Nürburgring: Toyota vystrkuje růžky

Tovární vůz Toyota TS050 Hybrid posádky Nakajima / Davidson / Buemi ztratil v Le Mans 2016 vítězství doslova v posledních minutách
Tovární vůz Toyota TS050 Hybrid posádky Nakajima / Davidson / Buemi ztratil v Le Mans 2016 vítězství doslova v posledních minutách, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 23. července 2016 12:44
Sdílej:

Ve třetím volném tréninku se na čelo tlačí Toyota. V polovině tréninku patří nejrychlejší čas vozu Toyota TS050 Hybrid #5. V poslední části jej překonává vůz Porsche 919 Hybrid #1.

Sobotní dopolední jízdy se vždy nesou v duchu finálního ladění techniky na kvalifikaci. Všechny týmy s napětím očekávají, zda se jim podařilo trefit ten správný set-up vozu. Jezdci se snaží zapamatovat každý milimetr trati, protože jakékoliv sebemenší zaváhání v kvalifikaci může znamenat horší pozici na startu závodu. Avšak kartami mírně míchá zavlažení trati, které má na svědomí zdejší někdy vrtošivé počasí. 

LMP1

1. Porsche 919 Hybrid #1                       1:41,002     -

2. Toyota TS050 Hybrid #5                     1:41,293   -0,291

3. Audi R18 e-tron quattro #8                  1:41,542   -0,249

4. Audi R18 e-tron quattro #7                  1:41,999   -0,457

5. Porsche 919 Hybrid #2                        1:42,239   -0,240

6. Toyota TS050 Hybrid #6                      1:42,309   -0,070

7. Rebellion Racing R-One AER #13       1:46,901   -4,592

8. Rebellion Racing R-One AER #12       1:47,323   -0,414

9. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4   1:47,632   -0,309

Vůz Toyota #5 se v polovině tréninku usadil na čele a soupeřům se nedařilo jeho čas pokořit. Až v poslední desetiminutovce se do čela propracovalo Porsche #1, které tímto výkonem kompletuje pomyslný hattrick německé stáje ve volných trénincích na Nürburgringu. Třetí místo patří stáji Audi, konkrétně vozu #8. ByKolles tentokrát končí 3 desetiny sec.  za oběma „Rebely“.

LMP2

1.  G-Drive Racing Oreca 05 #26                         1:50,260 (- 2,628)

2.  Manor Oreca 05 #44                                        1:50,983 -0,723

3.  Baxi DC Racing Alpine A460 #35                    1:51,246  -0,263

4.  Signatech Alpine A460 #36                              1:51,387  -0,141

5.  Manor Oreca 05 #45                                         1:51,597 -0,210

6.  SMP Racing BR01 #37                                     1:51,968  -0,371

7.  RGR Sport Ligier JS P2 #43                             1:52,088  -0,120

8.  Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30    1:52,298  -0,210

9.  Strakka Racing Gibson 015S #42                     1:52,537  -0,239

10. SMP Racing BR01 #27                                    1.52,700  -0,163

11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31   1:53,141  -0,441

René Rast je na domácí trati neporazitelný a tým G-Drive získává nejrychlejší čas také ve 3. tréninku. Na dalším pořadí se proti předešlým jízdám opět míchá pořadí. Manor se vrací na 2. místo, Baxi každým tréninkem stoupá pořadím, naopak Strakka se propadá.

LMGTE Pro

1. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51                             1:57,145 (-4,004)

2. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71                             1:57,365 -0,220

3. Chip Ganassi Racing Ford GT #67                       1:57,530 -0,165

4. Aston Martin Vantage V8 #97                               1:58,134 -0,604

5. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77  1:58,371 -0,237

6. Aston Martin Vantage V8 #95                               1:58,581 -0,210

7. Chip Ganassi Racing Ford GT #66                       1:58,831  -0,250

Ferrari se usazuje na čele, zdá se, že Italové na zdejší trati nenajdou přemožitele. Naopak Ford pravděpodobně našel recept na dobrý výsledek, což potvrdil třetím místem. Otázkou ovšem zůstává vyrovnanost posádek, protože druhý vůz #66 je na posledním místě. Rozjeli se i Dempseyho hoši a posouvají se pořadím výše.

LMGTE Am

1. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88   2:00,360 (-0,529)

2. AF Corsa Ferrari F458 #83                                     2:00,926 -0,566

3. KCMG Porsche 911 RSR #78                                2:00,996  -0,070

4. Larbre Competition Corvette C7 #50                      2:01,057  -0,061

5. Aston Martin Vantage V8 #98                                 2:01,633  -0,576

6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86                        2:02,005  -0,372

Amatérská gétéčka vlhko zpomalilo na úroveň pátečních prvních seznamovacích časů. V sobotním dopoledni se nejlépe dařilo Porsche v barvách Abu Dhabi, vysoké tempo na trati předvádělo o další Porsche, tentokrát týmu KCMG. Vůz #78 se v obou pátečních jízdách pohyboval na chvostu, ale v sobotních jízdách mu patří pěkné 3. místo.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.