Fernando Alonso chtěl Marka Webbera v roce 2013 dostat do Ferrari. Webber chtěl na oplátku v roce 2015 s Alonsem a Neweym vytvořit "Dream Team" Porsche pro Le Mans.
Mark Webber, který v roce 2010 málem vyhrál titul mistra světa v F1 a s Red Bullem vyhrál 9 závodů, oznámil tento týden konec své závodní kariéry. Z F1 se sice stáhl po sezoně 2013, avšak jen málokdo ví, že jednal pro tento ročník s Ferrari.
Poté, co v roce 2010 prohrál boj o titul se svým týmovým kolegou a také se nepohodl s Helmutem Markem, poradcem Red Bullu pro motorsport, začal Mark Webber v roce 2011 přemýšlet nad změnou prostředí. Tehdy měl dvě možnosti - na Red Bull Ringu se poprvé potkal s členem představenstva Porsche, Wolfgangem Hatzem, a domluvili si další meeting ve Stuttgartu v listopadu roku 2012. Tam byl ujednán tříletý kontrakt s Porsche pro WEC a Le Mans.
A ta druhá možnost byla následující: "zhruba ve stejnou dobu v roce 2011 začalo kolem mé osoby poletovat Ferrari," popisuje Webber ve své biografii "Aussie Grit: My Formula One Journey". Scuderia jej tehdy pozvala na závod Moto GP do Mugella.
Délka smlouvyMark i přes narůstající frustraci znovu podepsal s Red Bullem, ale pak opět přišla řada na Ferrari: "V rámci Grand Prix v Monaku jsem se v roce 2012 potkal na lodi Flavia Briatoreho se Stefanem Domenicallim, tehdejším šéfem Ferrari. Šance na můj přestup do týmu se vzpínajícím se koníkem ve znaku byla velmi reálná. Flavio, Stefano a Fernando chtěli, aby to klaplo," říká Australan.
"Došlo k vzájemné výměně smlouvy - ta ale byla jen na rok s roční opcí. My jsme ale chtěli dvouletý kontrakt. V té době jsem ještě nebyl rozhodnut z F1 odejít. Nechtěl jsem ale v roce 2013 jezdit za jiný tým jenom proto, aby mi v červnu řekli, že už se mnou nepočítají."
Důležitou roli v jednání sehrával Fernando Alonso, se kterým po dlouhé roky Mark Webber vycházel velmi dobře. Oba se znali ze svých začátků u Benettonu. Do F1 je oba dostal stejný manažer - Flavio Briatore. V roce 2005 měli být týmovými kolegy u Renaultu. Webber ale tehdy Briatoreho nabídku odmítl a dal přednost Williamsu, což se později ukázalo jako velká chyba.
Dream Team PorscheV roce 2013 ale mohli být Alonso a Webber kolegové u Ferrari. "Naše přátelství a respekt opět vzrostly, když jsme začali hovořit o tom, že bych přišel k Ferrari. Nebo když jsme se bavili, že by [Alonso] rád jezdil v roce 2015 pro Porsche v Le Mans. Ani jedna z těchto zpráv se nedostala do médií."
Webber chtěl vytvořit z Porsche Dream Team, když chtěl přesvědčit k přestupu také legendárního designera, Adriana Neweyho: "Moc se mi líbil nápad přivést sem také Adriana Neweyho. Hodně jsem se snažil, abych ho přesvědčil, aby šel se mnou k Porsche. Ale on se rozhodl pro America's Cup [závody lodí]. To chápu, protože to je pro něj úplně nová výzva."
O tom, že přestup do Ferrari, o kterém sní naprostá většina pilotů F1, neklapl, nerozhodla jenom délka kontraktu (která byla pro Webbera moc krátká). Svou roli v tom sehrála také australská legenda, Jack Brabham: "Když o tom slyšel, tak řekl, že by byl velmi zklamaný. Pro něj by to byla svým způsobem zrada. Ferrari byla jeho motivace. Ve svých časech chtěl Ferrari za každou cenu porazit."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?