Porsche dosáhlo v Austinu svého letošního 4. vítězství, celkově již 14. od svého příchodu do seriálu WEC v roce 2014. Jak tuto událost hodnotí hlavní aktéři?
Fritz Enzinger, viceprezident programu LMP1: „Během celého závodního víkendu jsme bojovali s vysokými teplotami. Fakt, že jsme přes to dokázali vyhrát, nám dává sílu pro zbývající 3 závody letošního mistrovství a tím i naději na obhajobu obou titulů. Nyní míříme do Japonska, kde nás bezesporu čekají nižší teploty, což nám bude vyhovovat. Jediné, co mohu říci je: Díky týmu zde v Austinu i kolegům doma ve Weissachu. Učinili jsme další krok na cestě k obhajobě titulu. Dnes máme šťastný den, zítra začíná tvrdá práce před závodem v Japonsku.“
Andreas Seidl, šéf Porsche Team: „Gratuluji celé posádce a děkuji jim za ohromný týmový výkon. Na začátku závodu, kdy byla trať rozpálená, jsme nestíhali tempo Audi. Ale díky bezchybné práci jezdců, dnes ze všech týmů nejrychlejším zastávkám v boxech a bezchybné strategii jsme získali toto zasloužené vítězství. Bylo to velice těžké. Vůz #2 ztratil na začátku závodu přítlak na přední nápravě, což jim znemožnilo bojovat o lepší pozice. Přesto jsme dosáhli dalšího vítězství na naší cestě k obhajobě obou titulů. Následující tři týdny využijeme k přípravě na poslední letošní závody.“
Timo Bernhard (Porsche #1): „Je to skvělé vyhrát třetí závod v řadě. Start do sezóny se nám vůbec nevydařil, ale dnes jsme odjeli další bezchybný závod. Dnes to bylo opravdu velmi náročné. V prvním stintu bylo slunce velice nízko a hodně oslepovalo, což bylo velmi nepříjemné. Ale postupem času se začalo ochlazovat a my jsme se začali zlepšovat. Podařilo se nám dostat před jeden vůz Audi a potom jsme měli štěstí v jedné ze žlutých fází a šli jsme do čela.“
Brendon Hartley (Porsche #1): „Závod se pro nás odvíjel celkem hladce. Věděli jsme, že ze začátku bude mít Audi díky vysokým teplotám výhodu, ale doufali jsme, že se to postupem času obrátí. Po setmění už to bylo s Audi celkem vyrovnané. Poté se nám podařilo správně zareagovat na žlutou fázi a to byla zase naše výhoda.“
Mark Webber (Porsche #1): „Bylo to dnes v tom vedru velmi těžké, ale Timo s Brendonem byli úžasní. Po startu se nám podařilo chytit rytmus a v první polovině závodu to vypadalo celkem stabilně. Nebylo žádné překvapení, že Audi se bude v tom teple dařit. Věděli jsme, že musíme jet čistě, bezchybně, abychom s nimi zůstali v kontaktu a mohli číhat na jejich chyby. To se nakonec stalo a nám se podařilo využít žlutou fázi v náš prospěch. Navzdory zdejšímu horku odvedli naši mechanici v boxech skvělou práci.“
Romain Dumas (Porsche #2): „Po startu, na začátku mého prvního stintu, se vůz choval, jako bych jel se slicky na mokré trati. Při svém druhém stintu jsem se zase dostal do velkého provozu na trati. Postihly nás dva pomalé defekty, museli jsme měnit přední kapotáž a to nás stálo celkem dost času. Výsledek přinesl nějaké body pro tým v šampionátu značek, ale pro nás to nebylo dobré. V Le Mans jsme měli velké štěstí a to se k nám zde obrátilo zády. Ale snad to příště už bude lepší.“
Neel Jani (Porsche #2): „Při svém prvním stintu v počátečních fázích závodu jsem měl pěkný souboj s Toyotou a podařilo se mi ji předjet. Ale přilnavost dnes bylo naše velké téma, hlavně díky špatné směsi, kterou jsme dostali pro první část závodu. V určitých fázích byl vůz téměř neřiditelný, bojovali jsme doslova s brutální nedotáčivostí. Ztratili jsme vpředu spoustu přítlaku a vůbec jsme si s tím nevěděli rady. Teprve po výměně přední části se to trochu zlepšilo. Potom mi začal ucházet vzduch z pneumatiky a to znamenalo další ztrátu. Dnes jsme neměli svůj den.“
Marc Lieb (Porsche #2): „První stint byl dosti pomalý, protože vůz byl velmi nedotáčivý. Ve druhé části už se to zlepšilo. Po výměně kapoty a nasazení jiné směsi pneumatik se ovladatelnost vozu výrazně zlepšila. Dnes jsme neměli svůj den, ale vůz byl i v tom horku spolehlivý. Na rozdíl od mých kolegů jsem já neměl v kokpitu takové horko, protože jsem ke své první jízdě vyjel až v okamžiku, kdy zapadalo slunce.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.