Toyota také nezahálí, jak chce napravit smůlu v Le Mans?

Tovární vůz Toyota TS050 Hybrid posádky Nakajima / Davidson / Buemi ztratil vítězství v Le Mans 2016 doslova v posledních minutách
Tovární vůz Toyota TS050 Hybrid posádky Nakajima / Davidson / Buemi ztratil vítězství v Le Mans 2016 doslova v posledních minutách, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 19. července 2016 23:52
Sdílej:

Toyota doufá, že nasazení nového aerodynamického balíku na Nürburgringu pomůže vozům TS050 Hybrid napravit pošramocenou reputaci po závodě 24h Le Mans.

Pro nadcházející závod na okruhu Nürburgring pozměnila také Toyota aerodynamické vlastnosti svých vozů. Vzhledem k charakteru zdejší dráhy navrhli inženýři Toyota Motorsport GmbH v Kolíně nad Rýnem úpravy, které zaručí zvýšení přítlaku. Změny, kterými prošla především přední a zadní část vozu, byly intenzivně odzkoušeny ve větrném tunelu, který patří k nejmodernějším svého druhu v Evropě.

Anthony Davidson, člen posádky smolného vozu z minulého závodu (start. č. 5) říká: „Po odeznění zklamání ze závodu v Le Mans jsem více než kdy jindy připravený poprat se s nástrahami zdejší tratě. Doufám, že nám připravené úpravy umožní větší konkurenceschopnost a navážeme tak na výkonnost, které jsme dosáhli v posledních dvou závodech.“

Jeho týmový kolega Sebastian Buemi k tomu dodal: „V posledních dvou závodech jsme se vždy propracovali do vedení, ale technické poruchy nám neumožnily stanout na nejvyšším stupni. Le Mans je za námi a já věřím, že na Nürburgringu, ale i v dalších závodech budeme opět bojovat na špici.“

Mike Conway, pilot druhého vozu (start. č. 6), si myslí, že německý závod určí výkonnostní pořadí pro zbytek letošní sezóny. „Bude zajímavé sledovat, který tým nasadí ten nejlepší set-up pro zdejší okruh, který vyžaduje vysokou míru přítlaku. Toyota, stejně jako ostatní týmy, na tuto skutečnost musí reagovat. Proto jsme sem přijeli s novými úpravami, které nám mají zajistit minimálně stejnou výkonnost, jako v předešlých závodech.“

Jeho týmový kolega Kamui Kobayashi dodává: „Přivezli jsme sem vůz s větším přítlakem, budeme tvrdě pracovat na tom, abychom z něj dostali co nejlepší výkonnost. Inženýři nám pro Le Mans připravili výbornou techniku a věřím, že stejně dobrou práci odvedli i před tímto závodem.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.