V noci ze čtvrtka na pátek evropského času odstartoval na okruhu nedaleko texaského Austinu volnými tréninkovými jízdami šestý závod letošního ročníku seriálu World Endurance Championship. V místě panovaly dopředu očekávané vysoké teploty kolem 35°C, asfalt vykazoval teplotu 50°C.
Karoserie všech závodních vozů byly odlehčeny mnoha dodatečnými větracími otvory, které sloužily k maximální podpoře chlazení závodních strojů. Obzvláště prototypy nejrychlejší kategorie LMP1, které jsou poháněny hybridním pohonným ústrojím, produkují při své jízdě velké množství tepla. Ostatně o problémech s chlazením jsme se zmínili i v jednom z předešlých článků v souvislosti s minulým závodem v Mexiku (odkaz na článek).
V prvních jízdách se za volanty svých vozů vrátili Benoit Tréulier (Audi #7), který v posledních dvou závodech absentoval z důvodu zranění zad po pádu z kola, a Anthony Davidson (Toyota #5), který vynechal Mexiko po té, co si v rámci týmového testu ve Francii pochroumal žebra.
Ricky Taylor, který v týmu Larbre Competition (LMGTE Am), se o tomto víkendu představí také v závodě série IMSA, kde pojede se svým bratrem Jordanem v rodinném týmu Wayne Taylor Racing. V týmu Starworks Motorsport série IMSA se sveze i další jezdec startovního pole WEC, konkrétně Richard Bradley z týmu Manor (LMP2).
Nejpilnější byly v prvních jízdách hned 3 vozy, konkrétně Porsche #1, Manor #44 a Signatech Alpine #36 - všechny tyto vozy ujely shodně 37 kol.
Nejrychleji se v prvních jízdách předvedly tyto vozy:
Tovární LMP1 - Audi #8 1:48,453 min.
Soukromé LMP1 - Rebellion Racing #13 1:54,479 min.
LMP2 - G Drive Racing #26 1:57,000 min.
LMGTE Pro - Ford GT #66 2:05,457 min.
LMGTE Am - Corvette #50 2:07,412 min.
Druhý volný trénink se jel za tmy. I v něm byl nejrychlejší prototyp Audi #8, který pokořil týmové kolegy v Audi #7 o 0,095 sec. Také další pomyslné vítězství připadlo Audi, posádka vozu #7 byla ve druhém tréninku nejpilnější, když zdejší okruh obkroužila celkem 45 krát.
Stejně tak i týmy kategorie LMP2 nezahálely v boxech, s výjimkou jediného vozu všechny prototypy pomalejší kategorie obkroužily minimálně 30 kol.
Obecně byly časy tohoto nočního tréninku výrazně rychlejší, než v roce 2015 - tehdy bylo nejrychlejší Porsche s časem 2:06,041 min.!!!
Nejrychlejší vozy v druhé části:
Tovární LMP1 - Audi #8 1:47,235 min.
Soukromé LMP1 - ByKolles #4 1:54,361 min.
LMP2 - Signatech Alpine #36 1:56,318 min.
LMGTE Pro - Ford GT #66 2:04,714 min.
LMGTE Am - Aston Martin #98 2:06,092 min.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?