Čínský tým BAXI DC Racing vstoupil do seriálu WEC letos v dubnu prvním závodem v Silverstone. 6. listopadu si tento nový tým odbude svou domácí premiéru na závodní dráze v Šanghaji.
Spolumajitelem týmu BAXI DC Racing je David Cheng, který ve svých 27 letech je mimo jiné trojnásobný vítěz asijské Le Mans Series (2x v kat. LMP2 a 1x v kat. LMP3). Cheng je sice na zdejším okruhu jako doma, ale poprvé se v Shanghaji představí se svým vlastním týmem, který založil s další čínskou, tentokrát filmovou hvězdou, Jackie Chanem. David Cheng se domácím fanouškům předvede za volantem modrého vozu Alpine A460 #35, ve kterém se bude střídat se svým dlouholetým spolujezdcem Ho-Pin Tungem a francouzským pilotem Paulem Loup Chatinem.
„Hodně se na to těším - závod v Shanghaji je pro nás hned po Le Mans největší událost," řekl David Cheng. „Tento projekt je pro nás velmi zvláštní, jako jeden z prvních čínských týmů jsme vstoupili do světového motorsportu a přišli jsme sem z asijské Le Mans Series. Před čtyřmi lety jsem se poprvé spojil s Ho-Pinem a od té doby jsme dospěli až do stádia založení vlastního týmu, se kterým nyní přijíždíme sem do Šanghaje. To je neuvěřitelné.“
Ho-Pin Tung se narodil v Holandsku a závodní zkušenosti sbíral v jednomístných sériích, kde se propracoval až do seriálu GP2. Jako jeden z průkopníků čínského formulového motorsportu získal závodní licenci a jako vůbec první Číňan se účastnil doplňkových závodů seriálu Formule 1 a sbíral zkušenosti i v IndyCar a Formuli E.
„Bude to velká událost, náš první domácí závod v naší první sezóně ve WEC,“ řekl Ho-Pin Tung. „Bude to hodně vzrušující závod nejen pro náš tým, ale i pro fanoušky. Nesmíme zapomínat, že pro Čínu je motorsport relativně neznámá, poměrně nová záležitost. Počet diváků neustále narůstá a motorsport se stále více rozvíjí. Zdejší fanoušci se v oblasti motorsportu i velmi dobře orientují a mají v tomto směru i poměrně solidní znalosti a přehled, což je až neuvěřitelné. Při různých příležitostech s nimi mluvím a jsem velmi překvapený, že mnohdy znají takové detaily, o kterých já toho ani moc nevím.“
Oba čínští závodníci pevně věří, že budou inspirací a vzorem pro čínský závodnický potěr. Rádi by v nadcházejícím závodě na domácí půdě dosáhli na lepší, než šesté místo z Mexika, což byl pro ně doposud nejlepší výsledek v jejich první sezóně WEC.
„Samozřejmě jsme v Číně začali se závoděním o něco dříve, než ostatní, ale zdejší společnost se rozvíjí ohromným tempem a vidíme, že se zde objevilo mnoho nových adeptů motorsportu,“ říká Cheng. „Všude kolem je nyní spousta nových čínských závodníků a to je opravdu velmi potěšující. Založili jsme tento čínský tým a chceme podporovat rozvoj motorsportu v Číně. To je jeden z našich cílů.“
„Rostoucí popularita asijské Le Mans Series a mnoho nových čínských týmů dokládá, že se v Číně motorsport rychle rozvíjí, takže doufám, že naše účast ve WEC a náš závod zde na domácí půdě bude fungovat jako katalyzátor pro další rozvoj motorsportu v Číně,“ doplnil Ho-Pin Tung.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?