Tým Audi na Nürburgringu zastavily žluté vlajky. Jak hodnotí zástupci týmu své výkony v závodě?
2. místo pro posádku Lucas di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis (#8)
3. místo pro posádku André Lotterer, Marcel Fässler (#7)
V napínavém závodě bojovaly vozy týmu Audi Sport Team Joest o vítězství. Oba tovární prototypy do závodu odstartovaly bok po boku z první řady. V první polovině závodu se pohybovaly na čelních pozicích a střídaly se ve vedení. Po jedné ze série plánovaných zastávek v boxech však na okruhu došlo k nehodě a závod byl zpomalen žlutými vlajkami. Bohužel to bylo ve chvíli, kdy Audi #7 i Audi #8 opustili pitlane s plně natankovanými nádržemi. Tato žlutá fáze přišla pro tým Audi v nejméně vhodnou chvíli, protože nejbližší soupeři tím získali časovou výhodu. Vůz #8 (Lucas di Grassi) v té chvíli ztrácel na první místo 24 a #7 (Marcel Fässler) dokonce 29 sekund! Obě posádky se ze všech sil snažily časové manko smazat. Lucas di Grassi se svými kolegy Loicem Duvalem a Oliverem Jarvisem nakonec předstihly Porsche #2 a posunuli se na druhé místo. Vozu Audi #7, o který se dělili André Lotterer, a Marcel Fässler, třetí člen této posádky Benoit Tréluyer se před závodem zranil a v Německu nenastoupil - psali jsme ZDE:
se podařilo vyvézt za svými kolegy a také on se dostal do ostrého souboje se zmíněným Porsche #2. V těsné bitvě mezi Audi #7 a Porsche #2 se Marcel Fässler dokázal posunout vpřed. Tato ukázka síly vozu Audi R18 přinesla dodatečný bonus v podobě nejrychlejšího kola závodu s hodnotou 1:40,325 min. Díky tomuto skvělému výkonu přiváží oběm posádky další body do hodnocení letošního šampionátu.
Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí AUDI Motorsport: „Dosahovali jsme nejlepších časů, ale naši jízdu bohužel zastavila žlutá fáze. Poté jsme byli svědky mistrovského závodění. Gratuluji oběma posádkám i celému týmu za předvedený výkon, protože naše ztráta byla veliká.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP v Audi Sport: „Tento závod byl znovu dokonalou reklamou vytrvalostních závodů FIA WEC v Německu. Ve druhé části závodu jsme byli bouřlivě povzbuzováni diváky podél trati. Dnes bychom si vítězství zasloužili. Obě posádky, celý tým i zaměstnanci v Neuburgu a Neckasulmu odvedli skvělou práci.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?