Tým Toyota Gazoo Racing přijel na Nürburgring s velkými nadějemi, které se opíraly o velmi dobré výsledky v předešlých závodech. V Silverstone a především v minulém závodě v Le Mans Toyota ukázala svou rychlost.
5. místo pro posádku Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima (#5)
6. místo pro posádku Stéphane Sarazin, Mike Conway a Kamui Kobayashi (#6)
Na Nürburgringu bohužel oba vozy bojovali spíše s pneumatikami než se soupeři. Toyota přijela na Nürburgring s novou aerodynamickou úpravou, o které jsme se zmiňovali v tomto článku
Přesto, že vozy Toyota v závodě předvedly rozpačitý výkon, pozitivním poznatkem byly časy na jedno kolo, kterých dokázaly oba vozy dosáhnout v určitých částech závodu, pokud jim to momentální stav pneumatik dovolil. Všechny týmy před vlastním závodem musí provést definitivní volbu směsi pneumatik a zde se Toyota dopustila osudové chyby. Teplota trati na startu závodu nedosahovala očekávaných hodnot a oba vozy Toyota tudíž nemohly v úvodní části závodu naplno předvést svůj skutečný potenciál. Vozy Porsche a Audi sváděli na vedoucích pozicích těsné souboje o pořadí, naproti tomu obě Toyoty kroužily osamoceně po trati s narůstající ztrátou. Po hodině a půl měl Sébastien Buemi 40 sekundovou ztrátu na vedoucí vůz. Tým přikročil ke změně a v dalších fázích závodu se rychlosti obou vozů postupně dostaly na úroveň konkurence, ale v tu chvíli již byla vedoucí skupina „mimo dostřel“ obou japonských prototypů. Anthony Davidson kolidoval krátce před polovinou závodu s jedním z pomalejších vozů a musel neplánovaně k mechanikům, což pro vůz #5 znamenalo další ztrátu. Technickým problémům se nevyhnul ani vůz #6, ale naštěstí se nejednalo o nic závažného. Ve druhé polovině závodu se oba vozy konečně dostaly do podobného tempa se svými přímými soupeři, ale již nebyly schopny se jim přiblížit a tuto ztrátu jakkoliv eliminovat. Obě posádky se již ani nepokoušely o stíhací jízdu a dovezly své vozy do cíle bez dalšího incidentu, který by již tak velkou ztrátu ještě navýšil.
Toshio Sato, prezident týmu: „Gratuluji Porsche k těžce vybojovanému vítězství. Bitva na čele závodu byla vzrušující, ale bohužel se do ní nezapojily naše vozy. Udělali jsme špatné rozhodnutí a v první části závodu jsme vůbec nebyli konkurenceschopní. Pro další část závodu jsme zvolili jinou směs, což se hned projevilo na naší rychlosti a ukázalo potenciál naší přepracované aerodynamiky. V tu chvíli ale již bylo pozdě na dosažení lepšího výsledku. Z tohoto nezdaru si vezmeme ponaučení a lépe se připravíme na nadcházející závody v zámoří.“
Anthony Davidson: „Závod jsme dokončili na místě, na kterém jsme do něj odstartovali. Neměli jsme dostatečnou rychlost. V určitých okamžicích se to zlepšovalo, ale progres nebyl konzistentní. Když jsem se dostal mezi pomalejší vozy, bylo těžké je překonat. Byl jsem ve špatnou chvíli na špatném místě. Je to za námi a v příštím závodě v Mexiku, což je zcela odlišná trať, budeme bojovat o lepší výsledek."
Sébastien Buemi: „Na začátku jsme zvolili špatnou směs pneumatik, která nefungovala. Po změně směsi se to zlepšilo. Věděli jsme, že to na této dráze budeme mít trochu těžší, protože nedosahujeme takové aerodynamické efektivity, jako konkurenti, ale nakonec to bylo ještě horší, než jsme čekalil. Nyní musíme tvrdě pracovat, abychom v Mexiku dosáhli zpět ztracenou konkurenceschopnost."
Kazuki Nakajima: „Byl to těžký závod. Klíčem byla správná volba pneumatik, kterou jsme neodhadli. Zdejší dráha našemu vozu moc nesedí a špatné pneumatiky tu ztrátu ještě zvýraznily. Na jiné směsi se mi už jelo lépe a v porovnání s ostatními se naše tempo zlepšilo. Pozitivní je, že to byl pro náš vůz první dokončený závod v této sezóně, takže alespoň máme na čem stavět. Doufám, že příště se posuneme více dopředu.“
Stéphane Sarazin: „Měli jsme zde těžký víkend. Bohužel jsme pro začátek zvilili špatnou směs pneumatik a to ovlivnilo náš výkon. Po změně jsme se zrychlili, ale ne tak, jak bychom potřebovali. Nebyli jsme dostatečně konkurenceschopní, navíc naše vozy si s tímto okruhem moc nerozumí navzdory naší pozměněné aerodynamice. Nyní musíme tvrdě pracovat na přípravě pro Mexiko.“
Mike Conway: „Bylo to těžké pro celý tým. Na začátku nám chyběla rychlost, a když se to změnilo a my se začali zlepšovat, tak nás postihl malý technický problém. Neměli jsme dnes štěstí. Druhý vůz dopadl podobně, takže to dnes nebylo dobré pro celý tým. Doufáme, že zbytek sezóny nám vyjde lépe.“
Kamui Kobayashi: „Doufal jsem dnes v lepší výsledek. Odvedli jsme maximum, ale věci se nevyvíjely v náš prospěch. Musím poděkovat mechanikům, kteří dnes a vůbec po celý víkend tvrdě pracovali. Nürburgring nám nesedí, ale doufám, že se zlepšíme a že v Mexiku se ukážeme v jiném světle. Věřím, že pro to každý člen týmu udělá maximum.“
Dosažené výsledky Toyota Gazoo Racing v letošní sezóně WEC:
#5 #6 Trať kvalif. závod kvalif. závod Silvestone 6. místo 16. místo 5. místo 2. místo SPA Francorchamps 5. místo 26. místo 3. místo DNF Le Mans 4. místo neklasifikován 3. místo 2. místo Nürburgring 5. místo 6. místo 6. místo 5. místo
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?