Porsche dosáhlo v Austinu svého letošního 4. vítězství, celkově již 14. od svého příchodu do seriálu WEC v roce 2014. Jak tuto událost hodnotí hlavní aktéři?
Fritz Enzinger, viceprezident programu LMP1: „Během celého závodního víkendu jsme bojovali s vysokými teplotami. Fakt, že jsme přes to dokázali vyhrát, nám dává sílu pro zbývající 3 závody letošního mistrovství a tím i naději na obhajobu obou titulů. Nyní míříme do Japonska, kde nás bezesporu čekají nižší teploty, což nám bude vyhovovat. Jediné, co mohu říci je: Díky týmu zde v Austinu i kolegům doma ve Weissachu. Učinili jsme další krok na cestě k obhajobě titulu. Dnes máme šťastný den, zítra začíná tvrdá práce před závodem v Japonsku.“
Andreas Seidl, šéf Porsche Team: „Gratuluji celé posádce a děkuji jim za ohromný týmový výkon. Na začátku závodu, kdy byla trať rozpálená, jsme nestíhali tempo Audi. Ale díky bezchybné práci jezdců, dnes ze všech týmů nejrychlejším zastávkám v boxech a bezchybné strategii jsme získali toto zasloužené vítězství. Bylo to velice těžké. Vůz #2 ztratil na začátku závodu přítlak na přední nápravě, což jim znemožnilo bojovat o lepší pozice. Přesto jsme dosáhli dalšího vítězství na naší cestě k obhajobě obou titulů. Následující tři týdny využijeme k přípravě na poslední letošní závody.“
Timo Bernhard (Porsche #1): „Je to skvělé vyhrát třetí závod v řadě. Start do sezóny se nám vůbec nevydařil, ale dnes jsme odjeli další bezchybný závod. Dnes to bylo opravdu velmi náročné. V prvním stintu bylo slunce velice nízko a hodně oslepovalo, což bylo velmi nepříjemné. Ale postupem času se začalo ochlazovat a my jsme se začali zlepšovat. Podařilo se nám dostat před jeden vůz Audi a potom jsme měli štěstí v jedné ze žlutých fází a šli jsme do čela.“
Brendon Hartley (Porsche #1): „Závod se pro nás odvíjel celkem hladce. Věděli jsme, že ze začátku bude mít Audi díky vysokým teplotám výhodu, ale doufali jsme, že se to postupem času obrátí. Po setmění už to bylo s Audi celkem vyrovnané. Poté se nám podařilo správně zareagovat na žlutou fázi a to byla zase naše výhoda.“
Mark Webber (Porsche #1): „Bylo to dnes v tom vedru velmi těžké, ale Timo s Brendonem byli úžasní. Po startu se nám podařilo chytit rytmus a v první polovině závodu to vypadalo celkem stabilně. Nebylo žádné překvapení, že Audi se bude v tom teple dařit. Věděli jsme, že musíme jet čistě, bezchybně, abychom s nimi zůstali v kontaktu a mohli číhat na jejich chyby. To se nakonec stalo a nám se podařilo využít žlutou fázi v náš prospěch. Navzdory zdejšímu horku odvedli naši mechanici v boxech skvělou práci.“
Romain Dumas (Porsche #2): „Po startu, na začátku mého prvního stintu, se vůz choval, jako bych jel se slicky na mokré trati. Při svém druhém stintu jsem se zase dostal do velkého provozu na trati. Postihly nás dva pomalé defekty, museli jsme měnit přední kapotáž a to nás stálo celkem dost času. Výsledek přinesl nějaké body pro tým v šampionátu značek, ale pro nás to nebylo dobré. V Le Mans jsme měli velké štěstí a to se k nám zde obrátilo zády. Ale snad to příště už bude lepší.“
Neel Jani (Porsche #2): „Při svém prvním stintu v počátečních fázích závodu jsem měl pěkný souboj s Toyotou a podařilo se mi ji předjet. Ale přilnavost dnes bylo naše velké téma, hlavně díky špatné směsi, kterou jsme dostali pro první část závodu. V určitých fázích byl vůz téměř neřiditelný, bojovali jsme doslova s brutální nedotáčivostí. Ztratili jsme vpředu spoustu přítlaku a vůbec jsme si s tím nevěděli rady. Teprve po výměně přední části se to trochu zlepšilo. Potom mi začal ucházet vzduch z pneumatiky a to znamenalo další ztrátu. Dnes jsme neměli svůj den.“
Marc Lieb (Porsche #2): „První stint byl dosti pomalý, protože vůz byl velmi nedotáčivý. Ve druhé části už se to zlepšilo. Po výměně kapoty a nasazení jiné směsi pneumatik se ovladatelnost vozu výrazně zlepšila. Dnes jsme neměli svůj den, ale vůz byl i v tom horku spolehlivý. Na rozdíl od mých kolegů jsem já neměl v kokpitu takové horko, protože jsem ke své první jízdě vyjel až v okamžiku, kdy zapadalo slunce.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.