Toyota zvítězila na domácí půdě, posádka Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi se v průběžném hodnocení jezdců přiblížila na dostřel prvnímu místu. Toyota přijela k předposlednímu závodu letošního seriálu WEC v bojové náladě.
Tým Toyota Gazoo Racing se v Japonsku před domácím publikem předvedl v plné síle a v dechberoucím finiši těsně uhájil vítězství. V šampionátu značek Toyotě sice patří 3 místo, ale na druhé Audi ztrácí „jen“ 30 bodů, což je rozdíl, který lze za určitých předpokladů v posledních dvou závodech pokořit. Také šampionát jezdců ještě není rozhodnutý, protože posádka #6 drží průběžné 2. místo se ztrátou 23 bodů. Vzhledem k tomu, že do konce sezóny zbývá „rozebrat“ 52 bodů, má Toyota rozhodně o co bojovat. Stačí, když se k posádce Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Sébastien Buemi štěstí přestane otáčet zády.
Toyotě se v Číně daří, ve všech čtyřech uplynulých závodech zde pokaždé stála na pódiu, z toho 2x na stupínku nejvyšším (2012 a 2014). Nabízí se zde paralela s počasím v Japonsku (v Japonsku v lichých letech při závodě prší), podle které by v letošním sudém roce měla Toyota v Číně opět vystoupat na stupínek nejvyšší.
Jak si vozy Toyota Gazoo Racing vedli na trati v Šanghaji v uplynulých ročnících WEC:
2012 - kvalifikace: 1 (#7); závod: 1 (#7)
2013 - kvalifikace: 1 (#7), 3 (#8); závod: 2 (#7), DNF (#8).
2014 - kvalifikace: 2 (#8), 4 (#7); závod: 1 (#8), 2 (#7)
2015 - kvalifikace: 5 (#1), 6 (#2); závod: 5 (#2), 6 (#1)
Toshio Sato, prezident týmu: „V minulém závodě na Fuji Speedway jsme dosáhli velice uspokojivého výsledku. Nyní chceme využít tohoto impulsu abychom letošní sezónu zakončili nejlepším možným výsledkem. Jsme velmi motivováni k dalšímu pódiovému umístění. Úroveň vytrvalostních závodů WEC se neustále zvyšuje. Poslední dva závody byly doslova šestihodinovým sprintem s minimálními rozdíly na konci závodu. Pokud chceme dosáhnout dalšího úspěchu, musíme znovu odvést maximální výkon. Těšíme se na šanghajskou výzvu.“
Anthony Davidson (TS 050 Hybrid #5): „Jako vůbec první závodní jezdec jsem na této trati objel první kolo, to bylo ještě za mého působení ve F1 v roce 2004, takže jsem s touto tratí historicky spjatý. Je to velmi náročný okruh, který skýtá mnoho výzev. Zejména zakřivení v prvních zatáčkách a podobně pak v č. 13 a 14 je fascinující výzva. Jsou zde také rychlé zatáčky a pak samozřejmě dlouhá rovinka, takže je to pro inženýry celkem složité najít správné nastavení. Jízdu zde jsem si vždy užíval, takže se velmi těším.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Je to dobrá a moderní trať, která patří mezi mé oblíbené. Mám rád rychlé pasáže a zdejší profil mi sedí, užívám si to tady. Dobře si pamatuji, že jsem zde bodoval v mém třetím závodě ve F1 a pak jsem zde společně s Anthonym vyhrál závod v roce 2014. Také zdejší fanoušci se o motorsport hodně zajímají, což je pěkné. Mám to tu rád.“
Kazuki Nakajima (TS 050 Hybrid #5): „Těším se, naše TS 050 Hybrid byly v posledních závodech stále lepší a lepší, takže cílem je znovu bojovat na čele. V posledních závodech to byly opravdu těsné souboje, což bylo skvělé pro naše diváky a velmi vzrušující i pro nás piloty. Dáme do toho vše, abychom se opět vrátili na pódium a věřím, že k tomu máme velkou šanci. Nejprve se ale musíme dobře připravit a co nejlépe nastavit vůz.“
Stéphane Sarrazin (TS 050 Hybrid #6): „Šanghaj je velmi náročná trať se spoustou nekonečných zatáček, hlavně v prvním sektoru to není jednoduché. Ale já mám tuto výzvu rád, je to velmi vzrušující. Vloni, když trať začala po dešti osychat, jsem měl dobrý závod, takže letos si to s naším rychlým TS 050 Hybrid budeme moci mnohem lépe užít. Po našem vítězství ve Fuji se těším na další závod a na boj o co nejlepší výsledek, zejména za současné situace v mistrovství, které je stále otevřené.“
Mike Conway (TS 050 Hybrid #6): „Šanghaj je opravdu skvělá trať s několika vysokorychlostními úseky. Do konce sezóny zbývají již jen dva závody, takže je to pro nás velmi důležitý závod, protože stále bojujeme o prvenství v šampionátu. Bude velice těžké dostihnout kluky z Porsche #2, ale budeme v tomto boji pokračovat až do konce sezóny. Naším prvotním cílem je dosáhnout v Šanghaji a v Bahrajnu co nejlepších výsledků, abychom zůstali ve hře o titul.“
Kamui Kobayashi (TS 050 Hybrid #6): „Bylo skvělé zvítězit na domácí trati ve Fuji a nemohu se dočkat až znovu vyrazím na trať. Doufám, že v Šanghaji budeme opět silní. Stejně, jako ve všech uplynulých letošních závodech, mám i zde premiéru v prototypu LMP1, ale zdejší okruh velmi dobře znám z jiných závodů. Těším se na jízdu s TS 050 Hybrid a doufám, že budeme znovu bojovat na čele. Chceme zde získat co nejvíce bodů.“
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?