Toyota doufá, že nasazení nového aerodynamického balíku na Nürburgringu pomůže vozům TS050 Hybrid napravit pošramocenou reputaci po závodě 24h Le Mans.
Pro nadcházející závod na okruhu Nürburgring pozměnila také Toyota aerodynamické vlastnosti svých vozů. Vzhledem k charakteru zdejší dráhy navrhli inženýři Toyota Motorsport GmbH v Kolíně nad Rýnem úpravy, které zaručí zvýšení přítlaku. Změny, kterými prošla především přední a zadní část vozu, byly intenzivně odzkoušeny ve větrném tunelu, který patří k nejmodernějším svého druhu v Evropě.
Anthony Davidson, člen posádky smolného vozu z minulého závodu (start. č. 5) říká: „Po odeznění zklamání ze závodu v Le Mans jsem více než kdy jindy připravený poprat se s nástrahami zdejší tratě. Doufám, že nám připravené úpravy umožní větší konkurenceschopnost a navážeme tak na výkonnost, které jsme dosáhli v posledních dvou závodech.“
Jeho týmový kolega Sebastian Buemi k tomu dodal: „V posledních dvou závodech jsme se vždy propracovali do vedení, ale technické poruchy nám neumožnily stanout na nejvyšším stupni. Le Mans je za námi a já věřím, že na Nürburgringu, ale i v dalších závodech budeme opět bojovat na špici.“
Mike Conway, pilot druhého vozu (start. č. 6), si myslí, že německý závod určí výkonnostní pořadí pro zbytek letošní sezóny. „Bude zajímavé sledovat, který tým nasadí ten nejlepší set-up pro zdejší okruh, který vyžaduje vysokou míru přítlaku. Toyota, stejně jako ostatní týmy, na tuto skutečnost musí reagovat. Proto jsme sem přijeli s novými úpravami, které nám mají zajistit minimálně stejnou výkonnost, jako v předešlých závodech.“
Jeho týmový kolega Kamui Kobayashi dodává: „Přivezli jsme sem vůz s větším přítlakem, budeme tvrdě pracovat na tom, abychom z něj dostali co nejlepší výkonnost. Inženýři nám pro Le Mans připravili výbornou techniku a věřím, že stejně dobrou práci odvedli i před tímto závodem.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.