Japonský tým si v Šanghaji nádherným výkonem vybojoval druhé a třetí místo, čímž se výrazně přiblížil Audi v boji o druhé místo v konečném hodnocení značek. Navíc posádka Conway, Kobayashi, Sarrazin snížila odstup v šampionátu jezdců a stále drží šanci na mistrovský titul. Jak hodnotí své výkony hlavní protagonisté japonského týmu?
Toshio Sato, prezident týmu: „V prvé řadě gratuluji týmu Porsche k vítězství v mistrovství světa značek, je to velký úspěch. Jsme potěšeni, že oba naše vozy dojely na pódiovém umístění a to navzdory jistým smolným událostem. Stejně, jako v posledních třech závodech jsme i zde v Šanghaji viděli neuvěřitelně těsné souboje s velice malými rozdíly mezi vozy všech tří značek v LMP1. To dokládá vysokou technickou a konkurenční úroveň WEC a myslím, že i fanoušci zde si užili tuto podívanou. Nyní máme jen krátkou přestávku na přípravy na poslední letošní závod v Bahrajnu, kde chceme být opět konkurenceschopní. Chceme si udržet naši silnou výkonnost a znovu bojovat o vítězství.“
Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Štěstí nám letos moc nepřálo a tak je opravdu pěkné, že jsme zpátky na pódiu. Závod byl těžký, potýkali jsme se se silným provozem a na trati bylo velké množství žmolků gumy z pneumatik. Naším hlavním cílem bylo dostat se před Porsche #2, což se nám podařilo. Ukazuje to, jak dalekou cestu prošel náš tým od chvíle, kdy jsme s naším vozem stáli na pódiu naposledy. Bylo to v Silverstone 2015. Mít na pódiu oba dva vozy je velký úspěch.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Bylo to pro nás velmi dlouhé a těžké období, takže si pódiové umístění hodně užíváme. Věděli jsme, že bychom zde mohli být konkurenceschopní a to se také potvrdilo. Nestačili jsme pouze na Porsche #1. Děkuji celému týmu za to, že se podařilo dostat vůz #5 po tak dlouhé době zpátky na pódium. Jsem opravdu šťastný. Nyní se těšíme do Bahrajnu, kde chceme být opět silní.“
Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Jsem za všechny moc rád, že naše posádka dosáhla takového výsledku. I přes veškerou smůlu, která nás letos postihla, všichni dál tvrdě pracovali, abychom se opět mohli postavit na stupně vítězů. Děkuji celému týmu. Doufám, že to je zlomový okamžik. Pro mne to byl těžký závod, ale moji spolujezdci jeli velmi dobře a jsme rádi, že jsme mohli pomoci našemu sesterskému vozu skončit před druhým vozem Porsche.“
Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Byl to pro nás dobrý závod, i když jsme nezvítězili, jako v minulém závodě ve Fuji. Měli jsme dobrý víkend a ukázali jsme, že je náš vůz rychlý. Měli jsme smůlu s defektem, kdo ví, jak bychom dopadli nebýt proražené pneumatiky. Ale přes to jsem velmi šťastný. Jsme stále ve hře o jezdecký titul, ztrácíme 17 bodů a nebude to snadné, ale máme rychlý vůz a budeme na to tlačit.“
Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Byl to pozitivní den, celkově je pro nás dobré stanout znovu na stupních vítězů. Je to škoda, postihly nás dva defekty, ale tým odvedl perfektní výkon při výměně; všichni se snažili, abychom z dnešního závodu získali maximum. Bojovali jsme až do konce, takže všem děkuji za jejich úsilí. Rád také vidím naše kolegy z #5 opět zpátky na pódiu, je to skvělé nejen pro ně, ale pro celý tým.“
Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Jsem opravdu spokojený s naším výkonem. S ohledem na stav šampionátu je druhé místo dobrý výsledek. Naše auto bylo rychlé a dařilo se nám vypořádat se s provozem na trati. Je hezké vidět obě Toyoty na stupních vítězů a tým si to zaslouží, protože jsme všichni v průběhu celé sezóny pracovali opravdu velmi tvrdě na zvýšení výkonnosti a v posledních závodech je patrné naše výrazné zlepšení.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.