Ve třetím volném tréninku se na čelo tlačí Toyota. V polovině tréninku patří nejrychlejší čas vozu Toyota TS050 Hybrid #5. V poslední části jej překonává vůz Porsche 919 Hybrid #1.
Sobotní dopolední jízdy se vždy nesou v duchu finálního ladění techniky na kvalifikaci. Všechny týmy s napětím očekávají, zda se jim podařilo trefit ten správný set-up vozu. Jezdci se snaží zapamatovat každý milimetr trati, protože jakékoliv sebemenší zaváhání v kvalifikaci může znamenat horší pozici na startu závodu. Avšak kartami mírně míchá zavlažení trati, které má na svědomí zdejší někdy vrtošivé počasí.
LMP1
1. Porsche 919 Hybrid #1 1:41,002 -
2. Toyota TS050 Hybrid #5 1:41,293 -0,291
3. Audi R18 e-tron quattro #8 1:41,542 -0,249
4. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,999 -0,457
5. Porsche 919 Hybrid #2 1:42,239 -0,240
6. Toyota TS050 Hybrid #6 1:42,309 -0,070
7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,901 -4,592
8. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,323 -0,414
9. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:47,632 -0,309
Vůz Toyota #5 se v polovině tréninku usadil na čele a soupeřům se nedařilo jeho čas pokořit. Až v poslední desetiminutovce se do čela propracovalo Porsche #1, které tímto výkonem kompletuje pomyslný hattrick německé stáje ve volných trénincích na Nürburgringu. Třetí místo patří stáji Audi, konkrétně vozu #8. ByKolles tentokrát končí 3 desetiny sec. za oběma „Rebely“.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:50,260 (- 2,628)
2. Manor Oreca 05 #44 1:50,983 -0,723
3. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:51,246 -0,263
4. Signatech Alpine A460 #36 1:51,387 -0,141
5. Manor Oreca 05 #45 1:51,597 -0,210
6. SMP Racing BR01 #37 1:51,968 -0,371
7. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:52,088 -0,120
8. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:52,298 -0,210
9. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:52,537 -0,239
10. SMP Racing BR01 #27 1.52,700 -0,163
11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:53,141 -0,441
René Rast je na domácí trati neporazitelný a tým G-Drive získává nejrychlejší čas také ve 3. tréninku. Na dalším pořadí se proti předešlým jízdám opět míchá pořadí. Manor se vrací na 2. místo, Baxi každým tréninkem stoupá pořadím, naopak Strakka se propadá.
LMGTE Pro
1. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:57,145 (-4,004)
2. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:57,365 -0,220
3. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:57,530 -0,165
4. Aston Martin Vantage V8 #97 1:58,134 -0,604
5. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 1:58,371 -0,237
6. Aston Martin Vantage V8 #95 1:58,581 -0,210
7. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:58,831 -0,250
Ferrari se usazuje na čele, zdá se, že Italové na zdejší trati nenajdou přemožitele. Naopak Ford pravděpodobně našel recept na dobrý výsledek, což potvrdil třetím místem. Otázkou ovšem zůstává vyrovnanost posádek, protože druhý vůz #66 je na posledním místě. Rozjeli se i Dempseyho hoši a posouvají se pořadím výše.
LMGTE Am
1. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:00,360 (-0,529)
2. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:00,926 -0,566
3. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:00,996 -0,070
4. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:01,057 -0,061
5. Aston Martin Vantage V8 #98 2:01,633 -0,576
6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:02,005 -0,372
Amatérská gétéčka vlhko zpomalilo na úroveň pátečních prvních seznamovacích časů. V sobotním dopoledni se nejlépe dařilo Porsche v barvách Abu Dhabi, vysoké tempo na trati předvádělo o další Porsche, tentokrát týmu KCMG. Vůz #78 se v obou pátečních jízdách pohyboval na chvostu, ale v sobotních jízdách mu patří pěkné 3. místo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.