Ve třetím volném tréninku se na čelo tlačí Toyota. V polovině tréninku patří nejrychlejší čas vozu Toyota TS050 Hybrid #5. V poslední části jej překonává vůz Porsche 919 Hybrid #1.
Sobotní dopolední jízdy se vždy nesou v duchu finálního ladění techniky na kvalifikaci. Všechny týmy s napětím očekávají, zda se jim podařilo trefit ten správný set-up vozu. Jezdci se snaží zapamatovat každý milimetr trati, protože jakékoliv sebemenší zaváhání v kvalifikaci může znamenat horší pozici na startu závodu. Avšak kartami mírně míchá zavlažení trati, které má na svědomí zdejší někdy vrtošivé počasí.
LMP1
1. Porsche 919 Hybrid #1 1:41,002 -
2. Toyota TS050 Hybrid #5 1:41,293 -0,291
3. Audi R18 e-tron quattro #8 1:41,542 -0,249
4. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,999 -0,457
5. Porsche 919 Hybrid #2 1:42,239 -0,240
6. Toyota TS050 Hybrid #6 1:42,309 -0,070
7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,901 -4,592
8. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,323 -0,414
9. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:47,632 -0,309
Vůz Toyota #5 se v polovině tréninku usadil na čele a soupeřům se nedařilo jeho čas pokořit. Až v poslední desetiminutovce se do čela propracovalo Porsche #1, které tímto výkonem kompletuje pomyslný hattrick německé stáje ve volných trénincích na Nürburgringu. Třetí místo patří stáji Audi, konkrétně vozu #8. ByKolles tentokrát končí 3 desetiny sec. za oběma „Rebely“.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:50,260 (- 2,628)
2. Manor Oreca 05 #44 1:50,983 -0,723
3. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:51,246 -0,263
4. Signatech Alpine A460 #36 1:51,387 -0,141
5. Manor Oreca 05 #45 1:51,597 -0,210
6. SMP Racing BR01 #37 1:51,968 -0,371
7. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:52,088 -0,120
8. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:52,298 -0,210
9. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:52,537 -0,239
10. SMP Racing BR01 #27 1.52,700 -0,163
11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:53,141 -0,441
René Rast je na domácí trati neporazitelný a tým G-Drive získává nejrychlejší čas také ve 3. tréninku. Na dalším pořadí se proti předešlým jízdám opět míchá pořadí. Manor se vrací na 2. místo, Baxi každým tréninkem stoupá pořadím, naopak Strakka se propadá.
LMGTE Pro
1. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:57,145 (-4,004)
2. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:57,365 -0,220
3. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:57,530 -0,165
4. Aston Martin Vantage V8 #97 1:58,134 -0,604
5. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 1:58,371 -0,237
6. Aston Martin Vantage V8 #95 1:58,581 -0,210
7. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:58,831 -0,250
Ferrari se usazuje na čele, zdá se, že Italové na zdejší trati nenajdou přemožitele. Naopak Ford pravděpodobně našel recept na dobrý výsledek, což potvrdil třetím místem. Otázkou ovšem zůstává vyrovnanost posádek, protože druhý vůz #66 je na posledním místě. Rozjeli se i Dempseyho hoši a posouvají se pořadím výše.
LMGTE Am
1. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:00,360 (-0,529)
2. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:00,926 -0,566
3. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:00,996 -0,070
4. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:01,057 -0,061
5. Aston Martin Vantage V8 #98 2:01,633 -0,576
6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:02,005 -0,372
Amatérská gétéčka vlhko zpomalilo na úroveň pátečních prvních seznamovacích časů. V sobotním dopoledni se nejlépe dařilo Porsche v barvách Abu Dhabi, vysoké tempo na trati předvádělo o další Porsche, tentokrát týmu KCMG. Vůz #78 se v obou pátečních jízdách pohyboval na chvostu, ale v sobotních jízdách mu patří pěkné 3. místo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.