Toyota zvítězila na domácí půdě, posádka Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi se v průběžném hodnocení jezdců přiblížila na dostřel prvnímu místu. Toyota přijela k předposlednímu závodu letošního seriálu WEC v bojové náladě.
Tým Toyota Gazoo Racing se v Japonsku před domácím publikem předvedl v plné síle a v dechberoucím finiši těsně uhájil vítězství. V šampionátu značek Toyotě sice patří 3 místo, ale na druhé Audi ztrácí „jen“ 30 bodů, což je rozdíl, který lze za určitých předpokladů v posledních dvou závodech pokořit. Také šampionát jezdců ještě není rozhodnutý, protože posádka #6 drží průběžné 2. místo se ztrátou 23 bodů. Vzhledem k tomu, že do konce sezóny zbývá „rozebrat“ 52 bodů, má Toyota rozhodně o co bojovat. Stačí, když se k posádce Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Sébastien Buemi štěstí přestane otáčet zády.
Toyotě se v Číně daří, ve všech čtyřech uplynulých závodech zde pokaždé stála na pódiu, z toho 2x na stupínku nejvyšším (2012 a 2014). Nabízí se zde paralela s počasím v Japonsku (v Japonsku v lichých letech při závodě prší), podle které by v letošním sudém roce měla Toyota v Číně opět vystoupat na stupínek nejvyšší.
Jak si vozy Toyota Gazoo Racing vedli na trati v Šanghaji v uplynulých ročnících WEC:
2012 - kvalifikace: 1 (#7); závod: 1 (#7)
2013 - kvalifikace: 1 (#7), 3 (#8); závod: 2 (#7), DNF (#8).
2014 - kvalifikace: 2 (#8), 4 (#7); závod: 1 (#8), 2 (#7)
2015 - kvalifikace: 5 (#1), 6 (#2); závod: 5 (#2), 6 (#1)
Toshio Sato, prezident týmu: „V minulém závodě na Fuji Speedway jsme dosáhli velice uspokojivého výsledku. Nyní chceme využít tohoto impulsu abychom letošní sezónu zakončili nejlepším možným výsledkem. Jsme velmi motivováni k dalšímu pódiovému umístění. Úroveň vytrvalostních závodů WEC se neustále zvyšuje. Poslední dva závody byly doslova šestihodinovým sprintem s minimálními rozdíly na konci závodu. Pokud chceme dosáhnout dalšího úspěchu, musíme znovu odvést maximální výkon. Těšíme se na šanghajskou výzvu.“
Anthony Davidson (TS 050 Hybrid #5): „Jako vůbec první závodní jezdec jsem na této trati objel první kolo, to bylo ještě za mého působení ve F1 v roce 2004, takže jsem s touto tratí historicky spjatý. Je to velmi náročný okruh, který skýtá mnoho výzev. Zejména zakřivení v prvních zatáčkách a podobně pak v č. 13 a 14 je fascinující výzva. Jsou zde také rychlé zatáčky a pak samozřejmě dlouhá rovinka, takže je to pro inženýry celkem složité najít správné nastavení. Jízdu zde jsem si vždy užíval, takže se velmi těším.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Je to dobrá a moderní trať, která patří mezi mé oblíbené. Mám rád rychlé pasáže a zdejší profil mi sedí, užívám si to tady. Dobře si pamatuji, že jsem zde bodoval v mém třetím závodě ve F1 a pak jsem zde společně s Anthonym vyhrál závod v roce 2014. Také zdejší fanoušci se o motorsport hodně zajímají, což je pěkné. Mám to tu rád.“
Kazuki Nakajima (TS 050 Hybrid #5): „Těším se, naše TS 050 Hybrid byly v posledních závodech stále lepší a lepší, takže cílem je znovu bojovat na čele. V posledních závodech to byly opravdu těsné souboje, což bylo skvělé pro naše diváky a velmi vzrušující i pro nás piloty. Dáme do toho vše, abychom se opět vrátili na pódium a věřím, že k tomu máme velkou šanci. Nejprve se ale musíme dobře připravit a co nejlépe nastavit vůz.“
Stéphane Sarrazin (TS 050 Hybrid #6): „Šanghaj je velmi náročná trať se spoustou nekonečných zatáček, hlavně v prvním sektoru to není jednoduché. Ale já mám tuto výzvu rád, je to velmi vzrušující. Vloni, když trať začala po dešti osychat, jsem měl dobrý závod, takže letos si to s naším rychlým TS 050 Hybrid budeme moci mnohem lépe užít. Po našem vítězství ve Fuji se těším na další závod a na boj o co nejlepší výsledek, zejména za současné situace v mistrovství, které je stále otevřené.“
Mike Conway (TS 050 Hybrid #6): „Šanghaj je opravdu skvělá trať s několika vysokorychlostními úseky. Do konce sezóny zbývají již jen dva závody, takže je to pro nás velmi důležitý závod, protože stále bojujeme o prvenství v šampionátu. Bude velice těžké dostihnout kluky z Porsche #2, ale budeme v tomto boji pokračovat až do konce sezóny. Naším prvotním cílem je dosáhnout v Šanghaji a v Bahrajnu co nejlepších výsledků, abychom zůstali ve hře o titul.“
Kamui Kobayashi (TS 050 Hybrid #6): „Bylo skvělé zvítězit na domácí trati ve Fuji a nemohu se dočkat až znovu vyrazím na trať. Doufám, že v Šanghaji budeme opět silní. Stejně, jako ve všech uplynulých letošních závodech, mám i zde premiéru v prototypu LMP1, ale zdejší okruh velmi dobře znám z jiných závodů. Těším se na jízdu s TS 050 Hybrid a doufám, že budeme znovu bojovat na čele. Chceme zde získat co nejvíce bodů.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?