Tým Audi na Nürburgringu zastavily žluté vlajky. Jak hodnotí zástupci týmu své výkony v závodě?
2. místo pro posádku Lucas di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis (#8)
3. místo pro posádku André Lotterer, Marcel Fässler (#7)
V napínavém závodě bojovaly vozy týmu Audi Sport Team Joest o vítězství. Oba tovární prototypy do závodu odstartovaly bok po boku z první řady. V první polovině závodu se pohybovaly na čelních pozicích a střídaly se ve vedení. Po jedné ze série plánovaných zastávek v boxech však na okruhu došlo k nehodě a závod byl zpomalen žlutými vlajkami. Bohužel to bylo ve chvíli, kdy Audi #7 i Audi #8 opustili pitlane s plně natankovanými nádržemi. Tato žlutá fáze přišla pro tým Audi v nejméně vhodnou chvíli, protože nejbližší soupeři tím získali časovou výhodu. Vůz #8 (Lucas di Grassi) v té chvíli ztrácel na první místo 24 a #7 (Marcel Fässler) dokonce 29 sekund! Obě posádky se ze všech sil snažily časové manko smazat. Lucas di Grassi se svými kolegy Loicem Duvalem a Oliverem Jarvisem nakonec předstihly Porsche #2 a posunuli se na druhé místo. Vozu Audi #7, o který se dělili André Lotterer, a Marcel Fässler, třetí člen této posádky Benoit Tréluyer se před závodem zranil a v Německu nenastoupil - psali jsme ZDE:
se podařilo vyvézt za svými kolegy a také on se dostal do ostrého souboje se zmíněným Porsche #2. V těsné bitvě mezi Audi #7 a Porsche #2 se Marcel Fässler dokázal posunout vpřed. Tato ukázka síly vozu Audi R18 přinesla dodatečný bonus v podobě nejrychlejšího kola závodu s hodnotou 1:40,325 min. Díky tomuto skvělému výkonu přiváží oběm posádky další body do hodnocení letošního šampionátu.
Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí AUDI Motorsport: „Dosahovali jsme nejlepších časů, ale naši jízdu bohužel zastavila žlutá fáze. Poté jsme byli svědky mistrovského závodění. Gratuluji oběma posádkám i celému týmu za předvedený výkon, protože naše ztráta byla veliká.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP v Audi Sport: „Tento závod byl znovu dokonalou reklamou vytrvalostních závodů FIA WEC v Německu. Ve druhé části závodu jsme byli bouřlivě povzbuzováni diváky podél trati. Dnes bychom si vítězství zasloužili. Obě posádky, celý tým i zaměstnanci v Neuburgu a Neckasulmu odvedli skvělou práci.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?