Tým Toyota Gazoo Racing se hned po závodě v Mexiku přesunul o 1500 km na sever ke druhému závodu na americkém kontinentu. Celý tým se v maximální možné míře připravuje na šestý závod letošního seriálu WEC, který se tuto sobotu odehraje na okruhu Circuit of the Americas nedaleko texaského Austinu.
Tým Toyota Gazoo Racing nastoupí v Austinu v plné síle, včetně Anthony Davidsona, který vynechal mexický závod kvůli zranění hrudníku, které utrpěl při intenzivním testování během srpnové závodní přestávky (psali jsme ZDE). Davidson doplní posádku Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima ve voze #5, která minulý závod nedokončila kvůli technické poruše hybridního systému. Podobně, jako v minulých dvou závodech (Nürburgring a Mexiko), nasadí Toyota do nadcházejícího závodu aerodynamickou specifikaci C, která při jízdě generuje vysoký přítlak.
Závodní dráha, která leží necelých 20 km jižně od Austinu, je mezi jezdci oblíbená pro svůj specifický charakter kombinující rychlé pasáže s ostrými zatáčkami. Celý závodní víkend bude pro všechny členy týmu velmi náročný, protože kromě očekávaných vysokých teplot (nad 30°C) se jede proti směru hodinových ručiček a navíc celá druhá polovina závodu se odehraje ve tmě. Start 6 hodinového závodu je naplánován na 17:00 a slunce by mělo zapadat přibližně okolo 19:30 hodin místního času.
Zdejší nevyzpytatelné počasí ovlivnilo závod v roce 2014, kdy se nad oblastí spustila prudká bouře. Týmy zde tedy musí být stále ve střehu.
Toyota Gazoo Racing bude v Austinu chtít rozšířit počet svých letošních pódiových umístění. Ve hře je ještě velká porce mistrovských bodů, o které se bude bojovat ve zbývajících závodech (kromě Austinu se pojede ještě v Japonsku, Shanghai a Bahrainu). Toyota je připravena znovu bojovat na čele se svými největšími konkurenty Audi a Porsche. Prezident týmu Toshio Sato k tomu říká: „Rádi jsme znovu zde v Austinu. S naším posledním vystoupením jsme spokojeni (3. místo v Mexiku), ale ještě více nás potěšila naše výkonnost. Tvrdě jsme pracovali na vývoji aerodynamiky specifikace C pro vysoký přítlak a toto naše úsilí přináší své ovoce. V Mexiku jsme dobře zahájili zámořskou část šampionátu a v tomto závodě očekáváme další souboje o čelo startovního pole.“
Co k nadcházejícímu závodu říkají samotní jezdci Toyota Gazoo Racing?
Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Austin je fantastický okruh, je to skutečná výzva. Výškový rozdíl, rychlé vlásenky, ostré zatáčky, rovinky, vysoká rychlost, je to skvěle nakombinované. Doposud jsem se nesetkal s jezdcem, kterému by se zdejší okruh nelíbil. Jedinou nevýhodou zde je extrémní vedro a vysoká vlhkost. Jsem rád, že budu znovu závodit, sedět v Mexiku mimo vůz bylo velmi skličující, ale bylo to správné rozhodnutí.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Než nás v Mexiku zastavila technická porucha, měli jsme z auta velmi dobrý pocit. Měli jsme dobrou rychlost a v porovnání s Audi a Porsche jsme byli velmi konkurekceschopní. Myslím si, že charakteristika zdejší trati nám bude sedět a proto jsem optimista. Očekávám těsný souboj a doufám, že díky naší vysoké výkonnosti budeme mít dobrý závod.“
Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Je to zde velmi zábavné, jízdu si opravdu užívám. První část je velmi rychlá, potřebujete chytit dobrý rytmus ve vlásenkách a to mne velmi baví. Je tu velké vedro, i přes dodatečné chlazení je to za volantem velmi náročné, takže je dobrá kondice velmi důležitá. Těším se na závod a doufám, že dosáhneme na dobrý výsledek.“
Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Po závodě v Mexiku jsem se nemohl dočkat. Cítíme se velmi silní a myslím si, že můžeme bojovat na čele. Tým pracoval velmi tvrdě, abychom se se specifikací pro vysoký přítlak vrátili zpátky do bojů o čelo a velmi si tohoto úsilí cením. Nebude to zde vůbec jednoduché, ale uděláme vše pro to, abychom vůz připravili co nejlépe a mohli na to tvrdě tlačit.“
Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Austin je jedním z mých nejoblíbenějších okruhů v celém mistrovství. Má skvělý profil, který je na jednu stranu velmi zábavný, ale na druhou stranu také velmi náročný. Austin je krásné město, které mám rád. Před závodem jsem strávil několik dnů v Arizoně, abych se co nejlépe aklimatizoval a připravil na zdejší náročné podmínky. Díky tomu mám pro závod dobrou motivaci a doufám, že se zde postavím na pódium.“
Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Těším se na jízdu v LMP1 na zdejší trati. Mám s okruhem zkušenosti ze svého působení ve F1, takže vím, že je to zábavná trať. Bude zajímavé porovnat tuto mou zkušenost s jízdou v TS 050 Hybrid. O jednom rozdílu vím dopředu a to je teplo. Závody F1 se zde jedou v pozdějším termínu, kdy jsou denní teploty nižší a navíc má formule otevřený kokpit. Moji kolegové mi říkají, že v uzavřeném voze je skutečně velké vedro. Ale všichni jsme na to připravení, takže se nebojím, že bychom to nezvládli.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?