Audi si v Austinu věřilo. Zdejší závod měl být jednostrannou záležitostí vozů se čtyřmi kruhy, protože zdejší vysoké teploty poskytovaly německým vozům konkurenční výhodu. Ale jak se říká: „Smůla nechodí po horách, ale po lidech...“
Dr. Wolgang Ullrich, šéf Audi Motorsport: „Jsem velmi zklamaný, protože oba naše vozy zde byly od začátku do konce nejrychlejší. Nicméně se nám nepodařilo tuto skutečnost proměnit v úspěch a závod jsme si prohráli sami svými chybami. Štěstěna se k nám dnes obrátila zády.“
Stefan Dreyer, vedoucí projektu LMP: „Víkend skončil zklamáním. Naše vozy byly rychlé, celou dobu jsme zde dominovali, ale nakonec jsme neuspěli. Postihlo nás příliš mnoho problémů, ať to byl krátký výpadek elektrického systému u vozu #8 nebo nezaviněný závodní incident, do kterého se připletlo #7. Tímto způsobem se nevyhrává.“
Ralf Jüttner, vedoucí týmu Audi Sport Team Joest: „Naše zklamání je veliké. po celý víkend jsme byli nejrychlejší, naše R 18 byly nadmíru spolehlivé. Není snadné ztratit závod z prvních dvou pozic, ale nám se to podařilo. Pitstopy přišly v nevhodnou chvíli vzhledem ke žlutým fázím závodu a navíc nás postihl výpadek energie u #8 a nezaviněná kolize u #7.“
Lucas Di Grassi (Audi #8): „My jezdci máme na výsledku jen částečný podíl. Existují určité faktory, které nelze ovlivnit, jako např. vyhlášení žluté fáze nebo závodnické štěstí. Na rozdíl od nás se Porsche podařil perfektní závod. Ke konci závodu se mi podařilo uhájit pozici před dotírající Toyotou a eliminovat ztrátu na vedoucí Porsche. To bylo zábavné, ale v tom horku i celkem vyčerpávající.“
Loic Duval (Audi #8): „Závod jsem odstartoval celkem v pohodě, protože jsem věděl, že proti Porsche máme určitou výhodu. Pracovali jsme celý víkend opravdu velmi tvrdě, ale znovu jsme ztratili dobře rozjetý závod. V posledním stintu se vůz znenadání sám vypnul, čímž jsme ztratili drahocenný čas.“
Oliver Jarvis (Audi #8): „V továrně pracovali po závodě v Le Mans velmi tvrdě a na druhou část sezóny nám připravili skvělý vůz. Ale nestačí být jen rychlý. Musíte odvézt bezvadnou práci ve všech oblastech a to se nám dnes nepodařilo. To je důvod našeho dnešního zklamání z druhého místa - ztratili jsme vítězství.“
Marcel Fässler (Audi #7): „Závod pro nás začal velmi dobře a vůz byla radost řídit. Byli jsme si jisti naší rychlostí, ale žlutá fáze zastavila náš rozlet a bylo po závodě. Měli jsme dnes k vítězství hodně blízko - alespoň náš druhý vůz dosáhl na dobrý výsledek. Ale ještě jednou říkám, dnes se nám nedařilo.“
André Lotterer (Audi #7): „Navzdory slibnému začátku to po šesti hodinách byl smutný konec. Mohli jsme dosáhnout double, ale žlutá fáze nás zastavila. Ben poté uvízl v silném provozu a měli jsme po závodě. Ale pozitivní zprávou je, že máme velmi dobrý vůz, což nám dává jistotu do dalšího závodu ve Fuji.“
Benoit Tréulier (Audi #7): „Při mé jízdě ztratil vůz na přední nápravě trochu přítlaku, ale podařilo se mi s tím vypořádat. Pak přišla žlutá fáze, která nás přibrzdila. V posledním stintu jsem předjížděl jeden z pomalejších vozů a došlo ke kontaktu a já jsem zastavil až o bariéru. Byla to závodní nehoda, on při tom předjížděcím manévru ztratil kontrolu nad svým vozem a nechtěně o mne zavadil. To se občas stává.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?