Japonský tým si v Šanghaji nádherným výkonem vybojoval druhé a třetí místo, čímž se výrazně přiblížil Audi v boji o druhé místo v konečném hodnocení značek. Navíc posádka Conway, Kobayashi, Sarrazin snížila odstup v šampionátu jezdců a stále drží šanci na mistrovský titul. Jak hodnotí své výkony hlavní protagonisté japonského týmu?
Toshio Sato, prezident týmu: „V prvé řadě gratuluji týmu Porsche k vítězství v mistrovství světa značek, je to velký úspěch. Jsme potěšeni, že oba naše vozy dojely na pódiovém umístění a to navzdory jistým smolným událostem. Stejně, jako v posledních třech závodech jsme i zde v Šanghaji viděli neuvěřitelně těsné souboje s velice malými rozdíly mezi vozy všech tří značek v LMP1. To dokládá vysokou technickou a konkurenční úroveň WEC a myslím, že i fanoušci zde si užili tuto podívanou. Nyní máme jen krátkou přestávku na přípravy na poslední letošní závod v Bahrajnu, kde chceme být opět konkurenceschopní. Chceme si udržet naši silnou výkonnost a znovu bojovat o vítězství.“
Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Štěstí nám letos moc nepřálo a tak je opravdu pěkné, že jsme zpátky na pódiu. Závod byl těžký, potýkali jsme se se silným provozem a na trati bylo velké množství žmolků gumy z pneumatik. Naším hlavním cílem bylo dostat se před Porsche #2, což se nám podařilo. Ukazuje to, jak dalekou cestu prošel náš tým od chvíle, kdy jsme s naším vozem stáli na pódiu naposledy. Bylo to v Silverstone 2015. Mít na pódiu oba dva vozy je velký úspěch.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Bylo to pro nás velmi dlouhé a těžké období, takže si pódiové umístění hodně užíváme. Věděli jsme, že bychom zde mohli být konkurenceschopní a to se také potvrdilo. Nestačili jsme pouze na Porsche #1. Děkuji celému týmu za to, že se podařilo dostat vůz #5 po tak dlouhé době zpátky na pódium. Jsem opravdu šťastný. Nyní se těšíme do Bahrajnu, kde chceme být opět silní.“
Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Jsem za všechny moc rád, že naše posádka dosáhla takového výsledku. I přes veškerou smůlu, která nás letos postihla, všichni dál tvrdě pracovali, abychom se opět mohli postavit na stupně vítězů. Děkuji celému týmu. Doufám, že to je zlomový okamžik. Pro mne to byl těžký závod, ale moji spolujezdci jeli velmi dobře a jsme rádi, že jsme mohli pomoci našemu sesterskému vozu skončit před druhým vozem Porsche.“
Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Byl to pro nás dobrý závod, i když jsme nezvítězili, jako v minulém závodě ve Fuji. Měli jsme dobrý víkend a ukázali jsme, že je náš vůz rychlý. Měli jsme smůlu s defektem, kdo ví, jak bychom dopadli nebýt proražené pneumatiky. Ale přes to jsem velmi šťastný. Jsme stále ve hře o jezdecký titul, ztrácíme 17 bodů a nebude to snadné, ale máme rychlý vůz a budeme na to tlačit.“
Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Byl to pozitivní den, celkově je pro nás dobré stanout znovu na stupních vítězů. Je to škoda, postihly nás dva defekty, ale tým odvedl perfektní výkon při výměně; všichni se snažili, abychom z dnešního závodu získali maximum. Bojovali jsme až do konce, takže všem děkuji za jejich úsilí. Rád také vidím naše kolegy z #5 opět zpátky na pódiu, je to skvělé nejen pro ně, ale pro celý tým.“
Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Jsem opravdu spokojený s naším výkonem. S ohledem na stav šampionátu je druhé místo dobrý výsledek. Naše auto bylo rychlé a dařilo se nám vypořádat se s provozem na trati. Je hezké vidět obě Toyoty na stupních vítězů a tým si to zaslouží, protože jsme všichni v průběhu celé sezóny pracovali opravdu velmi tvrdě na zvýšení výkonnosti a v posledních závodech je patrné naše výrazné zlepšení.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.