Tým Toyota Gazoo Racing se hned po závodě v Mexiku přesunul o 1500 km na sever ke druhému závodu na americkém kontinentu. Celý tým se v maximální možné míře připravuje na šestý závod letošního seriálu WEC, který se tuto sobotu odehraje na okruhu Circuit of the Americas nedaleko texaského Austinu.
Tým Toyota Gazoo Racing nastoupí v Austinu v plné síle, včetně Anthony Davidsona, který vynechal mexický závod kvůli zranění hrudníku, které utrpěl při intenzivním testování během srpnové závodní přestávky (psali jsme ZDE). Davidson doplní posádku Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima ve voze #5, která minulý závod nedokončila kvůli technické poruše hybridního systému. Podobně, jako v minulých dvou závodech (Nürburgring a Mexiko), nasadí Toyota do nadcházejícího závodu aerodynamickou specifikaci C, která při jízdě generuje vysoký přítlak.
Závodní dráha, která leží necelých 20 km jižně od Austinu, je mezi jezdci oblíbená pro svůj specifický charakter kombinující rychlé pasáže s ostrými zatáčkami. Celý závodní víkend bude pro všechny členy týmu velmi náročný, protože kromě očekávaných vysokých teplot (nad 30°C) se jede proti směru hodinových ručiček a navíc celá druhá polovina závodu se odehraje ve tmě. Start 6 hodinového závodu je naplánován na 17:00 a slunce by mělo zapadat přibližně okolo 19:30 hodin místního času.
Zdejší nevyzpytatelné počasí ovlivnilo závod v roce 2014, kdy se nad oblastí spustila prudká bouře. Týmy zde tedy musí být stále ve střehu.
Toyota Gazoo Racing bude v Austinu chtít rozšířit počet svých letošních pódiových umístění. Ve hře je ještě velká porce mistrovských bodů, o které se bude bojovat ve zbývajících závodech (kromě Austinu se pojede ještě v Japonsku, Shanghai a Bahrainu). Toyota je připravena znovu bojovat na čele se svými největšími konkurenty Audi a Porsche. Prezident týmu Toshio Sato k tomu říká: „Rádi jsme znovu zde v Austinu. S naším posledním vystoupením jsme spokojeni (3. místo v Mexiku), ale ještě více nás potěšila naše výkonnost. Tvrdě jsme pracovali na vývoji aerodynamiky specifikace C pro vysoký přítlak a toto naše úsilí přináší své ovoce. V Mexiku jsme dobře zahájili zámořskou část šampionátu a v tomto závodě očekáváme další souboje o čelo startovního pole.“
Co k nadcházejícímu závodu říkají samotní jezdci Toyota Gazoo Racing?
Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Austin je fantastický okruh, je to skutečná výzva. Výškový rozdíl, rychlé vlásenky, ostré zatáčky, rovinky, vysoká rychlost, je to skvěle nakombinované. Doposud jsem se nesetkal s jezdcem, kterému by se zdejší okruh nelíbil. Jedinou nevýhodou zde je extrémní vedro a vysoká vlhkost. Jsem rád, že budu znovu závodit, sedět v Mexiku mimo vůz bylo velmi skličující, ale bylo to správné rozhodnutí.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Než nás v Mexiku zastavila technická porucha, měli jsme z auta velmi dobrý pocit. Měli jsme dobrou rychlost a v porovnání s Audi a Porsche jsme byli velmi konkurekceschopní. Myslím si, že charakteristika zdejší trati nám bude sedět a proto jsem optimista. Očekávám těsný souboj a doufám, že díky naší vysoké výkonnosti budeme mít dobrý závod.“
Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Je to zde velmi zábavné, jízdu si opravdu užívám. První část je velmi rychlá, potřebujete chytit dobrý rytmus ve vlásenkách a to mne velmi baví. Je tu velké vedro, i přes dodatečné chlazení je to za volantem velmi náročné, takže je dobrá kondice velmi důležitá. Těším se na závod a doufám, že dosáhneme na dobrý výsledek.“
Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid #6): „Po závodě v Mexiku jsem se nemohl dočkat. Cítíme se velmi silní a myslím si, že můžeme bojovat na čele. Tým pracoval velmi tvrdě, abychom se se specifikací pro vysoký přítlak vrátili zpátky do bojů o čelo a velmi si tohoto úsilí cením. Nebude to zde vůbec jednoduché, ale uděláme vše pro to, abychom vůz připravili co nejlépe a mohli na to tvrdě tlačit.“
Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Austin je jedním z mých nejoblíbenějších okruhů v celém mistrovství. Má skvělý profil, který je na jednu stranu velmi zábavný, ale na druhou stranu také velmi náročný. Austin je krásné město, které mám rád. Před závodem jsem strávil několik dnů v Arizoně, abych se co nejlépe aklimatizoval a připravil na zdejší náročné podmínky. Díky tomu mám pro závod dobrou motivaci a doufám, že se zde postavím na pódium.“
Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Těším se na jízdu v LMP1 na zdejší trati. Mám s okruhem zkušenosti ze svého působení ve F1, takže vím, že je to zábavná trať. Bude zajímavé porovnat tuto mou zkušenost s jízdou v TS 050 Hybrid. O jednom rozdílu vím dopředu a to je teplo. Závody F1 se zde jedou v pozdějším termínu, kdy jsou denní teploty nižší a navíc má formule otevřený kokpit. Moji kolegové mi říkají, že v uzavřeném voze je skutečně velké vedro. Ale všichni jsme na to připravení, takže se nebojím, že bychom to nezvládli.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?