Čína: Dvojité pódium pro tým Toyota Gazoo Racing

Šanghai 2016 - stupně vítězů
Šanghai 2016 - stupně vítězů, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 9. listopadu 2016 20:00
Sdílej:

Japonský tým si v Šanghaji nádherným výkonem vybojoval druhé a třetí místo, čímž se výrazně přiblížil Audi v boji o druhé místo v konečném hodnocení značek. Navíc posádka Conway, Kobayashi, Sarrazin snížila odstup v šampionátu jezdců a stále drží šanci na mistrovský titul. Jak hodnotí své výkony hlavní protagonisté japonského týmu?

Toshio Sato, prezident týmu: „V prvé řadě gratuluji týmu Porsche k vítězství v mistrovství světa značek, je to velký úspěch. Jsme potěšeni, že oba naše vozy dojely na pódiovém umístění a to navzdory jistým smolným událostem. Stejně, jako v posledních třech závodech jsme i zde v Šanghaji viděli neuvěřitelně těsné souboje s velice malými rozdíly mezi vozy všech tří značek v LMP1. To dokládá vysokou technickou a konkurenční úroveň WEC a myslím, že i fanoušci zde si užili tuto podívanou. Nyní máme jen krátkou přestávku na přípravy na poslední letošní závod v Bahrajnu, kde chceme být opět konkurenceschopní. Chceme si udržet naši silnou výkonnost a znovu bojovat o vítězství.“

Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Štěstí nám letos moc nepřálo a tak je opravdu pěkné, že jsme zpátky na pódiu. Závod byl těžký, potýkali jsme se se silným provozem a na trati bylo velké množství žmolků gumy z pneumatik. Naším hlavním cílem bylo dostat se před Porsche #2, což se nám podařilo. Ukazuje to, jak dalekou cestu prošel náš tým od chvíle, kdy jsme s naším vozem stáli na pódiu naposledy. Bylo to v Silverstone 2015. Mít na pódiu oba dva vozy je velký úspěch.“

Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Bylo to pro nás velmi dlouhé a těžké období, takže si pódiové umístění hodně užíváme. Věděli jsme, že bychom zde mohli být konkurenceschopní a to se také potvrdilo. Nestačili jsme pouze na Porsche #1. Děkuji celému týmu za to, že se podařilo dostat vůz #5 po tak dlouhé době zpátky na pódium. Jsem opravdu šťastný. Nyní se těšíme do Bahrajnu, kde chceme být opět silní.“

Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Jsem za všechny moc rád, že naše posádka dosáhla takového výsledku. I přes veškerou smůlu, která nás letos postihla, všichni dál tvrdě pracovali, abychom se opět mohli postavit na stupně vítězů. Děkuji celému týmu. Doufám, že to je zlomový okamžik. Pro mne to byl těžký závod, ale moji spolujezdci jeli velmi dobře a jsme rádi, že jsme mohli pomoci našemu sesterskému vozu skončit před druhým vozem Porsche.“

Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Byl to pro nás dobrý závod, i když jsme nezvítězili, jako v minulém závodě ve Fuji. Měli jsme dobrý víkend a ukázali jsme, že je náš vůz rychlý. Měli jsme smůlu s defektem, kdo ví, jak bychom dopadli nebýt proražené pneumatiky. Ale přes to jsem velmi šťastný. Jsme stále ve hře o jezdecký titul, ztrácíme 17 bodů a nebude to snadné, ale máme rychlý vůz a budeme na to tlačit.“

Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Byl to pozitivní den, celkově je pro nás dobré stanout znovu na stupních vítězů. Je to škoda, postihly nás dva defekty, ale tým odvedl perfektní výkon při výměně; všichni se snažili, abychom z dnešního závodu získali maximum. Bojovali jsme až do konce, takže všem děkuji za jejich úsilí. Rád také vidím naše kolegy z #5 opět zpátky na pódiu, je to skvělé nejen pro ně, ale pro celý tým.“

Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Jsem opravdu spokojený s naším výkonem. S ohledem na stav šampionátu je druhé místo dobrý výsledek. Naše auto bylo rychlé a dařilo se nám vypořádat se s provozem na trati. Je hezké vidět obě Toyoty na stupních vítězů a tým si to zaslouží, protože jsme všichni v průběhu celé sezóny pracovali opravdu velmi tvrdě na zvýšení výkonnosti a v posledních závodech je patrné naše výrazné zlepšení.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.