Čínský tým BAXI DC Racing vstoupil do seriálu WEC letos v dubnu prvním závodem v Silverstone. 6. listopadu si tento nový tým odbude svou domácí premiéru na závodní dráze v Šanghaji.
Spolumajitelem týmu BAXI DC Racing je David Cheng, který ve svých 27 letech je mimo jiné trojnásobný vítěz asijské Le Mans Series (2x v kat. LMP2 a 1x v kat. LMP3). Cheng je sice na zdejším okruhu jako doma, ale poprvé se v Shanghaji představí se svým vlastním týmem, který založil s další čínskou, tentokrát filmovou hvězdou, Jackie Chanem. David Cheng se domácím fanouškům předvede za volantem modrého vozu Alpine A460 #35, ve kterém se bude střídat se svým dlouholetým spolujezdcem Ho-Pin Tungem a francouzským pilotem Paulem Loup Chatinem.
„Hodně se na to těším - závod v Shanghaji je pro nás hned po Le Mans největší událost," řekl David Cheng. „Tento projekt je pro nás velmi zvláštní, jako jeden z prvních čínských týmů jsme vstoupili do světového motorsportu a přišli jsme sem z asijské Le Mans Series. Před čtyřmi lety jsem se poprvé spojil s Ho-Pinem a od té doby jsme dospěli až do stádia založení vlastního týmu, se kterým nyní přijíždíme sem do Šanghaje. To je neuvěřitelné.“
Ho-Pin Tung se narodil v Holandsku a závodní zkušenosti sbíral v jednomístných sériích, kde se propracoval až do seriálu GP2. Jako jeden z průkopníků čínského formulového motorsportu získal závodní licenci a jako vůbec první Číňan se účastnil doplňkových závodů seriálu Formule 1 a sbíral zkušenosti i v IndyCar a Formuli E.
„Bude to velká událost, náš první domácí závod v naší první sezóně ve WEC,“ řekl Ho-Pin Tung. „Bude to hodně vzrušující závod nejen pro náš tým, ale i pro fanoušky. Nesmíme zapomínat, že pro Čínu je motorsport relativně neznámá, poměrně nová záležitost. Počet diváků neustále narůstá a motorsport se stále více rozvíjí. Zdejší fanoušci se v oblasti motorsportu i velmi dobře orientují a mají v tomto směru i poměrně solidní znalosti a přehled, což je až neuvěřitelné. Při různých příležitostech s nimi mluvím a jsem velmi překvapený, že mnohdy znají takové detaily, o kterých já toho ani moc nevím.“
Oba čínští závodníci pevně věří, že budou inspirací a vzorem pro čínský závodnický potěr. Rádi by v nadcházejícím závodě na domácí půdě dosáhli na lepší, než šesté místo z Mexika, což byl pro ně doposud nejlepší výsledek v jejich první sezóně WEC.
„Samozřejmě jsme v Číně začali se závoděním o něco dříve, než ostatní, ale zdejší společnost se rozvíjí ohromným tempem a vidíme, že se zde objevilo mnoho nových adeptů motorsportu,“ říká Cheng. „Všude kolem je nyní spousta nových čínských závodníků a to je opravdu velmi potěšující. Založili jsme tento čínský tým a chceme podporovat rozvoj motorsportu v Číně. To je jeden z našich cílů.“
„Rostoucí popularita asijské Le Mans Series a mnoho nových čínských týmů dokládá, že se v Číně motorsport rychle rozvíjí, takže doufám, že naše účast ve WEC a náš závod zde na domácí půdě bude fungovat jako katalyzátor pro další rozvoj motorsportu v Číně,“ doplnil Ho-Pin Tung.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.