Čínský tým BAXI DC Racing vstoupil do seriálu WEC letos v dubnu prvním závodem v Silverstone. 6. listopadu si tento nový tým odbude svou domácí premiéru na závodní dráze v Šanghaji.
Spolumajitelem týmu BAXI DC Racing je David Cheng, který ve svých 27 letech je mimo jiné trojnásobný vítěz asijské Le Mans Series (2x v kat. LMP2 a 1x v kat. LMP3). Cheng je sice na zdejším okruhu jako doma, ale poprvé se v Shanghaji představí se svým vlastním týmem, který založil s další čínskou, tentokrát filmovou hvězdou, Jackie Chanem. David Cheng se domácím fanouškům předvede za volantem modrého vozu Alpine A460 #35, ve kterém se bude střídat se svým dlouholetým spolujezdcem Ho-Pin Tungem a francouzským pilotem Paulem Loup Chatinem.
„Hodně se na to těším - závod v Shanghaji je pro nás hned po Le Mans největší událost," řekl David Cheng. „Tento projekt je pro nás velmi zvláštní, jako jeden z prvních čínských týmů jsme vstoupili do světového motorsportu a přišli jsme sem z asijské Le Mans Series. Před čtyřmi lety jsem se poprvé spojil s Ho-Pinem a od té doby jsme dospěli až do stádia založení vlastního týmu, se kterým nyní přijíždíme sem do Šanghaje. To je neuvěřitelné.“
Ho-Pin Tung se narodil v Holandsku a závodní zkušenosti sbíral v jednomístných sériích, kde se propracoval až do seriálu GP2. Jako jeden z průkopníků čínského formulového motorsportu získal závodní licenci a jako vůbec první Číňan se účastnil doplňkových závodů seriálu Formule 1 a sbíral zkušenosti i v IndyCar a Formuli E.
„Bude to velká událost, náš první domácí závod v naší první sezóně ve WEC,“ řekl Ho-Pin Tung. „Bude to hodně vzrušující závod nejen pro náš tým, ale i pro fanoušky. Nesmíme zapomínat, že pro Čínu je motorsport relativně neznámá, poměrně nová záležitost. Počet diváků neustále narůstá a motorsport se stále více rozvíjí. Zdejší fanoušci se v oblasti motorsportu i velmi dobře orientují a mají v tomto směru i poměrně solidní znalosti a přehled, což je až neuvěřitelné. Při různých příležitostech s nimi mluvím a jsem velmi překvapený, že mnohdy znají takové detaily, o kterých já toho ani moc nevím.“
Oba čínští závodníci pevně věří, že budou inspirací a vzorem pro čínský závodnický potěr. Rádi by v nadcházejícím závodě na domácí půdě dosáhli na lepší, než šesté místo z Mexika, což byl pro ně doposud nejlepší výsledek v jejich první sezóně WEC.
„Samozřejmě jsme v Číně začali se závoděním o něco dříve, než ostatní, ale zdejší společnost se rozvíjí ohromným tempem a vidíme, že se zde objevilo mnoho nových adeptů motorsportu,“ říká Cheng. „Všude kolem je nyní spousta nových čínských závodníků a to je opravdu velmi potěšující. Založili jsme tento čínský tým a chceme podporovat rozvoj motorsportu v Číně. To je jeden z našich cílů.“
„Rostoucí popularita asijské Le Mans Series a mnoho nových čínských týmů dokládá, že se v Číně motorsport rychle rozvíjí, takže doufám, že naše účast ve WEC a náš závod zde na domácí půdě bude fungovat jako katalyzátor pro další rozvoj motorsportu v Číně,“ doplnil Ho-Pin Tung.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?