První jízdy v Austinu slibují líté boje

Audi nasadilo v Austinu ostré tempo
Audi nasadilo v Austinu ostré tempo, foto: Audi Sport Press
iM1 16. září 2016 16:00
Sdílej:

V noci ze čtvrtka na pátek evropského času odstartoval na okruhu nedaleko texaského Austinu volnými tréninkovými jízdami šestý závod letošního ročníku seriálu World Endurance Championship. V místě panovaly dopředu očekávané vysoké teploty kolem 35°C, asfalt vykazoval teplotu 50°C.

Karoserie všech závodních vozů byly odlehčeny mnoha dodatečnými větracími otvory, které sloužily k maximální podpoře chlazení závodních strojů. Obzvláště prototypy nejrychlejší kategorie LMP1, které jsou poháněny hybridním pohonným ústrojím, produkují při své jízdě velké množství tepla. Ostatně o problémech s chlazením jsme se zmínili i v jednom z předešlých článků v souvislosti s minulým závodem v Mexiku (odkaz na článek).

V prvních jízdách se za volanty svých vozů vrátili Benoit Tréulier (Audi #7), který v posledních dvou závodech absentoval z důvodu zranění zad po pádu z kola, a Anthony Davidson (Toyota #5), který vynechal Mexiko po té, co si v rámci týmového testu ve Francii pochroumal žebra.

Ricky Taylor, který v týmu Larbre Competition (LMGTE Am), se o tomto víkendu představí také v závodě série IMSA, kde pojede se svým bratrem Jordanem v rodinném týmu Wayne Taylor Racing. V týmu Starworks Motorsport série IMSA se sveze i další jezdec startovního pole WEC, konkrétně Richard Bradley z týmu Manor (LMP2).

Nejpilnější byly v prvních jízdách hned 3 vozy, konkrétně Porsche #1, Manor #44 a Signatech Alpine #36 - všechny tyto vozy ujely shodně 37 kol.

Nejrychleji se v prvních jízdách předvedly tyto vozy:

Tovární LMP1 - Audi #8 1:48,453 min.

Soukromé LMP1 - Rebellion Racing #13 1:54,479 min.

LMP2 - G Drive Racing #26 1:57,000 min.

LMGTE Pro - Ford GT #66 2:05,457 min.

LMGTE Am - Corvette #50 2:07,412 min.

 

Druhý volný trénink se jel za tmy. I v něm byl nejrychlejší prototyp Audi #8, který pokořil týmové kolegy v Audi #7 o 0,095 sec. Také další pomyslné vítězství připadlo Audi, posádka vozu #7 byla ve druhém tréninku nejpilnější, když zdejší okruh obkroužila celkem 45 krát.

Stejně tak i týmy kategorie LMP2 nezahálely v boxech, s výjimkou jediného vozu všechny prototypy pomalejší kategorie obkroužily minimálně 30 kol.

Obecně byly časy tohoto nočního tréninku výrazně rychlejší, než v roce 2015 - tehdy bylo nejrychlejší Porsche s časem 2:06,041 min.!!!

Nejrychlejší vozy v druhé části:

Tovární LMP1 - Audi #8 1:47,235 min.

Soukromé LMP1 - ByKolles #4 1:54,361 min.

LMP2 - Signatech Alpine #36 1:56,318 min.

LMGTE Pro - Ford GT #66 2:04,714 min.

LMGTE Am - Aston Martin #98 2:06,092 min.

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.