Mark Webber a André Lotterer, kteří patří k uznávaným jezdcům šampionátu WEC, kritizovali použití virtuálního safety car při závodě na Nürburgringu.
Australský veterán s bohatými zkušenostmi z F1 tvrdí, že virtuální safety car výrazně ovlivnil průběh nedělního závodu. „Pravidla pro použití virtuálního safety caru je nutné upravit, protože v tu chvíli se ze závodu stává ruská ruleta,“ řekl Weber a dodal: „Ztratil jsem hodně času, ovlivnilo to pořadí, protože vůz přede mnou jel pomaleji, než pravidly stanovených 80 km/h.“
Pilot konkurenční stáje Audi André Lotterer australského veterána podpořil: „Souhlasím s Markem, závodíme zde na té nejvyšší úrovni a najednou je zde virtuální safety car, který ale platí pro celý okruh a ne jen pro vybraný úsek. To závod hodně ovlivní. Tento systém výrazně ovlivňuje samotný průběh závodu, musíme si sednout a promluvit si o tom.“
Porsche #1 posádky Webber, Bernhard, Hartley ztratilo v průběhu závodu vedení právě vlivem výrazného zpomalení při zavedení virtuální žluté fáze v rámci celého okruhu. Ztráta na druhou posádku ve voze Porsche #2 (Jani, Dumas, Lieb) narostla až na 40 sekund.
Nakonec #1 přeci jen v závodě zvítězilo, protože #2 dostalo trest za kolizi s pomalejším vozem.
Nešťastně nastavený systém virtuálního safety caru výrazně ovlivnil závod také v kategorii LMGTE Pro. Vůz Aston Martin #95 (Marc Sorensen, Nicki Thiim) vedl pořadí v závodě a těsně před zavedením virtuální žluté fáze absolvoval plánovanou zastávku v boxech. Všichni ostatní soupeři vzápětí využili žluté fáze pro své zastávky, přičemž #95 v té době nuceně pomalu kroužilo po okruhu. Díky tomu se následně propadl z prvního až na čtvrté místo v pořadí. #95 nakonec skončilo na třetím místě, ale jen díky tomu, že před ním jedoucí Ford GT #66 byl potrestán za porušení pravidel při zastávce v boxech.
Vincent Beaumesnil, sportovní ředitel seriálu a promotér WEC, kritiku virtuálního safety caru ze strany jezdců odmítá. „Jiný způsob pro použití virtuálního safety caru by s největší pravděpodobností měl ještě zásadnější vliv na výsledek závodu. Každý takový bezpečnostní zásah v průběhu závodu musí logicky ovlivnit jeho výsledek. Zvolená varianta je ta, která má na závod nejmenší vliv.“ Beaumesnil zároveň popřel, že systém byl v uplynulém závodě používán zbytečně často: „Nemůžeme traťové maršály vyslat na trať k odstranění následků kolizí při použití normálních žlutých vlajek.“
Beaumesnil zároveň uvedl, že systém žlutých fází a virtuálního safety caru, které se používají při závodě v Le Mans, nelze použít pro kratší 6 hodinové závody. „Jsem přesvědčený o tom, že celookruhový virtuální safety car je ideální varianta pro kratší závody WEC, ale nelze jej použít v Le Mans, kde je naopak okruh velmi dlouhý,“ dodal Beaumesnil.
Nakolik je otázka virtuálního safety caru žhavá dokládá i tvrzení jiných zainteresovaných institucí. Např. známý server autosport.com se přiklání na stranu promotéra a použitý systém celookruhového virtuálního safety caru hodnotí jako "nejmenší zlo".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?