Mark Webber a André Lotterer, kteří patří k uznávaným jezdcům šampionátu WEC, kritizovali použití virtuálního safety car při závodě na Nürburgringu.
Australský veterán s bohatými zkušenostmi z F1 tvrdí, že virtuální safety car výrazně ovlivnil průběh nedělního závodu. „Pravidla pro použití virtuálního safety caru je nutné upravit, protože v tu chvíli se ze závodu stává ruská ruleta,“ řekl Weber a dodal: „Ztratil jsem hodně času, ovlivnilo to pořadí, protože vůz přede mnou jel pomaleji, než pravidly stanovených 80 km/h.“
Pilot konkurenční stáje Audi André Lotterer australského veterána podpořil: „Souhlasím s Markem, závodíme zde na té nejvyšší úrovni a najednou je zde virtuální safety car, který ale platí pro celý okruh a ne jen pro vybraný úsek. To závod hodně ovlivní. Tento systém výrazně ovlivňuje samotný průběh závodu, musíme si sednout a promluvit si o tom.“
Porsche #1 posádky Webber, Bernhard, Hartley ztratilo v průběhu závodu vedení právě vlivem výrazného zpomalení při zavedení virtuální žluté fáze v rámci celého okruhu. Ztráta na druhou posádku ve voze Porsche #2 (Jani, Dumas, Lieb) narostla až na 40 sekund.
Nakonec #1 přeci jen v závodě zvítězilo, protože #2 dostalo trest za kolizi s pomalejším vozem.
Nešťastně nastavený systém virtuálního safety caru výrazně ovlivnil závod také v kategorii LMGTE Pro. Vůz Aston Martin #95 (Marc Sorensen, Nicki Thiim) vedl pořadí v závodě a těsně před zavedením virtuální žluté fáze absolvoval plánovanou zastávku v boxech. Všichni ostatní soupeři vzápětí využili žluté fáze pro své zastávky, přičemž #95 v té době nuceně pomalu kroužilo po okruhu. Díky tomu se následně propadl z prvního až na čtvrté místo v pořadí. #95 nakonec skončilo na třetím místě, ale jen díky tomu, že před ním jedoucí Ford GT #66 byl potrestán za porušení pravidel při zastávce v boxech.
Vincent Beaumesnil, sportovní ředitel seriálu a promotér WEC, kritiku virtuálního safety caru ze strany jezdců odmítá. „Jiný způsob pro použití virtuálního safety caru by s největší pravděpodobností měl ještě zásadnější vliv na výsledek závodu. Každý takový bezpečnostní zásah v průběhu závodu musí logicky ovlivnit jeho výsledek. Zvolená varianta je ta, která má na závod nejmenší vliv.“ Beaumesnil zároveň popřel, že systém byl v uplynulém závodě používán zbytečně často: „Nemůžeme traťové maršály vyslat na trať k odstranění následků kolizí při použití normálních žlutých vlajek.“
Beaumesnil zároveň uvedl, že systém žlutých fází a virtuálního safety caru, které se používají při závodě v Le Mans, nelze použít pro kratší 6 hodinové závody. „Jsem přesvědčený o tom, že celookruhový virtuální safety car je ideální varianta pro kratší závody WEC, ale nelze jej použít v Le Mans, kde je naopak okruh velmi dlouhý,“ dodal Beaumesnil.
Nakolik je otázka virtuálního safety caru žhavá dokládá i tvrzení jiných zainteresovaných institucí. Např. známý server autosport.com se přiklání na stranu promotéra a použitý systém celookruhového virtuálního safety caru hodnotí jako "nejmenší zlo".
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.