Ve třetím volném tréninku se na čelo tlačí Toyota. V polovině tréninku patří nejrychlejší čas vozu Toyota TS050 Hybrid #5. V poslední části jej překonává vůz Porsche 919 Hybrid #1.
Sobotní dopolední jízdy se vždy nesou v duchu finálního ladění techniky na kvalifikaci. Všechny týmy s napětím očekávají, zda se jim podařilo trefit ten správný set-up vozu. Jezdci se snaží zapamatovat každý milimetr trati, protože jakékoliv sebemenší zaváhání v kvalifikaci může znamenat horší pozici na startu závodu. Avšak kartami mírně míchá zavlažení trati, které má na svědomí zdejší někdy vrtošivé počasí.
LMP1
1. Porsche 919 Hybrid #1 1:41,002 -
2. Toyota TS050 Hybrid #5 1:41,293 -0,291
3. Audi R18 e-tron quattro #8 1:41,542 -0,249
4. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,999 -0,457
5. Porsche 919 Hybrid #2 1:42,239 -0,240
6. Toyota TS050 Hybrid #6 1:42,309 -0,070
7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,901 -4,592
8. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,323 -0,414
9. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:47,632 -0,309
Vůz Toyota #5 se v polovině tréninku usadil na čele a soupeřům se nedařilo jeho čas pokořit. Až v poslední desetiminutovce se do čela propracovalo Porsche #1, které tímto výkonem kompletuje pomyslný hattrick německé stáje ve volných trénincích na Nürburgringu. Třetí místo patří stáji Audi, konkrétně vozu #8. ByKolles tentokrát končí 3 desetiny sec. za oběma „Rebely“.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:50,260 (- 2,628)
2. Manor Oreca 05 #44 1:50,983 -0,723
3. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:51,246 -0,263
4. Signatech Alpine A460 #36 1:51,387 -0,141
5. Manor Oreca 05 #45 1:51,597 -0,210
6. SMP Racing BR01 #37 1:51,968 -0,371
7. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:52,088 -0,120
8. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:52,298 -0,210
9. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:52,537 -0,239
10. SMP Racing BR01 #27 1.52,700 -0,163
11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:53,141 -0,441
René Rast je na domácí trati neporazitelný a tým G-Drive získává nejrychlejší čas také ve 3. tréninku. Na dalším pořadí se proti předešlým jízdám opět míchá pořadí. Manor se vrací na 2. místo, Baxi každým tréninkem stoupá pořadím, naopak Strakka se propadá.
LMGTE Pro
1. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:57,145 (-4,004)
2. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:57,365 -0,220
3. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:57,530 -0,165
4. Aston Martin Vantage V8 #97 1:58,134 -0,604
5. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 1:58,371 -0,237
6. Aston Martin Vantage V8 #95 1:58,581 -0,210
7. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:58,831 -0,250
Ferrari se usazuje na čele, zdá se, že Italové na zdejší trati nenajdou přemožitele. Naopak Ford pravděpodobně našel recept na dobrý výsledek, což potvrdil třetím místem. Otázkou ovšem zůstává vyrovnanost posádek, protože druhý vůz #66 je na posledním místě. Rozjeli se i Dempseyho hoši a posouvají se pořadím výše.
LMGTE Am
1. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:00,360 (-0,529)
2. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:00,926 -0,566
3. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:00,996 -0,070
4. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:01,057 -0,061
5. Aston Martin Vantage V8 #98 2:01,633 -0,576
6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:02,005 -0,372
Amatérská gétéčka vlhko zpomalilo na úroveň pátečních prvních seznamovacích časů. V sobotním dopoledni se nejlépe dařilo Porsche v barvách Abu Dhabi, vysoké tempo na trati předvádělo o další Porsche, tentokrát týmu KCMG. Vůz #78 se v obou pátečních jízdách pohyboval na chvostu, ale v sobotních jízdách mu patří pěkné 3. místo.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).