Tým s atraktivním názvem Tequila Patrón Extreme Speed Motorsports slavil v neděli na Nürburgringu velkolepý Národní Tequila den. Vůz #31 dojel v závodě 6 Hours of Nürburgring na 3. místě v kategorii LMP2 a rozšířil tak svou sbírku pódiových umístění v letošní sezóně WEC (doposud 2. místo v Silverstone a ve Spa-Francorchamps).
3. místo pro posádku Ryan Dalziel, Luis Felipe „Pipo“ Derani, Christopher Cumming (#31)
10. místo pro posádku Scott Sharp, Ed Brown, Johannes van Overbeek (#30)
Před závodem v Německu tým změnil dodavatele pneumatik a přešel od značky Dunlop k fracouzskému Michelinu. Tato změna má souvislost s přípravou na nadcházející sezónu 2017. Tým neměl možnost testovat pneumatiky Michelinu před závodem a proto tomuto přechodu musel přizpůsobit program ve volných trénincích na německém okruhu. Jezdci a závodní inženýři se při jízdách zaměřili hlavně na nalezení správného nastavení jednotlivých parametrů vozů, než na dosažení maximálních rychlostí. Vozy Ligier JS P2 absolvovaly v rámci těchto jízd mnoho změn v nastavení tak, aby tým získal co nejvíce nových dat a informací o chování vozu při jízdě na pneumatikách Michelin. V mokré kvalifikaci vybojoval vůz #31 na startovním roštu 7. místo a vůz #30 startoval z 11. pozice. Na rozdíl od kvalifikace v den závodu již nepršelo a týmy musely vozy před startem závodu přenastavit na suchou trať, což v případě Tequila Patrón ESM nebylo pro nedostatek vstupních dat vůbec jednoduché. První polovina závodu byla z pohledu týmu jednotvárná, inženýři se snažili získat maximum informací ze závodního režimu. V posledních dvou hodinách se tým pokusil využít nabyté zkušenosti pro zrychlení vozů a vylepšení jejich pozic. Ryan Dalziel (#31) sváděl těsnou bitvu s vozem #42 (Strakka Racing) a 30 minut před koncem závodu se posunul na 3. místo. Bitva však dále pokračovala a Dalzielovi se podařilo pozici uhájit s náskokem pouhých 71 tisícin sekundy!!! Druhý vůz týmu Tequila Patrón ESM #30 dokončil závod na 10. místě.
Po těžkém závodě v Le Mans získal tým cenné body do průběžné klasifikace letošního seriálu.
Ryan Dalziel: „Jsme spokojeni s dosaženým výsledkem. Měli jsme zde v rámci našeho Národního Tequila dne mnoho hostů, kteří nás povzbuzovali a poháněli kupředu. První víkend na pneumatikách Michelin byl pro nás velká výzva, navíc jsme před závodem neměli žádné testování. V průběhu víkendu se také měnily podmínky na trati, takže to bylo opravdu velmi složité. Začali jsme pomalu, ale v průběhu závodu jsme s přibývajícími zkušenostmi zkoušeli s pneumatikami lépe pracovat. Tým postupně upravoval tlaky a my jsme začali postupovat kupředu. Poslední stint byl velmi těžký, posunul jsem se na 3. místo a snažil se je udržet za každou cenu. V posledních dvou kolech jsem byl pod velkým tlakem, ale podařilo se mi dojet třetí před dotírajícím vozem Strakka Racing. Jsem šťastný za celý tým, nyní jedeme na závod do Mexika, to bude pro Tequila Patrón ESM další velká událost.“
„Pipo“ Derani: „Byl to velmi těžký závod, který jsme dopředu zasvětili jedinému cíli: testování nových pneumatik v závodním režimu. Myslím, že jsme to zvládli dobře. Máme mnoho nových cenných informací pro další závody. Celý víkend byl velmi náročný, volné jízdy, kvalifikace, závod, měnící se podmínky na trati. V prvním stintu to bylo velmi těžké, ale s přibývajícím časem, kdy se na dráhu dostávalo stále více gumy, se podmínky zlepšovaly. Občas jsme měli i trochu štěstí, ale to k závodění patří. Tým pracoval výborně a vyvaroval se jakýchkoli chyb při pitstopech. Skončili jsme na třetím místě, což je po tak náročném víkendu úžasný výsledek. Už se nemohu dočkat Mexika.“
Chris Cumming: „Je to velmi povzbudivý začátek naší spolupráce s Michelinem. Tým odvedl skvělou práci, dozvěděli jsme se mnoho nových cenných informací. Nadšeně vyrážíme k dalšímu závodu do Mexika,“
Scott Sharp: „Tým odvedl skvělou práci. Bylo to těžké změnit v průběhu rozjetého šampionátu dodavatele pneumatik, protože pneumatiky mají zcela zásadní vliv na chování vozu. Výborné je 3. místo druhé posádky, v prvním závodě po takové zásadní změně hned pódium. Je to velký výsledek s velkou dávkou bodů.“
Ed Brown: „Jsem hrdý na náš tým, jak dobře zvládl přechod k jinému výrobci pneumatik. Taková změna v průběhu rozjeté sezóny je velmi náročná, ale kluci to zvládli bravurně a dosáhli skvělého výsledku.“
Johannes van Overbeek: „Pro Tequila Patrón ESM tým to byl velmi náročný víkend. Změna výrobce pneumatik znamená nový proces učení. V ideálním případě absolvujete test, v rámci kterého nasbíráte základní data a vstupy o chování vozu na nových pneumatikách, ale na to jsme bohužel neměli čas. Museli jsme to risknout a udělat test v rámci volných tréninků zde. V průběhu závodu to bylo náročné, neustále jsem se snažil a zlepšoval jsem se s každým stintem. Možná jsme byli až moc agresivní. Klobouk dolů před výsledkem #31.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).