Čína: Dvojité pódium pro tým Toyota Gazoo Racing

Šanghai 2016 - stupně vítězů
Šanghai 2016 - stupně vítězů, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 9. listopadu 2016 20:00
Sdílej:

Japonský tým si v Šanghaji nádherným výkonem vybojoval druhé a třetí místo, čímž se výrazně přiblížil Audi v boji o druhé místo v konečném hodnocení značek. Navíc posádka Conway, Kobayashi, Sarrazin snížila odstup v šampionátu jezdců a stále drží šanci na mistrovský titul. Jak hodnotí své výkony hlavní protagonisté japonského týmu?

Toshio Sato, prezident týmu: „V prvé řadě gratuluji týmu Porsche k vítězství v mistrovství světa značek, je to velký úspěch. Jsme potěšeni, že oba naše vozy dojely na pódiovém umístění a to navzdory jistým smolným událostem. Stejně, jako v posledních třech závodech jsme i zde v Šanghaji viděli neuvěřitelně těsné souboje s velice malými rozdíly mezi vozy všech tří značek v LMP1. To dokládá vysokou technickou a konkurenční úroveň WEC a myslím, že i fanoušci zde si užili tuto podívanou. Nyní máme jen krátkou přestávku na přípravy na poslední letošní závod v Bahrajnu, kde chceme být opět konkurenceschopní. Chceme si udržet naši silnou výkonnost a znovu bojovat o vítězství.“

Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Štěstí nám letos moc nepřálo a tak je opravdu pěkné, že jsme zpátky na pódiu. Závod byl těžký, potýkali jsme se se silným provozem a na trati bylo velké množství žmolků gumy z pneumatik. Naším hlavním cílem bylo dostat se před Porsche #2, což se nám podařilo. Ukazuje to, jak dalekou cestu prošel náš tým od chvíle, kdy jsme s naším vozem stáli na pódiu naposledy. Bylo to v Silverstone 2015. Mít na pódiu oba dva vozy je velký úspěch.“

Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Bylo to pro nás velmi dlouhé a těžké období, takže si pódiové umístění hodně užíváme. Věděli jsme, že bychom zde mohli být konkurenceschopní a to se také potvrdilo. Nestačili jsme pouze na Porsche #1. Děkuji celému týmu za to, že se podařilo dostat vůz #5 po tak dlouhé době zpátky na pódium. Jsem opravdu šťastný. Nyní se těšíme do Bahrajnu, kde chceme být opět silní.“

Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Jsem za všechny moc rád, že naše posádka dosáhla takového výsledku. I přes veškerou smůlu, která nás letos postihla, všichni dál tvrdě pracovali, abychom se opět mohli postavit na stupně vítězů. Děkuji celému týmu. Doufám, že to je zlomový okamžik. Pro mne to byl těžký závod, ale moji spolujezdci jeli velmi dobře a jsme rádi, že jsme mohli pomoci našemu sesterskému vozu skončit před druhým vozem Porsche.“

Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Byl to pro nás dobrý závod, i když jsme nezvítězili, jako v minulém závodě ve Fuji. Měli jsme dobrý víkend a ukázali jsme, že je náš vůz rychlý. Měli jsme smůlu s defektem, kdo ví, jak bychom dopadli nebýt proražené pneumatiky. Ale přes to jsem velmi šťastný. Jsme stále ve hře o jezdecký titul, ztrácíme 17 bodů a nebude to snadné, ale máme rychlý vůz a budeme na to tlačit.“

Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Byl to pozitivní den, celkově je pro nás dobré stanout znovu na stupních vítězů. Je to škoda, postihly nás dva defekty, ale tým odvedl perfektní výkon při výměně; všichni se snažili, abychom z dnešního závodu získali maximum. Bojovali jsme až do konce, takže všem děkuji za jejich úsilí. Rád také vidím naše kolegy z #5 opět zpátky na pódiu, je to skvělé nejen pro ně, ale pro celý tým.“

Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Jsem opravdu spokojený s naším výkonem. S ohledem na stav šampionátu je druhé místo dobrý výsledek. Naše auto bylo rychlé a dařilo se nám vypořádat se s provozem na trati. Je hezké vidět obě Toyoty na stupních vítězů a tým si to zaslouží, protože jsme všichni v průběhu celé sezóny pracovali opravdu velmi tvrdě na zvýšení výkonnosti a v posledních závodech je patrné naše výrazné zlepšení.“

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.