Tým Toyota Gazoo Racing se hned po závodě v Mexiku přesunul o 1500 km na sever ke druhému závodu na americkém kontinentu. Celý tým se v maximální možné míře připravuje na šestý závod letošního seriálu WEC, který se tuto sobotu odehraje na okruhu Circuit of the Americas nedaleko texaského Austinu.
Tým Toyota Gazoo Racing nastoupí v Austinu v plné síle, včetně Anthony Davidsona, který vynechal mexický závod kvůli zranění hrudníku, které utrpěl při intenzivním testování během srpnové závodní přestávky (psali jsme ZDE). Davidson doplní posádku Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima ve voze #5, která minulý závod nedokončila kvůli technické poruše hybridního systému. Podobně, jako v minulých dvou závodech (Nürburgring a Mexiko), nasadí Toyota do nadcházejícího závodu aerodynamickou specifikaci C, která při jízdě generuje vysoký přítlak.
Závodní dráha, která leží necelých 20 km jižně od Austinu, je mezi jezdci oblíbená pro svůj specifický charakter kombinující rychlé pasáže s ostrými zatáčkami. Celý závodní víkend bude pro všechny členy týmu velmi náročný, protože kromě očekávaných vysokých teplot (nad 30°C) se jede proti směru hodinových ručiček a navíc celá druhá polovina závodu se odehraje ve tmě. Start 6 hodinového závodu je naplánován na 17:00 a slunce by mělo zapadat přibližně okolo 19:30 hodin místního času.
Zdejší nevyzpytatelné počasí ovlivnilo závod v roce 2014, kdy se nad oblastí spustila prudká bouře. Týmy zde tedy musí být stále ve střehu.
Toyota Gazoo Racing bude v Austinu chtít rozšířit počet svých letošních pódiových umístění. Ve hře je ještě velká porce mistrovských bodů, o které se bude bojovat ve zbývajících závodech (kromě Austinu se pojede ještě v Japonsku, Shanghai a Bahrainu). Toyota je připravena znovu bojovat na čele se svými největšími konkurenty Audi a Porsche. Prezident týmu Toshio Sato k tomu říká: „Rádi jsme znovu zde v Austinu. S naším posledním vystoupením jsme spokojeni (3. místo v Mexiku), ale ještě více nás potěšila naše výkonnost. Tvrdě jsme pracovali na vývoji aerodynamiky specifikace C pro vysoký přítlak a toto naše úsilí přináší své ovoce. V Mexiku jsme dobře zahájili zámořskou část šampionátu a v tomto závodě očekáváme další souboje o čelo startovního pole.“
Co k nadcházejícímu závodu říkají samotní jezdci Toyota Gazoo Racing?
Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Austin je fantastický okruh, je to skutečná výzva. Výškový rozdíl, rychlé vlásenky, ostré zatáčky, rovinky, vysoká rychlost, je to skvěle nakombinované. Doposud jsem se nesetkal s jezdcem, kterému by se zdejší okruh nelíbil. Jedinou nevýhodou zde je extrémní vedro a vysoká vlhkost. Jsem rád, že budu znovu závodit, sedět v Mexiku mimo vůz bylo velmi skličující, ale bylo to správné rozhodnutí.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Než nás v Mexiku zastavila technická porucha, měli jsme z auta velmi dobrý pocit. Měli jsme dobrou rychlost a v porovnání s Audi a Porsche jsme byli velmi konkurekceschopní. Myslím si, že charakteristika zdejší trati nám bude sedět a proto jsem optimista. Očekávám těsný souboj a doufám, že díky naší vysoké výkonnosti budeme mít dobrý závod.“
Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Je to zde velmi zábavné, jízdu si opravdu užívám. První část je velmi rychlá, potřebujete chytit dobrý rytmus ve vlásenkách a to mne velmi baví. Je tu velké vedro, i přes dodatečné chlazení je to za volantem velmi náročné, takže je dobrá kondice velmi důležitá. Těším se na závod a doufám, že dosáhneme na dobrý výsledek.“
Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Po závodě v Mexiku jsem se nemohl dočkat. Cítíme se velmi silní a myslím si, že můžeme bojovat na čele. Tým pracoval velmi tvrdě, abychom se se specifikací pro vysoký přítlak vrátili zpátky do bojů o čelo a velmi si tohoto úsilí cením. Nebude to zde vůbec jednoduché, ale uděláme vše pro to, abychom vůz připravili co nejlépe a mohli na to tvrdě tlačit.“
Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Austin je jedním z mých nejoblíbenějších okruhů v celém mistrovství. Má skvělý profil, který je na jednu stranu velmi zábavný, ale na druhou stranu také velmi náročný. Austin je krásné město, které mám rád. Před závodem jsem strávil několik dnů v Arizoně, abych se co nejlépe aklimatizoval a připravil na zdejší náročné podmínky. Díky tomu mám pro závod dobrou motivaci a doufám, že se zde postavím na pódium.“
Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Těším se na jízdu v LMP1 na zdejší trati. Mám s okruhem zkušenosti ze svého působení ve F1, takže vím, že je to zábavná trať. Bude zajímavé porovnat tuto mou zkušenost s jízdou v TS 050 Hybrid. O jednom rozdílu vím dopředu a to je teplo. Závody F1 se zde jedou v pozdějším termínu, kdy jsou denní teploty nižší a navíc má formule otevřený kokpit. Moji kolegové mi říkají, že v uzavřeném voze je skutečně velké vedro. Ale všichni jsme na to připravení, takže se nebojím, že bychom to nezvládli.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.