Závodní tým japonské automobilky Toyota nevstoupil do druhé části letošní sezóny WEC moc šťastně.
Po smolném závodě v Le Mans (psali jsme ZDE) si Toyota nespravila reputaci ani v minulém klání na Nürburgringu (přečtěte si ZDE). Přestávku před mexickým závodem vyplnil závodní tým Toyota Gazoo Racing testováním na okruhu Paul Richard. Cílem bylo znovunalezení výkonnosti a testování některých nových dílů. Program testů byl velmi intenzivní a jeho výsledky slibovaly určitý posun jak ve výkonnosti, tak i spolehlivosti. Na základě těchto výsledků odcestoval závodní týmToyota Gazoo Racing do Mexika s mírným optimismem.
V průběhu prvního seznamovacího tréninku však Anthonyho Davidsona, který se ve voze #5 střídá s Kazuki Nakajimou a Sebastienem Buemim, postihly silné bolesti žeber. Je to právě důsledek intenzivního testování, při němž Anthony Davidson utrpěl pohmožděniny v oblasti trupu. „Je to velké zklamání, velmi tvrdě jsme před tímto závodem pracovali a těšil jsem se. Bohužel však jsem se při dnešních prvních jízdách vůbec necítil dobře a bolesti se postupně zvyšovaly. Nechci zbytečně riskovat a proto jsme se rozhodli, že se tohoto závodu nezúčastním. Místo toho se budu intenzivně připravovat na nadcházející závod v Austinu, kde bych už měl být zcela fit. Věřím, že Sabastien a Kazuki to beze mne zvládnou. Oba jsou to velmi zkušení závodníci, “ uvedl Anthony Davidson.
Rozhodnutí o Davidsonově odstoupení z mexického závodu zdůvodnil tým Toyota Gazoo Racing takto: „Při zdejším závodě nebudou panovat tak vysoké teploty, jaké se očekávají za 2 týdny v Austinu, kde se pojede následující závod. Proto bude nutné, aby v Austinu byla posádka kompletní a piloti se mohli v tamějších náročných podmínkách pravidelně střídat. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli poskytnout Anthonymu čas na zotavení.“
Aby toho nebylo málo, postihla druhý vůz TS 050 Hybrid v průběhu stejného tréninku vážná havárie, při níž došlo k poškození monokoku závodního vozu. Stephane Sarrazin s vozem #6 vyjel v poslední zatáčce mimo dráhu a tvrdě narazil do bariéry. Při této nehodě došlo k poškození nosné struktury tak, že není možné vůz dále bezpečně používat. Právě pro tyto případy s sebou tým na všechny závody vozí náhradní skořepinu, ale pro mechaniky Toyoty to znamená v polních podmínkách postavit zcela nový závodní vůz. Mluvčí týmu sdělil, že tato operace je časově natolik náročná, že neumožní posádce postiženého vozu vyjet na závodní trať v rámci následujícího tréninku. Pro úplnost dodejme, že Stephane Sarrazin při incidentu neutrpěl žádná zranění, která by jej, podobně, jako Anthonyho Davidsona, postavila v Mexiku mimo závodní vůz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.