Tým s atraktivním názvem Tequila Patrón Extreme Speed Motorsports slavil v neděli na Nürburgringu velkolepý Národní Tequila den. Vůz #31 dojel v závodě 6 Hours of Nürburgring na 3. místě v kategorii LMP2 a rozšířil tak svou sbírku pódiových umístění v letošní sezóně WEC (doposud 2. místo v Silverstone a ve Spa-Francorchamps).
3. místo pro posádku Ryan Dalziel, Luis Felipe „Pipo“ Derani, Christopher Cumming (#31)
10. místo pro posádku Scott Sharp, Ed Brown, Johannes van Overbeek (#30)
Před závodem v Německu tým změnil dodavatele pneumatik a přešel od značky Dunlop k fracouzskému Michelinu. Tato změna má souvislost s přípravou na nadcházející sezónu 2017. Tým neměl možnost testovat pneumatiky Michelinu před závodem a proto tomuto přechodu musel přizpůsobit program ve volných trénincích na německém okruhu. Jezdci a závodní inženýři se při jízdách zaměřili hlavně na nalezení správného nastavení jednotlivých parametrů vozů, než na dosažení maximálních rychlostí. Vozy Ligier JS P2 absolvovaly v rámci těchto jízd mnoho změn v nastavení tak, aby tým získal co nejvíce nových dat a informací o chování vozu při jízdě na pneumatikách Michelin. V mokré kvalifikaci vybojoval vůz #31 na startovním roštu 7. místo a vůz #30 startoval z 11. pozice. Na rozdíl od kvalifikace v den závodu již nepršelo a týmy musely vozy před startem závodu přenastavit na suchou trať, což v případě Tequila Patrón ESM nebylo pro nedostatek vstupních dat vůbec jednoduché. První polovina závodu byla z pohledu týmu jednotvárná, inženýři se snažili získat maximum informací ze závodního režimu. V posledních dvou hodinách se tým pokusil využít nabyté zkušenosti pro zrychlení vozů a vylepšení jejich pozic. Ryan Dalziel (#31) sváděl těsnou bitvu s vozem #42 (Strakka Racing) a 30 minut před koncem závodu se posunul na 3. místo. Bitva však dále pokračovala a Dalzielovi se podařilo pozici uhájit s náskokem pouhých 71 tisícin sekundy!!! Druhý vůz týmu Tequila Patrón ESM #30 dokončil závod na 10. místě.
Po těžkém závodě v Le Mans získal tým cenné body do průběžné klasifikace letošního seriálu.
Ryan Dalziel: „Jsme spokojeni s dosaženým výsledkem. Měli jsme zde v rámci našeho Národního Tequila dne mnoho hostů, kteří nás povzbuzovali a poháněli kupředu. První víkend na pneumatikách Michelin byl pro nás velká výzva, navíc jsme před závodem neměli žádné testování. V průběhu víkendu se také měnily podmínky na trati, takže to bylo opravdu velmi složité. Začali jsme pomalu, ale v průběhu závodu jsme s přibývajícími zkušenostmi zkoušeli s pneumatikami lépe pracovat. Tým postupně upravoval tlaky a my jsme začali postupovat kupředu. Poslední stint byl velmi těžký, posunul jsem se na 3. místo a snažil se je udržet za každou cenu. V posledních dvou kolech jsem byl pod velkým tlakem, ale podařilo se mi dojet třetí před dotírajícím vozem Strakka Racing. Jsem šťastný za celý tým, nyní jedeme na závod do Mexika, to bude pro Tequila Patrón ESM další velká událost.“
„Pipo“ Derani: „Byl to velmi těžký závod, který jsme dopředu zasvětili jedinému cíli: testování nových pneumatik v závodním režimu. Myslím, že jsme to zvládli dobře. Máme mnoho nových cenných informací pro další závody. Celý víkend byl velmi náročný, volné jízdy, kvalifikace, závod, měnící se podmínky na trati. V prvním stintu to bylo velmi těžké, ale s přibývajícím časem, kdy se na dráhu dostávalo stále více gumy, se podmínky zlepšovaly. Občas jsme měli i trochu štěstí, ale to k závodění patří. Tým pracoval výborně a vyvaroval se jakýchkoli chyb při pitstopech. Skončili jsme na třetím místě, což je po tak náročném víkendu úžasný výsledek. Už se nemohu dočkat Mexika.“
Chris Cumming: „Je to velmi povzbudivý začátek naší spolupráce s Michelinem. Tým odvedl skvělou práci, dozvěděli jsme se mnoho nových cenných informací. Nadšeně vyrážíme k dalšímu závodu do Mexika,“
Scott Sharp: „Tým odvedl skvělou práci. Bylo to těžké změnit v průběhu rozjetého šampionátu dodavatele pneumatik, protože pneumatiky mají zcela zásadní vliv na chování vozu. Výborné je 3. místo druhé posádky, v prvním závodě po takové zásadní změně hned pódium. Je to velký výsledek s velkou dávkou bodů.“
Ed Brown: „Jsem hrdý na náš tým, jak dobře zvládl přechod k jinému výrobci pneumatik. Taková změna v průběhu rozjeté sezóny je velmi náročná, ale kluci to zvládli bravurně a dosáhli skvělého výsledku.“
Johannes van Overbeek: „Pro Tequila Patrón ESM tým to byl velmi náročný víkend. Změna výrobce pneumatik znamená nový proces učení. V ideálním případě absolvujete test, v rámci kterého nasbíráte základní data a vstupy o chování vozu na nových pneumatikách, ale na to jsme bohužel neměli čas. Museli jsme to risknout a udělat test v rámci volných tréninků zde. V průběhu závodu to bylo náročné, neustále jsem se snažil a zlepšoval jsem se s každým stintem. Možná jsme byli až moc agresivní. Klobouk dolů před výsledkem #31.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.