Čína: Extreme Speed Motorsports se pokusí prolomit smůlu

Ligier JS-P2 týmu ESM (Ryan Dalziel, Christopher Cumming, Luis Felipe "Pipo" Derani)
Ligier JS-P2 týmu ESM (Ryan Dalziel, Christopher Cumming, Luis Felipe "Pipo" Derani), foto: ESM
iM1 1. listopadu 2016 12:00
Sdílej:

Ve třídě slabších prototypů se v předposledním závodě sezóny bude bojovat o velice důležité body. Tým Extreme Speed Motorsports má z průběžného čtvrtého místa ještě velkou šanci dosáhnout na konečnou druhou příčku v šampionátu. K tomu ale musí v Číně především zlomit své asijské prokletí.

Tým Extreme Speed Motorsports nemá na okruh v Šanghaji dobré vzpomínky. V loňském závodě se propracovali až na pódiové umístění, když se objevil problém s převodovkou, který nakonec ukončil jejich slibně rozjetý závod. Minulý závod v Japonsku se také zpočátku vyvíjel dobře, než se objevil banální problém s bezpečnostními pásy, který posádku #31 odsunul do souboje o 6 - 8 místo. Naštěstí byla v tu chvíli odjeta pouze první třetina závodu, takže Ryan Dalziel, Pipo Derani a Christopher Cumming měli dost času na eliminaci ztráty. Výborný výkon posádky, která dosahovala jednoho nejrychlejšího kola za druhým, začal vůz pomalu posouvat pořadím vzhůru. Také na boxové zídce se nezahálelo a vedení týmu velmi pečlivě volilo strategii jednotlivých zastávek, čímž se podařilo vůz #31 dovézt do cíle na konečném 5. místě.

Ryan Dalziel: „Do konce letošní sezóny zbývají poslední dva závody a my máme stále šanci na konečné pódium. Dáme do toho vše, abychom v Šanghaji získali co nejlepší umístění. Čína je pro Teqila Patrón obrovský trh, takže zde budeme mít spoustu hostů a fanoušků, kteří nám budou fandit a věřím, že nám to pomůže. Ve Fuji jsme měli nějaké drobné problémy, ale náš výkon na trati byl velmi dobrý. Musíme zde podat bezchybný výkon, abychom si připravili dobrou pozici pro závěr šampionátu.“

Pipo Derani: „Přijíždíme do Šanghaje s velmi silným vozem. Také ve Fuji jsme byli silní, ale přibrzdil nás problém s pásy. I takové věci se stávají. Pokud nás nepostihnou nějaké problémy, věřím, že jsme schopni se v Číně vrátit na pódium, což je naším cílem. Očekávám těžký a velmi vyrovnaný závod, hlavně vůz #30 bude pro nás největší konkurence. Uděláme maximum a doufáme v dobrý výsledek.“

Chris Cumming: „Těšíme se do Šanghaje, když jsme ve Fuji měli dobré tempo. V minulém závodě jsme rozhodně měli na víc a to nejlepší si přivážíme i do tohoto víkendu.“

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.