Tým Audi na Nürburgringu zastavily žluté vlajky. Jak hodnotí zástupci týmu své výkony v závodě?
2. místo pro posádku Lucas di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis (#8)
3. místo pro posádku André Lotterer, Marcel Fässler (#7)
V napínavém závodě bojovaly vozy týmu Audi Sport Team Joest o vítězství. Oba tovární prototypy do závodu odstartovaly bok po boku z první řady. V první polovině závodu se pohybovaly na čelních pozicích a střídaly se ve vedení. Po jedné ze série plánovaných zastávek v boxech však na okruhu došlo k nehodě a závod byl zpomalen žlutými vlajkami. Bohužel to bylo ve chvíli, kdy Audi #7 i Audi #8 opustili pitlane s plně natankovanými nádržemi. Tato žlutá fáze přišla pro tým Audi v nejméně vhodnou chvíli, protože nejbližší soupeři tím získali časovou výhodu. Vůz #8 (Lucas di Grassi) v té chvíli ztrácel na první místo 24 a #7 (Marcel Fässler) dokonce 29 sekund! Obě posádky se ze všech sil snažily časové manko smazat. Lucas di Grassi se svými kolegy Loicem Duvalem a Oliverem Jarvisem nakonec předstihly Porsche #2 a posunuli se na druhé místo. Vozu Audi #7, o který se dělili André Lotterer, a Marcel Fässler, třetí člen této posádky Benoit Tréluyer se před závodem zranil a v Německu nenastoupil - psali jsme ZDE:
se podařilo vyvézt za svými kolegy a také on se dostal do ostrého souboje se zmíněným Porsche #2. V těsné bitvě mezi Audi #7 a Porsche #2 se Marcel Fässler dokázal posunout vpřed. Tato ukázka síly vozu Audi R18 přinesla dodatečný bonus v podobě nejrychlejšího kola závodu s hodnotou 1:40,325 min. Díky tomuto skvělému výkonu přiváží oběm posádky další body do hodnocení letošního šampionátu.
Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí AUDI Motorsport: „Dosahovali jsme nejlepších časů, ale naši jízdu bohužel zastavila žlutá fáze. Poté jsme byli svědky mistrovského závodění. Gratuluji oběma posádkám i celému týmu za předvedený výkon, protože naše ztráta byla veliká.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP v Audi Sport: „Tento závod byl znovu dokonalou reklamou vytrvalostních závodů FIA WEC v Německu. Ve druhé části závodu jsme byli bouřlivě povzbuzováni diváky podél trati. Dnes bychom si vítězství zasloužili. Obě posádky, celý tým i zaměstnanci v Neuburgu a Neckasulmu odvedli skvělou práci.“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.