Čína: Toyota přijíždí do Šanghaje pozitivně naladěná

Potvrdí Toyota své domácí vítězství i v Šanghaji?
Potvrdí Toyota své domácí vítězství i v Šanghaji?, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 1. listopadu 2016 20:00
Sdílej:

Toyota zvítězila na domácí půdě, posádka Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi se v průběžném hodnocení jezdců přiblížila na dostřel prvnímu místu. Toyota přijela k předposlednímu závodu letošního seriálu WEC v bojové náladě.

Tým Toyota Gazoo Racing se v Japonsku před domácím publikem předvedl v plné síle a v dechberoucím finiši těsně uhájil vítězství. V šampionátu značek Toyotě sice patří 3 místo, ale na druhé Audi ztrácí „jen“ 30 bodů, což je rozdíl, který lze za určitých předpokladů v posledních dvou závodech pokořit. Také šampionát jezdců ještě není rozhodnutý, protože posádka #6 drží průběžné 2. místo se ztrátou 23 bodů. Vzhledem k tomu, že do konce sezóny zbývá „rozebrat“ 52 bodů, má Toyota rozhodně o co bojovat. Stačí, když se k posádce Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Sébastien Buemi štěstí přestane otáčet zády.

Toyotě se v Číně daří, ve všech čtyřech uplynulých závodech zde pokaždé stála na pódiu, z toho 2x na stupínku nejvyšším (2012 a 2014). Nabízí se zde paralela s počasím v Japonsku (v Japonsku v lichých letech při závodě prší), podle které by v letošním sudém roce měla Toyota v Číně opět vystoupat na stupínek nejvyšší.

Jak si vozy Toyota Gazoo Racing vedli na trati v Šanghaji v uplynulých ročnících WEC:

2012 - kvalifikace: 1 (#7); závod: 1 (#7)

2013 - kvalifikace: 1 (#7), 3 (#8); závod: 2 (#7), DNF (#8).

2014 - kvalifikace: 2 (#8), 4 (#7); závod: 1 (#8), 2 (#7)

2015 - kvalifikace: 5 (#1), 6 (#2); závod: 5 (#2), 6 (#1)

Toshio Sato, prezident týmu: „V minulém závodě na Fuji Speedway jsme dosáhli velice uspokojivého výsledku. Nyní chceme využít tohoto impulsu abychom letošní sezónu zakončili nejlepším možným výsledkem. Jsme velmi motivováni k dalšímu pódiovému umístění. Úroveň vytrvalostních závodů WEC se neustále zvyšuje. Poslední dva závody byly doslova šestihodinovým sprintem s minimálními rozdíly na konci závodu. Pokud chceme dosáhnout dalšího úspěchu, musíme znovu odvést maximální výkon. Těšíme se na šanghajskou výzvu.“

Anthony Davidson (TS 050 Hybrid #5): „Jako vůbec první závodní jezdec jsem na této trati objel první kolo, to bylo ještě za mého působení ve F1 v roce 2004, takže jsem s touto tratí historicky spjatý. Je to velmi náročný okruh, který skýtá mnoho výzev. Zejména zakřivení v prvních zatáčkách a podobně pak v č. 13 a 14 je fascinující výzva. Jsou zde také rychlé zatáčky a pak samozřejmě dlouhá rovinka, takže je to pro inženýry celkem složité najít správné nastavení. Jízdu zde jsem si vždy užíval, takže se velmi těším.“

Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Je to dobrá a moderní trať, která patří mezi mé oblíbené. Mám rád rychlé pasáže a zdejší profil mi sedí, užívám si to tady. Dobře si pamatuji, že jsem zde bodoval v mém třetím závodě ve F1 a pak jsem zde společně s Anthonym vyhrál závod v roce 2014. Také zdejší fanoušci se o motorsport hodně zajímají, což je pěkné. Mám to tu rád.“

Kazuki Nakajima (TS 050 Hybrid #5): „Těším se, naše TS 050 Hybrid byly v posledních závodech stále lepší a lepší, takže cílem je znovu bojovat na čele. V posledních závodech to byly opravdu těsné souboje, což bylo skvělé pro naše diváky a velmi vzrušující i pro nás piloty. Dáme do toho vše, abychom se opět vrátili na pódium a věřím, že k tomu máme velkou šanci. Nejprve se ale musíme dobře připravit a co nejlépe nastavit vůz.“

Stéphane Sarrazin (TS 050 Hybrid #6): „Šanghaj je velmi náročná trať se spoustou nekonečných zatáček, hlavně v prvním sektoru to není jednoduché. Ale já mám tuto výzvu rád, je to velmi vzrušující. Vloni, když trať začala po dešti osychat, jsem měl dobrý závod, takže letos si to s naším rychlým TS 050 Hybrid budeme moci mnohem lépe užít. Po našem vítězství ve Fuji se těším na další závod a na boj o co nejlepší výsledek, zejména za současné situace v mistrovství, které je stále otevřené.“

Mike Conway (TS 050 Hybrid #6): „Šanghaj je opravdu skvělá trať s několika vysokorychlostními úseky. Do konce sezóny zbývají již jen dva závody, takže je to pro nás velmi důležitý závod, protože stále bojujeme o prvenství v šampionátu. Bude velice těžké dostihnout kluky z Porsche #2, ale budeme v tomto boji pokračovat až do konce sezóny. Naším prvotním cílem je dosáhnout v Šanghaji a v Bahrajnu co nejlepších výsledků, abychom zůstali ve hře o titul.“

Kamui Kobayashi (TS 050 Hybrid #6): „Bylo skvělé zvítězit na domácí trati ve Fuji a nemohu se dočkat až znovu vyrazím na trať. Doufám, že v Šanghaji budeme opět silní. Stejně, jako ve všech uplynulých letošních závodech, mám i zde premiéru v prototypu LMP1, ale zdejší okruh velmi dobře znám z jiných závodů. Těším se na jízdu s TS 050 Hybrid a doufám, že budeme znovu bojovat na čele. Chceme zde získat co nejvíce bodů.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.