Toyota doufá, že nasazení nového aerodynamického balíku na Nürburgringu pomůže vozům TS050 Hybrid napravit pošramocenou reputaci po závodě 24h Le Mans.
Pro nadcházející závod na okruhu Nürburgring pozměnila také Toyota aerodynamické vlastnosti svých vozů. Vzhledem k charakteru zdejší dráhy navrhli inženýři Toyota Motorsport GmbH v Kolíně nad Rýnem úpravy, které zaručí zvýšení přítlaku. Změny, kterými prošla především přední a zadní část vozu, byly intenzivně odzkoušeny ve větrném tunelu, který patří k nejmodernějším svého druhu v Evropě.
Anthony Davidson, člen posádky smolného vozu z minulého závodu (start. č. 5) říká: „Po odeznění zklamání ze závodu v Le Mans jsem více než kdy jindy připravený poprat se s nástrahami zdejší tratě. Doufám, že nám připravené úpravy umožní větší konkurenceschopnost a navážeme tak na výkonnost, které jsme dosáhli v posledních dvou závodech.“
Jeho týmový kolega Sebastian Buemi k tomu dodal: „V posledních dvou závodech jsme se vždy propracovali do vedení, ale technické poruchy nám neumožnily stanout na nejvyšším stupni. Le Mans je za námi a já věřím, že na Nürburgringu, ale i v dalších závodech budeme opět bojovat na špici.“
Mike Conway, pilot druhého vozu (start. č. 6), si myslí, že německý závod určí výkonnostní pořadí pro zbytek letošní sezóny. „Bude zajímavé sledovat, který tým nasadí ten nejlepší set-up pro zdejší okruh, který vyžaduje vysokou míru přítlaku. Toyota, stejně jako ostatní týmy, na tuto skutečnost musí reagovat. Proto jsme sem přijeli s novými úpravami, které nám mají zajistit minimálně stejnou výkonnost, jako v předešlých závodech.“
Jeho týmový kolega Kamui Kobayashi dodává: „Přivezli jsme sem vůz s větším přítlakem, budeme tvrdě pracovat na tom, abychom z něj dostali co nejlepší výkonnost. Inženýři nám pro Le Mans připravili výbornou techniku a věřím, že stejně dobrou práci odvedli i před tímto závodem.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?