Ve třídě slabších prototypů se v předposledním závodě sezóny bude bojovat o velice důležité body. Tým Extreme Speed Motorsports má z průběžného čtvrtého místa ještě velkou šanci dosáhnout na konečnou druhou příčku v šampionátu. K tomu ale musí v Číně především zlomit své asijské prokletí.
Tým Extreme Speed Motorsports nemá na okruh v Šanghaji dobré vzpomínky. V loňském závodě se propracovali až na pódiové umístění, když se objevil problém s převodovkou, který nakonec ukončil jejich slibně rozjetý závod. Minulý závod v Japonsku se také zpočátku vyvíjel dobře, než se objevil banální problém s bezpečnostními pásy, který posádku #31 odsunul do souboje o 6 - 8 místo. Naštěstí byla v tu chvíli odjeta pouze první třetina závodu, takže Ryan Dalziel, Pipo Derani a Christopher Cumming měli dost času na eliminaci ztráty. Výborný výkon posádky, která dosahovala jednoho nejrychlejšího kola za druhým, začal vůz pomalu posouvat pořadím vzhůru. Také na boxové zídce se nezahálelo a vedení týmu velmi pečlivě volilo strategii jednotlivých zastávek, čímž se podařilo vůz #31 dovézt do cíle na konečném 5. místě.
Ryan Dalziel: „Do konce letošní sezóny zbývají poslední dva závody a my máme stále šanci na konečné pódium. Dáme do toho vše, abychom v Šanghaji získali co nejlepší umístění. Čína je pro Teqila Patrón obrovský trh, takže zde budeme mít spoustu hostů a fanoušků, kteří nám budou fandit a věřím, že nám to pomůže. Ve Fuji jsme měli nějaké drobné problémy, ale náš výkon na trati byl velmi dobrý. Musíme zde podat bezchybný výkon, abychom si připravili dobrou pozici pro závěr šampionátu.“
Pipo Derani: „Přijíždíme do Šanghaje s velmi silným vozem. Také ve Fuji jsme byli silní, ale přibrzdil nás problém s pásy. I takové věci se stávají. Pokud nás nepostihnou nějaké problémy, věřím, že jsme schopni se v Číně vrátit na pódium, což je naším cílem. Očekávám těžký a velmi vyrovnaný závod, hlavně vůz #30 bude pro nás největší konkurence. Uděláme maximum a doufáme v dobrý výsledek.“
Chris Cumming: „Těšíme se do Šanghaje, když jsme ve Fuji měli dobré tempo. V minulém závodě jsme rozhodně měli na víc a to nejlepší si přivážíme i do tohoto víkendu.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?