Ve třídě slabších prototypů se v předposledním závodě sezóny bude bojovat o velice důležité body. Tým Extreme Speed Motorsports má z průběžného čtvrtého místa ještě velkou šanci dosáhnout na konečnou druhou příčku v šampionátu. K tomu ale musí v Číně především zlomit své asijské prokletí.
Tým Extreme Speed Motorsports nemá na okruh v Šanghaji dobré vzpomínky. V loňském závodě se propracovali až na pódiové umístění, když se objevil problém s převodovkou, který nakonec ukončil jejich slibně rozjetý závod. Minulý závod v Japonsku se také zpočátku vyvíjel dobře, než se objevil banální problém s bezpečnostními pásy, který posádku #31 odsunul do souboje o 6 - 8 místo. Naštěstí byla v tu chvíli odjeta pouze první třetina závodu, takže Ryan Dalziel, Pipo Derani a Christopher Cumming měli dost času na eliminaci ztráty. Výborný výkon posádky, která dosahovala jednoho nejrychlejšího kola za druhým, začal vůz pomalu posouvat pořadím vzhůru. Také na boxové zídce se nezahálelo a vedení týmu velmi pečlivě volilo strategii jednotlivých zastávek, čímž se podařilo vůz #31 dovézt do cíle na konečném 5. místě.
Ryan Dalziel: „Do konce letošní sezóny zbývají poslední dva závody a my máme stále šanci na konečné pódium. Dáme do toho vše, abychom v Šanghaji získali co nejlepší umístění. Čína je pro Teqila Patrón obrovský trh, takže zde budeme mít spoustu hostů a fanoušků, kteří nám budou fandit a věřím, že nám to pomůže. Ve Fuji jsme měli nějaké drobné problémy, ale náš výkon na trati byl velmi dobrý. Musíme zde podat bezchybný výkon, abychom si připravili dobrou pozici pro závěr šampionátu.“
Pipo Derani: „Přijíždíme do Šanghaje s velmi silným vozem. Také ve Fuji jsme byli silní, ale přibrzdil nás problém s pásy. I takové věci se stávají. Pokud nás nepostihnou nějaké problémy, věřím, že jsme schopni se v Číně vrátit na pódium, což je naším cílem. Očekávám těžký a velmi vyrovnaný závod, hlavně vůz #30 bude pro nás největší konkurence. Uděláme maximum a doufáme v dobrý výsledek.“
Chris Cumming: „Těšíme se do Šanghaje, když jsme ve Fuji měli dobré tempo. V minulém závodě jsme rozhodně měli na víc a to nejlepší si přivážíme i do tohoto víkendu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.