Tým Toyota Gazoo Racing přijel na Nürburgring s velkými nadějemi, které se opíraly o velmi dobré výsledky v předešlých závodech. V Silverstone a především v minulém závodě v Le Mans Toyota ukázala svou rychlost.
5. místo pro posádku Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima (#5)
6. místo pro posádku Stéphane Sarazin, Mike Conway a Kamui Kobayashi (#6)
Na Nürburgringu bohužel oba vozy bojovali spíše s pneumatikami než se soupeři. Toyota přijela na Nürburgring s novou aerodynamickou úpravou, o které jsme se zmiňovali v tomto článku
Přesto, že vozy Toyota v závodě předvedly rozpačitý výkon, pozitivním poznatkem byly časy na jedno kolo, kterých dokázaly oba vozy dosáhnout v určitých částech závodu, pokud jim to momentální stav pneumatik dovolil. Všechny týmy před vlastním závodem musí provést definitivní volbu směsi pneumatik a zde se Toyota dopustila osudové chyby. Teplota trati na startu závodu nedosahovala očekávaných hodnot a oba vozy Toyota tudíž nemohly v úvodní části závodu naplno předvést svůj skutečný potenciál. Vozy Porsche a Audi sváděli na vedoucích pozicích těsné souboje o pořadí, naproti tomu obě Toyoty kroužily osamoceně po trati s narůstající ztrátou. Po hodině a půl měl Sébastien Buemi 40 sekundovou ztrátu na vedoucí vůz. Tým přikročil ke změně a v dalších fázích závodu se rychlosti obou vozů postupně dostaly na úroveň konkurence, ale v tu chvíli již byla vedoucí skupina „mimo dostřel“ obou japonských prototypů. Anthony Davidson kolidoval krátce před polovinou závodu s jedním z pomalejších vozů a musel neplánovaně k mechanikům, což pro vůz #5 znamenalo další ztrátu. Technickým problémům se nevyhnul ani vůz #6, ale naštěstí se nejednalo o nic závažného. Ve druhé polovině závodu se oba vozy konečně dostaly do podobného tempa se svými přímými soupeři, ale již nebyly schopny se jim přiblížit a tuto ztrátu jakkoliv eliminovat. Obě posádky se již ani nepokoušely o stíhací jízdu a dovezly své vozy do cíle bez dalšího incidentu, který by již tak velkou ztrátu ještě navýšil.
Toshio Sato, prezident týmu: „Gratuluji Porsche k těžce vybojovanému vítězství. Bitva na čele závodu byla vzrušující, ale bohužel se do ní nezapojily naše vozy. Udělali jsme špatné rozhodnutí a v první části závodu jsme vůbec nebyli konkurenceschopní. Pro další část závodu jsme zvolili jinou směs, což se hned projevilo na naší rychlosti a ukázalo potenciál naší přepracované aerodynamiky. V tu chvíli ale již bylo pozdě na dosažení lepšího výsledku. Z tohoto nezdaru si vezmeme ponaučení a lépe se připravíme na nadcházející závody v zámoří.“
Anthony Davidson: „Závod jsme dokončili na místě, na kterém jsme do něj odstartovali. Neměli jsme dostatečnou rychlost. V určitých okamžicích se to zlepšovalo, ale progres nebyl konzistentní. Když jsem se dostal mezi pomalejší vozy, bylo těžké je překonat. Byl jsem ve špatnou chvíli na špatném místě. Je to za námi a v příštím závodě v Mexiku, což je zcela odlišná trať, budeme bojovat o lepší výsledek."
Sébastien Buemi: „Na začátku jsme zvolili špatnou směs pneumatik, která nefungovala. Po změně směsi se to zlepšilo. Věděli jsme, že to na této dráze budeme mít trochu těžší, protože nedosahujeme takové aerodynamické efektivity, jako konkurenti, ale nakonec to bylo ještě horší, než jsme čekalil. Nyní musíme tvrdě pracovat, abychom v Mexiku dosáhli zpět ztracenou konkurenceschopnost."
Kazuki Nakajima: „Byl to těžký závod. Klíčem byla správná volba pneumatik, kterou jsme neodhadli. Zdejší dráha našemu vozu moc nesedí a špatné pneumatiky tu ztrátu ještě zvýraznily. Na jiné směsi se mi už jelo lépe a v porovnání s ostatními se naše tempo zlepšilo. Pozitivní je, že to byl pro náš vůz první dokončený závod v této sezóně, takže alespoň máme na čem stavět. Doufám, že příště se posuneme více dopředu.“
Stéphane Sarazin: „Měli jsme zde těžký víkend. Bohužel jsme pro začátek zvilili špatnou směs pneumatik a to ovlivnilo náš výkon. Po změně jsme se zrychlili, ale ne tak, jak bychom potřebovali. Nebyli jsme dostatečně konkurenceschopní, navíc naše vozy si s tímto okruhem moc nerozumí navzdory naší pozměněné aerodynamice. Nyní musíme tvrdě pracovat na přípravě pro Mexiko.“
Mike Conway: „Bylo to těžké pro celý tým. Na začátku nám chyběla rychlost, a když se to změnilo a my se začali zlepšovat, tak nás postihl malý technický problém. Neměli jsme dnes štěstí. Druhý vůz dopadl podobně, takže to dnes nebylo dobré pro celý tým. Doufáme, že zbytek sezóny nám vyjde lépe.“
Kamui Kobayashi: „Doufal jsem dnes v lepší výsledek. Odvedli jsme maximum, ale věci se nevyvíjely v náš prospěch. Musím poděkovat mechanikům, kteří dnes a vůbec po celý víkend tvrdě pracovali. Nürburgring nám nesedí, ale doufám, že se zlepšíme a že v Mexiku se ukážeme v jiném světle. Věřím, že pro to každý člen týmu udělá maximum.“
Dosažené výsledky Toyota Gazoo Racing v letošní sezóně WEC:
#5 #6 Trať kvalif. závod kvalif. závod Silvestone 6. místo 16. místo 5. místo 2. místo SPA Francorchamps 5. místo 26. místo 3. místo DNF Le Mans 4. místo neklasifikován 3. místo 2. místo Nürburgring 5. místo 6. místo 6. místo 5. místo
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).