V noci ze čtvrtka na pátek evropského času odstartoval na okruhu nedaleko texaského Austinu volnými tréninkovými jízdami šestý závod letošního ročníku seriálu World Endurance Championship. V místě panovaly dopředu očekávané vysoké teploty kolem 35°C, asfalt vykazoval teplotu 50°C.
Karoserie všech závodních vozů byly odlehčeny mnoha dodatečnými větracími otvory, které sloužily k maximální podpoře chlazení závodních strojů. Obzvláště prototypy nejrychlejší kategorie LMP1, které jsou poháněny hybridním pohonným ústrojím, produkují při své jízdě velké množství tepla. Ostatně o problémech s chlazením jsme se zmínili i v jednom z předešlých článků v souvislosti s minulým závodem v Mexiku (odkaz na článek).
V prvních jízdách se za volanty svých vozů vrátili Benoit Tréulier (Audi #7), který v posledních dvou závodech absentoval z důvodu zranění zad po pádu z kola, a Anthony Davidson (Toyota #5), který vynechal Mexiko po té, co si v rámci týmového testu ve Francii pochroumal žebra.
Ricky Taylor, který v týmu Larbre Competition (LMGTE Am), se o tomto víkendu představí také v závodě série IMSA, kde pojede se svým bratrem Jordanem v rodinném týmu Wayne Taylor Racing. V týmu Starworks Motorsport série IMSA se sveze i další jezdec startovního pole WEC, konkrétně Richard Bradley z týmu Manor (LMP2).
Nejpilnější byly v prvních jízdách hned 3 vozy, konkrétně Porsche #1, Manor #44 a Signatech Alpine #36 - všechny tyto vozy ujely shodně 37 kol.
Nejrychleji se v prvních jízdách předvedly tyto vozy:
Tovární LMP1 - Audi #8 1:48,453 min.
Soukromé LMP1 - Rebellion Racing #13 1:54,479 min.
LMP2 - G Drive Racing #26 1:57,000 min.
LMGTE Pro - Ford GT #66 2:05,457 min.
LMGTE Am - Corvette #50 2:07,412 min.
Druhý volný trénink se jel za tmy. I v něm byl nejrychlejší prototyp Audi #8, který pokořil týmové kolegy v Audi #7 o 0,095 sec. Také další pomyslné vítězství připadlo Audi, posádka vozu #7 byla ve druhém tréninku nejpilnější, když zdejší okruh obkroužila celkem 45 krát.
Stejně tak i týmy kategorie LMP2 nezahálely v boxech, s výjimkou jediného vozu všechny prototypy pomalejší kategorie obkroužily minimálně 30 kol.
Obecně byly časy tohoto nočního tréninku výrazně rychlejší, než v roce 2015 - tehdy bylo nejrychlejší Porsche s časem 2:06,041 min.!!!
Nejrychlejší vozy v druhé části:
Tovární LMP1 - Audi #8 1:47,235 min.
Soukromé LMP1 - ByKolles #4 1:54,361 min.
LMP2 - Signatech Alpine #36 1:56,318 min.
LMGTE Pro - Ford GT #66 2:04,714 min.
LMGTE Am - Aston Martin #98 2:06,092 min.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.