Tým Audi na Nürburgringu zastavily žluté vlajky. Jak hodnotí zástupci týmu své výkony v závodě?
2. místo pro posádku Lucas di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis (#8)
3. místo pro posádku André Lotterer, Marcel Fässler (#7)
V napínavém závodě bojovaly vozy týmu Audi Sport Team Joest o vítězství. Oba tovární prototypy do závodu odstartovaly bok po boku z první řady. V první polovině závodu se pohybovaly na čelních pozicích a střídaly se ve vedení. Po jedné ze série plánovaných zastávek v boxech však na okruhu došlo k nehodě a závod byl zpomalen žlutými vlajkami. Bohužel to bylo ve chvíli, kdy Audi #7 i Audi #8 opustili pitlane s plně natankovanými nádržemi. Tato žlutá fáze přišla pro tým Audi v nejméně vhodnou chvíli, protože nejbližší soupeři tím získali časovou výhodu. Vůz #8 (Lucas di Grassi) v té chvíli ztrácel na první místo 24 a #7 (Marcel Fässler) dokonce 29 sekund! Obě posádky se ze všech sil snažily časové manko smazat. Lucas di Grassi se svými kolegy Loicem Duvalem a Oliverem Jarvisem nakonec předstihly Porsche #2 a posunuli se na druhé místo. Vozu Audi #7, o který se dělili André Lotterer, a Marcel Fässler, třetí člen této posádky Benoit Tréluyer se před závodem zranil a v Německu nenastoupil - psali jsme ZDE:
se podařilo vyvézt za svými kolegy a také on se dostal do ostrého souboje se zmíněným Porsche #2. V těsné bitvě mezi Audi #7 a Porsche #2 se Marcel Fässler dokázal posunout vpřed. Tato ukázka síly vozu Audi R18 přinesla dodatečný bonus v podobě nejrychlejšího kola závodu s hodnotou 1:40,325 min. Díky tomuto skvělému výkonu přiváží oběm posádky další body do hodnocení letošního šampionátu.
Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí AUDI Motorsport: „Dosahovali jsme nejlepších časů, ale naši jízdu bohužel zastavila žlutá fáze. Poté jsme byli svědky mistrovského závodění. Gratuluji oběma posádkám i celému týmu za předvedený výkon, protože naše ztráta byla veliká.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP v Audi Sport: „Tento závod byl znovu dokonalou reklamou vytrvalostních závodů FIA WEC v Německu. Ve druhé části závodu jsme byli bouřlivě povzbuzováni diváky podél trati. Dnes bychom si vítězství zasloužili. Obě posádky, celý tým i zaměstnanci v Neuburgu a Neckasulmu odvedli skvělou práci.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.