Tým Audi na Nürburgringu zastavily žluté vlajky. Jak hodnotí zástupci týmu své výkony v závodě?
2. místo pro posádku Lucas di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis (#8)
3. místo pro posádku André Lotterer, Marcel Fässler (#7)
V napínavém závodě bojovaly vozy týmu Audi Sport Team Joest o vítězství. Oba tovární prototypy do závodu odstartovaly bok po boku z první řady. V první polovině závodu se pohybovaly na čelních pozicích a střídaly se ve vedení. Po jedné ze série plánovaných zastávek v boxech však na okruhu došlo k nehodě a závod byl zpomalen žlutými vlajkami. Bohužel to bylo ve chvíli, kdy Audi #7 i Audi #8 opustili pitlane s plně natankovanými nádržemi. Tato žlutá fáze přišla pro tým Audi v nejméně vhodnou chvíli, protože nejbližší soupeři tím získali časovou výhodu. Vůz #8 (Lucas di Grassi) v té chvíli ztrácel na první místo 24 a #7 (Marcel Fässler) dokonce 29 sekund! Obě posádky se ze všech sil snažily časové manko smazat. Lucas di Grassi se svými kolegy Loicem Duvalem a Oliverem Jarvisem nakonec předstihly Porsche #2 a posunuli se na druhé místo. Vozu Audi #7, o který se dělili André Lotterer, a Marcel Fässler, třetí člen této posádky Benoit Tréluyer se před závodem zranil a v Německu nenastoupil - psali jsme ZDE:
se podařilo vyvézt za svými kolegy a také on se dostal do ostrého souboje se zmíněným Porsche #2. V těsné bitvě mezi Audi #7 a Porsche #2 se Marcel Fässler dokázal posunout vpřed. Tato ukázka síly vozu Audi R18 přinesla dodatečný bonus v podobě nejrychlejšího kola závodu s hodnotou 1:40,325 min. Díky tomuto skvělému výkonu přiváží oběm posádky další body do hodnocení letošního šampionátu.
Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí AUDI Motorsport: „Dosahovali jsme nejlepších časů, ale naši jízdu bohužel zastavila žlutá fáze. Poté jsme byli svědky mistrovského závodění. Gratuluji oběma posádkám i celému týmu za předvedený výkon, protože naše ztráta byla veliká.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP v Audi Sport: „Tento závod byl znovu dokonalou reklamou vytrvalostních závodů FIA WEC v Německu. Ve druhé části závodu jsme byli bouřlivě povzbuzováni diváky podél trati. Dnes bychom si vítězství zasloužili. Obě posádky, celý tým i zaměstnanci v Neuburgu a Neckasulmu odvedli skvělou práci.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.