Další závod Toyoty a další problémy

Po slibném začátku sezény se oba vozy Toyota TS050 Hybrid potýkají s problémy.
Po slibném začátku sezény se oba vozy Toyota TS050 Hybrid potýkají s problémy., foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 2. září 2016 11:01
Sdílej:

Závodní tým japonské automobilky Toyota nevstoupil do druhé části letošní sezóny WEC moc šťastně.

Po smolném závodě v Le Mans (psali jsme ZDE) si Toyota nespravila reputaci ani v minulém klání na Nürburgringu (přečtěte si ZDE). Přestávku před mexickým závodem vyplnil závodní tým Toyota Gazoo Racing testováním na okruhu Paul Richard. Cílem bylo znovunalezení výkonnosti a testování některých nových dílů. Program testů byl velmi intenzivní a jeho výsledky slibovaly určitý posun jak ve výkonnosti, tak i spolehlivosti. Na základě těchto výsledků odcestoval závodní týmToyota Gazoo Racing do Mexika s mírným optimismem.

V průběhu prvního seznamovacího tréninku však Anthonyho Davidsona, který se ve voze #5 střídá s Kazuki Nakajimou a Sebastienem Buemim, postihly silné bolesti žeber. Je to právě důsledek intenzivního testování, při němž Anthony Davidson utrpěl  pohmožděniny v oblasti trupu. „Je to velké zklamání, velmi tvrdě jsme před tímto závodem pracovali a těšil jsem se. Bohužel však jsem se při dnešních prvních jízdách vůbec necítil dobře a bolesti se postupně zvyšovaly. Nechci zbytečně riskovat a proto jsme se rozhodli, že se tohoto závodu nezúčastním. Místo toho se budu intenzivně připravovat na nadcházející závod v Austinu, kde bych už měl být zcela fit. Věřím, že Sabastien a Kazuki to beze mne zvládnou. Oba jsou to velmi zkušení závodníci, “ uvedl Anthony Davidson.

Rozhodnutí o Davidsonově odstoupení z mexického závodu zdůvodnil tým Toyota Gazoo Racing takto: „Při zdejším závodě nebudou panovat tak vysoké teploty, jaké se očekávají za 2 týdny v Austinu, kde se pojede následující závod. Proto bude nutné, aby v Austinu byla posádka kompletní a piloti se mohli v tamějších náročných podmínkách pravidelně střídat. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli poskytnout Anthonymu čas na zotavení.“

Aby toho nebylo málo, postihla druhý vůz TS 050 Hybrid v průběhu stejného tréninku vážná havárie, při níž došlo k poškození monokoku závodního vozu. Stephane Sarrazin s vozem #6 vyjel v poslední zatáčce mimo dráhu a tvrdě narazil do bariéry. Při této nehodě došlo k poškození nosné struktury tak, že není možné vůz dále bezpečně používat. Právě pro tyto případy s sebou tým na všechny závody vozí náhradní skořepinu, ale pro mechaniky Toyoty to znamená v polních podmínkách postavit zcela nový závodní vůz. Mluvčí týmu sdělil, že tato operace je časově natolik náročná, že neumožní posádce postiženého vozu vyjet na závodní trať v rámci následujícího tréninku. Pro úplnost dodejme, že Stephane Sarrazin při incidentu neutrpěl žádná zranění, která by jej, podobně, jako Anthonyho Davidsona, postavila v Mexiku mimo závodní vůz.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.