebýt proražené pneumatiky. Ale přes to jsem velmi šťastný. Jsme stále ve hře o jezdecký titul, ztrácíme 17 bodů a nebude to snadné, ale máme rychlý vůz a budeme na to tlačit.“
Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Byl to pozitivní den, celkově je pro nás dobré stanout znovu na stupních vítězů. Je to škoda, postihly nás dva defekty, ale tým odvedl perfektní výkon při výměně; všichni se snažili, abychom z dnešního závodu získali maximum. Bojovali jsme až do konce, takže všem děkuji za jejich úsilí. Rád také vidím naše kolegy z #5 opět zpátky na pódiu, je to skvělé nejen pro ně, ale pro celý tým.“
Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Jsem opravdu spokojený s naším výkonem. S ohledem na stav šampionátu je druhé místo dobrý výsledek. Naše auto bylo rychlé a dařilo se nám vypořádat se s provozem na trati. Je hezké vidět obě Toyoty na stupních vítězů a tým si to zaslouží, protože jsme všichni v průběhu celé sezóny pracovali opravdu velmi tvrdě na zvýšení výkonnosti a v posledních závodech je patrné naše výrazné zlepšení.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?