PROHLÁŠENÍ TOYOTA Gazoo Racing: Naše vozy zastavily pneumatiky

Vozy Toyota TS050 Hybrid na Nürburgringu doplatily na špatnou volbu pneumatik
Vozy Toyota TS050 Hybrid na Nürburgringu doplatily na špatnou volbu pneumatik, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 28. července 2016 13:30
Sdílej:

Tým Toyota Gazoo Racing přijel na Nürburgring s velkými nadějemi, které se opíraly o velmi dobré výsledky v předešlých závodech. V Silverstone a především v minulém závodě v Le Mans Toyota ukázala svou rychlost.

5. místo pro posádku Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima (#5)

6. místo pro posádku Stéphane Sarazin, Mike Conway a Kamui Kobayashi (#6)

Na Nürburgringu bohužel oba vozy bojovali spíše s pneumatikami než se soupeři. Toyota přijela na Nürburgring s novou aerodynamickou úpravou, o které jsme se zmiňovali v tomto článku

 

Přesto, že vozy Toyota v závodě předvedly rozpačitý výkon, pozitivním poznatkem byly časy na jedno kolo, kterých dokázaly oba vozy dosáhnout v určitých částech závodu, pokud jim to momentální stav pneumatik dovolil. Všechny týmy před vlastním závodem musí provést definitivní volbu směsi pneumatik a zde se Toyota dopustila osudové chyby. Teplota trati na startu závodu nedosahovala očekávaných hodnot a oba vozy Toyota tudíž nemohly v úvodní části závodu naplno předvést svůj skutečný potenciál. Vozy Porsche a Audi sváděli na vedoucích pozicích těsné souboje o pořadí, naproti tomu obě Toyoty kroužily osamoceně po trati s narůstající ztrátou. Po hodině a půl měl Sébastien Buemi 40 sekundovou ztrátu na vedoucí vůz. Tým přikročil ke změně a v dalších fázích závodu se rychlosti obou vozů postupně dostaly na úroveň konkurence, ale v tu chvíli již byla vedoucí skupina „mimo dostřel“ obou japonských prototypů. Anthony Davidson kolidoval krátce před polovinou závodu s jedním z pomalejších vozů a musel neplánovaně k mechanikům, což pro vůz #5 znamenalo další ztrátu. Technickým problémům se nevyhnul ani vůz #6, ale naštěstí se nejednalo o nic závažného. Ve druhé polovině závodu se oba vozy konečně dostaly do podobného tempa se svými přímými soupeři, ale již nebyly schopny se jim přiblížit a tuto ztrátu jakkoliv eliminovat. Obě posádky se již ani nepokoušely o stíhací jízdu a dovezly své vozy do cíle bez dalšího incidentu, který by již tak velkou ztrátu ještě navýšil.

Toshio Sato, prezident týmu: „Gratuluji Porsche k těžce vybojovanému vítězství. Bitva na čele závodu byla vzrušující, ale bohužel se do ní nezapojily naše vozy. Udělali jsme špatné rozhodnutí a v první části závodu jsme vůbec nebyli konkurenceschopní. Pro další část závodu jsme zvolili jinou směs, což se hned projevilo na naší rychlosti a ukázalo potenciál naší přepracované aerodynamiky. V tu chvíli ale již bylo pozdě na dosažení lepšího výsledku. Z tohoto nezdaru si vezmeme ponaučení a lépe se připravíme na nadcházející závody v zámoří.“

Anthony Davidson: „Závod jsme dokončili na místě, na kterém jsme do něj odstartovali. Neměli jsme dostatečnou rychlost. V určitých okamžicích se to zlepšovalo, ale progres nebyl konzistentní. Když jsem se dostal mezi pomalejší vozy, bylo těžké je překonat. Byl jsem ve špatnou chvíli na špatném místě.  Je to za námi a v příštím závodě v Mexiku, což je zcela odlišná trať, budeme bojovat o lepší výsledek."

Sébastien Buemi: „Na začátku jsme zvolili špatnou směs pneumatik, která nefungovala. Po změně směsi se to zlepšilo. Věděli jsme, že to na této dráze budeme mít trochu těžší, protože nedosahujeme takové aerodynamické efektivity, jako konkurenti, ale nakonec to bylo ještě horší, než jsme čekalil. Nyní musíme tvrdě pracovat, abychom v Mexiku dosáhli zpět ztracenou konkurenceschopnost."

Kazuki Nakajima: „Byl to těžký závod. Klíčem byla správná volba pneumatik, kterou jsme neodhadli. Zdejší dráha našemu vozu moc nesedí a špatné pneumatiky tu ztrátu ještě zvýraznily. Na jiné směsi se mi už jelo lépe a v porovnání s ostatními se naše tempo zlepšilo. Pozitivní je, že to byl pro náš vůz první dokončený závod v této sezóně, takže alespoň máme na čem stavět. Doufám, že příště se posuneme více dopředu.“

Stéphane Sarazin: „Měli jsme zde těžký víkend. Bohužel jsme pro začátek zvilili špatnou směs pneumatik a to ovlivnilo náš výkon. Po změně jsme se zrychlili, ale ne tak, jak bychom potřebovali. Nebyli jsme dostatečně konkurenceschopní, navíc naše vozy si s tímto okruhem moc nerozumí navzdory naší pozměněné aerodynamice. Nyní musíme tvrdě pracovat na přípravě pro Mexiko.“

Mike Conway: „Bylo to těžké pro celý tým. Na začátku nám chyběla rychlost, a když se to změnilo a my se začali zlepšovat, tak nás postihl malý technický problém. Neměli jsme dnes štěstí. Druhý vůz dopadl podobně, takže to dnes nebylo dobré pro celý tým. Doufáme, že zbytek sezóny nám vyjde lépe.“

Kamui Kobayashi: „Doufal jsem dnes v lepší výsledek. Odvedli jsme maximum, ale věci se nevyvíjely v náš prospěch. Musím poděkovat mechanikům, kteří dnes a vůbec po celý víkend tvrdě pracovali. Nürburgring nám nesedí, ale doufám, že se zlepšíme a že v Mexiku se ukážeme v jiném světle. Věřím, že pro to každý člen týmu udělá maximum.“

 Dosažené výsledky Toyota Gazoo Racing v letošní sezóně WEC:

   #5   #6 Trať kvalif. závod kvalif. závod Silvestone  6. místo 16. místo   5. místo  2. místo  SPA Francorchamps  5. místo 26. místo   3. místo  DNF  Le Mans  4. místo  neklasifikován 3. místo 2. místo Nürburgring  5. místo 6. místo   6. místo   5. místo 

 

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.