Závodní tým japonské automobilky Toyota nevstoupil do druhé části letošní sezóny WEC moc šťastně.
Po smolném závodě v Le Mans (psali jsme ZDE) si Toyota nespravila reputaci ani v minulém klání na Nürburgringu (přečtěte si ZDE). Přestávku před mexickým závodem vyplnil závodní tým Toyota Gazoo Racing testováním na okruhu Paul Richard. Cílem bylo znovunalezení výkonnosti a testování některých nových dílů. Program testů byl velmi intenzivní a jeho výsledky slibovaly určitý posun jak ve výkonnosti, tak i spolehlivosti. Na základě těchto výsledků odcestoval závodní týmToyota Gazoo Racing do Mexika s mírným optimismem.
V průběhu prvního seznamovacího tréninku však Anthonyho Davidsona, který se ve voze #5 střídá s Kazuki Nakajimou a Sebastienem Buemim, postihly silné bolesti žeber. Je to právě důsledek intenzivního testování, při němž Anthony Davidson utrpěl pohmožděniny v oblasti trupu. „Je to velké zklamání, velmi tvrdě jsme před tímto závodem pracovali a těšil jsem se. Bohužel však jsem se při dnešních prvních jízdách vůbec necítil dobře a bolesti se postupně zvyšovaly. Nechci zbytečně riskovat a proto jsme se rozhodli, že se tohoto závodu nezúčastním. Místo toho se budu intenzivně připravovat na nadcházející závod v Austinu, kde bych už měl být zcela fit. Věřím, že Sabastien a Kazuki to beze mne zvládnou. Oba jsou to velmi zkušení závodníci, “ uvedl Anthony Davidson.
Rozhodnutí o Davidsonově odstoupení z mexického závodu zdůvodnil tým Toyota Gazoo Racing takto: „Při zdejším závodě nebudou panovat tak vysoké teploty, jaké se očekávají za 2 týdny v Austinu, kde se pojede následující závod. Proto bude nutné, aby v Austinu byla posádka kompletní a piloti se mohli v tamějších náročných podmínkách pravidelně střídat. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli poskytnout Anthonymu čas na zotavení.“
Aby toho nebylo málo, postihla druhý vůz TS 050 Hybrid v průběhu stejného tréninku vážná havárie, při níž došlo k poškození monokoku závodního vozu. Stephane Sarrazin s vozem #6 vyjel v poslední zatáčce mimo dráhu a tvrdě narazil do bariéry. Při této nehodě došlo k poškození nosné struktury tak, že není možné vůz dále bezpečně používat. Právě pro tyto případy s sebou tým na všechny závody vozí náhradní skořepinu, ale pro mechaniky Toyoty to znamená v polních podmínkách postavit zcela nový závodní vůz. Mluvčí týmu sdělil, že tato operace je časově natolik náročná, že neumožní posádce postiženého vozu vyjet na závodní trať v rámci následujícího tréninku. Pro úplnost dodejme, že Stephane Sarrazin při incidentu neutrpěl žádná zranění, která by jej, podobně, jako Anthonyho Davidsona, postavila v Mexiku mimo závodní vůz.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?