Mark Webber a André Lotterer, kteří patří k uznávaným jezdcům šampionátu WEC, kritizovali použití virtuálního safety car při závodě na Nürburgringu.
Australský veterán s bohatými zkušenostmi z F1 tvrdí, že virtuální safety car výrazně ovlivnil průběh nedělního závodu. „Pravidla pro použití virtuálního safety caru je nutné upravit, protože v tu chvíli se ze závodu stává ruská ruleta,“ řekl Weber a dodal: „Ztratil jsem hodně času, ovlivnilo to pořadí, protože vůz přede mnou jel pomaleji, než pravidly stanovených 80 km/h.“
Pilot konkurenční stáje Audi André Lotterer australského veterána podpořil: „Souhlasím s Markem, závodíme zde na té nejvyšší úrovni a najednou je zde virtuální safety car, který ale platí pro celý okruh a ne jen pro vybraný úsek. To závod hodně ovlivní. Tento systém výrazně ovlivňuje samotný průběh závodu, musíme si sednout a promluvit si o tom.“
Porsche #1 posádky Webber, Bernhard, Hartley ztratilo v průběhu závodu vedení právě vlivem výrazného zpomalení při zavedení virtuální žluté fáze v rámci celého okruhu. Ztráta na druhou posádku ve voze Porsche #2 (Jani, Dumas, Lieb) narostla až na 40 sekund.
Nakonec #1 přeci jen v závodě zvítězilo, protože #2 dostalo trest za kolizi s pomalejším vozem.
Nešťastně nastavený systém virtuálního safety caru výrazně ovlivnil závod také v kategorii LMGTE Pro. Vůz Aston Martin #95 (Marc Sorensen, Nicki Thiim) vedl pořadí v závodě a těsně před zavedením virtuální žluté fáze absolvoval plánovanou zastávku v boxech. Všichni ostatní soupeři vzápětí využili žluté fáze pro své zastávky, přičemž #95 v té době nuceně pomalu kroužilo po okruhu. Díky tomu se následně propadl z prvního až na čtvrté místo v pořadí. #95 nakonec skončilo na třetím místě, ale jen díky tomu, že před ním jedoucí Ford GT #66 byl potrestán za porušení pravidel při zastávce v boxech.
Vincent Beaumesnil, sportovní ředitel seriálu a promotér WEC, kritiku virtuálního safety caru ze strany jezdců odmítá. „Jiný způsob pro použití virtuálního safety caru by s největší pravděpodobností měl ještě zásadnější vliv na výsledek závodu. Každý takový bezpečnostní zásah v průběhu závodu musí logicky ovlivnit jeho výsledek. Zvolená varianta je ta, která má na závod nejmenší vliv.“ Beaumesnil zároveň popřel, že systém byl v uplynulém závodě používán zbytečně často: „Nemůžeme traťové maršály vyslat na trať k odstranění následků kolizí při použití normálních žlutých vlajek.“
Beaumesnil zároveň uvedl, že systém žlutých fází a virtuálního safety caru, které se používají při závodě v Le Mans, nelze použít pro kratší 6 hodinové závody. „Jsem přesvědčený o tom, že celookruhový virtuální safety car je ideální varianta pro kratší závody WEC, ale nelze jej použít v Le Mans, kde je naopak okruh velmi dlouhý,“ dodal Beaumesnil.
Nakolik je otázka virtuálního safety caru žhavá dokládá i tvrzení jiných zainteresovaných institucí. Např. známý server autosport.com se přiklání na stranu promotéra a použitý systém celookruhového virtuálního safety caru hodnotí jako "nejmenší zlo".
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.