Audi si v Austinu věřilo. Zdejší závod měl být jednostrannou záležitostí vozů se čtyřmi kruhy, protože zdejší vysoké teploty poskytovaly německým vozům konkurenční výhodu. Ale jak se říká: „Smůla nechodí po horách, ale po lidech...“
Dr. Wolgang Ullrich, šéf Audi Motorsport: „Jsem velmi zklamaný, protože oba naše vozy zde byly od začátku do konce nejrychlejší. Nicméně se nám nepodařilo tuto skutečnost proměnit v úspěch a závod jsme si prohráli sami svými chybami. Štěstěna se k nám dnes obrátila zády.“
Stefan Dreyer, vedoucí projektu LMP: „Víkend skončil zklamáním. Naše vozy byly rychlé, celou dobu jsme zde dominovali, ale nakonec jsme neuspěli. Postihlo nás příliš mnoho problémů, ať to byl krátký výpadek elektrického systému u vozu #8 nebo nezaviněný závodní incident, do kterého se připletlo #7. Tímto způsobem se nevyhrává.“
Ralf Jüttner, vedoucí týmu Audi Sport Team Joest: „Naše zklamání je veliké. po celý víkend jsme byli nejrychlejší, naše R 18 byly nadmíru spolehlivé. Není snadné ztratit závod z prvních dvou pozic, ale nám se to podařilo. Pitstopy přišly v nevhodnou chvíli vzhledem ke žlutým fázím závodu a navíc nás postihl výpadek energie u #8 a nezaviněná kolize u #7.“
Lucas Di Grassi (Audi #8): „My jezdci máme na výsledku jen částečný podíl. Existují určité faktory, které nelze ovlivnit, jako např. vyhlášení žluté fáze nebo závodnické štěstí. Na rozdíl od nás se Porsche podařil perfektní závod. Ke konci závodu se mi podařilo uhájit pozici před dotírající Toyotou a eliminovat ztrátu na vedoucí Porsche. To bylo zábavné, ale v tom horku i celkem vyčerpávající.“
Loic Duval (Audi #8): „Závod jsem odstartoval celkem v pohodě, protože jsem věděl, že proti Porsche máme určitou výhodu. Pracovali jsme celý víkend opravdu velmi tvrdě, ale znovu jsme ztratili dobře rozjetý závod. V posledním stintu se vůz znenadání sám vypnul, čímž jsme ztratili drahocenný čas.“
Oliver Jarvis (Audi #8): „V továrně pracovali po závodě v Le Mans velmi tvrdě a na druhou část sezóny nám připravili skvělý vůz. Ale nestačí být jen rychlý. Musíte odvézt bezvadnou práci ve všech oblastech a to se nám dnes nepodařilo. To je důvod našeho dnešního zklamání z druhého místa - ztratili jsme vítězství.“
Marcel Fässler (Audi #7): „Závod pro nás začal velmi dobře a vůz byla radost řídit. Byli jsme si jisti naší rychlostí, ale žlutá fáze zastavila náš rozlet a bylo po závodě. Měli jsme dnes k vítězství hodně blízko - alespoň náš druhý vůz dosáhl na dobrý výsledek. Ale ještě jednou říkám, dnes se nám nedařilo.“
André Lotterer (Audi #7): „Navzdory slibnému začátku to po šesti hodinách byl smutný konec. Mohli jsme dosáhnout double, ale žlutá fáze nás zastavila. Ben poté uvízl v silném provozu a měli jsme po závodě. Ale pozitivní zprávou je, že máme velmi dobrý vůz, což nám dává jistotu do dalšího závodu ve Fuji.“
Benoit Tréulier (Audi #7): „Při mé jízdě ztratil vůz na přední nápravě trochu přítlaku, ale podařilo se mi s tím vypořádat. Pak přišla žlutá fáze, která nás přibrzdila. V posledním stintu jsem předjížděl jeden z pomalejších vozů a došlo ke kontaktu a já jsem zastavil až o bariéru. Byla to závodní nehoda, on při tom předjížděcím manévru ztratil kontrolu nad svým vozem a nechtěně o mne zavadil. To se občas stává.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?