Ve třetím volném tréninku se na čelo tlačí Toyota. V polovině tréninku patří nejrychlejší čas vozu Toyota TS050 Hybrid #5. V poslední části jej překonává vůz Porsche 919 Hybrid #1.
Sobotní dopolední jízdy se vždy nesou v duchu finálního ladění techniky na kvalifikaci. Všechny týmy s napětím očekávají, zda se jim podařilo trefit ten správný set-up vozu. Jezdci se snaží zapamatovat každý milimetr trati, protože jakékoliv sebemenší zaváhání v kvalifikaci může znamenat horší pozici na startu závodu. Avšak kartami mírně míchá zavlažení trati, které má na svědomí zdejší někdy vrtošivé počasí.
LMP1
1. Porsche 919 Hybrid #1 1:41,002 -
2. Toyota TS050 Hybrid #5 1:41,293 -0,291
3. Audi R18 e-tron quattro #8 1:41,542 -0,249
4. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,999 -0,457
5. Porsche 919 Hybrid #2 1:42,239 -0,240
6. Toyota TS050 Hybrid #6 1:42,309 -0,070
7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,901 -4,592
8. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,323 -0,414
9. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:47,632 -0,309
Vůz Toyota #5 se v polovině tréninku usadil na čele a soupeřům se nedařilo jeho čas pokořit. Až v poslední desetiminutovce se do čela propracovalo Porsche #1, které tímto výkonem kompletuje pomyslný hattrick německé stáje ve volných trénincích na Nürburgringu. Třetí místo patří stáji Audi, konkrétně vozu #8. ByKolles tentokrát končí 3 desetiny sec. za oběma „Rebely“.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:50,260 (- 2,628)
2. Manor Oreca 05 #44 1:50,983 -0,723
3. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:51,246 -0,263
4. Signatech Alpine A460 #36 1:51,387 -0,141
5. Manor Oreca 05 #45 1:51,597 -0,210
6. SMP Racing BR01 #37 1:51,968 -0,371
7. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:52,088 -0,120
8. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:52,298 -0,210
9. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:52,537 -0,239
10. SMP Racing BR01 #27 1.52,700 -0,163
11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:53,141 -0,441
René Rast je na domácí trati neporazitelný a tým G-Drive získává nejrychlejší čas také ve 3. tréninku. Na dalším pořadí se proti předešlým jízdám opět míchá pořadí. Manor se vrací na 2. místo, Baxi každým tréninkem stoupá pořadím, naopak Strakka se propadá.
LMGTE Pro
1. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:57,145 (-4,004)
2. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:57,365 -0,220
3. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:57,530 -0,165
4. Aston Martin Vantage V8 #97 1:58,134 -0,604
5. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 1:58,371 -0,237
6. Aston Martin Vantage V8 #95 1:58,581 -0,210
7. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:58,831 -0,250
Ferrari se usazuje na čele, zdá se, že Italové na zdejší trati nenajdou přemožitele. Naopak Ford pravděpodobně našel recept na dobrý výsledek, což potvrdil třetím místem. Otázkou ovšem zůstává vyrovnanost posádek, protože druhý vůz #66 je na posledním místě. Rozjeli se i Dempseyho hoši a posouvají se pořadím výše.
LMGTE Am
1. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:00,360 (-0,529)
2. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:00,926 -0,566
3. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:00,996 -0,070
4. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:01,057 -0,061
5. Aston Martin Vantage V8 #98 2:01,633 -0,576
6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:02,005 -0,372
Amatérská gétéčka vlhko zpomalilo na úroveň pátečních prvních seznamovacích časů. V sobotním dopoledni se nejlépe dařilo Porsche v barvách Abu Dhabi, vysoké tempo na trati předvádělo o další Porsche, tentokrát týmu KCMG. Vůz #78 se v obou pátečních jízdách pohyboval na chvostu, ale v sobotních jízdách mu patří pěkné 3. místo.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?