Ve třídě slabších prototypů se v předposledním závodě sezóny bude bojovat o velice důležité body. Tým Extreme Speed Motorsports má z průběžného čtvrtého místa ještě velkou šanci dosáhnout na konečnou druhou příčku v šampionátu. K tomu ale musí v Číně především zlomit své asijské prokletí.
Tým Extreme Speed Motorsports nemá na okruh v Šanghaji dobré vzpomínky. V loňském závodě se propracovali až na pódiové umístění, když se objevil problém s převodovkou, který nakonec ukončil jejich slibně rozjetý závod. Minulý závod v Japonsku se také zpočátku vyvíjel dobře, než se objevil banální problém s bezpečnostními pásy, který posádku #31 odsunul do souboje o 6 - 8 místo. Naštěstí byla v tu chvíli odjeta pouze první třetina závodu, takže Ryan Dalziel, Pipo Derani a Christopher Cumming měli dost času na eliminaci ztráty. Výborný výkon posádky, která dosahovala jednoho nejrychlejšího kola za druhým, začal vůz pomalu posouvat pořadím vzhůru. Také na boxové zídce se nezahálelo a vedení týmu velmi pečlivě volilo strategii jednotlivých zastávek, čímž se podařilo vůz #31 dovézt do cíle na konečném 5. místě.
Ryan Dalziel: „Do konce letošní sezóny zbývají poslední dva závody a my máme stále šanci na konečné pódium. Dáme do toho vše, abychom v Šanghaji získali co nejlepší umístění. Čína je pro Teqila Patrón obrovský trh, takže zde budeme mít spoustu hostů a fanoušků, kteří nám budou fandit a věřím, že nám to pomůže. Ve Fuji jsme měli nějaké drobné problémy, ale náš výkon na trati byl velmi dobrý. Musíme zde podat bezchybný výkon, abychom si připravili dobrou pozici pro závěr šampionátu.“
Pipo Derani: „Přijíždíme do Šanghaje s velmi silným vozem. Také ve Fuji jsme byli silní, ale přibrzdil nás problém s pásy. I takové věci se stávají. Pokud nás nepostihnou nějaké problémy, věřím, že jsme schopni se v Číně vrátit na pódium, což je naším cílem. Očekávám těžký a velmi vyrovnaný závod, hlavně vůz #30 bude pro nás největší konkurence. Uděláme maximum a doufáme v dobrý výsledek.“
Chris Cumming: „Těšíme se do Šanghaje, když jsme ve Fuji měli dobré tempo. V minulém závodě jsme rozhodně měli na víc a to nejlepší si přivážíme i do tohoto víkendu.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).