Porsche dosáhlo v Austinu svého letošního 4. vítězství, celkově již 14. od svého příchodu do seriálu WEC v roce 2014. Jak tuto událost hodnotí hlavní aktéři?
Fritz Enzinger, viceprezident programu LMP1: „Během celého závodního víkendu jsme bojovali s vysokými teplotami. Fakt, že jsme přes to dokázali vyhrát, nám dává sílu pro zbývající 3 závody letošního mistrovství a tím i naději na obhajobu obou titulů. Nyní míříme do Japonska, kde nás bezesporu čekají nižší teploty, což nám bude vyhovovat. Jediné, co mohu říci je: Díky týmu zde v Austinu i kolegům doma ve Weissachu. Učinili jsme další krok na cestě k obhajobě titulu. Dnes máme šťastný den, zítra začíná tvrdá práce před závodem v Japonsku.“
Andreas Seidl, šéf Porsche Team: „Gratuluji celé posádce a děkuji jim za ohromný týmový výkon. Na začátku závodu, kdy byla trať rozpálená, jsme nestíhali tempo Audi. Ale díky bezchybné práci jezdců, dnes ze všech týmů nejrychlejším zastávkám v boxech a bezchybné strategii jsme získali toto zasloužené vítězství. Bylo to velice těžké. Vůz #2 ztratil na začátku závodu přítlak na přední nápravě, což jim znemožnilo bojovat o lepší pozice. Přesto jsme dosáhli dalšího vítězství na naší cestě k obhajobě obou titulů. Následující tři týdny využijeme k přípravě na poslední letošní závody.“
Timo Bernhard (Porsche #1): „Je to skvělé vyhrát třetí závod v řadě. Start do sezóny se nám vůbec nevydařil, ale dnes jsme odjeli další bezchybný závod. Dnes to bylo opravdu velmi náročné. V prvním stintu bylo slunce velice nízko a hodně oslepovalo, což bylo velmi nepříjemné. Ale postupem času se začalo ochlazovat a my jsme se začali zlepšovat. Podařilo se nám dostat před jeden vůz Audi a potom jsme měli štěstí v jedné ze žlutých fází a šli jsme do čela.“
Brendon Hartley (Porsche #1): „Závod se pro nás odvíjel celkem hladce. Věděli jsme, že ze začátku bude mít Audi díky vysokým teplotám výhodu, ale doufali jsme, že se to postupem času obrátí. Po setmění už to bylo s Audi celkem vyrovnané. Poté se nám podařilo správně zareagovat na žlutou fázi a to byla zase naše výhoda.“
Mark Webber (Porsche #1): „Bylo to dnes v tom vedru velmi těžké, ale Timo s Brendonem byli úžasní. Po startu se nám podařilo chytit rytmus a v první polovině závodu to vypadalo celkem stabilně. Nebylo žádné překvapení, že Audi se bude v tom teple dařit. Věděli jsme, že musíme jet čistě, bezchybně, abychom s nimi zůstali v kontaktu a mohli číhat na jejich chyby. To se nakonec stalo a nám se podařilo využít žlutou fázi v náš prospěch. Navzdory zdejšímu horku odvedli naši mechanici v boxech skvělou práci.“
Romain Dumas (Porsche #2): „Po startu, na začátku mého prvního stintu, se vůz choval, jako bych jel se slicky na mokré trati. Při svém druhém stintu jsem se zase dostal do velkého provozu na trati. Postihly nás dva pomalé defekty, museli jsme měnit přední kapotáž a to nás stálo celkem dost času. Výsledek přinesl nějaké body pro tým v šampionátu značek, ale pro nás to nebylo dobré. V Le Mans jsme měli velké štěstí a to se k nám zde obrátilo zády. Ale snad to příště už bude lepší.“
Neel Jani (Porsche #2): „Při svém prvním stintu v počátečních fázích závodu jsem měl pěkný souboj s Toyotou a podařilo se mi ji předjet. Ale přilnavost dnes bylo naše velké téma, hlavně díky špatné směsi, kterou jsme dostali pro první část závodu. V určitých fázích byl vůz téměř neřiditelný, bojovali jsme doslova s brutální nedotáčivostí. Ztratili jsme vpředu spoustu přítlaku a vůbec jsme si s tím nevěděli rady. Teprve po výměně přední části se to trochu zlepšilo. Potom mi začal ucházet vzduch z pneumatiky a to znamenalo další ztrátu. Dnes jsme neměli svůj den.“
Marc Lieb (Porsche #2): „První stint byl dosti pomalý, protože vůz byl velmi nedotáčivý. Ve druhé části už se to zlepšilo. Po výměně kapoty a nasazení jiné směsi pneumatik se ovladatelnost vozu výrazně zlepšila. Dnes jsme neměli svůj den, ale vůz byl i v tom horku spolehlivý. Na rozdíl od mých kolegů jsem já neměl v kokpitu takové horko, protože jsem ke své první jízdě vyjel až v okamžiku, kdy zapadalo slunce.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.