Toyota doufá, že nasazení nového aerodynamického balíku na Nürburgringu pomůže vozům TS050 Hybrid napravit pošramocenou reputaci po závodě 24h Le Mans.
Pro nadcházející závod na okruhu Nürburgring pozměnila také Toyota aerodynamické vlastnosti svých vozů. Vzhledem k charakteru zdejší dráhy navrhli inženýři Toyota Motorsport GmbH v Kolíně nad Rýnem úpravy, které zaručí zvýšení přítlaku. Změny, kterými prošla především přední a zadní část vozu, byly intenzivně odzkoušeny ve větrném tunelu, který patří k nejmodernějším svého druhu v Evropě.
Anthony Davidson, člen posádky smolného vozu z minulého závodu (start. č. 5) říká: „Po odeznění zklamání ze závodu v Le Mans jsem více než kdy jindy připravený poprat se s nástrahami zdejší tratě. Doufám, že nám připravené úpravy umožní větší konkurenceschopnost a navážeme tak na výkonnost, které jsme dosáhli v posledních dvou závodech.“
Jeho týmový kolega Sebastian Buemi k tomu dodal: „V posledních dvou závodech jsme se vždy propracovali do vedení, ale technické poruchy nám neumožnily stanout na nejvyšším stupni. Le Mans je za námi a já věřím, že na Nürburgringu, ale i v dalších závodech budeme opět bojovat na špici.“
Mike Conway, pilot druhého vozu (start. č. 6), si myslí, že německý závod určí výkonnostní pořadí pro zbytek letošní sezóny. „Bude zajímavé sledovat, který tým nasadí ten nejlepší set-up pro zdejší okruh, který vyžaduje vysokou míru přítlaku. Toyota, stejně jako ostatní týmy, na tuto skutečnost musí reagovat. Proto jsme sem přijeli s novými úpravami, které nám mají zajistit minimálně stejnou výkonnost, jako v předešlých závodech.“
Jeho týmový kolega Kamui Kobayashi dodává: „Přivezli jsme sem vůz s větším přítlakem, budeme tvrdě pracovat na tom, abychom z něj dostali co nejlepší výkonnost. Inženýři nám pro Le Mans připravili výbornou techniku a věřím, že stejně dobrou práci odvedli i před tímto závodem.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?