Austin: „Prohráli jsme si to sami." Šéf Audi je hodně zklamaný

Lucas Di Grassi, Loic Duval a Oliver Jarvis z týmu Audi Sport Team Joest na pódiu v Austinu
Lucas Di Grassi, Loic Duval a Oliver Jarvis z týmu Audi Sport Team Joest na pódiu v Austinu, foto: Audi Sport Press
iM1 19. září 2016 16:30
Sdílej:

Audi si v Austinu věřilo. Zdejší závod měl být jednostrannou záležitostí vozů se čtyřmi kruhy, protože zdejší vysoké teploty poskytovaly německým vozům konkurenční výhodu. Ale jak se říká: „Smůla nechodí po horách, ale po lidech...“

Dr. Wolgang Ullrich, šéf Audi Motorsport: „Jsem velmi zklamaný, protože oba naše vozy zde byly od začátku do konce nejrychlejší. Nicméně se nám nepodařilo tuto skutečnost proměnit v úspěch a závod jsme si prohráli sami svými chybami. Štěstěna se k nám dnes obrátila zády.“

Stefan Dreyer, vedoucí projektu LMP: „Víkend skončil zklamáním. Naše vozy byly rychlé, celou dobu jsme zde dominovali, ale nakonec jsme neuspěli. Postihlo nás příliš mnoho problémů, ať to byl krátký výpadek elektrického systému u vozu #8 nebo nezaviněný závodní incident, do kterého se připletlo #7. Tímto způsobem se nevyhrává.“

Ralf Jüttner, vedoucí týmu Audi Sport Team Joest: „Naše zklamání je veliké. po celý víkend jsme byli nejrychlejší, naše R 18 byly nadmíru spolehlivé. Není snadné ztratit závod z prvních dvou pozic, ale nám se to podařilo. Pitstopy přišly v nevhodnou chvíli vzhledem ke žlutým fázím závodu a navíc nás postihl výpadek energie u #8 a nezaviněná kolize u #7.“

Lucas Di Grassi (Audi #8): „My jezdci máme na výsledku jen částečný podíl. Existují určité faktory, které nelze ovlivnit, jako např. vyhlášení žluté fáze nebo závodnické štěstí. Na rozdíl od nás se Porsche podařil perfektní závod. Ke konci závodu se mi podařilo uhájit pozici před dotírající Toyotou a eliminovat ztrátu na vedoucí Porsche. To bylo zábavné, ale v tom horku i celkem vyčerpávající.“

Loic Duval (Audi #8): „Závod jsem odstartoval celkem v pohodě, protože jsem věděl, že proti Porsche máme určitou výhodu. Pracovali jsme celý víkend opravdu velmi tvrdě, ale znovu jsme ztratili dobře rozjetý závod. V posledním stintu se vůz znenadání sám vypnul, čímž jsme ztratili drahocenný čas.“

Oliver Jarvis (Audi #8): „V továrně pracovali po závodě v Le Mans velmi tvrdě a na druhou část sezóny nám připravili skvělý vůz. Ale nestačí být jen rychlý. Musíte odvézt bezvadnou práci ve všech oblastech a to se nám dnes nepodařilo. To je důvod našeho dnešního zklamání z druhého místa -  ztratili jsme vítězství.“

Marcel Fässler (Audi #7): „Závod pro nás začal velmi dobře a vůz byla radost řídit. Byli jsme si jisti naší rychlostí, ale žlutá fáze zastavila náš rozlet a bylo po závodě. Měli jsme dnes k vítězství hodně blízko - alespoň náš druhý vůz dosáhl na dobrý výsledek. Ale ještě jednou říkám, dnes se nám nedařilo.“

André Lotterer (Audi #7): „Navzdory slibnému začátku to po šesti hodinách byl smutný konec. Mohli jsme dosáhnout double, ale žlutá fáze nás zastavila. Ben poté uvízl v silném provozu a měli jsme po závodě. Ale pozitivní zprávou je, že máme velmi dobrý vůz, což nám dává jistotu do dalšího závodu ve Fuji.“

Benoit Tréulier (Audi #7): „Při mé jízdě ztratil vůz na přední nápravě trochu přítlaku, ale podařilo se mi s tím vypořádat. Pak přišla žlutá fáze, která nás přibrzdila. V posledním stintu jsem předjížděl jeden z pomalejších vozů a došlo ke kontaktu a já jsem zastavil až o bariéru. Byla to závodní nehoda, on při tom předjížděcím manévru ztratil kontrolu nad svým vozem a nechtěně o mne zavadil. To se občas stává.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?