Toyota zvítězila na domácí půdě, posádka Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi se v průběžném hodnocení jezdců přiblížila na dostřel prvnímu místu. Toyota přijela k předposlednímu závodu letošního seriálu WEC v bojové náladě.
Tým Toyota Gazoo Racing se v Japonsku před domácím publikem předvedl v plné síle a v dechberoucím finiši těsně uhájil vítězství. V šampionátu značek Toyotě sice patří 3 místo, ale na druhé Audi ztrácí „jen“ 30 bodů, což je rozdíl, který lze za určitých předpokladů v posledních dvou závodech pokořit. Také šampionát jezdců ještě není rozhodnutý, protože posádka #6 drží průběžné 2. místo se ztrátou 23 bodů. Vzhledem k tomu, že do konce sezóny zbývá „rozebrat“ 52 bodů, má Toyota rozhodně o co bojovat. Stačí, když se k posádce Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Sébastien Buemi štěstí přestane otáčet zády.
Toyotě se v Číně daří, ve všech čtyřech uplynulých závodech zde pokaždé stála na pódiu, z toho 2x na stupínku nejvyšším (2012 a 2014). Nabízí se zde paralela s počasím v Japonsku (v Japonsku v lichých letech při závodě prší), podle které by v letošním sudém roce měla Toyota v Číně opět vystoupat na stupínek nejvyšší.
Jak si vozy Toyota Gazoo Racing vedli na trati v Šanghaji v uplynulých ročnících WEC:
2012 - kvalifikace: 1 (#7); závod: 1 (#7)
2013 - kvalifikace: 1 (#7), 3 (#8); závod: 2 (#7), DNF (#8).
2014 - kvalifikace: 2 (#8), 4 (#7); závod: 1 (#8), 2 (#7)
2015 - kvalifikace: 5 (#1), 6 (#2); závod: 5 (#2), 6 (#1)
Toshio Sato, prezident týmu: „V minulém závodě na Fuji Speedway jsme dosáhli velice uspokojivého výsledku. Nyní chceme využít tohoto impulsu abychom letošní sezónu zakončili nejlepším možným výsledkem. Jsme velmi motivováni k dalšímu pódiovému umístění. Úroveň vytrvalostních závodů WEC se neustále zvyšuje. Poslední dva závody byly doslova šestihodinovým sprintem s minimálními rozdíly na konci závodu. Pokud chceme dosáhnout dalšího úspěchu, musíme znovu odvést maximální výkon. Těšíme se na šanghajskou výzvu.“
Anthony Davidson (TS 050 Hybrid #5): „Jako vůbec první závodní jezdec jsem na této trati objel první kolo, to bylo ještě za mého působení ve F1 v roce 2004, takže jsem s touto tratí historicky spjatý. Je to velmi náročný okruh, který skýtá mnoho výzev. Zejména zakřivení v prvních zatáčkách a podobně pak v č. 13 a 14 je fascinující výzva. Jsou zde také rychlé zatáčky a pak samozřejmě dlouhá rovinka, takže je to pro inženýry celkem složité najít správné nastavení. Jízdu zde jsem si vždy užíval, takže se velmi těším.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Je to dobrá a moderní trať, která patří mezi mé oblíbené. Mám rád rychlé pasáže a zdejší profil mi sedí, užívám si to tady. Dobře si pamatuji, že jsem zde bodoval v mém třetím závodě ve F1 a pak jsem zde společně s Anthonym vyhrál závod v roce 2014. Také zdejší fanoušci se o motorsport hodně zajímají, což je pěkné. Mám to tu rád.“
Kazuki Nakajima (TS 050 Hybrid #5): „Těším se, naše TS 050 Hybrid byly v posledních závodech stále lepší a lepší, takže cílem je znovu bojovat na čele. V posledních závodech to byly opravdu těsné souboje, což bylo skvělé pro naše diváky a velmi vzrušující i pro nás piloty. Dáme do toho vše, abychom se opět vrátili na pódium a věřím, že k tomu máme velkou šanci. Nejprve se ale musíme dobře připravit a co nejlépe nastavit vůz.“
Stéphane Sarrazin (TS 050 Hybrid #6): „Šanghaj je velmi náročná trať se spoustou nekonečných zatáček, hlavně v prvním sektoru to není jednoduché. Ale já mám tuto výzvu rád, je to velmi vzrušující. Vloni, když trať začala po dešti osychat, jsem měl dobrý závod, takže letos si to s naším rychlým TS 050 Hybrid budeme moci mnohem lépe užít. Po našem vítězství ve Fuji se těším na další závod a na boj o co nejlepší výsledek, zejména za současné situace v mistrovství, které je stále otevřené.“
Mike Conway (TS 050 Hybrid #6): „Šanghaj je opravdu skvělá trať s několika vysokorychlostními úseky. Do konce sezóny zbývají již jen dva závody, takže je to pro nás velmi důležitý závod, protože stále bojujeme o prvenství v šampionátu. Bude velice těžké dostihnout kluky z Porsche #2, ale budeme v tomto boji pokračovat až do konce sezóny. Naším prvotním cílem je dosáhnout v Šanghaji a v Bahrajnu co nejlepších výsledků, abychom zůstali ve hře o titul.“
Kamui Kobayashi (TS 050 Hybrid #6): „Bylo skvělé zvítězit na domácí trati ve Fuji a nemohu se dočkat až znovu vyrazím na trať. Doufám, že v Šanghaji budeme opět silní. Stejně, jako ve všech uplynulých letošních závodech, mám i zde premiéru v prototypu LMP1, ale zdejší okruh velmi dobře znám z jiných závodů. Těším se na jízdu s TS 050 Hybrid a doufám, že budeme znovu bojovat na čele. Chceme zde získat co nejvíce bodů.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.