První ryze čínský tým přijíždí na scénu

Alpine A460 týmu Baxi DC Racing s posádkou David Cheng, Ho-Pin Tung, Paul Loup Chatin
Alpine A460 týmu Baxi DC Racing s posádkou David Cheng, Ho-Pin Tung, Paul Loup Chatin, foto: Baxi DC Racing
iM1 29. října 2016 19:00
Sdílej:

Čínský tým BAXI DC Racing vstoupil do seriálu WEC letos v dubnu prvním závodem v Silverstone. 6. listopadu si tento nový tým odbude svou domácí premiéru na závodní dráze v Šanghaji.

Spolumajitelem týmu BAXI DC Racing je David Cheng, který ve svých 27 letech je mimo jiné trojnásobný vítěz asijské Le Mans Series (2x v kat. LMP2 a 1x v kat. LMP3). Cheng je sice na zdejším okruhu jako doma, ale poprvé se v Shanghaji představí se svým vlastním týmem, který založil s další čínskou, tentokrát filmovou hvězdou, Jackie Chanem. David Cheng se domácím fanouškům předvede za volantem modrého vozu Alpine A460 #35, ve kterém se bude střídat se svým dlouholetým spolujezdcem Ho-Pin Tungem a francouzským pilotem Paulem Loup Chatinem.

„Hodně se na to těším - závod v Shanghaji je pro nás hned po Le Mans největší událost," řekl David Cheng. „Tento projekt je pro nás velmi zvláštní, jako jeden z prvních čínských týmů jsme vstoupili do světového motorsportu a přišli jsme sem z asijské Le Mans Series. Před čtyřmi lety jsem se poprvé spojil s Ho-Pinem a od té doby jsme dospěli až do stádia založení vlastního týmu, se kterým nyní přijíždíme sem do Šanghaje. To je neuvěřitelné.“

Ho-Pin Tung se narodil v Holandsku a závodní zkušenosti sbíral v jednomístných sériích, kde se propracoval až do seriálu GP2. Jako jeden z průkopníků čínského formulového motorsportu získal závodní licenci a jako vůbec první Číňan se účastnil doplňkových závodů seriálu Formule 1 a sbíral zkušenosti i v IndyCar a Formuli E.

„Bude to velká událost, náš první domácí závod v naší první sezóně ve WEC,“ řekl Ho-Pin Tung. „Bude to hodně vzrušující závod nejen pro náš tým, ale i pro fanoušky. Nesmíme zapomínat, že pro Čínu je motorsport relativně neznámá, poměrně nová záležitost. Počet diváků neustále narůstá a motorsport se stále více rozvíjí. Zdejší fanoušci se v oblasti motorsportu i velmi dobře orientují a mají v tomto směru i poměrně solidní znalosti a přehled, což je až neuvěřitelné. Při různých příležitostech s nimi mluvím a jsem velmi překvapený, že mnohdy znají takové detaily, o kterých já toho ani moc nevím.“

Oba čínští závodníci pevně věří, že budou inspirací a vzorem pro čínský závodnický potěr. Rádi by v nadcházejícím závodě na domácí půdě dosáhli na lepší, než šesté místo z Mexika, což byl pro ně doposud nejlepší výsledek v jejich první sezóně WEC.

„Samozřejmě jsme v Číně začali se závoděním o něco dříve, než ostatní, ale zdejší společnost se rozvíjí ohromným tempem a vidíme, že se zde objevilo mnoho nových adeptů motorsportu,“ říká Cheng. „Všude kolem je nyní spousta nových čínských závodníků a to je opravdu velmi potěšující. Založili jsme tento čínský tým a chceme podporovat rozvoj motorsportu v Číně. To je jeden z našich cílů.“

„Rostoucí popularita asijské Le Mans Series a mnoho nových čínských týmů dokládá, že se v Číně motorsport rychle rozvíjí, takže doufám, že naše účast ve WEC a náš závod zde na domácí půdě bude fungovat jako katalyzátor pro další rozvoj motorsportu v Číně,“ doplnil Ho-Pin Tung.

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.