První jízdy v Austinu slibují líté boje

Audi nasadilo v Austinu ostré tempo
Audi nasadilo v Austinu ostré tempo, foto: Audi Sport Press
iM1 16. září 2016 16:00
Sdílej:

V noci ze čtvrtka na pátek evropského času odstartoval na okruhu nedaleko texaského Austinu volnými tréninkovými jízdami šestý závod letošního ročníku seriálu World Endurance Championship. V místě panovaly dopředu očekávané vysoké teploty kolem 35°C, asfalt vykazoval teplotu 50°C.

Karoserie všech závodních vozů byly odlehčeny mnoha dodatečnými větracími otvory, které sloužily k maximální podpoře chlazení závodních strojů. Obzvláště prototypy nejrychlejší kategorie LMP1, které jsou poháněny hybridním pohonným ústrojím, produkují při své jízdě velké množství tepla. Ostatně o problémech s chlazením jsme se zmínili i v jednom z předešlých článků v souvislosti s minulým závodem v Mexiku (odkaz na článek).

V prvních jízdách se za volanty svých vozů vrátili Benoit Tréulier (Audi #7), který v posledních dvou závodech absentoval z důvodu zranění zad po pádu z kola, a Anthony Davidson (Toyota #5), který vynechal Mexiko po té, co si v rámci týmového testu ve Francii pochroumal žebra.

Ricky Taylor, který v týmu Larbre Competition (LMGTE Am), se o tomto víkendu představí také v závodě série IMSA, kde pojede se svým bratrem Jordanem v rodinném týmu Wayne Taylor Racing. V týmu Starworks Motorsport série IMSA se sveze i další jezdec startovního pole WEC, konkrétně Richard Bradley z týmu Manor (LMP2).

Nejpilnější byly v prvních jízdách hned 3 vozy, konkrétně Porsche #1, Manor #44 a Signatech Alpine #36 - všechny tyto vozy ujely shodně 37 kol.

Nejrychleji se v prvních jízdách předvedly tyto vozy:

Tovární LMP1 - Audi #8 1:48,453 min.

Soukromé LMP1 - Rebellion Racing #13 1:54,479 min.

LMP2 - G Drive Racing #26 1:57,000 min.

LMGTE Pro - Ford GT #66 2:05,457 min.

LMGTE Am - Corvette #50 2:07,412 min.

 

Druhý volný trénink se jel za tmy. I v něm byl nejrychlejší prototyp Audi #8, který pokořil týmové kolegy v Audi #7 o 0,095 sec. Také další pomyslné vítězství připadlo Audi, posádka vozu #7 byla ve druhém tréninku nejpilnější, když zdejší okruh obkroužila celkem 45 krát.

Stejně tak i týmy kategorie LMP2 nezahálely v boxech, s výjimkou jediného vozu všechny prototypy pomalejší kategorie obkroužily minimálně 30 kol.

Obecně byly časy tohoto nočního tréninku výrazně rychlejší, než v roce 2015 - tehdy bylo nejrychlejší Porsche s časem 2:06,041 min.!!!

Nejrychlejší vozy v druhé části:

Tovární LMP1 - Audi #8 1:47,235 min.

Soukromé LMP1 - ByKolles #4 1:54,361 min.

LMP2 - Signatech Alpine #36 1:56,318 min.

LMGTE Pro - Ford GT #66 2:04,714 min.

LMGTE Am - Aston Martin #98 2:06,092 min.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.